Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:
 klun

Obrada Landscape fotografije
Bubamarica
[01. 12. 2009.]

Već nekoliko dana tražim tutoriale za obradu te vrste fotografija, moram pohvaliti jedan od najboljih u obradi, svaka mu čast, zanima me kako? kako obrađujete i čime, spajate li više fotki? koristite neki poseban plugin? ili jednostavno levelse, i dr opcije u photoshopu, nekako mi je možda sa kompaktom bilo lakše, sad stvarno treba u rawu biti umjetnik a i znati kako, naravno znam da ovisi o dobu dana, o svjetlu, itd ali me zanima baš sama obrada na kompu .....

link

null predobra fotka

jedna jako dobra


Jethrotull
[01. 12. 2009.]

Iko je GENIJE!

ALI:)

ariesZG
[01. 12. 2009.]

da, Rarindru sam već ukibio na .Netu, vrhunac estetike i obrade...poslije toga, većina pejsaža mi izgleda blijedo i nezanimljivo....

ariesZG
[01. 12. 2009.]

i, da, upravo kod pejsaža je potrebno veliko znanje...zvuči jednostavno snimiti dobar pejsaž, ali, upravo to je nevjerojatno zeznuto za snimiti i obraditi...gledao sam jedan dokumentarac o landscape fotografima, frajer ima na objektivu jedno 5-6 filtera istovremeno, provede tjedan dana na istoj lokaciji a onda jedno mjesec dana u labosu (ili uz komp)..

Bubamarica
[01. 12. 2009.]

vidjela sam već fotke od tipa, dobre su al nikome nije otkrio način, al to bi mi postalo dosadno nakon nekog vremena pretjerao je malo sa tom maglom na svakoj fotki

Jethrotull
[01. 12. 2009.]

:)))))))))))))))))))))))))))) ko vam ugodi da ga j....:)))))

elvis
[01. 12. 2009.]

Malo sam zbunjen, sve fotografije na gornjim linkovima su mi predivne... ali ... to su lazne boje ... nekako sam landscape fotografiju dozivljavao kao "najdokumentaristickiju", a ove bi skoro stavio u "fashion" kategoriju

ariesZG
[01. 12. 2009.]

cijela fotografija kao takva je iluzija, na neki način...landscape meni nekako najviše naginje klasičnom slikarstvu...što, uopće, znače lažne boje? koja boja je prava?

Bubamarica
[01. 12. 2009.]

to je točno da su boje lažne al me zanima kako napraviti tak nešto

Jethrotull
[01. 12. 2009.]

sjedni i zagri stolicu i to dobro!

Jethrotull
[01. 12. 2009.]

mnogo lejera

SMVO
[01. 12. 2009.]

Peter Watson

KrunoDebenc
[01. 12. 2009.]

Vladimir Popović

crNa_ovCA
[01. 12. 2009.]

Jeth :))))

Febivjetar
[02. 12. 2009.]

fotografija je manipulacija. od kadriranja pa do printanja. sve je to manipulacija. kažem zato da nebi bilo zabluda da neki tip fotke je a neki drugi nije manipulacija. fotografija se i radi zbog printa. ne zbog weba! i tu velika večina landscape fotki rađena u layerima prečesto pada u vodu. zašto? zato jer ma koliko precizni, vješti i strpljivi bili jako je teško dobiti savršeno pobrisane ili maskirane lejere. govorim o radu sa jako preciznim grafičkim tabletom i olovkom. imate li nešto što se miče, neke grane, vodu i slično a da ne pričam o kolor aberaciji na rubovima tamnih brda(kamenja) i najčešće svjetlog neba ili vode skoro je nemoguće dobiti savršeni "šav" ili spoj dva lejera da se ne vidi gdje je spajan..... na svim tim rubovima u velikoj će se rezoluciji često vidjeti gdje su lejeri brisani ili čak klonirani. klonirao sam na hiljade fotki i mogu reći da sam vješt ali isto tako mogu reči da su muke Sizifove dobiti spoj/rubove planina i neba. ako je jaka kolor aberacija a najčešće je, čak i na ekstremno skupim objektivima, spoj će se negdje sigurno vidjeti. a to u velikoj rezoluciji izgleda preloše. a zbog velikih rezolucija se fotka i radi. opet kažem, ne zbog weba.

tome su u novije vrijeme doskočili sa HDR tehnikom koja se meni jako rijetko dopada jer ispada plastično, umjetno i previše je sive i crne(ne mislim na kontrast!) u bojama. to vam je onaj "hue" što zapravo znači koliko je sive u boji:) iako sam vidio dobrih HDRova definitivno nisam fan. zato su meni ND gradijenti zakon. pravi mislim ne digitalni:) pogotovo ne oni seljački ofarbani sa magenta ili tobacco zalascima. još uvijek je to najbolji način za riješiti prevelike razlike u ekspoziciji neba i zemlje(a i ne samo toga).

obrada? dakle stvar ukusa. netko voli jaču neko slabiju. moram reći da nisam fan nuklearnih zalazaka na Marsu i nekih skoro pa flourescentnih boja na kojima je saturacija nabrijana do ibera. koliko vidim publika na zineu jako voli ultrahiper nasaturirane fotke. ali razumijem potrebu i volju za takvim tipom "fantasy" pejzaža. nekima je to stil ili im je jednostavno dosadno raditi "umjerenije" obrade. dakle stvar ukusa. nema boljeg ili lošijeg.

prva i najbitnija stvar u pezažnoj fotografiji je svjetlo. u pejzažu se snima svjetlo i njegova toplina i kontrast u odnosu na kadar. nemate li kvalitetno svjetlo, tražite nešto drugo što pod trenutnim svjetlom izgleda dobro. tu nema studija i kontroliranih uvjeta. često se desi da odvozim 70km, otpješačim sat vremena po mrklom mraku da bi u zoru bio na lokaciji a kad svane, svjetlo je katastrofa za ono što sam namjeravao fotkati.....to je pejzažna fotografija:))) pa nek mi neko kaže da je lako napraviti pejzažnu fotku.

ali po meni največi problem u pejzažima, pogotovo tu na zineu nije čak ni obrada nego kompozicija. ljudi misle da je dovoljno usmjeriti objektiv prema nekom objektu ili suncu ili od sunca i fotkati lijepe bojice. zaboravite lijepe bojice! one čine samo dio fotke. imati samo njih bez kompozicije je nedovoljno. postoji cijela teorija o kompoziciji u pejzažnoj fotografiji. ne morate se bojati, nije to nikakav bauk, ali je presudan za dobru fotku. to se jednostavno mora znati. toliko često na zineu vidim praznih-mrtvih prostora u fotografijama, uleta grana, bespotrebno puno praznog neba i sličnih propusta koji smetaju u kadru i kojima mjesto nije u kadru. kadrirati tj. komponirati doslovce znači izbaciti sav nepotrebni višak iz kadra i dobiti efekt trodimenzionalnosti, putanje oka(sa šircem) ili sabiti planove u lejere(i šircem i teleobjektivom), da pojednostavim cijelu teoriju koja je puno više od ovdje napisanoga. nije dovoljan samo prednji plan nego i srednji i zadnji. nije dovoljno samo spustiti se prema zemlji i udri šircem jer se prečesto vidi da nema srednjeg plana(najčešći problem, barem na zineu). to je po meni veči problem od obrada. one su više stvar ukusa i namjere tj. namjene.

Febivjetar
[02. 12. 2009.]

Strumfyca/ekipa, evo vam link prema jednom od najpoznatijih klasičnih landscape fotografa koji još uvijek snima analogno i to na velikom formatu. čovjek si je dao posebno za svoje potrebe raditi objektive kod Schneidera. cijene njegovih fotki su astronomske a i veličina "printa" mu je adekvatna cijeni, isto ogromna. poznat je po tome da ne radi nikakve obrade na fotkama niti koristi ikakve filtere. on je pravi dokaz da za pejzažnu fotografiju nije potrebno hiperultra saturirati fotke da bi zgledale "fantasy" ili drugačije.

Michael Fatali iz SADa: fatali

Febivjetar
[02. 12. 2009.]

evo i još nekih drugih jako poznatih pejsažista. neki od njih rade već na digitaliji na srednjem formatu a neki su još uvijek na analogiji:

Muench: link

Lough: link

Noton: link

Fitzharris: link

ima ih još puno..... ove fotografe naravno nečete naći na Deviant Artu jer nemaju ni vremena ni potreba tamo stavljati svoje fotke. to su poznati i priznati nagrađivani fotografi čije fotke su objavljivane u magazinima koji se bave fotografijom, planinarenjem, turizmom, treckingom, pa čak i Lifestyleom. oni su vrh.

Febivjetar
[02. 12. 2009.]

večinu tutorijala naći ćeš googlanjem. ali manje je poznato da imaš dosta objašnjenja po forumima fotomagazina. definitivno ima zanimljivih stvari:

Outdoor Photographer , meni najbolji landscape fotomagazin.

Photo Radar , sajt od Digital Camera Magazinea.

Photo Answers , sajt Practical Photographya.

Digital slr photo

D67
[02. 12. 2009.]

Evo još panorama i pejzaža LINK

Nema toliko puno obrade kako se čini :)

gogoya
[02. 12. 2009.]

Jethro veli, mnogo layera ... ja bih dodao, i mnogo pješačenja! ;)

Febivjetar
[02. 12. 2009.]

:))))

speedy
[02. 12. 2009.]

Hvala uKebo-u na gore napisanom i linkovima

Febivjetar
[02. 12. 2009.]

nema na ćemu. ima još tih klasičnih pejsažista. a ovo su linkovi meni najboljih magazina. obzirom da kojih cca deset godina kupujem(ako mi se dopadnu) strane foto magazine ovi mi se nekako čine najboljima, barem što se tiće pejzažne/putopisne fotografije.

Jethrotull
[02. 12. 2009.]

Prvo treba pronac sebe pa ce obrada ic lakse:)

Vlatko_Galic
[02. 12. 2009.]

Ja mislim da je Kebo napisao jedan od top-10 najduzih komentara na Zine-u =)))))

damast
[02. 12. 2009.]

..., ali ga valja pročitati... :)))

elvis
[02. 12. 2009.]

Fotografijom se može manipulirati ali nije manipulacija. Sjecam se jedne emisije o filmu, gdje su pokazali kako funkcionira ljudska psiha. Režiser je zatražio od glumca da napravi što je moguće neizražajnije lice. Nekon toga su umonitirali ispred i iz te scene prizore razne tematike, vesele, tužne, ljutite,...

pustili su taj film raznim ljudima i na kraju im dali da ispune upitnik u kojem su ih pitali koje osjecaje pokazuje glumac u međusceni. Vjerujem da već pogađate da su ljudi u većini slučajeva rekli da glumac pokazuje osjećaje sukladno scenama koje su bile prije i poslije.

Scena sa neizražajnim glumcem je bila faktički fotografija (nije se micao ni pričao) a publika je bila izmanipulirana "okolišem" fotografije.

Bubamarica
[02. 12. 2009.]

stavno iscrpno uKebo.. hvala probat ću nešto još pronaći po potanju layera

clyde
[04. 12. 2009.]

Kebo care

clyde
[04. 12. 2009.]

Kebo care

clyde
[04. 12. 2009.]

Kebo care

clyde
[04. 12. 2009.]

nisam stavio tri puta isti komentar :-/

zlocesto_dijete
[04. 12. 2009.]

pa odakle onda oni?!?!

Bubamarica
[04. 12. 2009.]

predobro

uspjela sam kontaktirati autora ovih fotografija, dao mi je neke smjernice kako se ovo radi no međutim to nije dovoljno za napraviti ovako nešto

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…