Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

pomoc: koji COLOR film?
kuster
[25. 05. 2008.]

Napokon sam ostvario zelju da nabavim jedan "dobar stari" SLR, pa da sam sebe prokusam u tome sto sve s njim mogu.

e a sada.. za cb filmove sam dosta toga procitao, pa nekako vjerujem da znam s kojima cu krenuti, ali me zanima koje color filmove preporucujete?

unaprijed hvala!


kukac
[26. 05. 2008.]

samo da je dobro svjetlo:) sve ostalo su finese:)

pogled_u_bb
[26. 05. 2008.]

Kod filmova je važno znati što ćeš poslije raditi s njima. Film koji će lijepo ispasti na papiru ne znači da će se dobro i skenirati. Moje iskustvo je da se najbolje skeniraju neki no name filmovi, dok mi je Fuji najbolji za izradu fotki.

Kod crno bijelih filmova, ako ti je skeniranje prioritet, dobro je malo podeksponirati ili kraće razvijati, jer skener (bar ovi jeftiniji koje većinom ljudi imaju) više voli bljedunjaviji negativ.

No kao što kukac reče, za dobru fotografiju treba puno više od filma :)

alfa91
[26. 05. 2008.]

Za color Fuji mi stavrno ima dobre boje. Koji c/b si mislio, ja upravo gledam da ubacim jedan u moj Canon.

kuster
[26. 05. 2008.]

Hvala ekipa!

kuster
[26. 05. 2008.]

Za c/b mislim opcenito koristiti ilford, sve njihove redom, pa da vidim kako ce fotke ispadati. doduse, trebat ce neko vrijeme dok mi se u glavi slozi neka baza podataka o tome koji mi najbolje odgovara, i za sto :)

alfa91
[26. 05. 2008.]

Tako nekako i ja mislim, dosta mi je taj canon po rukama pa stalno govorim kako bi bilo dobro ubacit koji CB film.

pogled_u_bb
[26. 05. 2008.]

Digitalna prepucavanja jel bolji Nikon/Canon /Oly su mačji kašalj kad se analogičari uhvate teme koji film je najbolji, a tek razvijač! :))

Meni pašu stare emulzije tipa Ilford HP5+ i Kodak TriX, više od modernih filova kao Ilford Delta i Kodak Tmax. Da na svijetu postoji samo HP5+, meni bi bilo dosta.

Efke nisu loši filmovi, Fuji Neopan 1600 je odličan, Tmax3200 fenemalan za vrlo visoke osjetljivosti... kako kome treba.

Postoji jedan sistem koji je najbolji za početnika - odaberi jedan film i jedan razvijač i deri po tome dok ne stekneš iskustvo. Pa kada promjeniš film (ili razvijač), točno ćeš znati kakva je razlika.

Oceana
[26. 05. 2008.]

ja sam od filmova u boji uvijek koristila Kodaka, jedino je on imao pravu plavu boju od svih koja sam isprobala. moram napomenuti da nisam probala ilforda. kako sam dosta po prirodi slikala, bilo mi je važno da plavi cvijet bude plavi i na slici, a ne ljubičast kao kad sam slikala primjerice s Fuji filmom.

ja sam si isto sad za sitnu paru nabavila analogni Canon 50E, ali koristit ću vjerujem samo c/b filmove.

Double
[26. 05. 2008.]

U mom kratkom iskustvu sam ispucao dva najobičnija Kodaka200asa i stvarno sam prezadovoljan.

Evo jedan Fuji čeka na razvijanje i nadam se da ce bit dobro:)

nicols
[26. 05. 2008.]

Ozelot: ova tvoja teorija za skeniranje / printanje je krajnje nelogična. Ili imaš loš skener ili printaš u nekom jeftinom fotolabu koji ima setirane kanale samo za fuji :)

Oceana: bit ću fin i reći ću samo da nije istina to što zboriš :) ... Opiši ti nama kako si razvijala negative i kako fotke, koja kemija, koje temperature... kad su ti fuji negativi od plavih cvijetova napravili ljubičaste???? I, baš me zanima da li bi ti taj cvijet na ilford negativima bio žut ili zelen :)

Drugim riječima, ako dajte razvijat fotke u minilab, previše je tu stvari koje nemožete kontrolirati:

da bi plavi cvijetovi bili plavi:

- morate bit sigurni da vam je "white balance" ispravno podešen kod fotkanja! (ozbiljan sam!!!)

- morate dobro poznavati način na koji rade ti strojevi

- kemija u stroju treba biti "dobra"

- stroj treba biti dobro održavan i dobro kalibriran (znači, otpada njih 99,7%)

- stroj mora biti podešen točno za određenu vrstu negativa

- osoba koja radi na stroju mora dobro znati svoj posao (a 99.2% ih baš i nema pojma što se tu događa)

- morate imati 100% povjerenja u osbu koja radi na stroju, ta osoba treba biti vaš prijatelj!

slično je i kod skeniranja - treba malo više napregnuti moždane vijuge, imati kvalitetan skener, kalibrirati ga, software je bitan, a tek obrada ....

da se vratimo na početak:

Negativi i dijapozitivi se biraju na osnovu toga što će se fotkati. Motiv je taj koji određuje. Zato kuster, reci ti nama, što misliš fotkati i u kojim uvjetima?

kuster
[26. 05. 2008.]

Prvo, hvala svima na savjetima i vasim iskustvima, upijam sve! :) i vjerujem da je neizmjerno vazno sam razvijati filmove, medjutim, u ovoj fazi mojih financija (a trajat ce jos neko vrijeme) od toga nece biti nista. dakle, dat cu na razvijanje ili skeniranje negdje u neki fotolab (preporuke dobrodosle!!- zg podrucje).

nicols, znam da je tesko dati neku opcenitu preporuku, medjutim, ja stvarno ne mogu reci sto mislim fotkati, jer mislim fotkati- SVE :) istina, vjerujem da ce najmanje biti nekih sportskih dogadjanja. Mogu reci da sam isplanirao obici par koncerata za koje znam da cu moci biti u prvim redovima. I zelio bih fotkati ljude. opcenito.. i naravno, priroda , jer je jednostavno svud oko mene, a svakodnevno nalazim nesto sto bih htio skljocnuti. ali za prirodu vjerujem da cu vise koristiti colorce.

od opreme koje trenutno imam, vjerujem da ce veliku vecinu tih zadataka odraditi 100 mm f2.8

privlaci me i nocna fotografija, ali o tome jako malo znam, pa vjezbam digitalcem, da ne potrosim previse filma uludo :)

Kaboom21
[26. 05. 2008.]

Pozdrav

white balance... je termin koji se koristi kod videa i digitalije... filmski materijali su senzibilizirani na određenu temperaturu boje ( daylight i tungsten ;)

što se tiče color filmova - konkretno Zg... efke drži fuji ... provia, velvia definitivno spadaju medju naj dijače, imaju i nešto color negativa ( pogledaj na njihovom siteu koji film je za što... osobno koristim isključivo proviu ).

Kodak centar odavnoo nema filmova ( da li kodak još uopće i proizvodi fotografske materijale ? )

Što se tiče razvijanja/skeniranja... Mislim da u Zg-u ima 2 do 3 profi labosa u koje čovjek može sa povjerenjem dati svoje filmove zbog nekih od ovih razloga koje je nicols naveo.

Provia400 + neki f1.4 objektiv i spreman si za koncerte ;)

... samo nemoj dati raditi neke jeftine scanove i biti ćeš poprilično zadovoljan rezultatima :)

pozz

Eldar
[26. 05. 2008.]

Uzmi Fuji Color 200 i rijesen problem! lijepo ispadnu fokte s njim imas u mom albumu dynax.. pa pogeldaj jeftin i dobar ;)

alfa91
[26. 05. 2008.]

Da ne ispadne reklama, razvijam u Foto plus-a u Splitu ima ih i u Zagrebu.

Strojevi su poprilično skupo plačeni, zadnji je bio skuplji nego moj cili stan, skupa sa fasadom koju mislim obnovit.Prijatelj mi tamo radi i maksimalno se trudi oko svakoga filma, brine se koliko može o maloj korekciji putem kompjutera.Strojevi se svako veće čiste, na bojama i na papiru se nikada nije štedilo.

Sve u svemu za splitske pojmove, okvire tamo razvijaju velika imena kao Verzotti,Feđa Klarić,Matko biljak,Aljoša Krstulovićm Ivo Vučetić(koji je perfekcionist),puno drugih mlađih autora, kao i naše kolege sa Zine-a npr Juhi.

Ako sam kome pomogao drago mi je!

p.s. fuji velvia ima izvrne boje i kontraste.Color filmove koristim samo fujia osim ako mi neko ne pokloni koji film onako po putu. :)

nicols
[27. 05. 2008.]

kaboom: naravno da je white balance termin koji se često koristi u digitaliji i u videu, ali ja sam ga NAMJERNO spomenuo u kontekstu color negativa i dijapozitiva (na živce mi ide termin "analogna fotografija"), da potaknem malo ljude da razmišljaju o vrstama svjetla i o korekcijskim filterima :)

Ne bih se upuštao u preporuke za minilabove, pogotovo u zagrebu. Već par godina sam izvan tog svijeta :)

Također, ne oreporučam dijapozitive za početnike, tako da i Provia otpada.

Eldarov savjet je i moj savjet. Najbolji allaround jeftini film s kojim sam ikad radio je Fuji New Superia 200 (neznam jesu li mijenjali nazive, to je onaj na kojem piše "4th color layer".

Ako negdje nađeš Fuji Superia Reala ili nedaj-bože Fuji NPS, obavezno upikni kojeg :)

Kodak ima dobre (fantastične čak) negative u profi segmentu. Ali zato ove "Gold" nagative zaobilaziti u širokom luku! (nije da su toliko jako loši, ali ih stvarno katastrofalno skladištenih i sa isteklim rokom trajanja, a ima i "kineskih" varijanti.

Konica je imala par brilijantnih serija (centuria 100), ali nema konzistentnost, kupiš par rola i oduševe te, kupiš još par i ispadne - srenja žalost.

Teško je imati jedan negativ koji će biti "katica za sve".

Za noć bi po meni idealan bio Fuji Superia 800, pushan na 3200.

Što se tiće negativa bez boje, tu je stvar jednostavna: Kodak ima genijalan film koji se razvija u C41 kemiji i lako se skenira - Kodak T-Max 400CN.

Za noć, Ilford HP5 pushan na 3200 ili Kodak T-Max 3200P pushan barem na 6400 ili 12500.

kuster
[27. 05. 2008.]

slusam, pamtim.. hvala!

kaboom - gdje bi bila ta dva-tri profi labosa? i vec sam razmisljao da nabavim jedan f1.4

nicols - pojasni molim te izraz "pushati", pretpostavljam da samo okrenem na foticu tu vrijednost? sto konkretno dobijem time? malo bude podeksponirano?

opcenito, sto se mog prvotnog pitanja tice, vjerujem da sam vec dobio svoj odgovor, i moj colorac ce biti fuji, a sad, pokusat cu iskopati negdje na netu i superiu i NPS.

Oceana
[27. 05. 2008.]

nicols, nisam razvijala filmove u boji niti slike sama. doma smo razvijali samo c/b, kad je došla boja postalo je preskupo. no, ista se stvar ponavljala bez obzira na to gdje sam davala razvijati filmove (čak i ne samo u Hrvatskoj), Fuji jednostavno nije imao tu plavu koju je imao Kodak. kako rekoh, ilforda nisam koristila. to je moje iskustvo, nisam (nažalost) profi fotograf pa da ti mogu izlistati kemiju i fiziku razvijanja. moj komentar se odnosio na fotkanje jeftinim kompaktom i filmovima pristupačnih cijena, jer si bolje nisam mogla priuštiti. Fujija sam koristila zapravo samo kad sam ga dobila na poklon prilikom razvijanja, kad sam bila u Portugalu, inzistirala sam da mi kao poklon film daju Kodaka, a ne Fuji jer sam kodaka predala i dobila sam ga ;) btw, druge sve boje su bile normalne, ali plava je bila origigi samo na Kodaku. može biti da ne odgovaraju sve kemikalije svim filmovima, no na to nisam mogla utjecati. a budući da nisam imala ni fotić di se moglo puno toga podesiti... sad kad ima SLR, ako poželim fotkati filmom u boji, a za sad o tome ne razmišljam, naravno da ću obratiti pozornost na te detalje. no nažalost, opet ću ih morati dati razviti negdje jer sama nemam gdje.

moretto
[27. 05. 2008.]

Nicols, ubijaš čovjeka u startu! ;)

kuster: Ako proučiš unutrašnju stranu kutijica Ilforda, vidjet ćeš da ima podatke vremena razvijanja za razne asa osjetljivosti, dakle u principu, ako 400 asa ispucaš na 1600, podexponirao si ga, a to kompenziraš sa vremenom razvijanja. C/B film to lijepo podnosi i rezultat je izvrstan.

Color film...tu je nicols jaaako u pravu, ovisi o "stručnjaku" u labu da ti ga push-a kako treba, ali u principu postane dosta zrnat, tako da bih ti za početak preporučio da se držiš vrijednosti koja piše na ambalaži.

Moje skromno mišljenje: za pejsaže, zelenjavu, panorame...Fuji...kako zelenje ne bježi, 100-200 asa zakon.

Za portrete..nekeko mi se Kodak iskazao.."topliji" je od Fuji-ja.

Malo neslaganje sa nicols-c/b film za c-41 proces- probao sam i Kodak BW 400CN i Ilford XP2 super- ne mogu reći da sam oduševljen, rezultat nije ništa bolji od scaniranog color filma prebačenog PS-om u c/b.(IMHO).

Nedavno sam uzeo paket Agfa Viste-jeftino i upravo toliko i vrijedi koliko košta.

Na stranu svi savjeti...probaj i igraj se, najbolji recept ;)

nicols
[28. 05. 2008.]

kuster: upravo tako: staviš 800ASA film u aparat i podesiš na apratu ISO3200. Film je podeskponiran za 2 blende i ako bi ga razvili normalno, dobili bi podeskponirani negativ. Zato se kod razvijanja on isto mora tretirati kao ISO3200 film. To se najčešće postiže promjenom vremena koje film provodi u razvijaču.

Rijetko koji lab može napraviti push processing color negativa. ja sam sve C41 pusheve nosio kod mrkve u Labart.

Oceana: upravo mi nevjerojatno zvuči ovo što zboriš, ispucao sam par stotina rolica negativa, fuji je uvijek bio i ostao prioritet kad su se tražile zelene i plave boje (landscape)

Agfa Ultra 100 - s njime sam napravio neke lijepe kolore, nažalost, više ga nema :(

Konica Impresa 50 ..... šmrc :(

Kodak Ektar 25 ..... šmrc :(

Kaboom21
[28. 05. 2008.]

kuster - prije sam ponajviše razvijao dijače i ponekad color neg. u mosettigu ( bili su na zvijezdi ali su se preselili čini mi se negdje kod zapadnog kolodvora )... trenutačno u efkeu radi čovjek koji je radio u mosettigu, tako da njemu sa povjerenjem dajem dijače u ruke... te lab art na trešnjevci ( nehajska )... sumnjam da će ti se u tim labosima desiti nešto loše sa materijalima.

jeftinije ti je investirati u f1.4 nego plaćati stalno pushiranja ;)

Oceana
[28. 05. 2008.]

a što da ti kažem nicols...moguće je da je problem u tome što budući da nisam profi, nisam ni kupovala neku vrhunsku kvalitetu, nego valjda najjeftinije varijante...sad koji Fuji ne sjećam se, uglavnom su ga davali na poklon u foto radnjama, a Kodak je bio gore spomenuti Gold. sjećam se i da mi je stari rekao da Kodak, bar kod 8mm kamere, ima najbolje boje pa samo to prenjieli i na 35mm filmove i zaista je bilo tako.

kuster
[02. 06. 2008.]

jos jednom hvala ljudi, film je u foticu, i nadam se da cu skoro imati nesto za podijeliti sa svima!

alfa91
[02. 06. 2008.]

Zna li iko di ima c/b filmova od 100/200 asa na C-41 proces.U Splitu sam sve prekopao, nigdi!!

nicols
[02. 06. 2008.]

pa mislim da niti ne postoje ... imaš Kodak 400CN, Ilford XP2 400 i Konica VX400 monochrome... Ja za druge nisam čuo...

rasprava je zatvorena.
site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…