Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:
 agni

Stijepo Brbora
omot
[01. 07. 2011.]

Molim te Stijepo da ovdje objaviš svoj tekst koji je tiskan u zadnjem broju ReFoto, a odnosi se na tvoje viđenje rovinjske foto-manifestavije Photodays. Meni se učinilo da bi bilo dobro da je ovdje zajedno prokomentiramo :-)


Stijepo
[01. 07. 2011.]

..svake godine sam u Rovinju na Photodaysima , ove godine mi je "pukao film" i napisao sam svoje dojmove o Festivalu, reagirali su jutros i mailom.

.. fotografija nije moj posao, ne živim od fotografije, čista strast i ljubav..

..tekst je objavio magazin Refoto u rubrici Utisci čitalaca sa Photodaysa

...Draga Refoto ekipa

..ja sam se lijepo proveo u Rovinju, zelim pohvaliti ukupnu organizaciju putovanja , prijatnu atmosferu ,opustenu komunikaciju, ljude pozitivne energije, smjestaj ..( mozda bi trebalo razmisljati o nekom smjestaju koji bi bio blize gradu , bez obzira na cijenu ..

..O djelu Festivala koji se odnosi na Izlozbe , radionice , predavanja , i ostali tehnicki dio, imam vrlo pohvalno razmisljanje ..

..Rak rana Festivala, i to u kontinuitetu ( o cemu svjedoce mnogi pokazatelji , koje cu navesti kasnije ) je izbor finalista,

problematican izbor fotografija ..?

..svake godine je manje prijavljenih autora a time i fotografija

..svake godine je manje prisutno fotografa

..svake godine se vrti jedan te isti krug ljudi

..svake godine izgleda da je to festival za par ljudi

Sve ove cinjenice iritiraju istinske zaljubljenike fotografije ...Zasto ..Proslogodisnja pobjenica kategorije akt , i ove godine se pojavila kao finalista u dvije kategorije , zdravom logikom ..ne mozete biti fotografski genije u raznim kategorijama ( radi se o Petri Mrsi ) .

..Bruna Kazinoti je svake godine ili pobjednica ili finalista ( mislim zbilja ..ono..? )

..Tomislav Moze ..finalista za kategoriju Arhitektura ( jedna ograda, stepenice i dva automobila u parku) , poznam covjeka jako dobro, ..

..prije dvije godine u kategoriji "Wild life" ..pobijedila je slika medvjeda iza pleksiglasa u zoloskom vrtu ... komedija

da ne nabrajamo , dakle na ivici beskrupuloznosti , formirana je interesna skupina ljudi , koji sa drugim lobijima , trose drzavni novac , pod parolom kulture fotografije , ostvaruju strogo svoje interese ..

zato se ovaj natjecateljski dio Festivala urusava

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,hvala vam za pruzenu priliku , da iznesemo svoje dojmove Stijepo Brbora

hac
[01. 07. 2011.]

ja moram napisat da se slažem sa Stijepom.....inače ne šaljem svoje fotke nigdje na nikakve izložbe al pratim šta se događa.....

GoSt
[01. 07. 2011.]

a ja ću sve relativizirati napisavši da se tak priča i za svaki drugi festival, salon, FIAP... :)))

hac
[01. 07. 2011.]

pa takva je situacija....ja ko neutralan...jer nisam baš zainteresiran za "natjecanja" mogu reć da se primjeti kak se sve "vrti ukrug" d;-)

Cookie
[01. 07. 2011.]

... gogo, foto-Einsteine 1 (slovima: jedan!)!!! ;O)))...

Stijepo
[01. 07. 2011.]

..nemojmo biti naivni, nepisano je pravilo, da su većina takvih Festivala , teška štela svuđe po Evropi, zar vam nije sumnjivo da svake godine pobijeđuju dvije regije iz Hrvatske , što je sa fotografijom iz Češke, Rusije, Rumunjske, Srbije ...

..a onda mi među finalistima "veliki umjetnici" koji slikaju seljoberitije , intuicija mi je rekla da ove godine ne pošaljem fotke iz "svoje kategorije" i nisam se prevario :)

gogoya
[01. 07. 2011.]

jedino za čim žalim je što nisam nabasao na Stijepu (i još neke mi drage ljude) tijekom tih Photodaysa...

begonja
[01. 07. 2011.]

potpisujem Stijepu...

susko
[01. 07. 2011.]

Bravo, iako se to zna već odavno :)

Kao 1. HNL :)))

mrml
[01. 07. 2011.]

vidio sam to još jučer u Refotu, dobar tekst, sve stoji :)

ali nagledao sam se ja kod nas perverzija tipa da grand prix salona osvoji predsjednik fotokluba koji je ujedno i organizator salona i član žirija :)

Berty
[01. 07. 2011.]

jep ...

tako je i natjecaj zbora fotoreportera koncipiran , kategorije su poslozene i izbor zirija se napravi da bi pixel i cropix izmedu sebe podjelili sve . u obzir se uzima samo iskljucivo reportazni stil kakav oni rade ....

cak su i modnu fotografiju utrpali u čušpajz sa kulturnim dogadajima i jos kojecim da ne daj boze ne bi kakav modni studijski fotograf nesto dobio da i tu moze pobjetiti reportazna fotka ... a u prirodi isto pobjede fotke iz zoo-a ili reportaze o ribarima i slicno...

na photodaysima je prosle , pretprosle godine bila kategorija "profesionalni koncept" gdje su finalisti bile neke kolekcije mislim presnimke dijapozitiva tako nesto sta je netko radio za svoj gušt , veze s profesionalnim nije bilo

samo bi naglasio da ne smatram te kolekcije losima , ne sjecam se uopce cije su itd. ali ako nesto nazoves profesionalni koncept daj se drzi zadanog ...

isto tako ne mislim da su pobjednicke fotke lose niti da su ti ljudi nezasluzeno nesto dobili na bilo jednom bilo drugom natjecaju. problem je organizatora koji naprosto ne da favoriziraju nego niti ne priznaju nista izvan njihovog preferiranog stila ....

al nekoliko puta sam stavljao neke linkove sa slicnim stvarima i sa stranih natjecaja , svuda bude tako .... nazalost ...

uglavnom slazem se gornjim textom i ne vjerujem da cu slati nesto ...osim ak bas slucajno napravim neku fotku za koju cu smatrat da im je po volji :-) .... al tesko ....

hac
[01. 07. 2011.]

glupo je radit fotke "njima" ili bilo kome u žiriju po volji...d;-)

Berty
[01. 07. 2011.]

naravno :-)

zato kazem ,ako se slucajno potrefi . namjerno se ne mislim time zamarat :-)

Stijepo
[01. 07. 2011.]

..preporuka : ako nemate rođaka u žiriju ili utjecajnom lobiju ..ne šaljite fotografije ( iako su primjećene u Londonu ili Parizu ) .

..Festival Photodays , ovaj problem , može lako riješiti

- slanjem fotogafija pod šifrom ( pa se finalista sazna nakon izbora )

- i uplaćivanjem veće kotizacije ( za sudjelovanjem u konkurenciji )

hac
[01. 07. 2011.]

šta se radovi inače ne šalju pod šifrom?

Kaboom21
[01. 07. 2011.]

nije da nešto posebno pratim, no primjetio sam da je ove godine u svim kategorijama bilo studenata Sandre Vitaljić. u jednu ruku to je skroz okej ( s obzirom da se ti ljudi školuju kako bi se jednog dana profesionalno bavili nekom vrstom fotografije, a ovako nešto dobro dođe kao lagani poticaj za daljnji rad ), no sa druge strane nekako ne vjerujem da nije bilo drugih autora sa jednako ako ne i kvalitetnijim radovima.

u nekim kategorijama su i po dva natjecatelja njezini studenti ( tj. primjetio sam neka imena za koja ja znam, možda je još netko student sa adu, a boo ), btw. čini mi se da je i njezina asistentica tranu.

sve u svemu, kome takva selekcija ponajviše ide u prilog? ;)

Stijepo
[01. 07. 2011.]

..hahahaaaaa @ kaboom ..legendo :)

..@ hac .kad šalješ fotke treba ispuniti ime, prezime , adresa , mail,broj telefona, opis slike...

BlueVeki
[01. 07. 2011.]

Stijepo fino si naredao rijeći svoje, uglavnom si zapazio isto što i ja, a posebno je iritantno sa gospodičnom iz Rijeke koja j prošle godine pobjedila u kategoriji akt! Nažalost pokazuje se kako smo i u fotografiji na nivou lokal patriotskog ili lokal prijateljskog ili lokal sponzorskog razmišljanja! definitivno Hrvatska je zemljavoblika kifle gdjr su mozgovi kao buhtle, izvana gladac, a iznutra praznina!

susko
[01. 07. 2011.]

@Veki ... kifla ili banana :)

Z-foto
[01. 07. 2011.]

Nešto slično doživjeh na natječaju za kalendar novog lista. Od preko 2,5 tisuće fotki pristiglih na natječaj stručni žiri odabrao je 24 od kojih su onada "čitatelji" odabrali 12 najboljih. Od te 24 fotke 2 su bile moje.Naravno da u finalu ni jedna moja nije odabrana,a od jednog našeg kolege zinovca (kojem svaka čast) čak 6. Tema je bila flora i fauna...

Poanta je u tome da se je plačalo 1.500 kn po fotki... Nek mi Bog oprosti ako nisam u pravu ali mislim da čitatelji nisu odigrali svoju ulogu...

p.s. od tih 6 fotki jedna je bila fotka medvjeda koja nije ni blizu onima koje sam ja poslao...

idemo u EU:)))

Stijepo
[01. 07. 2011.]

..ljudi , nemojte se uzbuđivati, Kapital vlada svijetom , pa tu "kultura" nije iznimka , namještaljke su uobičajena pojava , ali i u tome treba imati stila , ovog puta na Photodaysima nisu imali mjeru , niti stila ...nažalost

BlueVeki
[01. 07. 2011.]

@susko, kifla, naime prazna je iznutra! :))

viper
[01. 07. 2011.]

ma pusi fotodejse, stavi koju novu fotku, znam da ih imaš :)

Stijepo
[01. 07. 2011.]

..hahahaaaa @ viper :) uskoro nova serija sa Dubrovačkih zidina :)

ariesZG
[01. 07. 2011.]

očekujem i Stijepu u petak/subotu/nedjelju na setu :-)

JNeno
[02. 07. 2011.]

..Iako sam zanesenjak i utopist ,a zivot me cini realistom, smijesno mi je kako se misli da ce na takvim natjecanjima isplivati nekakvi anonimni amateri, ha ha pa toga nije bilo ni u socijalizmu .

Naravno da udruge i organizacije moraju opravdati svoje postojanje!

I svakako , takve stvari nebi smijele pokolebati zanesenjake i zaljubljenike. Pozz i samo naprijed

Cookie
[02. 07. 2011.]

... zanesenjaci svih zemalja - utopite se!!! (;OI)...

(amater koji želi ostati anoniman - podaci poznati redateljici)

FotoMachak
[02. 07. 2011.]

sve moje fotke prošle su nezapažene na photodaysima . buaaaaaaaaaa :(((

bisa
[02. 07. 2011.]

Stijepa za predsjednika (((:

alfa91
[02. 07. 2011.]

Dodao bih nešto. Kao prvo i najvažnije , nisu svi natječaji takvi!!To govorim iz osobnog iskustva.Neki manji natječaji na kornatima, u Vinkovcima, Belom manastiru i da sad ne nabrajam.

Zašto kažem iz osobnog iskustva. Ne samo ja nego više nas jedne godine i ne prođemo, druge godine sam ja pohvaljen, treće onaj tamo dobije drugu nagradu itd.

Dakle nisu svi isti. Uvik će bit muktaša, prevaranata, ljudi lakomih za slavom-novcem itd.Ja se prijavljujem i prijavit ću se i sljedeče g. jer mi se gušt prijavit na svaki natječaj.

Stijepo
[02. 07. 2011.]

..Žao mi što ove godine nisam vidio Gorana ( gogoya )

artnes
[02. 07. 2011.]

..prije dvije godine u kategoriji "Wild life" ..pobijedila je slika medvjeda iza pleksiglasa u zoloskom vrtu ... komedija

prije dvije godine pobijedila je slika majmuna iza pleksiglasa (autor član fotozina)po mojem mišljenju izvrsna fotografija - prošle godine pobjedila je moja fotografija medvjeda - kada se netko upušta u kritiziranje tuđih fotografija pa i vređanje (komedija) istih bilo bi dobro da barata činjenicama

osobno nisam nikoga poznao niti imam ikakvih rođačkih veza u Rovinju, drago mi je da je moja fotografija pobijedila i da sam se našao u jednom divnom okruženju te, kao i ove godine kada sam bio sa obitelji na lijepom trodnevnom izletu u vlastitom aranžmanu

.. fotografija nije moj posao, ne živim od fotografije, čista strast i ljubav.. također i za mene zadnjih 35 godina pa upravo zato savjetujem svima da ako šalju fotografije na natječaje budu spremni prihvatiti rezultate istih,i ako stoje iza ovakve izjave da uživaju u jednom stvarno divnom druženju punom fotografije kakvog u Hrvatskoj nigdje osim u Rovinju nema ili da se uključe u organiziranje fotosalona, žiriranje, pronalaženje sponzora, postavljane i sav onaj teški i mukotrpni posao da bi neka izložba ugledala svjetlo dana te da budu spremni (tada) istrpiti kritike svih onih koji na izložbi nisu prošli

..preporuka : ako nemate rođaka u žiriju ili utjecajnom lobiju ..ne šaljite fotografije - ja ću ih slati i dalje upravo radi ovoga: .. fotografija nije moj posao, ne živim od fotografije, čista strast i ljubav..

gogoya
[02. 07. 2011.]

znači, što?! Treba slikati iza pleksiglasa. Međede. I uspjeh je zagarantovan. ;)

alfa91
[02. 07. 2011.]

Dinko baca sasvim novo svitlo na raspravu. Možda je i komntar Stijepe ispravan i istinit ali u manjem obimu?!Možda ima smisla i jedno i drugo možda nije sve crno i bilo - postoje i sivi tonovi koji ne moraju biti negativni

;)

Stijepo
[02. 07. 2011.]

..ako se moj tekst u Refoto-u pročita pažljivo , na Photodaysima sam štošta pohvalio , osim načina izbora fotografija, da je pogrešan , pokazalo se ove godine, što ne znači da su izabrane fotografije loše ...

gogoya
[03. 07. 2011.]

ni šahovska ploča nije crno-bijela ... kad ju se gleda s dovoljne udaljenosti. ;)

sitnisvega
[03. 07. 2011.]

"Generalni kriterij za odabir radova na ovogodišnjem natječaju bio je promišljeni autorski pristup temi, bez obzira o kojoj se kategoriji radi. Nije se samo tražila fotografska izvrsnost koju je pokazivala velika količina fotografija, već i propitivanje određene teme jezikom suvremene fotografije"S.Vitaljić

dakle koji dio ove izjave nije shvaćen, ili netko smatra da ga se mora dodatno pojasniti?

Svaki festival fotografije, bez obzira na to tko ga financira ima pravo postaviti vlastite kriterije za selekciju pristiglih radova,koliko god oni bili subjektivne ili čak pristrane naravi i to je potpuno legitimno. Nije mi jasno onda čemu čuđenje.

mrml
[03. 07. 2011.]

e ovo mi je najdraže: suvremena fotografija :) tipična fora kojom se diletanti brane i skrivaju vlastito neznanje, a neki polulikovi poput ovih u žiriju na Photodaysu bi trebali propagirat kompletnu fotografiju, a ne neke poluproizvode, a žalosno je kad netko tko bi trebao učiti studente ili učenike osnovnim stvarima krene sa forama "ideja ispred tehnike"

čisto sumnjam da bi itko stavio na zid ili da bi neki imalo suvisli urednik nekog magazina stavio na naslovnicu fotku koja je neoštra, krivo eksponirana i loše kadrirana, a samo zato jer je ideja dobra...OK, uvijek se nađe poneki slijepac :)

i ova fora: nije se tražila generalna izvrsnost koju je pokazivala večina fotografa, dakle, odmah ti poručuju da moraš bit neiskusni početnik da bi uspio :) onda neka drugi put organiziraju Photodays za fotografe do 12 godina starosti :)

Stijepo je skoro pa sve dobro napisao, preprozirno je to forsiranje nekih likova, i to na svim natječajima, ne samo na ovom, ali naravno, uvijek uleti i netko sa strane, kao naš artnes :)

hac
[03. 07. 2011.]

onda neka drugi put organiziraju Photodays za fotografe do 12 godina starosti :) .......tu bi memo pobjedio garant d;-)

mrml
[03. 07. 2011.]

pa da :)

Colle
[03. 07. 2011.]

eto mene čudi da Fotodejse nije otvorila Jadranka

sitnisvega
[03. 07. 2011.]

a dobro molim te pokaži mi iz izbora finalista jednu takvu fotografiju koja je neoštra,krivo eksponirana i loše kadrirana? ja nisam uopće dobio dojam da se neki likovi forsiraju nego da žiri preferira određeni pristup fotografiji koji se nekom može svidjeti ili ne i to je potpuno legitimno. a što se tiče samih likova, ja ih osobno većinu poznajem i to su ljudi koji poznaju fotografiju bolje i bave s njome puno ozbiljnije nego 99% ljudi na ovom sajtu. vaši prigovori su na razini male djece koja nešto ne razumiju i što se razlikuje od njihovog grupnog identiteta pa imaju potrebu to izvrijeđati da bi ojačali vlastitu grupnu koheziju i time na hranili vlastiti konformizam. u tome i je problem ovog sajta, ne postoji kritično promišljanje fotografija, nego sve prolazi, a ono što se razlikuje od toga je proglašeno sranjem, a oni koji fotografiju realiziraju na drugi način - diletanti.

Colle
[03. 07. 2011.]

Ajde, Stijepo napisao o van statističkim podudarnostima, a ne o upitnom kritičkom promišljanju.

mrml
[03. 07. 2011.]

da, vidim koliko se razumiju u fotografiju, dovoljno je pogledati sajt od Photodays-a od ove godine :) taman na razini moje galerije na Fotozinu :) dakle, debilana

mrml
[03. 07. 2011.]

osim toga, dovoljno je uzeti u ruke francuski magazin Photo, kataloge Trierenberg i Al-Tani, to su najveći godišnji natječaji svjetske fotografije u kojima su zastupljene sve kategorije, pa onda usporediš sa sranjima kod nas :)

dubrovnik
[03. 07. 2011.]

cim se negdje pojavi nekakva natjecateljska izlozba, znaci da je broj frustriranih pseudokreativaca narastao do kriticne mase i krece supremacija afiniteta za podjelom adekvatnog kvantiteta nagrada po sustavu babo i stricevi

matrix
[03. 07. 2011.]

Nakon pogledanih fotografija koje su u finalu a ne poznajući osobno skoro nikoga od autora dolazim do zaključka da je na natječaje najbolje slati kolekciju fotografija međusobno povezanu a sadržajno besmislenu pri čemu ni sam autor ne zna smisao istih pa je samim tim mala šansa da će ga prepoznati i članovi žirija koji opet iz straha da ne ispadnu glupi takve fotografije ocjenjuju kao remak djela besmisla :)

mrml
[03. 07. 2011.]

:)))))))))))))))))))))))))))))))

Stijepo
[03. 07. 2011.]

...Žiri ili Ocjenivački sud je nanio ogromnu štetu Photodaysima ove godine, uvrštavajući grupu svojih studenata , kao najvećih znalaca fotografije u Hrvatskoj, a to će rezultirati, gubljenjem interesa fotografa da prijavljuju svoje radove , znajući da će određena interesna skupina biti u finalu ... Jako ružno i frustirajuće..

Daddo
[03. 07. 2011.]

meni super čitat ovo...

i to iz dva razloga:

1. Svaki dan kad putujem na posao sjetim se pogledat na jumbo plakatu reklamu za Photodayse 2011. (Uslikat ćem jednom mobom, pa da vidite gdje je izložena).

2. Photodaysi su medijski praćeni i to je ključ cijele priče. Imaš posvuduše, imaš žiri (ovakav ili onakav), kriterije (ovakve ili onakve) i ljude koji na natječaju sudjeluju.

Nit branim nit napadam ijednu stran(k)u ali se pitam slijedeće - tko vas tjera da sudjelujete?

Nitko ne može osporit (Možeu npr.) da su fotke tehnički nedovoljno dobre ili da je autor nekreativan. A to što se eto dogodi da se stalno ista ekipa prijavljuje na jedno te isto natjecanje može značiti 2 stvari:

1. Čitava manifestacija je rađena za točno određene ljude.

2. Ekipa koja sudjeluje stalno na jednom te istom natječaju i tamo skuplja nagrade ustvari - ne napreduje. Sama manifestacija time ne dobiva ništa ako su uvijek isti ljudi na natječaju.

Da je 1. točno onda ne bi SMVO (čini mi se da je on jednom) i Mini (i to nisam 100% siguran) bio među nagrađenima. To što se forsiraju budući akademski građani kojima je fotografija buduća struka i zvanje nije nužno loše, no loše je ako postane trend koji će iznjedriti neke nove veličine u domeni RH a koje vani na natječaje nit idu nit prolaze niti ih isti zanimaju.

2. je manje više točno i to se vidi na fondu nagrada, interesu publike i u konačnici i na rezultatima natječaja.

mislim, ovo je samo moje mišljenje... nemojte se ljutiti...

Daddo
[03. 07. 2011.]

ufff... sad tek vidjeh... * fotke tehnički korektne ili da su natjecatelji nekreativni*

mrml
[03. 07. 2011.]

apsolutno tochno 100% :)

ali na većini svjetskih natječaja je tako, pogotovo kad se pare vrte, ako dovoljno pratiš, skontaš vrlo brzo neka imena koja se stalno vrte i stalno dobivaju nagrade

evo nedavni primjer:

natječaj N1 u državi D na kojem autor A osvaja gradprix od 5000 eura, gle sad čuda-autor A je u svojoj državi DR vrlo često član žirija kojekakvih

ajmo dalje: autor A iz gornje priče ima brata B koji na idućem velikom natječaju N2 osvaja strahovito ogromne pare, još veće nego autor A

natječaj N3, grand prix od 5000 eura osvaja autor C, koji također ima sumnjivu prošlost, ali, on je običan luzer u odnosu na "braću" :) zašto??? zato što braća A i B na tom natječaju N3, iako ne osvajaju grand prix, osvajaju po nekoliko medalja u nekoliko kategorija, što zlata, što srebra, što bronce, a sve te medalje su popraćene parama, i sad, braća A i B odlaze sa natječaja N3 svaki sa po desetak tisuća eura manje :)))))

i tako, dovoljno je da pogledate neke stvari kroz period od 10 godina, i vidjet ćete začarani krug u koji ne možete upasti, pranje love dakle, legalni kriminal tj. fotomafija

jedina utjeha u svemu tome, nipošto opravdanje, je to da su fotografi A, B i C zaista jako dobri fotografi, i to na relaciji IDEJA + REALIZACIJA, dakle, nešto protiv čega su Hrvati cijepljeni

mrml
[03. 07. 2011.]

Daddo, forsiranje bilo čega je loše

to što je netko upisao akademiju, nipošto ne znači da imalo dobar fotograf, i forsirati njega je glupo, isto tako je glupo forsirati dobrog fotografa sa akademije jer i on koliko god da je dobar toliko je i 3 puta lošiji od nekog strastvenog hobiste koji posjeduje znanje i vještine veće od ovog akademskog

akademija, FIAP, ULUPUH, HDLU su papiri, ne i činjenica da je netko stručan i dobar

mrml
[03. 07. 2011.]

ispravak onog gore mojeg: ne odlaze sa natječaja sa 10000eura manje, nego odlaze svaki sa po 10000 eura u džepu, a autor C odlazi sa par somova eura manje iako je osvojio najveću nagradu :)

Daddo
[03. 07. 2011.]

daklem, naravoučenje je ne očekuj pare od fotografije... i sve će biti dobro? ili ono... ne trebaš se natjecati da bi bio dobar?

ono... budi dipl. oecc. ili dobri vojak Švejk, knjižničar čak i fotkaj sebi za gušt... sudjeluj tamo gdje nema para, samo sitno zadovoljstvo da ti daju plaketu i potapšu po ramenu i vele bravo, dođi nam opet.

Mislim, ja to ne kužim... pokažite mi umjetnika koji se na svojim djelima obogatio za života... to što kasnije od njega kritičari rade heroja to je druga priča...

Pokušavam reći... ako ti je jedini i glavni cilj osvajat nagrade (bilo na PD ili negdje drugdje) onda si promašio ceo fudbal...

Stijepo
[03. 07. 2011.]

..ljudi , rado bih sa vama ćakulo, idem raditi avangardnu fotografiju ,

..ideja , krenem Stradunom , od vrha , stavim fotić preko ramena , uključen, dobro svjetlo danas , i svako pet metara nasumice kliknem ..

.. to što vi nećete shvatiti fotografije , to je vaš problem nepoznavanaja moderne umjetnosti :) a ja sam umjetnik , vidim , što vi ne vidite .

mrml
[03. 07. 2011.]

tako je :)

BlueVeki
[03. 07. 2011.]

@sitnisvega, upravo vaš nicka name govori sve što se događalo na photodaysima. SITI SMO SVEGA. Inače ne zagovaram strane, no Stijepo, a onda i mrml su objasnili sve bitno. Daklem dečki kapa dolje.

Osobno sam prošle godine bio u finalu, naravno bilo mi je drago, no ove godine sam se definitivno uvjerio da odabir fotografija nije objektivan i vizalno totalno neatraktivan, osim par izuzetaka, nikako, naime iste osobe se vrte već drugu godinu zaredom i to u nekoliko kategorija. Da se ne bi mislilo da sam ljubomoran, nisam, naime ove godine se nisam niti natjecao tako da sam mogao biti objektivan promatrač.

Naime, fotografija, kao i slikarstvo je prije svega vizualni doživljaj. Stoga može se reći kako je bitno da fotografija sama mora biti vizualno dopadna, a ne da si ja razmišljam ŠTO JE UMJETNIK NJOME ŽELIO REĆI, kvragu, pa to se mora vidjeti.

Stoga sa vama se ne slažem u ničemu. Puno ispraznih rijeći, a pogotovo se to vidi iz vašeg izlaganja. Možda bi bilo dobro napraviti neki okrugli stol pa da se iznesu razmišljanja koja će unaprijediti photodayse, jer ovako je to posatao samo medijski dohgađaj bez pokriča gdje je fotografija najmanje bitna!

Stijepo
[03. 07. 2011.]

...a vrhunac "igrokaza" su finalisti u nekim kategorijama , koji slikaju svadbe, reklame , kalendare, seljoberitije ( moj prevod za celebritty ) ...i onda mi kažu , kako ja ne kužim suvremenu hrvatsku fotografiju...zabavno je živjeti u Hrvatskoj

Kaboom21
[03. 07. 2011.]

u ova 2 topica se često spominje akademija ( više-manje u negativnom kontekstu )... pa bih se priključio u raspravu s obzirom da sam pohađao istu.

kao prvo, akademije su zanatske škole ( isto kao i ŠPUD )!

na ADU se upisuje Filmsko i TV snimanje a ne fotografija, tako da je i taj prijemni zasigurno drugačije koncipiran i od te mape se zasigurno ne očekuje isto što i od mape za recimo studij fotografije na FAMU.

a sad, tko za koga misli ili ne misli da je umjetnik, tko se smatra bogom danim umjetnikom samim time što je upisao nekakvu akademiju, u to neću ulaziti. Nagledao sam se i takvih slučajeva na faksu, ali na svu sreću nakon ŠPUD-a bio sam cijepljen na te pacijente ( btw. u srednjoj je vladala puno kreativnija atmosfera nego na faksu ).

S obzirom da živimo u svijetu instant zvijezda, selebritija itd. uopće me ne čudi da se to isto događa i u umjetnosti ... no, vrijeme će pokazati tko je a tko nije ;)

mrml
[03. 07. 2011.]

iskreno, i sa FAMU sam vidio likova za koje kad sam pročitao da su tamo diplomirali, nisam se prestao čudit, sad, da li oni blate instituciju svojim glupostima, da li se institucija srozala ili se pak razdvojila u 2 smjera, to neznam

DG
[03. 07. 2011.]

Potpisujem stijepa.

Naime u opisu projekta PD 2011 stoji da je to izbor najboljih fotografija, a ne radova nsatalih "promišljenim autorskim pristupom" (cijeli niz fotografija drače kao pejzaž itd....).

Ako je ovo najbolje što može dati Hrvatska fotografija onda bih volio vidjeti ostale pristigle radove.

To je zapravo i moj (neupućeni) prijedlog.

Bilo bi zgodno da se uz fotografije finalista mogu vidjeti i "primljeni" radovi, odnosno radovi koji su ušli u posljednji krug izbora.

Možda bi onda mogli bolje procjeniti ili shvatiti kriterije po kojima je selektor-i odabrao radove.

Stijepo
[03. 07. 2011.]

...nažalost , dokle god se budu birali xy likovi , umjesto fotografija , na hrvatskoj fotografskoj sceni , "drača" će biti odlična metafora kreativnog beznađa

Moze
[03. 07. 2011.]

Ja cu se okrenut na divje izjave prva u kojoj se osjecam prozvanim

"...a vrhunac "igrokaza" su finalisti u nekim kategorijama , koji slikaju svadbe, reklame , kalendare, seljoberitije ( moj prevod za celebritty ) ...i onda mi kažu , kako ja ne kužim suvremenu hrvatsku fotografiju...zabavno je živjeti u Hrvatskoj"

Kakve veze to ima s icime? Sto netko nesto radi za kruh a ostale stvari radi za gust?

Ako se vec pozivas na Photo, moje fotke su objavili kao istaknute sa natjecaja 2008 godine dali sma se time dokazao? Od tada sam daleko napredovao u svemu, prve godine kada sma bio nominiran na photodaysima sam bio nitko i nista nisam zivio od fotografije u vrijeme kada sam slao radove. Veze nema, mama mi je sobarica, tata nezaposleni strojobravar, do 21 sam zivio u 25 metara kvadratnih sobi sa starcima i burazom od 13 do 23 sam se vise fiziki naradio nego sta ces ti ikada i sve sam postigao iskljucivo radom i ucenjem.

Imam filing da navise od tovje frustracije proizlazi micanjem kategorije erotika, koja je po meni s pravom maknuta jer je time tjerala ljude koji su htjeli prijaviti Akt, a da ih se ne povezuje sa erotikom. U tovm slucaju cesto nekusnom i jeftinom.

Npr. ova

fotka

Sorry ali meni je to fotoklub iza coska.

Da se razumijemo imas jako puno losih radova ali vjerovatno isto dobrih iako osobno nisam ljubitelj tresh erotike i fetisizma, neke od fotki mogu proci.

Ali ja u njima nikada necu vidjeti umjetnost koliko samozadovoljavanje jednog fetisista ;)

Milane (kaboom) sto se tice tvog osvrta na ADU, ti si student koj studira vec 10 godina s time da nisi ukljucen u program u zadnjih 5 godina, program se dosta promjenio i svake godine je bolji te je fotografija u biti kroz program postala s obzirom na to sto sve studenti rade postala gotovo zastupljenija od filma.

Sto je logicno jer za fotografiju treba puno manje produkcijske i tehnicke potpore da bi nastajala.

Ima puno laprdanja na akademiji i zna zivcirati, ali tko oce moze jako puno nauciti na njoj i tehnicki i umjetnicki samo treba biti tamo i gnjaviti…ja sma naucio puno toga i da nisam upisao akademiju ne bi bio di sam sada, jer ne bih znao dovoljno niti tehnicki niti vrlo vjerovatno teorijski, u biti najveca prednost adu je sto te natjeraju da procitas stvari za koje bi da nisam student uzeo puno vise vremena i puno sporije bi se odvijale.

Jedino sto mislim da studij na akademiji nebih treba trajati dulje od 3 godine eventualno 4.

Kaboom21
[03. 07. 2011.]

@Tazinjo - ispravka netočnog navoda - apsolvent sam već 8 godina, hehehe ;) ... s obzirom da nismo studirali zajedno ( kao što i sam kažeš sada su neka druga vremena ) nisam uopće mislio na tebe u mojem prethodnom postu.

istina, program je ( na fotografiji ) potuno drugačiji, i tada i sada je bilo/ima predmeta koji se bave poviješću/estetikom/teorijom te navode na promišljanje o umjetnosti no jednostavno nikakva škola ne može ikoga učiniti umjetnikom ( s obzirom da dosta ljudi u ovoj raspravi poistovjećuje to dvoje ).

trebalo bi u startu škvadru upisivati na 2 smjera i bok. no to je već neka druga priča.

Moze
[03. 07. 2011.]

Ma meni nije smwetalo to sto sam ucio o filmu, malo zbuni i to ali sve je to dovoljno povezano da se isplati, studente to zivcira meni je to iskreno jedna od boljih stvari, dobivas besplatnp znanje i iskustvu u dva opredjeljenja koja su toliko stvari ista a opet potpuno razlicita. S time da su mimonga "filmska" iskustva pomogla u boljem svladavanju i razumjevanju fotke. Pogotovo ako se uzmu super teorijska predavanja Gilica, Turkovica i Kragica…dobar dio te teorije je itekako primjenjiv na fotku.

Kaboom21
[03. 07. 2011.]

naravno! takodjer, pristup svjetlu je drugačiji ( kako sa estetske strane, tako i tehničke ) a to nije na odmet znati.

Zoopolis
[03. 07. 2011.]

Možda smo slijepi. Pisao sam jednom ( i skoro zaradio crveni karton) da Umjetnost pa niti fotografija ne mogu biti odjeljeni od općih društvenih zbivanja. od njih je odvojena samo podzemna umjetnost, koja če nažalost, vrlo brzo postati nadzemna.

Citat:

«Svaka subkultura u početku teži da bude, a po definiciji i je u nekoj mjeri autistična ( tude "sub"), no avaj , pogotovo u današnjem ubrzanom svijetu misli i elektronike, prava kultura začas posiše subkuturu, preuzme je i inkorpotora, da joj krila, pa autizam subkuture u muzici, govoru, pisanju, oblačenju (sve napr.) začas vidimo kao trend koji se nosi na pisti , ulici, narodnjačkom klubu, politici, svemu onomu od čeg se subkultura sama po sebi, u svojim počecima, stravila."

Po jednoj teoriji, pojedinci ( umjetnici) senzibliniji su od ostatka populacije, pa dok smo mi okretali volove, derenčili, slavili lopove, umjetnici su patili... I prezirali. Jednostavnost , gotovo blijedilo modernog arta samo je krajnji prijezir prema današnjici. Stvaranje današnje umjetnosti nije okrenuto prema publici ( koja okreće volove i obožava lopove) , dakle niti prema kvaliteti niti kvaliteti nego prema slučajnom odabiru. Umjetnost ( u ovom slučaju fotografija)jest motiv koji može snimiti svatko, no štovanej tog umjetničkog djela stvar je slučajnog odabira, entropije. Umjetniik se postaje teško, umjetnost je laka, bazirana na pozitivnoj energiji elemenata svakodnevice, neobrađene digitalne stvarnosti. Pohvalno je što je na photodaysima iza takvog stava stala i megakorporacija. Postanimo svi moderni umjetnici!

Kako bi na Zinu rekli svima cmoka. :) Inače volim piskarat da proštopam mozak, al sad već osjećam propuh :)

Moze
[03. 07. 2011.]

:)

Boddhi
[03. 07. 2011.]

znate kaj, pratim ovu raspravu od sama početka i još se sa strane i divim samome sebi kako to a da ne nasjedam i počnem "pisati nešto o umjetnosti" ;o))

Umjetnost? Pa ljudi moji 99% populacije ovdje na siteu svoje uratke smatra umjetnošću - inače ih ne bi ni slali na raznorazna natjecanja, kajne?

A opet - svakome treba i potvrda njegove vrijednosti i njegova rada, da nešto vrijedi, da ima odaziva, da nije đabe ulupao nofce i vrijeme u to ... a čemu? Proglašavanje nećega umjetnošću nije domena neke publike, bezbrojnih rasprava na forumima. To je domena i zadatak legislative, a oni se zovu: povjesničari i teoretičari umjetnosti. Netko uleti u izabranu elitu a većina ostanu u domeni neshvaćenih genija. ;o))

Onoga dana kada to skužite postat će vam svima lakše i past će vam kamen iz srca i prestat će svako opterećenje.

Baš ovak kao i meni.

A hebe se meni.

Ja samo furam i dalje svoj film.

;o)))))))))

Stijepo
[04. 07. 2011.]

..odlična zapažanja @ Zoopolis i @ Boddhistava

..gosp @ Može

, Vi ste mene pomiješali sa nekom drugom osobom , naime o Photo-u je pisao gosp. @ mrml , ja NE , i nikad nisam rekao ili napisao da "radim" umjetnost , fotografija je samo moj hobi, zadovoljstvo, pa samim time sam rasterećen svih natjecateljskih formi i egzistencijalnih problema. ( ove godine na Photodayse nisam slao fotografije u kategoriji Akt ).

..Erotika je jedna od težih kategorija za raditi, trudim se slikati Emociju, i neki radovi su u svijetu prepoznati, a da pritom ne poznajem nikog iz ocjenivačkog žirija.

..ako ne volite Erotiku , onda ne možete donositi sudove o nečijem radu ..

..sve što sam napisao o ovogodišnjim Photodays finalistima je istina , i u potpunosti stojim iza objavljenog pisma u Refoto magazinu, dokažite se na međunarodnoj sceni , bez rođačkih ili profesorskih veza , tada će vaše fotografije imati težinu a vi referencu , ovako sa "hrvatskim sindromom" , sve će ostati "šlager sezone" ili glazba lakih nota.

mrml
[04. 07. 2011.]

pa, ja sam se dokazao, išao sam prije par godina baš tom logikom: slat ću van, tamo me nitko ne poznaje niti ja ikoga poznajem, rezultat svega je da su mi radovi primljeni na hrpetinu izlaganja, objavljeni u velikom broju kataloga, i Photo gorespomenuti izmeđuostalog, i dobio sam zvanje EFIAP u FIAP-u, i sad, da li me to čini boljim fotografom? ne. da li sam zbog toga umjetnik? teško pitanje, vjerojatno nisam, ne bih se usudio nazvati umjetnikom iz meni iskreno nepoznatih razloga. da li živim od fotke? ne, i iskreno mi je žao u današnje vrijeme svakoga tko živi od fotografije, moje saučešće.

ja isto furam svoj film kao i Boddhisatva i dalibor, fora je da kad pošaljem te stvari van da se onda taj moj film poklopi sa nečim vani pa prođem dobro, a u nekoj drugoj državi popušim jer se ne uklapam u tamošnji trend

bitna razlika je ta da je vani kvaliteta preočita, dakle, pejsaž, akt, moda, portret, koncept, sve te kategorije su baš jako dobre na relaciji ideja+poruka+realizacija

mrml
[04. 07. 2011.]

poanta svega je da ovdje ljudi previše skrivaju vlastito neznanje iza apstrakcije i koncepta a neznaju elementarne stvari :)

Stijepo
[04. 07. 2011.]

..definitivno , vani, ipak neka kvaliteta "ispliva" , i kada nešto namjeste , ima u tome stila..

..također izražavam sućut , svima koji žive od fotografije , ne samo da fotografiraju ono što ne vole , nego moraju podnositi razne nesuvisle likove a DNO je slikati pijane protagoniste neke svadbe..

mrml
[04. 07. 2011.]

u biti, fotkanje svadbe je sasvim OK, ali opet u civiliziranim zemljama gdje su ljudi normalniji i sa kojima možeš svašta izdogovarat, pogotovo fine-art printeve i tako dalje :)

i kod nas ima kulturnih svadbi, ali su rijeđe od onih šabanskih, osobno, nisam nikada fotkao svadbu za pare, samo 3 svadbe svojih prijatelja i susjeda i nakon treće rekao sam: nikad više

nevjerojatno je da se na sve 3 našao bar jedan kreten od kojeg ti glava puca koliko je naporan :)

koliko sam ja shvatio od razgovora sa ljudima koji fotkaju svadbe, glavna problematika je ta šta svi žele fotografa i na večeri, da se radi samo editorijal sa mladencima i čin vjenčanja, bio bi to ugodan posao

Moze
[04. 07. 2011.]

Stjepko sori pomjesao sam vas…umor radi svoje :)

Sto se tice "poanta svega je da ovdje ljudi previše skrivaju vlastito neznanje iza apstrakcije i koncepta a neznaju elementarne stvari :)" Posto zanm rad puno nominiranih znam da dosta njih super barata elemntarnim stvarima i cjerovatno ih zna znatno bolje od veceg djela fotozine-a. Bojan Mrdzenovic za cije se pejzaze toliko hvatate je u biti tehnicka picajzla i sto se tice analognog tu rastura, covjek studira na filozovskome povijest umjetnosti i na adu snimanje. Znam njegov rad dobro, kako je covijek od analognog medija u pravilu vise se radovi mogu vidjeti po zidovima nego po monitorima, njegov koncept mi je jasan, printevi kada su uvecani postanu takoder jasniji…no isto snam da neki ljudi nemaju elemntarna znanja ali opet rade odlicne stvari ovo sam cuo od drugih ali kada to govorim mislim na Brunu Kazinoti koja je po meni zasluzila sve pobjede do sada.

Sto se tice svatova meni je najgluplji dio editorijal, i uvijek se radujem kada ga mladenci ne zele. Radim dokumentarno nitko mi nista ne diktira, pijane budale steram u k. i odmah se maknu, U pravilu ne prihvacam seljacke svadbe pa niti nemam vise tih problema, to mi je najbojla prilika da konstantno radim na sebi od nekog treninga elemntarnog vladanja slikom, do komunikacije sa ljudima. Stvaram fotke zivota koje se po nicimu nece razlikovat od neke street fotke.

I taj stav da vam je zao ljudi koji rade fotku za lovu vam je glup jer Stijepo ako nisi nikada radio tako nesto za lovu kako mozes znati kako je to, u krajnju liniju iz ovog tvog komentara svhvacam da je i ova rasprava suluda, jer si previse objektivan.

Mene cini sretnim cesto mi pruza prilike produkcije da stvorim nesto po svom i jos mi plate za to i cesto prilicno dobro s obzirom na stanje u drzavi. Iz toga sam naucio realizirati ono sto se trazi od mene tako da kasnije zbog toga sve sto trazim od sebe takoder znam realizirati. Ttu je onda prednost sto se vise ne bavis problemom kako nesto napraviti, vec iskljucivo problemom što napraviti.

Meni je fotografija kao posao nesto najbolje sto se desilo, sretan sam dok radim, zivot mi je zanimljiv, puno putujem na trosak drugih, u krajnju liniju radim ono sto volim nema bolje stvari.

P.S.

Stjepo nemoj pisati da nekoga znas jako dobro ako ga nisi niti upoznao, jer kontekst u kojem je ono napisano u pismu ostavlja dojam da sam ti jucer bio doma na obiteljskome rucku.

Moze
[04. 07. 2011.]

i da ovdje imas gotovo cjelu seriju koju sam poslao

zaprude

Ako nisi znao stepenice i parkovi su takoder dio arhitekture kvarta ;)

mrml
[04. 07. 2011.]

aha, dakle poanta je u životu naučit osnovne stvari i savladat vještine pa se onda izdrkavat kao ovi tvoji sa ADU-a?

sami po sebi pišaju takvim radovima

kad si već tako pametan, šta ti ne radiš loše kao oni? :)))))

Moze
[04. 07. 2011.]

Poanta je prvo nauciti osnove da bi mogao izlaziti izvan nekih okvira, zar ne? Tako je u svakoj grani umjetnosti.

Neces ici plesati brake dance ako nisi savladao osnove baleta.

Pa neznam ti govoris da je lose, meni nije bar veci dio.:P

Kao sto sam vec prije rekao, mislim da je ta suvremena fotka slicna jazz muzici, u bii bilo kojem od novijih smjerova, trebas ju slusati neko vrijeme da bi ju dozivio u pravom kontekstu u kojem ju dozivljavaju autori.

Smjesno mi je kako ljudi tu cinjenicu prihvacaju u drugim umjetnostima a u fotografiji ne?

U neke stvari jednostavno trebas uci da bi ih shvatio!?

Meni je od cjelog natjecanja los rad samo od dvije studentice, smiljke i Petre Mrse s time da je Mrsin los zbog selekcije prikazane na netu, izbor na izlozbi je siri i puno jasniji. Iako meni osobno meni nije sve to njeno nije sjelo. Bolji su mi aktovi od prosle godine. Smiljka je napravila los rip off jedne autorice cijeg se imena sada ne sjecam i tu je trebala Tjasa odnjeti pobjedu.

Ovo za pisanje se ne bih slozio, pisanje bi bilo kada bi im bilo stalo da svacijeg misljenja, oni su kao vecina normalnih ljudi svjesni da ce uvijek postojati ogorceni ljudi koji ce bacati kamenje zbog neraziumjevanja. Ovdje se cisto radi o nerazumjevanju.

Radim i ja "lose" ali puno toga ne stavim na net. Dosta radova je tesko plasirati na net jer ih je tesko postaviti kao na jednom zidu galerije. Gube smisao ako su razdvojeni suludim listanjem web stranica ;)

Stijepo
[04. 07. 2011.]

....mislim da je ovo jako dobra tema i nadasve korisna ..

..@ Tomislave , kad sam napisao "poznam" , mislio sam na radove , fotografije ( trebao sam to naglasiti ) , ali pozitivno je što pratim :) ljudi idemo na plažu , plivati... pozz

Moze
[04. 07. 2011.]

Slazem se :)

JA se isto idem kupati u Zagrebackome znoju :)

mrml
[04. 07. 2011.]

a ja odoh na kafu, ko vas j..e :)))

SMVO
[04. 07. 2011.]

Čitam ovo sve i slažem se sa podosta stvari, ali ne da mi se razglabati o tome jer sam ja fotograf amater koji fotka iz čiste ljubavi prema fotografiji i ne krećem se u tim krugovima.

Samo kratka primjedba poštovanom Stijepi. Prije dvije godine u kategoriji Priroda, a ne Wild life, što je dramatična razlika, pobijedila je moja fotografija "Centimetar do slobode" gdje je prikazana mlada čimpanza, a ne medvjed, koja shvaća gdje se nalazi. Mislim da sam fotografijom i naslovom uspio dočarati njenu tragediju. Fotografija je snimljena u Zoološkom vrtu u Maksimiru. Uz to ja, ni uz najbolju volju, nisam mogao prepoznati medvjeda u majmunu, jednako kao što, ni uz najbolju volju, ne uspijevam shvatiti zašto je to komedija?? Stvarno bih molio pojašnjenje.

U propozicijama te kategorije nije stajalo da fotografije moraju biti iz divlje prirode i za time sam se i vodio kada sam svoje uratke slao na natječaj. Moj dragi i cijenjeni kolega Cookie, veoma poznat na Fotozinu, poslao je fotku tovara ispred zgrade pošte na Murteru, čini mi se. Ni to nije fotografija iz prirode, ali je bila majstorska. Da je on osvojio nagradu, bilo bi mi veoma drago. Ipak nije. Koliki je to majstor, govori da je bio nominiran i kategoriji Ljudi

Osoba koja je ocjenjivala fotke iz te kategorije je Enrico Bossan, izmežu ostalog, urednik Benettonovog magazina Colors, pozantog po šokantnim fotografijama u službi propagiranja mode i njemu se moja fotografija svidjela, a i ostalima, očito. Nadalje, cjelokupni ocjenjivački tim na Pdaysima 2009. bio je međunarodni i mislim da oni sigurno nisu bili toliko pristrani kao ocjenjivački sud ove godine. Ovo sam napisao jer to Stijepo i još nekolicina vas tvrdite.

I da završim, ide mi na živce kada netko, u ovom slučaju Stijepo Brbora olako tvrdi nešto, a nije se potrudio ni odgovarajuće pripremiti kako bi točno argumentirao ono o čemu piše. Iskreno, da je to napisao netko drugi, ja bih se uvrijedio, ovako to zovem netočan navod, jedino ne kužim čemu ja??

Sada jedino još tražim gdje bih se prepoznao, da li u Cropixu ili Pixsellu.

Berty
[04. 07. 2011.]

eeeee

cropix i pixell sam ja spomenuo u vezi drugog natjecaja zbora fotoreportera u vezi paralele da se i tamo slicno postavljaju stvari ... ne vidim kakve to veze ima s tobom :-)

( ako uopce tvoja zadnja recenica i ima veze s mojim osvrtom )

. jos jednom bi samo naglasio da nikad nisam i nemam problem sa ljudima i fotografijama koje su nagradene bilo u jednom bilo drugom natjecaju . ali se potpuno slazem sa tvrdnjama o dirigiranom izboru zirija .... jedino sta se moje misljenje razlikuje u detalju da nisam toliko siguran da se namjerno favoriziraju odredeni pojedinci vec da se vise radi o favoriziranju odredenih stilova i negiranju drugih pristupa ... a ko sjedne u taj stil ima sanse ko god bio ....

eto , my two cents .... :-)

p.s. a sad dok vi idete na pivu i na kupanje ja idem popisat keyworde za jedno 20-30 fotki da zaradim ovaj mjesec jedno 2-3000 dollara .. j*** g* ja zivim od toga nemam vremena za umjetnost :-P

Kaboom21
[04. 07. 2011.]

... nađi barem vremena za pivu ;)

SMVO
[04. 07. 2011.]

Berty, ak si ovaj odgovor meni pisao, onda stvarno ne kužim zašto???? To nema, apsolutno, veze s tobom. Gdje si se ti u ovome vidio?

A zadnja rečenica je upotrijebljena samo da naglasim kako sam, kao potpuni autsajder, osvojio nagradu na Photodaysima, jednako kao i naša Ejla na Photodaysima 2008.

A sada, dok neki od vas imaju sreću otići na pivu ili kupanje ili oboje, ja u svojoj uniformi i čizmama i dalje uvježbavam svoje ljude da i dalje budu sposobni obraniti svoju zemlju, ako ikada opet bude stani-pani.

Jebi ga, ja živim od toga, a to definitivno nije umjetnost. :-))

A i ne pijem pivu. :-)

Berty
[04. 07. 2011.]

ma nisam se vidio , al sam spominjao prije pixel i cropix pa eto .... za svaki slucaj .

velik si čovjek pa da ne bi bilo nekih nesporazuma :-P

kuzim tek sad sta si mislio :-)

potpuno sam sve krivo pokopcao ...

SMVO
[04. 07. 2011.]

Velik je i magarac. :-))

Nadam se da će bar moja djeca jednom reći da sam bio velik čovjek i ne samo po staturi. :-))

Zoopolis
[04. 07. 2011.]

E, vragcu, taman sam sjekao dojam da je sve rečeno, a ono Tomislav zabio autogol kritici.

Tomislave , lijepo si ti nama obrazložio tko je tko na Akademiji i tko je u kojoj fazi stvaralačkog ciklusa, no upliv svega toga na Photodayse je običan elitizam.

Strepim da se netko od ekipe iduće godine nesretno zaljubi i što ćemo onda morati gledati u finalu.

Naime, da bi bili ravni eliti, očito smo žiriju trebali poslat pisamce; tko smo , što smo, što o nama misle prijatelji fotografi, kako život, promišljanja, u kojoj smo fazi i slično.

Dakle, osim ocjene izvrsnosti vrlo je bila bitna i ocjena "zalaže se", što je većini od nas bilo teško zaraditi.

priča oko kolaža i serija fotografija također je kukavičje jaje.

Dakle trebalo je prokljuviti novi trend u fotografiji ( serije i kolaže), ako ništa drugo ekipa koja je slala tako ima prednost, naime i jednim i drugim vizualni kanali komunikacija a i emocija samim time bitno su podebljani.

osobno nisam stekao dojam da je kolaž i serija nešto od čeg bi gaće same trebale padati; u zlatno doba Deviant arta tamo ih je bilo na tone, više sam ih shvaćao kao postubertetsko odrastanej u fotografiji, ta atmosferičnost, sobnih kutaka, ogoljene jednostavne erotike, pustopoljina i kandelabera u kontralajtu i maglici djeluju, no prilično su oprečni statičnosti jedne slike, fotografije, i drugo, svojom masovnošću a i samim potenciranjem informacija koje nose, umaraju,zbunjuju nakon određenog vremena.

Naravno, moje mišljenje, može mi se prigovoriti da sam zatucan i okoštao.

Ovo sam postao tu, ne pod Marko,čisto da Marka pustimo na miru, mada su rasprave o kolažima i serijema i tu i kod Marka.

ervin
[04. 07. 2011.]

pitanje: ima li na fotozine ikoga ko je uključen u organizaciju PD?

Moze
[04. 07. 2011.]

Serije ne bih nazvao novim trendom, prisutne su tu vec 30-40 godina to je previse vremena da bi se zvalo novim pogotovo ako uzimamo u obzir koliko fotografija kao medij postoji a bome i za kolaze koji postoje dulje u raznim oblicima, osim toga da i nije tako trendovi su ionako nit vodilja svi natjecaja?

Sto se tice PD mislim da ima previse novih imena da bi se spominjao elitizam, osim toga mala smo zemlja logicno je da se ista imena vrte u nekim podrucjima, to postoji i na dA-u, fotozinu ili bilo kojoj sredini, u ovom slucaju ionako je najcesce to komercijalna fotka gdje je uzak krug sudionika i jos uzi ljudi koji se prijavljuju. Znam da npr. Hoyka nebi slao jer kako bi izgledalo da ne pobjedi…a vjerujem da ima puno ljudi koji djele isti taj strah.

Svake godine se istakne puno novih ljudi i cak odnesu pobjedu ove godine osim kazinoti neznam dali je itko u prijasnjim godinam pobjedio a da je cak i bio nominiran, sto ukazuje da se ne radio elitizmu bar ja tako mislim…

Moze
[04. 07. 2011.]

". jos jednom bi samo naglasio da nikad nisam i nemam problem sa ljudima i fotografijama koje su nagradene bilo u jednom bilo drugom natjecaju . ali se potpuno slazem sa tvrdnjama o dirigiranom izboru zirija .... jedino sta se moje misljenje razlikuje u detalju da nisam toliko siguran da se namjerno favoriziraju odredeni pojedinci vec da se vise radi o favoriziranju odredenih stilova i negiranju drugih pristupa ... a ko sjedne u taj stil ima sanse ko god bio …."

i mislim da je ovo sto je kolega Bertys napisao najblize istini…

mrml
[04. 07. 2011.]

problem je što svi natječaji imaju problem sa pojašnjenjem pravila

u 90-ima npr. nisi mogao proći na bilo kojem salonu pod patronažom FIAP-a ako nisi slao kolekciju od 4 fotke u temi, fora je u tome što to nije nigdje pisalo da se trebaju slat kolekcije nego si mogao to zaključit po fotkama sa izložbe u katalogu, autori koji su plasirali 2, 3 ili 4 fotke su imali u biti kolekcije, tako npr ako si pod pejsaž slao 3 fotke sa čamcem a jednu bez čamca, spušio bi odjeb jer si uništio kolekciju:) bezveze

omot
[04. 07. 2011.]

Više je nas neshvačenih umjetnika nego je nagrada na PD. Tko se prijavio gajio je neku nadu. Koga nisu prepoznali (ili ratnim rječnikom: tko je izgubio) ima pravo na ljutnju. U toj su mu ljutnji svi krivi. Nekako mi je logično da ljudi koji su slušali predavanja o struci (jer fotografija je to nesumnjivo), naročito ako im je to i ljubav, u debeloj su prednosti od nas običnih smrtnika koji sakupljamo mrvice po principu sam svoj majstor. Gledajući to kroz svoju struku (koja jednim djelom ući osnovne teorije estetike vizualnog, ali i povijesti umjetnosti) lako prepoznamo onog koji se iz hobija bavi jednim manjim segmentom te struke školujući se na Gloriji.

Samo još da ispravim netočne navode izvjesnog gospodina @SMVO-a. Svi mi znamo da je susjed njegove tete koja se odlično zna preko kume od njenog frenda, vrlo blizak sa Enricom Bossanom (od milja ga inaće zove Riki). Slično je i sa @Ejlom, @ladyjane, @artnes...i da ih ja sad sve i kucam I šta je sad tu čudno...?!:-)))

Čiča miča gotova priča :-))

mrml
[04. 07. 2011.]

amen

SMVO
[04. 07. 2011.]

Sad si me odao Omot! I ono nije majmun, ono je Gregor. :-))

Zoopolis
[04. 07. 2011.]

Mislim da bi Gregor trebao ići kod Marka.

Kada bi postojalo tržište, kada bi fotografija vrijedila, kada bi postojali lovci na talentirane fotografe, lovci na glave, onda bi i kriteriji bili čvršći.

Ovako... Niš... Malo je priprosta tvrdnja ( u smislu jednostavnosti, ne prostote) da se rasprava vodila da bi smirila strasti frustriranih.

Izgrebo sam dno bačve s elitom i serijama.

već sam jednom reko svima cmoka, pa da se ne ponavljam :)

SMVO
[04. 07. 2011.]

Još se Stijepo nije oglasio. Lako je pljuvati...

Stijepo
[04. 07. 2011.]

"Fotografija je Tajna o Tajni" Diane Arbus ...

Dubrovnik nema zoološki vrt , ali ima Akvarijum sa egzotičnim ribama , slike će biti malo zamućene zbog konkavnog stakla , što će davati umjetnički štih , biti će to čak i serija ..koncept i sa takvim konceptom prijavljujem se na naredne Photodayse , nadajući se finalu... istina nije to moj fah , ali ideja je full umjetnička ...CHEERS ( crno vino )

SMVO
[04. 07. 2011.]

Kao što rekoh, lako je pljuvati i praviti se blesav nakon toga.

foviso
[04. 07. 2011.]

pratim od početka ovu... raspravu

tužan, sam, jadno, čemu to,

vratimo se na početak... Stijepo je rekao sve___ od čega je i počelo, slažem se s njim, način i pristup, odabrani, vrhunski i ini... zna se kako to ide, da treba reagirati - treba... ali efekt...

daljnja rasprava samo proziva članove zinea... ili su se sami prozvali? pljuvat se možemo, ali zašto i dokle,

OVO je zajednica(barem ja sam je tako shvatio (entuzijasta) uff, dugačka riječ)ljudi koji vole fotkati i nadaju se pozitivnom komentaru, a dalje PDays - a zna se zašto su izmišljenji i oni i sl. zbog ...tko god se nadao, nečemo o tome,

netko mora razglabati o umjetnosti, štaviše, mora živjeti od nje --- jer dok god se priča o nečemu - to postoji; a bitno je da se riječi ne naplačuju, jer mnogi bi šutjeli odavno...

ja prvi po*****im na nepravdu i teško je sa mnom u afektu ( tko zna mene - zna), ali sve najbolje što nam ostaje je revolt, riječi, slikopis i i i i izlagati ovdje ..............................................................

....................

i uživati u našim sitnim strastima;)))

Moze
[05. 07. 2011.]

Zasto tuzan, ovakve rasprave su meni ovdje vrijednije od fotki :)

Poucne su, upucuju gdje neka opca svjest trenutno stoji. Pomazu i pomazu ljudima da se taknu nekih bitnih svari vezanih u z fotografiju i nesto nauce.

Kako god ja i dalje stojim da je 60% autora sa photodaysa kvalitetnija od 90% fotozina :) I bolje im je da tako bude jer oni namjeravaju zivjeti od fotke i zive za nju :)

A vecina dragih clanovi bi trebalo malo poceti citati knjige koje se ne bave samo blendama i objektivima a ima ih stvarno puno dobrih cak i na hrvatskome.

rudla
[05. 07. 2011.]

Bome poučna rasprava (čak sam se potrudila sve pročitati). Nemam ništa za dodati...Pjesnik napisao "Pjesnici su čuđenje u svijetu..." a meni su fotografi vječito čuđenje,pitanje,zagonetka i divljenje,neki manje,neki više :) i tako...zabavljam se uglavnom,još uvijek. Cmoka :*

mrml
[05. 07. 2011.]

e Može-nemože, sad si baš našao usporedbu ovo sa postocima :))))) pogledaj koliko fotozine ima članova i kakvih, od toga bar nije teško bit bolji :)))

a u degeneričnoj državi kao što je naša, ne bi me ni čudilo da će gore spomenuti čak i živit od fotografije, ali neka, bolje oni nego ja :)

mrml
[05. 07. 2011.]

ima da nam zemlja cvjeta od turizma ako ćemo ju propagirat onakvim pejsažima kao na PhotoDays :))))))))))))))))))))))))

rudla
[05. 07. 2011.]

To je umjetnički pejsaž.A ne reklamni. Ili sam opet krivo skontala :)))))))))))

Suzanna
[05. 07. 2011.]

Samo da dam do znanja da sam pročitala veći dio postova.. i kako sam relativno nova među vama, pa da se starosjedioci ne uvrijede, radije neću otvoreno napisati što mislim o svemu, posebno jer ne želim zadirati u nešto što se događalo prije.

Ali hvala vam.. ovakve rasprave me uvijek iznova uvjere kako ja imam skroz beznačajne probleme, iako životne, male naspram vaših.

I tko je ono bio izjavio: taštino, ime ti je žena.. taj se bome grdno prevario. Lijep pozdrav svima i idem ja dalje živjeti, guštati u fotkanju.. te pustiti druge da žive i fotkaju.

mrml
[05. 07. 2011.]

sa takvim pejsažima može se najest samo govana a ne kruha, osim ako nema roditelje, stričeve i tetke koji će uvjerit nekog da taj "masterpiece" uvrsti u stalnu postavu Muzeja suvremene umjetnosti a za šta bi ovaj pak trebao dobit ogromne pare :)

znam neke koji su tako uvalili svoje bezvezarije, lova i poznanstva pa pranje love, nema do toga :)

prgometica
[05. 07. 2011.]

@Stjepo odličan članak !!!

Moze
[05. 07. 2011.]

destroyed room od Wall-a mi najbolje povlaci paralelu sa spomenutim pejsazima sto se tice suvremene umjetnosti, vecina vas nebi znala prepoznati koloristicku kompoziciju na njegovoj fotki koja je doduse za razliku od bojanove rezirana.

Sto se tice bojanovih pejsaza mislim da je ovaj dio teksta bitan da bi oni postali jasni…

"U seriji fotografija “Toranj” finalista Bojana Mrđenovića, prikazano je u ratu napušteno selo Toranj kojeg je priroda potpuno preuzela, a nekad naseljene kuće postale su samo dio pejzaža. "

Jer priznali vi ili ne nalsov i tekst je bitan kod dosta fotki. Pogotovo sa ulogom dokumentiranja ;)

a pozivanje da samo ljudi sa vezama uspjevaju je izlika ljudi koji se ili dovoljno ne trude ili su previse ogorceni zbog tudeg uspjeha, manje je zaista onih koji nemaju jednostavno srece. ;)

Moze
[05. 07. 2011.]

"zdravom logikom ..ne mozete biti fotografski genije u raznim kategorijama ( radi se o Petri Mrsi ) "

I da ovo sam zaboravio spomenuti, zasto ne bi mogla biti genije u vise kategorija, to je sve fotgorafija ja razumijem neku podjelu u striktno poslovnim vodama, ali ja sebe smatram fotografom a ne specijalistom za odredenu kategoriju.

Kategorija kojom se bavis proizlazi iskljucivo od interesa, nekog zanima jedan dan pejsaz drugi dan portret fotke ce biti dobre koliko je fotograf zainteresiran….

mrml
[05. 07. 2011.]

destroyed room je OK, šteta šta nije u većoj rezoluciji

evo danas sam baš prelistao par kataloga unazad par godina, preslik svjetske scene i to sa zaista puno kategorija, ima također nelogičnih objava u katalozima da se pitaš: ima li taj žiri oči i mozak? ali sve skupa je daleko bolji doživljaj od PD :)

i da se opet vratimo na onaj "pejsaž" sa PD, to je čista dokumentaristika, ništa više, krajnje nezanimljivo, možemo mi to kadrirat, fokusirat, napravit neznam kakav kompozicijski re-inžinjering pa to okinut da teorija drži vodu na akademskom nivou, ALI, to i dalje ostaje nezanimljiv pejsaž :)

Moze
[05. 07. 2011.]

Pa u pravilu kada je vec print sadrzi puno detalja ostatak kuca prozetim raslinjem, u biti bolji opis bi bio progutanih rasllinjem.

Sory ali to je meni zanimljivije od kalsicnih pejsaza kojima smo zatrpani kroz razglednice reklame i slicno. Vecinu tih pejsaza koje vi trazite nece ostaviti nikakav utisak na vas.

U krajnju liniju bojan je ovom "ruznom" serijom ponovo ozivio to selo jer ocigledno svi pricaju o njegovim fotkama.

On je uspio ako se mene pita :)

mrml
[05. 07. 2011.]

uspio je samo snimit nezanimljivu fotku, a moj je problem šta imam previše slobodnog vremena koje mogu gubit na takva prepucavanja, jer da imam radit šta pametnije, sigurno ne bih ostavio više od posta ili 2 :)

inaće, Boddhisatva me pokušavao navući na te ružne pejsaže, ali iskreno, kad sam pogledao to kasnije na monitoru kontao sam si: pa jebote, ovo je možda fora meni i još par ljudi, ali čak ni meni nije dovoljno fora pa da nastavim sa time :)

slao sam tako fotke po dosta FIAP salona, baš pejsaže prije par godina, interesantno je kako svaka država ima neke svoje fore, negdje su saloni npr. organizirani preko Akademije fotografskih umjetnosti, i istina je da sve varira po izboru fotki pejsaža, naravno, nisam ni pokušao slati fotografije na one salone gdje unapred vidim degenerične likove u žiriju, njihove radove i radove sa prošlih godina, gubitak vremena i para za slanje :)

a posebno je interesantno kako ljudi sa akademija vani (članovi žirija) različito to sve doživljavaju, posebno su zanimljivi prebahati likovi iz Royal Photo Society iz Britanije, primjetio sam da su isključivi ne samo po stilu na fotkama nego i s obzirom odakle je autor :) dovoljno je par godina za redom pratiti kataloge i takve događaje pa ti sve bude jasno :)

Stijepo
[05. 07. 2011.]

...@ mrml , ovo za Veliku Britaniju je potpuno točno, to sam odavno primjetio , dugo sam živio u Londonu , njihova bahatost, fašistička i druga diskriminacija je evidentna u svim segmentima ...

mrml
[05. 07. 2011.]

dada

slao sam fotke na par salona tamo, i sad, njihovim likovima prođu ili cijele kolekcije ili preko pola radova od ukupno poslanih, meni ono, jedna ili nijedna fotka, a ne zaostaju po ničemu za njihovima, isto tako druge zemlje loše prolaze kod njih, primjetih samo da su naklonjeni Niskozemcima :)

onda dobijem katalog pa gledam, to čovječe nema šanse da upadneš u katalog :)

dobijem nagradu na sljedečem nekom njihovom salonu, zamisli, ne objave mi nagrađenu fotku u katalogu, bitno da objave sve šta je primljeno njima :)

katalog treba dat neku viziju izložbe, a ne da se forsira grupa neka, a da mi ne objave u katalogu nagrađenu fotku, to sam doživio samo od njih

Stijepo
[05. 07. 2011.]

..evo jedan idikativni primjer iz mog grada - Dubrovnika..

..naš kolega @ Viper slikao je greben na Pilama ( Brsalje )

sika ga na stotine turista svakog dana ..i to su snapšatovi

isti greben poslika Ana Opalić ...e to je "emocionalna diskripcija , istrgnutih fragmenata autorskog odmaka u vremenskoj prolaznosti, perceptivno nadahnuće koje otvara mogućnost asocijativnog i metaforičkog bilježenja ukazujući na autobiografsku optiku.."

...jeste li nešto shvatili - skontali

ja jesam , da mastrubacija nema samo seksualni predznak

Moze
[05. 07. 2011.]

Morate shvatiti da vam fali objektivnost a bome i skromnosti. Cinjenica da ste odbijeni negdje a VI smatrate da je vas rad bolji od pobjednika nije nikakav argument, to se zove ogorcenost, frustracija. u krajnju liniju Svaka mama misli da je njeno dijete najljepse i najpametnije :)

Prije ste navodili da ne zelite biti umjetnici a onda opet saljete fotografije na natjecaje koji se bave umjetnickom fotkom. Ko tu koga?

Sto se tice engleza moguce da je tako ali iskreno po vasim stavovima, arogantnosti i argumentima niste nimalo drugaciji od njih….

mrml
[05. 07. 2011.]

pregledao sam njene radove, vidi se da je više u životu mastrubirala nego fotkala, možda se i nekome to sviđa, ali meni je to je preglupo za fotografiju, može proći iz aspekta filma ali za fotke kao fotke mi to nema smisla, generalno gledano, loše je to, da ne kažem smiješno

vidim da ću ja morati upisat to govno od naše akademije pa da krenem skupo prodavat radove iz svoje galerije Suvremena umjetnost jer izgleda da je to jedini put kojim moraš krenut da bi ti se svaki kreten divio i cijenio te :)

mrml
[05. 07. 2011.]

može-nemože, ajde prestani više molim teeee, ti si taj koji je isključiv od samog početka, ti si prvi zauzeo stav tipa: to su ljudi sa ADU-a u njih se ne smije sumnjat, oni znaju šta rade

znaju moj kurac, jedan od 100 možda i zna :)

a šta se tiće frustracija, opet griješiš, ne znam kako Stijepo ali mene ima po svjetskim katalozima unazad x godina toliko previše da sam sam sebi već dosadan, otuda se i osjećam donekle kompetentnom osobom za sranja koja pričam i ovakve rasprave, a umjetnik sigurno ne želim bit pa da me se razapinje negdje da sam ja nekog ljubio pod rep :))), to što sam sudjelovao na "umjetničkim" natječajima, to je bilo iz razloga da vidim kako stojim u odnosu na druge autore iz cijelog svijeta i da mogu poklopit likove ovdje koji pametuju

dokazao sam da mogu i sad mi je opet dosadno :)

Kaboom21
[05. 07. 2011.]

a po čemu je " naša " akademija govno?

nije ništa spektakularno, dosta toga ne štima ( najvjerojatnije i na mnogim drugim školama kako u zemlji tako i vani ) ali je sa iste izašlo mnogo sjajnih snimatelja a vjerujem za koju godinu i sjajnih fotografa.

mrml
[05. 07. 2011.]

je izašlo sjajnih ali i manje sjajnih i loših, dakle, nisu sve genijalci od reda, to je poanta cijele priče

isto kao što ovdje na fotozinu Boddhisatva ima umjetničko zvanje AFIAP u FIAP-u i jako je dobar autor, a to isto zvanje ima još par likova koji uopće ne shvaćaju šta drže u rukama dok fotkaju :) i imaš npr. autischera koji nema nikakovo zvanje ni diplomu niti je drug član a radi također bolje od ovih jebivjetara

Kaboom21
[05. 07. 2011.]

pa naravno, kao i iz svake druge škole.

što se tiče autischera, čovjek je završio foto u špudu, koliko ja znam oduvijek fotka a godinama radi kao kamerman na telki tako da niti to nije na odmet.

uvijek je bilo i biti će prodavnja magle, ne treba se time puno zamarati ;)

mrml
[05. 07. 2011.]

ja sam npr. dipl. oec pa nemam ni sekunde staža u toj struci, sve šta sam do sada radio, nema veze sa time, ali gdje god i bilo kome da se predstavim: ja sam mrml, dipl. oec., svi me gledaju kao nekog tko ipak ima faks i tko je možda ekonomski genijalac koji će riješit krizu, i ja takvim ljudima mogu prodat tu spiku jer će svi reč: zna on, on je dipl. oec :) mogu tako srat dok ne dođe netko tko je dipl.oec u mozgu a ne na papiru pa mi kaže: šta ti laprdaš dečko?

mrml
[05. 07. 2011.]

da kaboom, autischer je završio špud, ali ne i akademiju, ali šta je to važno? misliš da bi bio lošiji da nije završio špud?

ja nisam nikada išao u nikakvu školu ni tečaj za fotografiju, ali mi je susjed akademski fotograf koji mi je pokazao osnovne stvari i uputio me u literaturu i posuđivao mi šta god mi je trebalo od opreme da se učim

poanta je u volji, radu, literaturi, vježbama...nemože tebi sada neki profesor reč nešto neznam kako prepametno o fotkanju npr. pakiranja kurtona plave boje a da to već nije negdje zapisano u literaturi na par mjesta :) ili danas u doba interneta u kojem, istina, treba imat mozga odvojit loše od korisnih informacija

nakon svega toga nastupa naš mozak i način razmišljanja o tome šta je umjetnost...ali, brate mili, pa ovdje se na ovim prostorima već godinama forsira jedno te isto i u večini slučajeva upitne kvalitete

Moze
[05. 07. 2011.]

pa ko ovdje prica o svima oni koji su losi su nestali…neki su vise zadrli u suvremenu umjetnost koja se ne veze iskljucivo na medij stvaranja vec na neku ideju.

Sto se tice komentara da uzdizem ADU ljude nije istina napisao sma za smiljku i mrshu da mi to nije sjelo i da smiljkin rad nije trebao biti di je.

Sto se tice tvog rada, nisam ga vidio puno, bogami nije nigdje niti istaknuto neko nagradivanje ali meni su ove fotke lijepe ali na nacin da ce se svidjeti svakoj kucanici, te ako bi se svrstavale u umjetnost onda bi to bila primjenjena umjetnost. Pogledas kazes lijepo odes dalje i vise nikada ne spomenes…..

Umjetnost s pravom bijezi od takvih radova, ja to podrzavam. Da se razumijemo ja imam punu galeriju takvih fotka vizualnih bombona, ali tu je prici kraj….

mrml
[05. 07. 2011.]

npr. da sam ja diplomirao na ADU, ako se odlučim za umjetnički koncept "Smrt zaseoka Donji Pičkinci i Gornja Buljosovača" i ako sam tu kao projekt odredio 20 portreta starih ljudi koji samo što ne umru da bih pokazao kako ti zaseoci u stvari izumiru, e onda ću se potrudit te ljude pofotkat u zaista dobrom svjetlu itd, da to na nešto liči, da svjetlo stvori mistiku smrti, sigurno neću napraviti 20 snepšotova u 20 minuta ili 20 samo meni razumljivih fotki pa se kurčit: to sam ja tako htio

idite više u p...u m......u svi vi koji propagirate taj snepšot pod ultimativnu umjetnost

mrml
[05. 07. 2011.]

u biti, najžalosnije je to što si u pravu, jer o meni najviše pričaju zbog ovoga: galerija

Moze
[05. 07. 2011.]

I potpuno se slazem s tobom, da svatko moze sakupiti to sve znanje, ali velika vecina ljudi koji laprdaju ga nije sakupilo o tome se radi…akademija ako nista drugo natjera na to da procitas koju knjigu i profesori postoje da razjasne nejasno, neki bolje neki losije. Da te upute i usmjere kako nebi gubio vrijeme na nepotrebne knjige i stvari opcenito. Normalno nije uvijek sve kako bi trebalo biti i bude odmetnika, no sve se na kraju svodi na koliko netko radi na sebi…vecina ljudi na akademiji ce raditi vise na sebi i fotografiji od amatera kojima je to zezancija nakon nedjeljnog rucka. O tome se radi….to nije ekonomijagdje netko upisuje da bi imao faks, to ustanova koju upisuje osoba koja zivi za to…Normalno da ce biti boljih, losijih ali ce opet svi oni znati napraviti fotku duge ekspozicije mlina u sumi koja ce svakoj babi biti lijepa…To nije umjetnost to je umjece.

mrml
[05. 07. 2011.]

pogotovo bih ovu izdvojio :)))))))))))))

Mačka

Moze
[05. 07. 2011.]

O vjeruj mi bojan je prevelika picajzla da bi radio snapshot :)

Ja sma ga vidio kako je doslovno 2 sata fotkao izlog hahahaha

Sto se tice razumjevanja na to se opet vracamo, ti nisi razumio ali pero iz krizevaca je, onda opet ivan iz karlovca nije pa ante iz zagreba razumio, moras se pomiriti da neces moc shvatiti sve :) sve to dode na ultimamtivnu uspopredbu sa zenom i razumjevanju iste :) :)

Stijepo
[05. 07. 2011.]

..hahaha @ mrml :)) , ja sam isto završio ekonomiju i to smjer Međunarodni odnosi i vanjska trgovina u bog te znanja :) , već sam pomenuo , da mi netko da čuvati dvije nacrtane ovce izgubio bi uh , ne usudim se zucnuti , kad netko priča o ekonomiji , i sad bi ja trebao furati spiku o svjetskoj ekonomiji

..i ne trebam završiti ADU , da bih primjetio kao Opalićka ima sranje od fotografija

mrml
[05. 07. 2011.]

fotka mlina u šumi je umiječe dakako ako je dobro snimljena, ali isto tako može biti i umjetnost ako je to netko proglasio takvim :)

recimo, da ti to pofotkaš to bi odmah bila nenadjebiva umjetnost jer si ti na ADU, i uvjerio bi degenerične povjesničare umjetnosti da je to tvoj koncept hiperrealizma sa elementima vilenjačkih bajki

dalje, tvoje fotke novog zagreba, one noćne, svatko sa osminom mozga ih može snimit, ALI to opet ne umanjuje njihovu korektnost, e sad, kako će to neki žiri shvatit, to je druga stvar, netko će reč: šta je ovo koji k..., a ovi naši će to proglasit ultimativnom umjetnošću jer je to TVOJ bijeg od komercijalnog i tražiš samog sebe u pustoši noći :)

s tim da bih te tvoje fotke Novog zg čak i stavio u neki izbor za razliku od one šuge od pejsaža i onih tikvana sa liste ADU-a na onom sajtu šta je bio link na onoj drugoj raspravi, a to govorim zato što je pustoš novog zagreba noću dobra ideja, i dobro je odrađena, nije nipošto izdrkavanje

mrml
[05. 07. 2011.]

da, Stijepo i ja kao ekonomisti barem znamo prepoznat prodavače magle :)

ariesZG
[05. 07. 2011.]

ZAKON :-D

Stijepo
[05. 07. 2011.]

..Večeras sam svečano otvorio moju novu Galeriju "SUVREMENA UMJETNOST" i nadam se počeo svoju umjetničku karijeru :), ako ne skužite sliku , klonite se fotografskog izričaja :)

http://fotozine.org/?knjiga=galerije&poglavlje=3512&list=31641&element=455243

sitnisvega
[05. 07. 2011.]

ja bi volio da sam rođen talentiran poput vas svih gore navedenih pa da o fotografiji mogu naučiti sve sam. nažalost nisam pa sam morao upisati ADU sa još nekolicinom još jednako ili više netalentiranijih ljudi koji su očito bili prekritični prema svom radu jer misle da još postoje stvari o fotografiji koje ih netko može naučiti.ali, dao bog ovakvog sampouzdanja pa ću i ja za koju godinu moći sa ovakvom sigurnošću vrednovati tuđe fotografije. šteta da to već sad nemam , jer bi si uštedio i vremena i para.

mrml
[05. 07. 2011.]

mlad si i nezreo, narast ćeš već i opametit se, bar donekle :)))

nemoj krivo shvatit, ima na ADU svakakvih ljudi, dobrih i loših, pitanje je samo gdje ćeš ti završit sa kojom strujom :)

poanta je da ti ADU ne daje pravo da urlaš da si umjetnik ako si fotkao probušeni kurton na cesti samo zato jer si ti završio ADU :)

sitnisvega
[05. 07. 2011.]

nisam čuo od nikog od finalista sa ADU da govore za sebe da su umjetnici, štoviše, čitajući između redaka reako bi da se više ljudi ovdje sa foruma smatra umjetnicima, a i da je sama rasprava potegnuta zbog povrijeđenog "umjetničkog" im ega.

-Ante-
[05. 07. 2011.]

Slažem se sa Sistnisvega...

Naime, iako nisam u tijeku što se tiče fotodejsa, mislim da svi ti ljudi koji su čak i pobrali nagrade, nisu ništa doli - ljudi.

Vjerovatno kao i mi, nezadovolnji svojom fotografijom, uvijek u potrazi za nečim boljim i kreativnijim.

Kako bilo, ja bih pazio na riječi kad bih govorio o korumpiranosti i bilo čemu sličnome na takvim izlaganjima, jer netko se dosita može zainatiti i napraviti čak i tužbu zbog klevete.

Ljudi, iako sam stvarno početnik u fotografiji, imam dovoljno godina da kažem - onako je 'kako sudija odluči'..

Eto, pozdrav svima!

Moze
[05. 07. 2011.]

Ja sam umjetnik ali u prezivljavanju ,ne u fotografiji hahaha ;)

Stijepo
[05. 07. 2011.]

...e moj Ante ..ti zboriš...kao radi se o svjetski poznatim umjetnicima , pa smo im narušili ugled , pokvarili karijeru ,

..žao mi tih mladih ljudi , neće sutra od čega moći živjeti ( a tim kvazi odabirom napravili su im medjvjeđu uslugu ) , oni će pomisliti da taj izbor nešto vrijedi , što su bili finalisti..

Stijepo
[05. 07. 2011.]

..dobro je rekao gosp. Može , danas je umjetnost preživjeti ili ostati živ ...

-Ante-
[05. 07. 2011.]

A jexiga, njima vrijedi. Vjerovatno bi i tebi, meni, nekom trećem vrijedio da nas se izabere..

Lako za ugled im i ostalo. Nego, i dalje mislim da nisu ti ljudi ništa drugačiji i krivi.

Kažem, iako nisam u tijeku, i dalje ne mogu zamisliti da je išta namještano. A to što su iks ipsiloni izabrani, ne znači da su utjecali na odluku žirija.

mrml
[06. 07. 2011.]

meni je najbolje bilo kad je prije par godina neki lik pobjedio da jednom našem salonu sa lošom fotkom gola na betonskom nogometnom igralištu koja se zvala Na kraju svijeta, ali kao što je netko gore već rekao, nisu krivi autori, kriv je žiri, i da je bilo i tada veza i pristranosti, i je, preprozirno :)

hmm da, nije možda OK da sad ovo kažem, ali prošle godine sam pričao sa nekim predavačima sa akademije, i uznemirujeće je slušati šta kažu, a dvojica su to rekla ovako nekako: "Ja neznam šta ta djeca uopće rade ovdje i od čega će živjeti kad to završe"

dakle, rođaci moji, neki pojedinac će se snaći, a ostali...bojim se ćete završit sa vagom na nekom od kolodvora ako se ne trgnete :)

Moze
[06. 07. 2011.]

"Ja neznam šta ta djeca uopće rade ovdje i od čega će živjeti kad to završe"

mislim da se to odnosilo na ljude koji su se odlucili baviti filmom. Kako je kod nas film skoro pa mrtav. Zivot na njegov racun je upitan. Malo je tu mozda pomogla pojava dslr videa, koji su drasticno snizili troskove produkcije. Ali to nije dovoljno.

Iskreno bas me zanima koji su to "predavaci"

mrml
[06. 07. 2011.]

pa nije OK da ih sad imenujem jer bi imali problema, to valjda shvaćaš...

Moze
[06. 07. 2011.]

Kakvih problema? Zato jer su tako nesto rekli, pa to nama stalno govore , bar ovima koji sanjaju da ce snimati holivudske hitove u hrvatskoj :)

mrml
[06. 07. 2011.]

to je drugo šta ti pričaš, ja govorim u tome da je sve otišlo kvragu da čak ljudi zaposleni u institucijama počinju preispitivat njihov smisao

no da, mislim da ne bi bilo loše da netko više zatvori ovu raspravu, svatko je rekao šta misli, čak se u oko 30% stvari svi slažu sa svakim što je dobar uspjeh...pa do sljedečih fotodejza

janimir
[06. 07. 2011.]

ima tu dole neki link, pročitajte i nastavite raspravu u skladu s normama (bez prostačenja, vrijeđanja, nepotrebne samohvale…)

fala

mrml
[06. 07. 2011.]

pa zatvaraj to čovječe, zar ne vidiš da je to gotovo više :)

janimir
[06. 07. 2011.]

zakaj bi ja moral glumit policajca? kaj nemaš/nemate nikakve samokontrole?

Kaboom21
[06. 07. 2011.]

@taz - pitanje da li je to uopće bio izrečeno i u kojem kontekstu ;) ... dugi metar iliti cjelovečerenji igrani film je u principu stvar prestiža, od toga se baš nešto i ne živi u hrvata ali pobogu, pa nije to jedino što ti snimatelji rade. velika većina naših DP-a štancaju reklama i reklama te tu dižu fine novce.

Recimo, neka moja generacija sa faksa radi većinom u razno raznim TV produkcijama ( zaboravljate da ta škola osim sa fotkom i filmom ima veze i sa telkom ). imali smo sreću da smo bili pred kraj faksa taman kada se se otvorile dvije komercijalne televizije i zaoštrila konkurencija te se počelo dosta toga snimati u vanjskim produkcijama. tu su više-manje svi našli posla u svojstvu švenkera iliti kamermana, DP-a, asistenata itd. ... štoviše, kada pogledam i generaciju prije te poslije svoje uistinu nisam ziher da li je itko od kolega snimio cjelovečernji igrani.

A tako nekako će biti i sa " djecom za koju ne znaju šta uopće rade ovdje i od čega će živjeti kad to završe "

mrml
[06. 07. 2011.]

hehe, na HRT-u je svojevremeno kružila priča kako na RTL-u i Novoj TV rade samo neškolovani ljudi, baš su ih jako pljuvali, valjda se to promjenilo, bar tako ispada po ovom šta ti kažeš, ajde neka :)

Kaboom21
[06. 07. 2011.]

govorim o produkcijama van kuća ;) ... a same kuće ( što se kod nove zadnjih godina mijenja ) su proizvodile/proizvode užasno malo svog programa.

A što se tiče telke ( hrt-a ) tek tu ima svega i svačega, najvjerojatnije su i ti koji su pljuvali u fušu radili za konkurenciju te strepili da ih ne skuže jer te u tom slučaju za početak opale po plaći ;)

no to je opet neka druga tema te ne treba o tome.

Moze
[06. 07. 2011.]

Da se nadovezem na Milana, od boli je postoji i usmjerenje scensko svjetlo, primaju se doduše dva studenta ali svi vec rade a za sada je samo jedna generacija završila.

Ako je ista loše na ADU onda je to nedostatak sredstava, sto je dovelo do toga da od sljedeće godine neće vise biti pola vanjskih suradnika jer ih neće moć platiti. Neki odlični profesori vise neće predavati, to je jedini problem.

Jako malo ljudi završi Adu i ne nađe posao, to je činjenica. Ovdje se ionako vodi vise rasprava o PD i suvemenoj fotografiji. Od koje nitko ne živi u hr, a općenito od umjetničke žive doslovno dvije osobe u Hrvatskoj. Dakle prodaju printeve, povećanja po glaerijama i to im je glavni ili jedini doprinos.

Ja napustam raspravu :) odo ja u Ameriku sirit znanje i dobru volju te kupovati opremu i GMO hranu. Tko zna možda i ozenim neku Oprah i ostanem....pozzz i ugodno ljeto svima !

janimir
[06. 07. 2011.]

uživaj Tomislave i sretno s Ofrom kakvom :D

cigo
[06. 07. 2011.]

OVAKAV BI TREBAO BITI FOTOZINE UPRAVO OVAKAV. TOLIKO OD MENE. UZIVAM U OVOJ DISKUSIJI

ladyjane
[06. 07. 2011.]

Meni je cijela serija Zapruđe odlična i mislim da je Moze zasluženo dobio nagradu. Neda mi se čitati cijeli ovaj topic, jedno vrijeme sam pratila, ali sada sam se izgubila. Možda je ovo već bilo rečeno. Ovogodišnji izbor je meni puno bolji nego lanjski. Izbor fotografija ne razlikuje se mnogo od izbora u drugim zemljama. Ne govorim o FIAP-ovim natjecanjima, to je priča za sebe. Ja sam najbolji dokaz da nije ništa namješteno. Zasluženo ili ne i mene je samu šokirala pobjeda. Slala sam i ove godine i slat ću i ubuduće, bez obzira na rezultat. Što se tiče primljenih serija, to je pisalo i u propozicijama. Serija ide kao jedna fotografija. Ništa mi to nije čudno jer serija često bolje ocrtava temu ili atmosferu onoga što želimo određenom slikom pokazati. Svima preporučam, naročito mlađima, da svakako šalju fotke, a ako i ne da svakako posjete Rovinj i Photodayse jer smo se odlično proveli, zabavili i družili. Vidjeli krasnih izložbi i upoznali krasnih ljudi. Još jednom čestitke Mozeu.

memex
[06. 07. 2011.]

e moj cigo lako tebi kad imas vremena da čitaš sve ovo....jel mi može netko sažeti ovih 2miliona napisanih riječi iznad il je to išlo vako ....

ja kažem ovo....

ja sam za

ja sam protiv

ja se svađam s ovim što je protiv

ispo je nesporazum

neki su za ovog za a neki za ovog protiv

malo je neko nesto smjesno reko

neko je uvrijedio ovog protiv

ovaj "za" brani ovog protiv i svi se mire

janko na kraju napiše nešto čisto da ne prodje bez njega raspra

javi se cigo

a poslije njega i ja

amen :)

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…