Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

analogija
Danko
[17. 02. 2008.]

evo bas mi doso gust za neki staaaaaari analogni fotic :D

nadam se da ce mi gorkola prodat kijeva 4 pa sam vas htio pitat par pitanja :D

koji film da stavim unutra?!?! prvo i osnovno. totalno nemam pojma u cemu je razlika, dobro/lose, sta znaci na filmu ono 100, 400 asa. )je to neki ISO?). sta vi preporucujete koji film? neki BW film? i dajte pisite sto vise neceg pametnog da se malo priblizim tom :) opcenito sve bitno o filmovima :D

hvala svima na utrosenom vremenu. poz


Danko
[17. 02. 2008.]

kodak, fuji? il nes trece? :)

Danko
[17. 02. 2008.]

e i dali ja npr u tog recimo kieva 4 mogu stavit bilo koji film ili kako? bas nemam nikakvog pojma o tom svemu :)

Berty
[17. 02. 2008.]

100asa je iso100 a 400asa je iso400 ( otprilike , digitalci su nešto osjetljiviji pa nije baš 100% isto ) .. veči broj = veča osjetljivost = više zrna ...

ajme užasa ... asi se koriste 100 godina kao mjera , a od kad je digitalnog izmislili su tu glupu ISO skračenicu i sad više 90% ljudi nema pojma šta su to asi ... :-)

ništa tebi Danko , legitimno pitanje i zašto bi ti to uostalom trebao znati kao i bilo ko čiji je prvi fotić bio digitalni ...

ali ono , grozno mi je to gledat , danas kad staviš fotku scaniranu s analognog uvijek se nađe neko da ti spominje "šum" na njoj :-) , nekad je bila temperatura svjetla , danas je white balans itd. u nedogled ... a ne baš tako davno još sredinom 90-tih fotke su se radile ručno , u novine su išle crno bijele ravno sa fotografije ili filma , photoshop nije postojao , da si nekome rekao da če fotografija biti digitalna obukli bi ti luđačku košulju ...

progres je za****** stvar :-)

mislim da ti je veči problem u scaniranju . ako misliš radit fotografije na papiru ok, ali ako ih hočeš u kompu sumljam da češ nači dovoljno dobar scaner da to ima smisla . ovo šta ima badrov i slični je načelno smeće . ako češ scanirat na tako nečem samo češ steči dojam da to ništa ne valja a zapravo če scan biti problem . a hi-profi scaniranje košta i teško je dostupno ...

a treba danas nači i neki lab da ti neko ručno napravi c/b fotke kako spada . za kolor imaju aparate ali sve je to danas konfekcija . analogija je postala exzotična kategorija ..

stvari idu stravičnom brzinom , ja sam do 12. mjeseca 2005. sve radio analogno . ne mogu vjerovati da je tako malo vremena prošlo otkad sam na digitalnom . ko da digitalno radim 15 godina ...

inače kvaliteta analognog srednjeg formata i dalje je nedohvatljiva za digitalce . ali to mora pratiti vrhunski scan sa 50000eura vrijednog scanera inače ništa od toga .. loš scan i sve ode u vjetar

ovako to može izgledati sa vrhunskim scanom ( da je scan običan ne bi bilo ni blizu ovoga ) , takve detalje na texturi kože na ovako velikom cropu nema šanse da ijedan digitalac može dostiči :

sve u svemu lijepo da nekog još to zanima , ako imaš još koje konkretno pitanje reci ... good luck :-)

Berty
[17. 02. 2008.]

u leika format aparata idu leika filmovi ... u aparate srednjeg formata idu roll filmovi ...

Kiev 4 bi bio leika format aparat , dakle u njega idu obični leika filmovi , crno-bijeli , color, dijapozitivi kako te volja ...

firma isto kako te volja ... fuji ima nešto jače boje , ali danas je to manje više svejedno

tu imaš neki info o njemu :

KIEV4

Zabac
[17. 02. 2008.]

Onak usput, Fotokemika hoce razviti c/b film rucno i apraviti slike, samo traje (mislim tjean dana). Ostali rade ali strojno. Badrov razvija c/b filmove a slike milim radi strojno. Sretno :-)

Oceana
[17. 02. 2008.]

iz doba kad sam slikala analogno: ako sam htjela dobiti pravu plavu boju na laica formatu isao je iskljucivo Kodak, od onih marki dostupnih sirim masama mislim.

i meni nije tolikko problem da li netko razvija rucno ili ne, nego da li razvija na pravom papiru jer mi je iskreno bilo ruzno za vidjeti kad je frend donio c/b forkte koje su bile smedje. milsim ako hoces sepia izgled ok, ali ako hocu c/b onda je druga stvar.

gogoya
[17. 02. 2008.]

100 ASA = 21 DIN ... hehehe, kad je to bilo ... u vrijeme dok sam trčao uokolo s velociraptorima! ;)

elokventnidelinkvent
[17. 02. 2008.]

hm, a kako dečec ipak uzima ruski aparat, nemojmo zaboravit' ni na GOST. da ne bu strke kad treba namjestit osjetljivost filma...

thule
[17. 02. 2008.]

oho danko, zar i ti?!

ja sam tebe uvijek smatrao baš pravim primjerom "digitalnog fotografa" (valjda zbog načina obrade fotki), tako da me ovo baš začudilo.... što bi reć da se želiš okušat u analogiji?

Danko
[17. 02. 2008.]

hvala svima, a pogotovo berty-ju za nesebicno dijeljenje znanja :)

zanima me kako npr dobit ovakve BW fotke ko mudri one sa maskara? link

jos nesto. koji film preporucujete. vidio sam ovaj velvia fuji i boje su mi super, bas onako fino nabrijane :) sta s kodakom?

@thule - eto puklo me :)

Danko
[17. 02. 2008.]

e i jos nesto? kako ovaj kiev npr mjeri svijetlo? ili da stvar bude bolja, ne mjeri? :)

janimir
[17. 02. 2008.]

ISO :)

KreSica
[17. 02. 2008.]

Ja bi sve "digitalne fotografe" natjerao da počnu pucat analogiju :)

elokventnidelinkvent
[17. 02. 2008.]

mislim da bu razina frustracije rezulataima vrlo visoka u početku, no s vremenom će se smanjivati. vjerojatno ;) Danko, pa ak te zanima kak mudri dobiva takve fotke, pitaj direkt njega, ne?

zorba
[17. 02. 2008.]

Kad je već otvorena tema o analogiji postavit ću i ja jedno pitanje

Dobio sam gekkov film od 100 asa bez kutije pa tako neznam vrime njegovog razvijanja. Da li je vrime razvijanja isto kao kod efkinih filmova od 100 asa ili...?

thule
[17. 02. 2008.]

@krešica - nema ništa od tjeranja.... (ali znam što si htio reć i slažem se)

@danko - neka neka, i mene je :D ja sam sad uzeo fuji superiu 200 (100 asa mi se čini malo preograničavajuće, barem meni), vidjet ćemo šta će ispast ; a za dobit b/w fotke kao ova šta si dao link - pa mudri ti je napisao čime je fotkao :P

btw - upravo sam ispucao par fotki s onim mojim fishem na analognom - šiiiirooookooooo :D

thule
[17. 02. 2008.]

btw - kad je već ova tema ovdje, imao bih pitanjce - gdje kupiti dozu za razvijanje i spiralu za namatanje filma? (dal netko zna dal toga ima i u rijeci, a ne samo u zagrebu?) koliko bi to otprilike koštalo?

thule
[17. 02. 2008.]

btw - kad je već ova tema ovdje, imao bih pitanjce - gdje kupiti dozu za razvijanje i spiralu za namatanje filma? (dal netko zna dal toga ima i u rijeci, a ne samo u zagrebu?) koliko bi to otprilike koštalo?

elokventnidelinkvent
[17. 02. 2008.]

zorba - ja uzimam isto vrijeme razvijanja i za geko i za kb100

thule- za Rijeku ne znam, u Zagrebu Kaiserova doza sa dvije spirale je onomad kad sam ja uzimao koštala 180 krznaša, sad je i jeftinija. U Hondlovoj

zorba
[17. 02. 2008.]

Fala ti elokvetni ;)

nicols
[17. 02. 2008.]

"...a od kad je digitalnog izmislili su tu glupu ISO skračenicu"

ovo je potpuno krivo.

elokventnidelinkvent
[17. 02. 2008.]

da je bilo digitalije u bivšoj jugi, bismo li osjetljivost namještali u JUSima?

Berty
[17. 02. 2008.]

nicols , u kom smislu ?

nicols
[17. 02. 2008.]

ISO, ne mislim sad opčenito kao pojam, nego baš u fotografiji je pojam koji je već dugo prisutan pri označavanju osjetljivosti filmova i nema ama baš nikakve veze sa pojavom "digitalije".

Kaboom21
[17. 02. 2008.]

Pozdrav svima.

Također se ponekad uhvatim analogije i srednjeg formata, gušta radi, ali i dalje muku mučim sa kojekakvim scanovima, čisti rulet... klasično CB povečanje nisam godinama napravio :(

konkretno, pitanje za gospona bertysa - gdje u Zg-u napraviti koliko-toliko suvisle scanove?

Unaprijed hvala, pozdrav svima :)

Boddhi
[17. 02. 2008.]

ISO for photography

doš'o mi pos'o na Zine :)))

blackbird
[17. 02. 2008.]

nekad smo imali i dine, bili su nam čak i važniji i razumljiviji od asa. :)

ja sam za to da se glupi iso ukine! :)

Berty
[17. 02. 2008.]

hm....

ja kad sam išao u primjenjenu na fotoodjel mjerili smo u dinima ( druga polovica 80-tih )

kad sam krenuo raditi asi su bili zastupljeniji ..

za iso sam prvi čuo prije par godina kad su se pojavili digitalci . ja zaista, ali nikad nisam čuo da se osjetljivost FILMA mjeri u iso-ima . mogu biti u krivu naravno , ali stvarno nikad se s tim nisam susreo . nikad nisam čuo da netko kaže ovaj film ima toliki ISO .

a bavim se profesionalno 18 godina ( možda se krečem u krivom društvu ) :-)

zhrsan
[17. 02. 2008.]

nikoga ne slučam, slučam samo bertyu i sennu :)))

nicols
[17. 02. 2008.]

svi veliki proizvođaći 35mm filmova uveli su ISO oznaku 1987. godine.

i do dana današnjeg stavljaju uglavnom i jednu i drugu oznaku, znači nešto kao "100 ISO/ASA". Pogledaj bilo koju kutijicu negativa ako mi ne vjeruješ :)

Berty
[17. 02. 2008.]

evo sad sam se cuo s MDZ-om ... on se kao nešto kuži u te p********

njegova teorija ( a pogledao sam na par kutija s filmovima ) je sljedeca ...

ISO nije mjerna jedinica nego standard po kojem se mjeri . Boddhisatva

je lijepo stavio link organizacija ...

ovo 100 , 200 i 400 i u analognim i digitalnim su zapravo još uvijek ASI .. U digitalcima piše : ISO 100 - ali ne piše 100 čega , da piše i dalje bi bili asi ...

tako i na kutijama filmova piše ISO ali ne kao mjera nego kao standard , kao npr. što je u jugoslaviji bio JUS

a kako piše ISO100 tako je to postala opčeprihvačena stvar kao mjera .

Mislim da je u tome stvar

tako da smo napola oboje u pravu a napola nismo :-)

Berty
[17. 02. 2008.]

a evo i šta Encyclopædia Britannica kaže o svemu ovome :-) ..

sad mi je sve još manje jasno :-)))

Berty
[17. 02. 2008.]

vidiš oni kažu recimo ISO 200/24 znači ISO 200asa/24dina ... ISO je standard a asi i dini su mjere ... u velikoj mjeri ova druga mjera je otpala jer su dini mjera istočne europe pa je zato ostalo iso 100 i sl.

zhrsan
[17. 02. 2008.]

bertys30, čuj, prije 30-35 godina uvijek sam kupio Agfa univerzal color negativ film. ja ću pogledati na tavanu tu pise Din :))

Boddhi
[17. 02. 2008.]

Mjera količine svjetlosti, dovoljne za korektno eksponiranje filma u klasičnoj, ili CCD zaslona u digitalnoj fotografiji. izražava se u internacionalnim ISO (International Standard Organization) jedinicama ASA (ili njemačkim jedinicama DIN-a - Deutsche Industrie Normen). Različiti fotografski filmovi, različito su zahtjevni glede količine svjetla potrebnog za foto-kemijsku pretvorbu koja stvara sliku na filmu. Pri tome visokoosjetljivi filmovi, koji se zadovoljavaju s manje svjetla, rade kontrastnije (daju siromašniju skalu nijansi) i imaju krupnija zrna od "normalnih", što kvari oštrinu slike kod većih povećanja. Stoga se snimci koji trebaju biti posebno oštri, snimaju tzv. "sitnozrnatim" filmom visoke razlučivosti, ali takvi imaju smanjenu osjetljivost, odnosno zahtijevaju obilnije eksponiranje.

Stvari su takve i kod digitalnih aparata, pa se i na njih može primijeniti pojam "osjetljivosti filma" s jednakim utjecajem na zrnatost slike i potrebu svjetla za ispravno eksponiranje.

Normalnom se smatra osjetljivost filma od 100 ASA (17 - 18 DIN-a). Digitalne aparate odlikuje širi raspon osjetljivosti od onoga u klasičnoj tehnologiji i kreće se između 50 i 3.200 ASA. Dakako, ne nude svi aparati čitav navedeni raspon. Visoka maksimalna osjetljivost može biti znakom dobrih performansi aparata.

Cijela objašnjavajuća ISO (DIN, ASA i GOLD) tabela i popis vrsti filmova se moze vidjeti ovdje: ISO film speed scale

zhrsan
[17. 02. 2008.]

nema slika bez šuma (0 ASA) to je to :)

Berty
[17. 02. 2008.]

ok drago mi je da smo to na kraju razjasnili :-)))

stvarno nisam nikad prije razmišljao o tome .

Boddhi
[17. 02. 2008.]

ma sve OK Berty, i ja sam stvar naucio silom prilika morajuc se snalazit u kupnji filmova u velikim supermarketima u Švabiji :)))

Danko
[17. 02. 2008.]

ok momci za iso, nego kako cu ja fotkat sa kievom? :) ono kako izmjerit svijetlo, kolko sam cito ovaj sto ima gogoya nema bas neki mjerac :D

zhrsan
[17. 02. 2008.]

berty30, još nije sve gotovo. Kako će biti White balance na filmu negativa i dijapozitiva?? :))))

zhrsan
[17. 02. 2008.]

Danko, gogoya je pametan, ima sve piše na papiru u kutiju filma :DD

Berty
[17. 02. 2008.]

ako nemaš svjetlomjer ( pretpostavljam da nemaš i ne isplati ti se kupovat ) možeš ovako ... izmjeri svjetlo digitalcem pa namjesti te postavke na KIEV ...

ali napravi test prije ozbiljnog fotkanja da vidiš kolika ti je razlika ( kad vidiš koliko je odstupanje onda nema frke , uvijek če biti isto ) ... digitalci su u pravilu nešto osjetljiviji od filma .

snimi s 5-6 različitih expozicija pa češ vidjeti razliku ...

moretto
[17. 02. 2008.]

kiev 4 i 4a

tu ti je link na manual za kiev 4 i 4a, postoje još 4m i 4am, al razlike su minimalne. stvar je da M modeli imaju ugrađeni svjetlomjer, koji mjeri ambijentalno svjetlo, ne TTL, znači kao da imaš ručni svjetlomjer neovisno od aparata. Ali to imaš u manualu, da te ne davim.

Ako nema svjetlomjera i nemaš ručni svjetlomjer, onda proguglaj malo "Sunny 16 rule", vrlo jednostavno pravilo za aproksimaciju svjetla, a kako moderni film ima dosta široku toleranciju (exposure latitude), ako i fulaš za blendu-dvije, on će to podnijeti, a nakon scana možeš korigirat svjetlo u određenim granicama.

Kijev je inače malo džombast za držanje jer desnom rukom pokriješ "coupled rangefinder" samo tako, pa se čudiš što nemožeš fokusirat ;)), ali u svakom slučaju, kao direktna kopija Contax-a, vrhunski Rangefinder. Ima par caka koje će te mučit:

1. NE GLEDAŠ kroz objektiv (sjeti se skidat poklopac ;))

2. NEMA ZOOM objektiva, to možeš zaboravit

3. Da i ima ZOOM objektiva, opet nikakve koristi jer je tražilo podešeno za 50 mm objektiv, pa ako ti Goran proda i Jupitera 12(35 mm), slika u tražilu(rangefinderu) nema veze s onim što objektiv vidi.

Sorry što ovoliko laprdam, ne znam koliko si sam upućen u rangefindere, pa možda zvučim smješno. No, kad se pomiriš sa svime navedenim, spravica je fora, imaš odličan 50mm objektiv na njemu (obično Jupiter 8, 50mm-f2 ili Industar slične karakteristike, samo malo kontrastniji), fokusira se lako(dupla slika), napinje se ko vekerica ;). Ako ima svjetlomjer, mislim da se asa(iso) može podesit od 50 do 800 ali ti nisam siguran.I tako su vrijednosti čudne, tipa 65ASA, 130 ASA...i tako nekako, tako da za 100 asa treba gađat odokativno;))

i da, ima još jedan problem...obično nemaju špulu za namotavanje filma nego neku čudnu kazetu, a ako toga nema moraš se snalazit sa špulom od iskorištenog filma i "selotejpom". Nadam se da te nisam obeshrabrio od izleta u rusku analogiju ;))

Ako imaš kakva konkretna pitanja, slobodno se obrati..

Danko
[17. 02. 2008.]

hvala svima. znam da nema zooma i to mi je fora :) a to za namotavanje filma neam pojma sta je, valjda nije komplicirano :) vidjet cemo kad ga valjda kupim :) pisite jos koji konstruktivan savjet ako nije bed :) da budem sto bolje upoznat sa tim malim čudom :)

pogled_u_bb
[18. 02. 2008.]

Ako kupujes takav stari fotic, kupi od nekog tko ga je koristio. Ja sam punici uzeo Zorkija, nije koristen zadnjih 10-15 godina, izgledao je ko iz ducana. Prvio je zezala mast koja se skrutnula u objektivu, a onda se nakon 2 role fima zatvarac jednostavno raspao.

Ti stari ruski fotici imaju neke cudne cake, tipa prvo nategni pa namjesti brzinu zatvaraca ili nesto u tom stilu. U svakom slucaju dobro se raspitaj prije upotrebe.

Mislim da je bolja varijanta uzeti nekog japanca. Yashica Lynx ima kultni status, Canoni i Olympusi su isto jako dobri, samo sto kod nas ih nema bas puno.

elokventnidelinkvent
[18. 02. 2008.]

ja bi preporučil recimo Yashicu 35GTN, koji iako je poluatomatik (prioritet zatvarača - namještaš blendu, a aparat sam frlji brzinu zatvarača sukladno). iako sam protiv bilokakve automatike na analognim aparatima, rezultati koje makina daje su me fakat impresionirali.

Danko
[18. 02. 2008.]

kolko para dodje ta yashica?

elokventnidelinkvent
[18. 02. 2008.]

na foto-krami sam iskeširal za nju 250 ili 300 krznaša, više se ne sjećam.

fruitcake
[18. 02. 2008.]

evo i ja sam pocetnik u analogiji i tek sam ispucao svoje prve dvije rolice sa yashicom 230AF, i sve mi je jasno oko aparata, filmova i to, ali kad se vratim doma suocit cu se sa svojim prvim razvijanjem filma pa cu vjerojatno uletiti sa kojim pitanjem. dotad bi me zanimalo zna li itko postoji li kakva ponuda objektiva za ovaj aparat, trebao bi mi jedan zoom objektiv jer mi je prilicno cudno hvatat moj omiljeni motiv-ulicu, sa sadasnjim kit objektivom.

Edo
[18. 02. 2008.]

@Danko - ako nemas svjetlomjer ...

okvirno:

za 100 asa / 21 din (ISO 100):

suncani dan: ekspozicija 1/125 - blenda 11

suncano bljestavo (uz vodu, snijeg): 1/125 - blenda 16

oblacno: 1/125 - blenda 8

u sjeni: 1/125 - blenda 5.6

Ostale vrijednosti dobijes preracunavanjem ... :) npr. ako slikas s ekspozicijom 1/250, otvor blende povecas za jednu vrijednost: znaci koristis 4 umjesto 5.6, 8 umjesto 11, 11 umjesto 16 itd ...

Pozdrav ...

sanda
[18. 02. 2008.]

u ne tako davna vremena je sve to lijepo bilo nacrtano na kutijama filmova (ne sjecam se u kojem je to trenutku potiho nestalo, krajem osamdesetih, pocetkom devedesetih mozda). a u jos malo davnija vremena je bilo znano pravilo 'sunny 16 rule' - za suncana vremena f16 i ekspozicija oko reciprocne vrijednosti brzine filma, dalje je samo malo matematike, koliko se s jedne strane uzme, toliko drugoj treba dodati.

Oceana
[18. 02. 2008.]

joj sanda, sjecam se tih vremena, mislim prije da je nestalo vec u 80-ima. a ovo sa sunny 16 je zgodno znati, a i edo je dal dobre upute. iako imam digitalca (a mislim nabaviti i analognog koji ide na te objektive), ovo je uvijek dobro znati jer je ljepse kad znas i mozes isplanirati fotkicu, nego naslikavati stotine fotki i onda ih pregledavati, brisati isl...gubi mi se taj neki osjecaj

thule
[18. 02. 2008.]

@oceana - a što te spriječava da isplaniraš fotku sa digitalcem, ne pucaš stotine fotki i ne gledaš ih na lcd-u?! ;)

chinggis
[18. 02. 2008.]

koliko se meni čini, te divne upute su nestale negdje krajem 80tih, tamo od 87 nadalje. najdulje su se zadržael upute kod efke i orwo filmova, još ih imam negdje doma :)))

a kada se prića o analogiji, tj filmu prodaje se nikon f90x očuvan i ispravan(teška srca i suznih očiju)

sanda
[18. 02. 2008.]

ja svog f801s ne dam taman da tjedan dana gladovala

Oceana
[18. 02. 2008.]

thule, pa o tom ti govorim, zato su mi i zgodne te upute i mjerkanja svjetla. ja vise volim kreativno koristiti svoj fotic nego ispucavati stotine fotki, a takvi ce mi podaci dobro doci docepam li se analognog Canona, a i za neke druge stvari ;)

Boddhi
[18. 02. 2008.]

@Oceana, gle: http://www.aukcije.hr/item.php?id=252490

mozes i svoje EF-iće na njega :)

Kaboom21
[18. 02. 2008.]

Na nekim filmovima još uvijek stoje upute, konkretno Fuji Provia 100 -piše slijedeće : " Seashore or Snow Scenes under Bright Sun - f16; Bright Sunlight - f11; Hazy Sunlight - f8; Cloudy Bright - f5.6; Cloudy Day or open Shade - f4 ... Shutter speed at 1/250 sec "

Pozdrav

sanda
[18. 02. 2008.]

s pomakom doduse, kaboom, standardno su se upute odnosile na 1/125 s (otuda sunny 16 na 100 asa)

zhrsan
[18. 02. 2008.]

nitko ne piše o White balance u filmu??? hm.... briga me...znam da neki neznaju. Bolje da ja šutim i neću pisati više!

Danko
[18. 02. 2008.]

dakle dajte malo i o WB-u :) ako mislim fotkat fotke samo izvan kuce? cuo da je najbolji cloud, istina ili ne?

Berty
[18. 02. 2008.]

nema white balance-a na filmu ... imaš daylight i tungsten filmove ... daylight je za dnevno svjetlo , tungsten za umjetno ..

white balance je digitalna izmišljotina , simulator topline svjetla ...

ako fotkaš sa tunsten filmom vani sve če biti plavo a ako fotkaš sa daylight filmom na umjetnom svjetlu sve če biti crveno .. idem nač par primjera gdje sam mješao svjetla na istoj fotki ...

Prvi sljedeči koje krene sa white balansom na analogiji dobit če stativom u glavu :-))) .. ovo s isom mi je bilo dosta ;-)

Berty
[18. 02. 2008.]

daklem ...

ovdje možeš vidjeti razliku u toplini svjetla , kako daylight svjetlo vuče na plavo a lampe na crveno :

link 1

link 2

mješanjem izvora svjetla različite topline mogu se dobiti fini efekti ( bez photoshopa ) .. ovo su fotke s filma snimljene daleko prije početaka ozbiljne upotrebe photoshopa

Danko
[18. 02. 2008.]

bome berty ja tu nevidim bas svijetlo jedino jedno plavo divno stvorenje :)

zhrsan
[18. 02. 2008.]

bravo berty30, plaćam ti pivu :DD

zeljko-sl
[18. 02. 2008.]

ASA, DIN, GOST, ISO su standardi. ASA (American Standards Association), DIN (Deutsche Industrie Norm), GOST, ruski,(Gosudarstvennyy standart). Mjerne jedinice u ASA standardu su 100, 200, 400, odnosno ekvivalenti u DIN standardu 21, 24, 27. Mjerne jedinice npr. ASA 100, DIN 21, odnosno ISO 100/21 odnose se na osjetljivost filma a koja je povezana s vrijednosti ekspozicije. Tako proizvođač filma kaže da film od ASA 100, DIN 21 (ISO 10/21) u datim svjetlosnim uvjetima treba osvijetlititi s vrijednostima npr. sunčan dan - more 1/250-16.

Svaki proizvođač filma ima otisnutu uputu eksponiranja filma na unutarnjoj strani kutije sa vrlo razumljivim slikovnim prikazima svjetlosnih uvjeta od sunačana vrmena do snimanja u zaklonu kuće. Neki proizvođači za početnu vrijednost brzine zatvarača stavljaju 1/250, a neki 1/125.

nicols
[18. 02. 2008.]

ajme, dajte već jednom zaboravite to :D

ISO 100 = 100 ASA

ISO 200 = 200 ASA

ISO 400 = 400 ASA

ISO 800 = 800 ASA

itd....

isto govno, drugo pakiranje :D

zhrsan
[18. 02. 2008.]

nicols, ružno pričaš :)

pogled_u_bb
[18. 02. 2008.]

Vrijednosti osjetljivosti filma u ASA čine geometrijski niz s faktorom 2, dok u DINu čine aritmetički niz s faktorom 3. Čisto ako nekoga zanima ;)

Vjerojatno su ASA postali prihvaćeniji jer i brzina zatvarača i otvor blende čine geometrijski niz.

Druga nezgodna stvar sa DINom je što se mjeri u stupnjevima, znači osjetljivost 21 DIN se piše kao 21° (pa sad dođe mali kružić gore, kao kod stupnjeva Celzijusa, ne znam hoće se vidjeti dobro). Mnogi amater početnik se zeznuo misleći da ASA 100/21° znači da film ima osjetljivost od 100 ASA pri temperaturi od 21 Celzijus, i da mu se osjetljivost mijenja s promjenom temperature.

thule
[18. 02. 2008.]

aj danko dosta pitanja, kupuj aparat, stavi film i odi fotkat.... :P

(btw - ajd javi dal si nakon prvih par snimaka svaki put iz navike išao pogledat fotku na lcd-u :D )

chinggis
[19. 02. 2008.]

thule, nije ti to tako jednostavno, a koji film da stavi, pa kakav je "white balance" njegov?? :))) pa kako će biti interakcija između filma i aparata, pa kada se tu uključi i razvijač..... jaooooooooooo vračamo se digitaliji :))))

za one koje to zanima evo jedan link :)

http://www.fotokemika.net/

otiči na efke i tamo malo gledati grafikone :))))

ching :) i puno uživanja u slikanju i razvijanju, nervoze i iznenađenja, ushičenja kada se pojave prve razvijene fotografije

Oceana
[19. 02. 2008.]

@Boddhisatva, ne bih kupovala rabljenu opremu osim od poznatih ljudi za koje znam kako se odnose prema opremi, posebno ne analogni fotic di nemres odmah vidjeti jel sve u redu.

@thule, navike su grda stvar, svi koji su htjeli probati fotkati mojim SLRom uporno bulje u LCD i nista, pa slijede komentari kak je bezveze to, a ja otkad sam na njega presla vise ne znam fotkati kompaktom.

@pogled, fino matematicko objasnjenje, vis meni nikad nije palo napamet da bi netko pomijesao celzijuse s din-om, al ti je dobra primjedba.

rasprava je zatvorena.
site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…