esperanza [11. 09. 2011.] |
Mislim da sam tako (Kako CB filmom snimati u koloru?) trebao nasloviti temu u forumu koju sam otvorio pod naslovom Sergey Prokudin Gorsky, no budući da mnogima imena ništa ne znače, taj post su posjetili samo znalci FuP, kresica, kaboom i gogoya. Držim da se iz rada koji je početkom 20. stoljeća obavio Sergey Prokudin Gorsky može podosta naučiti, ponovo skrećem pažnju na pionira fotografskog snimanja u boji koji je prije 100 godina kolor fotografske slike snimao na CB ploče. |
obscuras [11. 09. 2011.] |
Princip kojim se služio Sergey Prokudin Gorsky da sa CB pločama napravi kolor snimke mogao bi se primijrniti i za snimanje kamerom opskurom korištenjem trolomne prizme koja bi zrake svjetla što prođu kroz rupicu-objektiv lomila u 3 smjera i stvarala 3 projekcije na 3 CB ploče ispred kojih bi bili postavljeni odgovarajući filteri, ali danas kad (još uvijek) postoji analogno fotomaterijal za snimanje u boji, jednostavnije je posegnuti za tim materijalom. |
SMVO [11. 09. 2011.] |
Vidio sam djela tog čovjeka već nekoliko puta i svaki puta ostajao zapanjen. :-)) |
Zabac [11. 09. 2011.] |
Vec bilo na zineu. Zato je odziv nikakav. Ali rasprava Nikon - Canon uvijek pali i bila tisucu puta. LOL |
DialF [11. 09. 2011.] |
nisam bas znalac, ali mi je bilo interesantno pogledati jer za to doba covjek je stvarno bio genije .. |
Berty [11. 09. 2011.] |
Radili smo to nekad u primjenjenoj ... krajem 80-tih su to zapravo bile i jedine color fotke koje smo radili , tada je jos 99% svega sto smo radili bilo CB ... :-) zgodno kao experiment i naucis nesto o bojama ... čovjek je to tada tako radio jer i nije imao drugog izbora . svaka cast njemu i inventivnosti , ali danas to bas i nema smislenu primjenu . kladim se da mu je netko dao kolor film ne bi ga odbio ;-) sve inovacije i nastaju kad se tezi necemu sto je u tom trenutku nedostizno i traze se nacini da se to ostvari . ljudi koju su se ozbiljno poceli zanimati ili baviti fotografijom s digitalnim dobom su danas jako sentimentalni oko "davnih" tehnika , vole experimentirati sa filmom , razvijanjem itd. ljudi koji su to prosli u vrijeme kad se tako radili nemaju bas neku želju za vracanjem u proslost ... Osobno mi tamna komora , smrdljive kemikalije , zrnate fotografije ne fale bas previse . za one koji se prije nisu susretali s time nije lose upoznavati se s korijenima i vracati se nekim izvornim tehnikama ... kad npr. stavim neku cb fotku s filma od prije 20 i vise godina svima to bude WOW , neovisno o tome jel ta fotka uopce ista valja , sve to danas izgleda cool i art , cb film, zrno .... zrno koje smo na sve moguce bezuspjesno nacine pokusavali smanjiti na tm fotkama danas je cool element :-) ... ljudi pljuju po šumu na fotki a zrno je cool ... a to su dvije potpuno iste stvari : neželjeno smeće na fotki protok vremena jako mjenja pogled na stvari ;-) |
gogoya [11. 09. 2011.] |
nisam neki znalac, nisam radio profesionalno, ali ni meni ne fali tamna komora i smrdljive kemikalije (iako moram priznati da mi u ono vrijeme nije bilo nezanimljivo isprobavati različite "tajne" recepture razvijača, fiksira, isprobavanje foto-papira i sl. ne bi li dobili fotografije jednake onima u francuskom Photu (bezuspješno, da se razumijemo)). Debelo je ugodnije sjediti pred računalom i dobiti ono što želiš. Hoću reći, berty je (opet) u pravu. ;) |
Lagonda [12. 09. 2011.] |
Mala digresija. Sve astro kamere, ima ih u boji, ali generalno sve su crno bijele. I onda ti svaki kadar fotkas kroz R filter, kroz G filter, kroz B filter... Pa spajas. Naravno, to ti omogucuje i da na cisti crno bijeli senzor lupis i ostale filtre, tipa H-alfa, OIII i slicno... Vjerujem da je nekako tako bilo i sa filmskom fotografijom, ali mozda mrvicu drugaciji proces, obzirom da je sve ovo teska digitalija. :) |
Amigo [12. 09. 2011.] |
Ako je tema: "dobiti sliku u boji uz pomoć CB filma", onda mislim da treba spomenuti i postupak solarizacije.. Danas gotovo u svakom programu za obradu fotografija postoji integrirani filtar "solarize" efekt pomoću kojeg jednim klikom dobijemo željeni efekt.. Do prije nepunih dvadesetak godina je trebalo napraviti bezbroj CB pozitiva i negativa, precizno ih preklopiti te u paru preko njih osvjetljavati kolor papir različitim svijetlom (mislim na boju svijetla).. Ako se zbroji vrijeme provedeno u tamnoj komori (osvjetljavanje, razvijanje, fiksiranje te ispiranje i sušenje) za svaki pojedinačni negativ odnosno pozitiv, postupak je ponekad potrajao i danima.. @gogoya ima potpuno pravo kada kaže: "Debelo je ugodnije sjediti pred računalom i dobiti ono što želiš." |
Kaboom21 [12. 09. 2011.] |
eh, moram priznati da mi tamna komora pomalo i fali :( ... nema ljepšeg filinga nego kad se u razvijaču počne pojavljivati ond THE fotka :D ... uostalom, silno sjedenje ispred kompjutera nije zdravo ;) |
alfa91 [12. 09. 2011.] |
Odlične slike Sergey-a!! |
Berty [13. 09. 2011.] |
kaboom ... za razliku od udisanja amonijaka :-) |
Kaboom21 [13. 09. 2011.] |
bertys - vidim da su traume iz špud-a još uvijek prisutne, hehe ;) ... tek nakon škole sam skužio da razvijač ne smrdi, nije smeđe boje i da se plastika ne treba fiksirati 2 sata :D |
Berty [13. 09. 2011.] |
:-) |
obscuras [15. 10. 2011.] |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))