Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Digitalno arhiviranje fotografija i negativa
KlingKlang
[24. 09. 2018.]

Lijep pozdrav svima,

godinama odgađam arhiviranje obiteljskih fotografija i 35mm negativa u digitalni format. Čitajući po netu, saznao sam da ima više načina: DIY sa dslr-om i odgovarajućim objektivima, te skeniranje. Što se tiče dslr metode (fotkanje negativa i printova), ona je zanimljiva, ali tu ima dosta zafrkancije sa pravilnim osvjetljenjem, zatim zahtjeva postav stativa, osvjetljenja i prostoriju gdje bi se sve to smjestilo i stajalo dok traje "projekt". O skenerima (plošnim) se može pročitati svašta, od toga da su skroz ok, do toga da su prilično loši za 35mm filmove. Oni koji su kao bolji, također nisu baš jeftini.

Je li netko od vas probao obje metode i sa kakvim rezultatima? Fotografije i filmovi imaju sentimentalnu vrijednost, dakle nema potrebe za izrazito visokom kvalitetom, ali neka pristojna kvaliteta (otprilike kao da je fotkano sa solidnim point & shoot digitalcem ili kvalitetnijim mobitelom) ipak se očekuje. radi se o cca nekoliko stotina fotki i 30-40 35mm negativa.

Unaprijed hvala na savjetima!


janimir
[24. 09. 2018.]

kaj se fotografija tiče (već izrađenih na papiru/plastici) ne zamaraj se previše neg ih odskeniraš na (skoro bilo kojem) plošnom skeneru i to je to za prvi dio.

no većina plošnih skenera nije dovoljno dobra za skeniranje filmova leica formata. ne samo kaj su nespretni neg nisu ni dovoljno kvalitetni. tu bih svakako preporučio presnimavanje. prosurfaj si malo za “dia duplikatorima” (tak se to nekad zvalo) i ne muči se odveć s naklapanjima o pravilnom osvjetljenju, stativu i sličnim komplikacijama.

dia duplikator ima na “pozadini” mlječnu šajbicu koju možeš i direktno i indirektno osvjetlit bljeskalicom. ako imaš samo jednu - lupiš direktno da bi imao ujednačeno svjetlo, ako imaš dvije odbiješ bljesak od bijelog kartona, stiropora, nečega… stativ ti nije potreban jer s jedne strane bljesak zamrzava drhtanje tvojih ruku, a s druge strane aparat stalno “prati kadar” - učvršen ti je kadar za duplikator :))

ovom metodom možeš i fino dorihtavat balans boje - ili pri samom kopiranju, ili kasnije na kompu (jer si naravno snimal u RAWu…)

je, probao sam sve metode uključujući i nenavedene (neke izrazito zastarjele) :)

maltus
[24. 09. 2018.]

Za tu vrstu arhiviranja koristim CanoScan 9000F. Mene potpuno zadovoljava. A filmovi su stari i preko 50 ljeta, svakojake kvalitete a najmanje vrhunske...

MarioP
[25. 09. 2018.]

Kak je Janimir rekel, za fotke bilo koji plošni skener. Za negative sam si kupio ovaj skener i savršeno mi odrađuje posao. Prima negative (do 6 stane u ramicu) i uramljene dijapozitive (4 stanu u ramicu). Kupio sam ga preko conrada za cca 600kn, jer sam ga brzo trebao, ali mislim da ih ima jeftinije preko ebaya.

kaplan
[25. 09. 2018.]

Negative skeniram aparatom za povećavanje i Canonom 60d s makro objektivom 60mm. Za CB je jednostavno a za color u Photoshopu treba ukloniti narančasti ton. Foto lampu zamijenio sam s LED zbog manjeg grijanja.

am43
[25. 09. 2018.]

Ja imam nikonov ES-1 adapter za diapozitive koji se našrafi na leću. Fino sam izbrusio jednu ramicu za diapozitive pa onda guram film kroz to. Koristim ga na Olympusu EM-1 i odradi posao. Nije mi problem ni stativ ni svjetlo nego prašina pa često skeniram u dvorištu. :)

KlingKlang
[25. 09. 2018.]

hvala svima na odgovorima i sugestijama! skener canon 9000f mi je prva opcija ako se odlučim za skeniranje. probat ću se poigrati sa fotkanjem negativa, pa ću vidjeti kako će mi ići. tu me najviše muči pravo osvjetljenje, odnosno ako taj postav bude previše "pipkav", onda to može postati muka. što mislite ako se za osvjetljenje koristi daylight, iliti nebo? bi li negativi bili dobro osvjetljeni ako se setup (nekakav duplikator ili DIY tuba) uperi u nebo, naravno ne prema suncu? je li bolje plavo nebo ili oblačno? igra li to ulogu? kako postaviti WB?

thnks i pozdra!

janimir
[25. 09. 2018.]

Najbolje ti je rabiti bljeskalicu, a ako je opcija nebo, onda pak ravno u sunce. A za WB… ha, ili podesiš prema bljeskalici, ili prema suncu (oboje bi trebalo biti oko 5600°K), ili pukneš auto WB i prepustiš posel (s mogućom korekcijom) fotoaparatu.

janimir
[25. 09. 2018.]

ops… pardon na brzopletosti – tebi su u igri negativi? kolor negativi? (a ja stalno razmišljam o dijačima :))

ak je tak, onda ti je to “kemijanje” sa svakim filmom posebno. Jer svaka firma je imala svoj ton, svoju podlogu i svoje kemije i svoje papire za povećanja. Tu jednostavno postaviš WB prema izvoru svjetla (a ne moraš biti ni jako precizan :P ;)) te svu obradu kasnije odradiš u Photoshopu (auto levels još na negativu, inverzija, gruba kolor korekcija, fina kolor korekcija)… u tom slučaju je skener jednostavnije rješenje.

KlingKlang
[25. 09. 2018.]

"Najbolje ti je rabiti bljeskalicu, a ako je opcija nebo, onda pak ravno u sunce. A za WB… ha, ili podesiš prema bljeskalici, ili prema suncu (oboje bi trebalo biti oko 5600°K), ili pukneš auto WB i prepustiš posel (s mogućom korekcijom) fotoaparatu."

stvar je u tome da nemam neki dobar blic. ovo direktno u sunce me malo iznenadilo, ali ima smisla ako se slika transparentni objekt. što se tiče WB, dakle onaj koji bi odgovarao izvoru svjetla, bez obzira što svjetlo u stvari prolazi samo kroz crvenkasto-narančasti medij (film)?

kaplan
[25. 09. 2018.]

Za skeniranje negativa može ići bilo koja rasvjeta jer zbog potreba kemijskog procesa color negativi imaju narančasti ton koji treba skinut bez obzira čime si osvijetlio.

Nije ga (bilo) jednostavno skinut ali razvio sam dosta dobru metodu: prvo na fotiću podesim custom white balance na prazan dio filma tako da su preslike već koliko toliko dobre.

Nakon toga u RGB levelima grubo podesim velika odstupanja tako da leveli liče na standardnu fotku snimljenu digitalno.

Nakon toga radim negativ (da dobijem pozitiv).

Boje su tada već dosta vjerne i slijedi fino podešavanje u photoshopu.

KlingKlang
[26. 09. 2018.]

"Nije ga (bilo) jednostavno skinut ali razvio sam dosta dobru metodu: prvo na fotiću podesim custom white balance na prazan dio filma tako da su preslike već koliko toliko dobre.

Nakon toga u RGB levelima grubo podesim velika odstupanja tako da leveli liče na standardnu fotku snimljenu digitalno.

Nakon toga radim negativ (da dobijem pozitiv).

Boje su tada već dosta vjerne i slijedi fino podešavanje u photoshopu."

Hvala, probat ću i to,

pozdrav!

janimir
[26. 09. 2018.]

nije ti ni potreban neki “dobar blic” - dovoljno je da ga možeš odvojit od fotoaparata i da kratkim bljeskom osvjetliš ili pozadinu dijaduplikatora, ili da osvjetliš bjelu površinu od koje će se svjetlo reflektirati. naravno - i da ga možeš sinhronizirati i okinuti s fotoaparata :D

snimanje direktno u sunce nije preporučljivo za neke obične stvari (jer kažu da fokus izrazito jakog sunca može oštetiti senzor… ja to nisam doživio, al neka im) no za presnimavanje preko mlječne šajbice (koju ima svaki diaduplikator) je iskoristivo i neće nikak naškodit.

wb postaviš čim bliže boji svijetla kojim radiš samo zato da si smanjiš kasnije muke u obradi. nisam provjeravao, no ne bi me iznenadilo da se negdje na webu nađu profili za korekciju negaiva, a takvi vjerojatno kreću s kakvom standardnom bojom svjetla…

no ponavljam zaključak: “u tom slučaju je skener jednostavnije rješenje.”

:)

kaplan
[27. 09. 2018.]

Kad se radi o color negativu onda nema svrhe postavit wb na boju svijetla. Treba postavit na boju osvijetljenog negativa.

maltus
[27. 09. 2018.]

CanoScan 9000F ima okvire u koje stavljam filmove izrezane na nekoliko kadrova. Prije otvora (u smjeru kretanja senzora) u koji se stavljaju filmovi postoji poprecni otvor u kojem scaner kalibrira WB. U taj otvor stavim prazni dio filma, samo osvjetljen, kako bi scaner imao stvarno stanje WB filma.

KlingKlang
[27. 09. 2018.]

"CanoScan 9000F ima okvire u koje stavljam filmove..."

kako je i kupovina skenera opcija, zanima me je li sa skeniranim negativima (i printovima) obrada zahtjevna kao i sa dslr "skeniranim" negativima, ili skener odradi unaprijed dio posla? koji softver je uparen sa canon 9000F, onaj koji ide uz skener ili postoji bolja opcija?

pozdrav!

janimir
[27. 09. 2018.]

ViewScan i SilverFast rade s 9000F, a vjerojatno su bolji nego software koji dolazi uz skener (bar je tako s ostalim skenerima te kategorije). U svakome slučaju skenerov program odradi konverziju iz negativa u pozitiv, no moram priznat da u tom cjenovnom rangu nisam još našao program koji to doista odradi kako treba već uvijek treba dorađivati i/ili raditi vlastite profile. nije teško.

maltus
[27. 09. 2018.]

Eto Janko je odgovoril. Postoji pri skenu opcija otklanjanja ogrebotina/prasine/ostrine. Naravno tada i skeniranje traje duze. Nisam koristil druge SW pa o tome ne znam nista.

Od ovog dijaca dalje je koristen 9000F sa njegovim SW.

maltus
[28. 09. 2018.]

Evo Zabac ti prodaje 9900F...

KlingKlang
[28. 09. 2018.]

hvala za info,

pozdrav!

kaplan
[28. 09. 2018.]

Prednost DSLR skeniranja je rezolucija. Sa 60D dobijem scanove 18 mpixa. Ogrebotine se mogu uklonit u photoshopu. Original ove slike gore napravljene s 9000F je 1 mpix.

maltus
[28. 09. 2018.]

@kaplan, ovo gore je komprimirano za zine.Inace 9000F ide sa rezom do 9600x9600 dpi.

kaplan
[28. 09. 2018.]

Pretvori to u rezoluciju. Koliko mpixa dobiješ po FF negativu? Piše "High speed film scanning: approx. 18 sec for 35mm negative at 1200 dpi". To bi bilo oko 2mpixa. Da li se može dobiti više? Ono 9600x9600 na FF dalo bi oko 150mpixa ako mi je logika dobra.

Mravak
[18. 10. 2018.]

Meni je najbolji skener za filmove Epson V 850, stvarne rezolucije oko 3200. Sve rezolucije iznad toga su trgovački broj, ne fizikalni. Pogotovo kod Canona. Epson ima sada dosta bolje okvire za filmove nego je to bilo kod V 750. Microtek M 2 ima jedini skeniranje filmova u nosaču bez stakla ispod, bolje nosače filmova, lakše se radi. Za skeniranje staklenih ploča nema boljih skenera, a za fimove je najbolji Imacon.

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2018. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…