obscuras [28. 03. 2013.] |
Kao i svake godine (od 2001.) ovogodišnji Svjetski dan fotografije kamerom opskurom ("Worldwide Pinhole Photography Day") održava se zadnje nedjelje u mjesecu travnju. Ove godine to je 28. travnja! Ponovo će na stranici WWPD-a biti otvorena virtualna izložba fotografija snimljenih kroz objektiv-rupu sudionika iz čitavog svijeta! Na upućeni poziv svima u svijetu od 2001. godine do sada se na WWPD odazvalo: 2001. 850 sudionika (0 iz Hrvatske) 2002. 903 sudionika (0 iz Hrvatske) 2003. 1082 sudionika (1 iz Hrvatske)(Darko Tepert) 2004. 1512 sudionika (1 iz Hrvatske)(Dubravko Grakalić) 2005. 1815 sudionika (0 iz Hrvatske) 2006. 2267 sudionika (2 iz Hrvatske)(Dubravko Grakalić, Ivica Kiš) 2007. 2943 sudionika (2 iz Hrvatske)(Branimir Fagarazzi, Ivica Kiš) 2008. 2628 sudionika (3 iz Hrvatske)(Dubravko Grakalic, Branimir Fagarazzi, Boris Stromar) 2009. 3203 sudionika (16 iz Hrvatske)(Dubravko Grakalić, Jelena Popić, Branimir Fagarazzi, Ante Delač, Filip Lučin, Ivica Kiš, Dario Matić, Marijan Altus, Ivan Kiš, Boris Stromar, Mladen Butković, Ksenija Španec, Saša Petreković, Damir Altus, Miroslav Kiš, Aleksandra Imogen Ivir) 2010. 3449 sudionika (34 iz Hrvatske)(Dubravko Grakalić, Branimir Fagarazzi, Antonio Di Giusto, Bojan Benčić, Dario Matić, Zdenko Profusek, Dražen Biljak, Jelena Popić, Filip Lučin, Ksenija Španec, Ivica Kiš, Petra Gospodnetić, Davorin Mance, Ana Lovrin, Vedran Mandić, Davor Dolenčić, Matko Vučica, Marko Umčević, Ante Delač, Velimir Šipoš, Robert Grubačević, Ivan Kiš, Goran Sabol, Miroslav Kiš, Saša Petreković, Aleksandra Imogen Ivir, Dario Krmpotić) 2011. 3386 sudionika (51 iz Hrvatske)(Bojan Benčić, Miroslav Kiš, Dubravko Grakalić, Branimir Fagarazzi, Sanjin Vobner, Zdenko Profusek, Vedrana Spudić, Krešimir Kiš, Kresimir Alinjak, Nadica Eichhorn, Mak Melcher, Dražen Biljak, Inia Herenčić, Denis Levicki, Kristina Kautero, Iva Čustović, Leda Halambek, Lara Culović, Anamaria Paoletić, Šešlek Ivana, Petra Gospodnetić, Ivica Kiš, Ksenija Španec, Mislav Ilijašević, Velimir Šipoš, Filip Lučin, Ognjenka Antunac, Davor Dolenčić, Matko Vučica, Vedran Mandić, Jelena Popić, Ivan Kiš, Aleksandra Imogen Ivir, Hrvoje Spudić, Ivan Obsieger, Ivo Punis, Robert Grubačević, Boris Štromar, Ejla Kovačević, Ana Marija Franić, Oliver Bešić, Gabrijela Rukelj, Ante Delač, Goran Sabol, Damir Altus, Dario Matić, Marko Umčević, Denis Kraskowitz, Antonio Bonetić, Davor Žerjav) 2012. 3865 sudionika (76 iz Hrvatske)(Zdenko Profusek, Dubravko Grakalić, Bojan Benčić, Dražen Kovačić, Miljenko Barbir, i gledam, Robert Grubačević, Branimir Fagarazzi, Janko Belaj, Mislav Ilijašević, Jana Belaj, Boris Štromar, Dario Matić, Rade Jug, Ksenija Španec, Matko Vučica, Siniša Ludaš, Zlatko Ivanagić, Kiš Ivica, Katarina Klinčić, Denis Levicky, Anita Karabaić Bunčić, Jana Fantov, Sven Avmedoski, Beatricija Tadić, Mirna Čanađija, Maja Galić, Tai Pušić, Lara Orešković, Dora Šagud, Petar Ivan Diklić, Lidija Orešković, Lara Culović, Iva Čustović, Martina Lochert, Anamarija Paoletić, Nadica Eichhorn, Filip Ugrin, Leda Halambek, Lorena Šafarić, Ognjenka Antunac, Ivan Obsieger, Dario Uroić, Ivana Šešlek, Matija Šipuš, Wane Mikulić, Kristina Kautero, Ante Vincetić, Martina Lovrić, Denis Kraskowitz, Vinko Podpećan, Filip Lučin, Jelena Popić, Davor Dolenčić, Davor Žerjav, AnaMarija Franić, Gabrijela Rukelj, Sillvio Balija, Melita Juriš, Irena Škrinjar, Šimun Tolić, Mirko Škoc, Ivan Čačić, Tomislav Josipović, Morana Bartolić, Sanjin Vobner, Dominik Markušić, Sanja Prnjak, Haris Avdić, Alan Maričić, Eva Lumezi Šimatović, Dario Krmpotić, Ana Boljar, Krešimir Alinjak, Tereza Brkušić i Dražen Biljak) Može li nas ove godine biti više? Pozivam sve fotozinerice i fotozinere, da se uključe u ovu akciju (bilo analognim ili digitalnim pinhole kamerama)!! Više podataka o ovom događaju, pravilima i uputama za sudjelovanje i slanje slike pogledajte na: http://www.pinholeday.org/participate/ Za prisjećanje kako smo se povodom WWPD-a družili protekih godina pogledajte: http://fotozine.org/?knjiga=forum&poglavlje=102&list=6755 http://www.fotozine.org/index.php?knjiga=forum&poglavlje=408&list=9260 http://fotozine.org/index.php?knjiga=forum&poglavlje=102&list=11477 Odbrojavanje do WWPD 2012. je počelo! |
obscuras [28. 03. 2013.] |
|
alfa91 [28. 03. 2013.] |
ove godine sam i ja uključen sa barem kojom slikom :) |
obscuras [28. 03. 2013.] |
rocco dosta je samo jedna. više ne primaju. drugu (ako je analogna) možeš ostaviti za dogodine. |
pogled_u_bb [29. 03. 2013.] |
ove godine sam na putu i neću moći sudjelovati :/ |
Terzic [29. 03. 2013.] |
Ok, već duže vrijeme želim napraviti kak spada pinhole kameru i vidim da sad više nemam izlike za zabušavanje. Probao sam ispred crop senzora staviti rupicu, ali to je premutno da bi bilo upotrebljivo za išta, tako da idem u izgradnju srednjeformatne kamere. Kupio 120 film (dvije role čak :P ) i sad crtam i smišljam. Iskreno se nadam da će nekakav rezultat proizaći. |
alfa91 [29. 03. 2013.] |
aaa samo jedna, opet dobro! |
viper [29. 03. 2013.] |
Ivice, hvala ti puno na obavijesti, prošle godine sam zakasnio, ali ove ću se potruditi da tog 28. travnja budem u akciji :) |
viper [29. 03. 2013.] |
I naravno koristiću tvoj objektiv rupicu koji je fenomenalan :) |
viper [29. 03. 2013.] |
|
viper [29. 03. 2013.] |
evo, fotke na koju sam ponosan a nastala je Ivičinim "objektivom" :) |
Terzic [30. 03. 2013.] |
Ajde sad sam znatiželjan. Koji materijal i metoda rupičarenja je u pitanju? I dimenzije? |
pixino [30. 03. 2013.] |
@Terzic: Ti sam sklepaj svoju obscuru po zelji. Sve sto ti treba oko izracuna imas ovdje. Kad kod izrade vidis koliko ce ti biti zarisna duljina (udaljenost od rupice do medija) tad prema izracunu napravis optimalnu rupicu koja ti je potrebna. Cim ti je zarisna kraca to ce ti kod projekcije biti siri kut. |
pixino [30. 03. 2013.] |
Ja svoju omiljenu obscuru radim ovako i dobijam ovakve fotke. Jeftina i prakticna! :) |
Terzic [30. 03. 2013.] |
Ma znam, ali pitam za konkretno ovu koju viper spominje. Imam već rupice 0,4 do 0,8 u 0,1 inkrementima, tako da još moram smisliti kako uredno napraviti cca 0,3 pa da mogu eksporimentirati. |
Antisha [30. 03. 2013.] |
Ja bih preporučio pinhole kameru od limenke piva. :) Koristi film ili fotopapir do 13x18 cm i može dati dobre rezultate. Za izradu osnovne verzije potrebno je svega petnaestak minuta posla! Potupak je dobro opisan ovdje . Vrijedi vidjeti i probati! Sretno! :) |
obscuras [31. 03. 2013.] |
Koga zanima nešto o izradi kamera opskura i snimanju kamerama opskurama nemora tražiti van stranica fotozina. Pročešljajte po mojim albumima u galeriji i naći ćete svašta. Evo samo nekoliko linkova nabrzaka, pa se od njih može do više detalja nalinkanih u komentarima ispod slika. Tu je moja najmanja konstruirana kamera opskura, "©ame®@ obs©u®@ mi©®@" (za snimanje na 16 mm film c-110 kazete ako ih tko ima) kojom sam snimio kompletnu izložbu 500 portreta. ©ame®@ obs©u®@ STE®E0S©0PIC@ napravljena od kartonske kutije šaržera za Canonov printer. Pojasnio sam i kako se izrezuje rupica-objektiv skalpelom te kako se radi vrlo precizna izmjera promjera rupice-objektiva (pixelometrijska metoda). Ako ne od limenke Coca Cole ili limenke pive može se napraviti "©ame®@ obs©u®@ ©ylind®ic@ R.B." poput ove od limenke Red Bulla koja radi ovakve slike. Može se napraviti i velikoformatna cilindrična kamera ako ova za koju je upotrijebljena podravkina (5 litarska) limenka od krastavaca, a radi ovakve slike. Može se napraviti od papirne ljepenke (tvrdog kartona) kao zooom ©ame®@ obs©u®@ ex©ent®ic@ koja radi ovakve slike. ©ame®@ obs©u®@ ©iga®@ napravljena je od aluminijske ambalaže za cigaru! (Hvala SMVO!) Vrlo se jednostavno može opskurirati bilo koji fotoaparat promjenjivih objektiva kao n.pr. ova MINOLTA MAXXUM 7000 obs©u®@. Na fotozine sam stavio i sve detalje o tome kako se radi LEI©ame®@ obs©u®@, kojom se snima na LEICA film, a radi ovakve slike. ©ame®@ obs©u®@ RAPUNZEL napravljena je od limene kutijice za bombone. Nasajčio sam i njen nacrt, a evo i kakve slike radi. ©ame®@ obs©u®@ može se napraviti i od limenke keksa kao što je napravljena ©ame®@ obs©u®@ ©ylind®ic@ "Zlatno oko" koja radi ovakve slike. ©ame®@ obs©u®@ TETRA ex©ent®ic@ ©ylind®ic@ pano®ami©@ također je napravljena od ambalažne limenke (5 Kg Franck jubilarne kave), snima 360° panorame na 4 lista fotopapira formata 18/24 cm, a slike izgledaju ovako. Ovo su samo neke od konstrukcija koje su prezentirane samo na fotozinu. Dakle netreba puno bazati po internetu kad na fotozinu ima najviše raznih inačica kamera opskura. Na sva pitanja zainteresiranih dat ću odgovor, ali neka sve bude na ovom forumu da bude dostupno svima koje zanima. |
obscuras [31. 03. 2013.] |
@Antisha i @Alfa91 molim Vas pišite pitanja na forumu a ne pod nalinkanim slikama da i pitanja i odgovori budu vidljivi svima koji dođu na forum. Kod svih cilindričnih kamera opskura najveći je "problem" (ali i likovna osebujnost) lutajuće svjetlo, odnosno svjetlost koja se reflektira od projekcione površine (filma ili fotopapira) koja je valjkasta i ponovo pada na drugi dio projekcione površine te ostavlja trag. Isto tako i svjetlost koja se reflektira od dna i vrha limenke (ako nisu obojeni crno ili dobro zagaravljeni). Sanda je to prepoznala i napisala u svom komentaru pod ovom slikom. Na svakoj snimci istog motiva sa istog mjesta ti će tragovi lutajuće svjetlosti svaki puta biti unikatni (drugačiji). |
elvis [31. 03. 2013.] |
Pretpostavljam da vi koji snimate na film pinhole camerom da imate i vlastitu opremu za razvijanje fotografija ili? |
obscuras [31. 03. 2013.] |
Uglavnom kada se radi sa CB materijalima, bilo roll, plan film ili fotopapir, RTG film, možda staklene ploče (ako ih tko još ima). Foto Lab (tamna komora) se može dobro organizirati na samo 2,52mQ (1,8 x 1,4 m), dakle u "2 ormara". Opremu je u pravo vrijeme samo trebalo spasiti sa smetišta jer je u ovoj digitalomaniji gotovo sve vezano na analogiju bacano u smeće. |
pixino [31. 03. 2013.] |
@elvis : ja pucam na 35mm film u boji koji kupim za 10kn u DM-u. U foto studiju mi razviju film za 10-15kn. Tada film poskeniram i obradim fotke. |
sokol [31. 03. 2013.] |
Profesore, moram primijetiti da je bacanje analogne opreme na smeće prošlost, analogna oprema postaje sve traženija i sve skuplja. To je ustvari dobro jer potražnja će napraviti svoje i analogija pomalo ali sigurno se vraća natrag. Ne kao neki mas medij, nego kao privilegija nekih koji su taj privilegirani status stekli svojom velikom ljubavlju prema analognoj fotografiji, samo nas nekih je svakim danom sve više. Pa zamislite profesore čak se i mala stodesetka vratila na tržište, čak i formati plan filma 6,5 x 9. O formatima 120, 9x12, 4x5, 8x10, da i ne govorim ima ih sve više. Naravno neki dižu cijene, ali povećanom potražnjom i to će se promjeniti na bolje. :) |
Antisha [31. 03. 2013.] |
Hm. Ja sam dobio te crte i kod limenke obojane iznutra crnim mat lakom. :( Čudno je da su te crte tako oštre, odnosno tanke. Čovjek bi očekivao da ako postoje unutarnje refleksije, one budu raspršene (deblje mekane crte ili područja, a ne oštre tanke crte). Dakle, nema načina da se to izbjegne?!? |
obscuras [01. 04. 2013.] |
@Antisha ako Te baš toliko iritira ta pojava i baš inzistiraš na uklanjanju tih tragova lutajućeg svjetla istraži pomnije tu pojavu kod Tvoje kamere. Rekao sam već da je ona unikatna za svaku kameru i čak za svaku snimku. Mat crni lak dobro upija svjetlost kada je nanešen na papirnu ili drvenu ljepenku, tvrdi karton ili drvo (ako je od tih materijala unutrašnjost kamere), ali ne upija sve zrake svjetla ako je nanešen na polirani metal (n.pr. unutrašnjost limenke piva). Najbolja "spužva" za lutajuće svjetlo je crni filc ili obična ćađa (ali ona je veoma osjetljiva na oštećenja). Količina lutajućeg svjetla u cilindričnim kamerama opskurama ovisi i o tome koliku površinu pokriva "film" (materijal na koji se snima), i koje su dimenzije kamere. Ako se snima na fotopapir (koji je bijeli i od kojeg svjetlost pršti na sve strane) poželjno je da bude veličine do pola cilindra (180°). Ako je promjer cilindra veći menje su šanse da lutajuće svjetlo ostavi trag na snimci. I dužina ekspozicije ima udjela. N.pr. na ovoj slici koja je snimana 1,063.200 sekundi (ili 12d ana 7 sati i 20 minuta), lutajuće svjetlo je ostavilo trag samo na lijevoj strani slike, kao odraz jakog svjetlosnog zračena sa ulaza u paviljon, koji je na desnoj strani slike. |
obscuras [01. 04. 2013.] |
@sokol potpuno si u pravu. U toj prošlosti sam zapravo počeo revitalizirati kameru opskuru kao totalnu suprotnost sofisticiranim digiotima koji su opčinili svijet, i tada sa raznih smetišta diljem svijeta skupio ovo što danas predstavlja zanimljivu zbirku analogije. |
Antisha [01. 04. 2013.] |
Da, jutros mi se kod tuširanja stvar posložila u glavi. :) Ako zamislimo tlocrt limenke (odnosno krug:) kao sat i ako je rupica na 12 h, a film okolo naokolo, onda će desna četvrtina kruga (od 12 h do 3 h) biti kao polukružno zrcalo koje će (reflektiranu) svjetlost koja dođe do njega (s površine filma ili papira) fokusirati negdje između 7 h i 8 h otprilike. Slično, lijeva četvrtina (između 9 h i 12 h) reflektira (i fokusira!) negdje između 4 h i 5 h. Sve u svemu, dobijemo dvije bijele crte. Što polovina cilindra gdje je rupica manje reflektira, to je manje vidljiva crta pa je zato bolje staviti film ili papir samo na polovinu cilindra nasuprot rupice. No, onda treba film/ papir i učvrstiti za stijenke... Sve u svemu, zaključio sam otprilike ovo što je i obscuras napisao. :) Šteta za ove komplikacije jer je ovakva pinhole kamera inače 'živa guba' - popiješ dvije limenke piva (može ti netko i pomoći;), napraviš kameru, a onda drugom prilikom izvadiš limenku od piva i slikaš. ;) |
alfa91 [01. 04. 2013.] |
Profesore evo još tj. opet jedno moje pitanje o exp. prvo citiram Vas prim 1. eks: 1/150; f:8,0 na 100 asa pomnožimo 150 x 8 = 1200 Konstanta nam je 10 000 / sa 1200 = 8,3 Eksp nam je 8-9 sec! prim. 2. eksp 1 sec f 8,0 na 100 asa 1 x 8 = 8 sec 10 00 / 8 = 1250 sec. 1250 sec je 20 min i 9 sec E sad pitanje! ekp 15 sec na f:8 jel sve izracunam kao i u prošlom slućaju i onda pomnožim sa 4 jer ekp mi je 15 sek šta je (1-2 sec; 2-4 sec, 4-8 sec, 8-16 sec) 4 puta veća od 1 sec? Vi ste mi dali i napravili rupicu a dali ste mi tabelu sa već izračunatim ekp na određenim blendama ali ne znam kolika je blenda na onoj mojoj rupici?Jel vi znate ili kako da je izračunam? |
obscuras [01. 04. 2013.] |
@alfa91, ako si baš zapeo za računanje, veličine ekspozicije (trajanja osvjetljenja) na svjetlomjeru ili objektivu fotoaparata su (n.pr.) 15, 30, 60, 120 i pokazuju recipročnu vrijednost (nazivnik, a u brojniku je 1,) trajanja sekundi. Dakle to su 1/15, (jedna petnaestinka) 1/30 (jedna tridesetinka), 1/60 (jedna šezdesetinka) ili 1/120 (jedna stodvadesetinka) sekunde. Isto tako veličine otvora blende (količine svjetla koju propušta objektiv) na svjetlomjeru ili objektivu fotoaparata su (n.pr.) 4, 8, 11, 16 i pokazuju recipročnu vrijednost (nazivnik, a u brojniku je 1,) količine vanjskog svjetla koje se propušta u kameru. Dakle to su 1/4, (jedna četvrina) 1/8 (jedna osmina), 1/11 (jedna jedanaestnina) ili 1/16 (jedna šesnaestnina) količine vanjskog svjetla. Prema tome što je motiv više osvijetljen treba u kameru propustiti manje svjetla, a to znači povećati vrijednosti ekspozicije i blende. Ako svjetlomjer pokazuje vrijednost ekspozicije 10 sekundi i blendu 8 tada se radi o vrijednostima 1/0,1 i 1/8, a u tom slučaju je umnožak nazivnika 0,8 pa umnožak tog broja i konstante kamere opskure (n.pr.) 10000 daje 8000. Dakle motiv treba snimati 8000 sekundi (ili 2 sata, 13 minuta i 20 sekundi), ali Ti možeš snimati dvi ure i kvarat i slika neće biti preosvijetljena. Rupica je konstantna blenda (nemože se mijenjati), a pokusom se odredi konstanta kamere za materijal (film ili fotopapir) na koji kaniš snimati. Nikakva velika mudrost, samo vježba. Uostalom da ne moram sve stalno ponavljati sve sam lijepo napisao i ilustrirao u knjizi. |
obscuras [01. 04. 2013.] |
Uz pretpostavku da je konstanta kamere opskure 10000 tabelarni prikaz ekspozicije za samo za vrijednosti koje sam ovdje naveo izgledao bi ovako:
Pri tome sam na tabeli (sa a, b, c i d) označio ekvivalentne ekspozicije (iste količine svjetla koje u kameru propuštaju različitr dužine ekspozicija i otvora blende), a na kraju i kolika je potrebna ekspozicija kamere opskure za izmjeru od potrebne jedne sekunde eksponiranja. U slučaju koji sam naveo u tabeli to iznosi 2500 sekundi snimanja kamerom opskurom. Ako svjetlomjer pokazuje 2" onda je to za kameru opskuru dvostruko od prethodnog, dakle 5000" i.t.d. Kao što se vidi iz tabele, klasični fotoaparati pružaju mogućnost snimanja samo u grubim (skokvitim) podljeljcima vremena (količinama svjetla), dok je kamera opskura u tom pogledu nedostižno preciznija. |
obscuras [02. 04. 2013.] |
@Antisha (i Arhimed je otkrio velike stvari dok se kupao)! Nije problem pričvrstiti segment (luk) cilindrične plohe (problem je učrstiti ravninu). Konstruktivno luk sam sebe drži, a ko ima čvrsta uporišta. Tako i listu papira u limenci (koji se savija u segment cilindra) treba samo dati bočna uporišta (nalijepiti u limenku kartonske prečkice ili modelarske letvice) o koje će se list papira oduprijeti. |
Antisha [02. 04. 2013.] |
Da, nije to toliki problem učvrstiti, nego je problem odreći se širokog kuta... ;) Evo moje prve 'pivske' (očito ove crte nisu bile jedini problem;), ali ako ju zamislimo odrezanu po bijelim crtama, nema sumnje da gubi većinu čari, zar ne?
|
obscuras [02. 04. 2013.] |
@Antisha u pravu si što se tiče čari širokog kuta koji hvata kamera opskura. Ovo je (po mojoj skromnoj procjeni) više od 140°! Slika je odlična! Iz snimke je vidljivo da film nije bio u cilindar uložen ortogonalno i simetrično (od rupice jednako udaljenih rubova). Desni rub je bio neposredno uz rupicu pa se tu fino vidi "prštanje" svjetlosnog mlaza u kameru. Objektiv - rupica je odlično profiliran (široko proicira sliku sa malo vinjetiranja). Bez sumnje tu kameru možeš dotjerati do "savršenstva", pa čak i "regulirati" tragove lutajućeg svjetla. Odličan rad! Čestitam! |
alfa91 [02. 04. 2013.] |
Malo sam se bavio matematikom pa sam na kraju zapisao dva primjera izračuna i stavia ih u takuin da ne zaboravim.Hvala još jednom!! |
Antisha [02. 04. 2013.] |
Hvala na podršci, obscuras. :) Je, kamerica je jako zabavna i zgodna, a ni rezultati nisu loši - osim tih crta... No imam (a povremeno čak i koristim ;) i druga pinhole rješenja pa nisam ograničen samo na limenke... |
esperanza [03. 04. 2013.] |
brzo prolaze ti dani, opet se približava 28.04. planiram opet sudjelovati i braniti camera obscuru croaticu |
obscuras [04. 04. 2013.] |
Dražen Biljak (fotoziner bio) iz Splita, snimio je digitalnim fotoaparatom u svojoj sobi (zamračenoj škurama u koju je svjetlo prodiralo samo kroz jednu rupu na škurama), "pinhole" projekciju zgrade iz susjedstva. Pitao je uvažava li WWPPD takve slike. Naravno. To je moglo bi se reći "standard" u slikarstvu kamere opskure. Na tom je principu Abelardo Morell realizirao velik dio svog "opskurnog" opusa, a radi se o veoma jednostavnom postupku (pogledajte video). Radovima zasnovanim na tom principu na WWPPD-u su se do sada već predstavili neki autori iz Hrvatske:) @esperanza nadam se da ćeš na WWPPD2013 worxhop doći sa velikim dijelom zbirke svojih kamera opskura. :) |
obscuras [04. 04. 2013.] |
@bio oprosti što sam "cinemascopizirao" Tvoju sliku! Krivo sam ukucao visinu (trebala bi biti dvostruka), ali ne izgleda loše ni ovako. :) |
Bobo [05. 04. 2013.] |
Biti će me i ove godine..Pinhole Day je super i svaki puta se guštam! Ako ima netko u ZG da se želi pridružiti foto šetnji, neka se javi. |
acophoto [05. 04. 2013.] |
obscuras - neki link i upute o onim krasnim velikim kutijama sa mat papirom pa slikaš digialcem. čak bih ja mogao poslikati zenitovim 50mm objektivom i macro prstenovima. zagrijan sam jako! |
obscuras [05. 04. 2013.] |
@Bobo & @acophoto dobrodošli. Svratite u ŠPU kad stignete (najavite na mob 098488427) da vidite stvari u živo, a kaj se tiče linkova, svega ima na fotozinu. Evo samo nekih linkova na radove koje sam postavio na fotozinu (i pročitajte sve što sam napisao uz sliku i pod njom u komentarima, odgovorima na komentare, jer tamo obično ima još linkova ili nalinkanih odgovora). http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=4273&element=117855 http://fotozine.org/fotka.php?m=g&p=436/0BSCURA_fotogalerija_LANG_.JPG fotogalerija LANG -camera obscura http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=4273&element=169833 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/0BSCUR0THERAPIA_5.jpg "Obs©u®otherapi@" 5 http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=4273&element=169832 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/0BSCUR0THERAPIA_4.jpg "Obs©u®otherapi@" 4 http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=4273&element=185593 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/0bscurotherapia-LiK0l-RAB.jpg "Obs©u®otherapi@" 5,6,&7 http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=4273&element=196707 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/MARIJA_BIS3CA.JPG Marija Bis3ca http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=4273&element=196708 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/0BL0__EK.JPG 0BL0ČEK http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=4273&element=265459 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/backtotheheritage_DSC00003R.jpg Slika zadarskog satnog tornja u inastalaciji "obs©u®otherapi@" http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=4273&element=265458 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/backtotheheritage_DSC00002R.jpginstalacija "obs©u®otherapi@" u Gradskoj loži u Zadru http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=11309&element=248044 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/DomKarlovac200904031456.JPG Likovna kolonija u Domu na Baniji http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=11309&element=251256 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/DSC12094_LUCIDANAMREZI_2.JPG zavješena slika ili oslikana zavjesa? http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=11309&element=257028 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/ame____Lu__id_.jpg©ame®@ Lu©id@ http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=11309&element=330354 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/ame____LUCIDA_sa_z_____lom_01.jpg mala ©ame®@ LUCIDA http://fotozine.org/index.php?knjiga=galerije&poglavlje=436&list=11309&element=330355 http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/ame____LUCIDA_sa_z_____lom_02.jpg mala ©ame®@ LUCIDA plan, i po redu još nekoliko slika iza ove
|
obscuras [05. 04. 2013.] |
Svaka snimka analogne kamere je unikatni materijalni trag svjetla koji možemo držati u ruci, staviti na zid u džep, ponijeti sobom. Slika koju možemo pogledati kada to poželimo. Slika iz kamere opskure je čak trag djevičanski prirodnog svjetla, jer između izvora tog svjetla i njegovog traga na slici nije bilo "ništa" (čak ni staklo objektiva). Samo zrak. Tek da podsjetim na moć slike i kamere kao sprave za stvaranje slika, pogledajte video BBC TV serije "načini gledanja (viđenja)" u kojoj je John Berger prije 4 decenija pojasnio neke od psiholoških aspekata naslova te TV serije, a ujedno i nagovijestio što će donijeti vrijeme koje je tada dolazilo, a danas je već prošlost. (da ne trošimo vrijeme na otkrivanje tople vode) Nađite vremena odgledati ovaj video do kraja. |
0BS [07. 04. 2013.] |
@obscuras pomladil si me ovim vremeplovskim prilogom Johna Bergera. Posebno je dojmljiv prvi kadar videa. Podsjetilo me odmah na Brezovicu! Računaj sa mojim prilogom za WWPPD2013.! |
obscuras [08. 04. 2013.] |
@0BS se razme! Još 19 dana! Buš zdržal valjda? A bilo bi lepo da i do škole svrneš. |
Terzic [08. 04. 2013.] |
Evo ga! Razvio prvu rolu i rezultati su više nego zadovoljavajući. Lupao sam po tri ekspozicije za svaki kadar, jednu po onome što sam izračunao, druge dvije podeksponirao i preeksponirao za slučaj da sam krivo izračunao, no izgleda da mi je računica vrlo dobra, odnosno barem zadovoljavajuća. Lupao sam na 120 film, ostavio sam pravokutnik formata 6x4,5 za osvjetljavanje, malo sam fulavao s motanjem filma, jer je to bilo vrlo odokativno, pa je umjesto 12 fotki koje sam uspio izvući moglo stati i znatno više, ali nema veze. Učim se i eksperimentiram :) Očekivao sam da bi kamera mogla puštati svjetlo, da sam možda ovjetlio negdje film, da bu sve to bilo krivo i crno ili bijelo, ali, eto, rezultati su mislim prolazni. Inače, rupica je konusno izbušena skalpelom u limu limenke Fante, po Obskurasovim instrukcijama i pixelometrijom izmjerena na cca 0,308 mm. Objesio sam 4 fotke koje su mi se učinile da su najbolje uspjele, pa mi bilo drago da vi obskurni profići vidite da li bi se dalo štogod popraviti prije 28.4. Fotke su u mojoj galeriji u albumu Iz obscure. Eh da, kameru sam složio tako da mogu bez problema izvaditi onaj 6x4,5 pravokutnik i da se eksponira 6x7,8 (ili bilo što između). Imam srednji format.... juhuuu!! |
obscuras [08. 04. 2013.] |
Odlično Domagoje! Ovo si odradio vrhunski! Čestitam! U pravu si što se tiče maske. Kameri opskuri ona nije nužna. Iskoristi maksimalno raspoloživu površinu filma! To je jedna od vrlina kamere opskure da nema limita na koji ćeš format (i koji materijal) snimati. Fotopapir formata 18/24 cm je neusporedivo kvalitetniji format od svih manjih (filmskih), a o formatu 30/30 cm da i ne govorim! |
hac [08. 04. 2013.] |
kad se već spominje 8x10 format...i ja konja za trku imam......d,-) |
obscuras [08. 04. 2013.] |
@hac imaš bolid a ne konja! Vrhunski! Kojem si to korpusu podaril čast opskuriranja? |
hac [08. 04. 2013.] |
a složio sam korpus od ostataka podnog laminata......sad je već crno pobojana d,-) |
Terzic [08. 04. 2013.] |
Hvala Ivica. Masku sam stavio da izvučem koju ekspoziciju više da mogu testirati različite uvjete, no ona ide proć za WWPPD. Veličina filma je glavni razlog zašto sam i išao raditi analognu aparaturu; senzor na digitalcu mi je bio presitan i slika je bila jako mutna. Na žalost fotopapir mi je malo kompliciran jer nemam ništa od kemije, pa sam se odlučio za ovaj pristup da bih što prije vidio rezultat (nestrpljiv sam, jedva sam dočekao da se negativ razvije u studiju). Evo fotki samog aparata: Ovi metalni kakosevećzovu su pinovi za elektroniku, 2,5 mm razmaka među njima. U ovom slučaju reference za mjerenje rupice. Kao što je vidljivo, rupa nije baš prekrasno okrugla, skalpel mi je malo tup bio. Tijelo aparata je kutija je od mobitela. Prednja strana, shutter zatvoren Na poklopcu (lijeva strana) sam nalijepio karton koji je držao mobitel lijepo na vrhu kutije. Montirao sam ga naopako i napunio onim sendvič materijalom papir-stirodur-papir, pofarbano markerom, nedjelja bila nije radio dućan s bojama i lakovima. Njegova svrha je da smanji ulazak svjetla u kučište kamere. Pošto je preko centimetar debel i dobro sjeda u kutiju, dihta i po svemu sudeći ne ulazi puno svjetla gdje nebi trebalo. Za svaki slučaj sam stavio i izolirke po "šavovima" i držao kutiju u torbi kad nisam slikao. S desne strane vidi se maska koja je na mjestu. Film se mota preko navojnih šipki na koje su strateški naljepljene matice za bolji grip. S jedne strane se šarafi vrte slobodno, s druge strane kad se okreće šarafi se odvrću i špula se oslobađa za umetanje i vađenje. Maska izvađena, pogled na rupicu u limu limenke of Fante (narandža) koja se drži izolir trakom. Sve u svemu od rupice do filma je nekih 4,5-5 cm. |
obscuras [09. 04. 2013.] |
Domagoje odlično si sve odradio. Najbitnije da si zadovoljan rezultatom. Pogledaj malo galeriju Hrvatske na WWPPD2012. Po mojoj procjeni bila je ako ne najbolja, a onda zasigurno najraznolikija od galerija svih ostalih zemalja. Prošle godine su Ameri uveli jedan novi detalj prezentacije rada, a to je opcija da se uz rad pošalje i slika kamere kojom je rad snimljen, pa već sada možeš pripremiti i jednu sliku predstavljanja Tvoje kamere opskure. |
obscuras [09. 04. 2013.] |
Igore svaka čast! Drvena kamera je ipak masterpis među kamerama! Čista klasika. Kamere se (ovisno o materijalu od kojeg su napravljene) može usporediti sa namještajem (drveni - limeni - plastični), uostalom na samom početku razvoja fotografije, prve kamere su izrađivali stolari cimermani i to su kamere iz manufakturnog razdoblja proizvodnje kamera. Limari su napravili prototipove za industrijsku proizvodnju kamera (kodak), a ubzo nakon toga oblikovane su i kamere od sintetičkih materijala (kodak baby brownie). |
hac [09. 04. 2013.] |
hvala,hvala....drvenjače imaju dušu....sad sam skompletirao još starinsku drvenu kasetu 8x10( donacija od jankeca) na ruparu pa još bolje izgleda d,-) |
davorseljan [10. 04. 2013.] |
Ovo je super. Več dugo razmišljam uzet analogni fotić u ruke i nešto snimit. Neki dan pričam sa frendom kako ću od njega posudit takav fotić i snimit koju fotku, kada sada pročitam da se ovo orgarnizira u svijetu. Svakako ću sudjelovat jer mislim mi kao regija imamo što pokazat svijetu. |
obscuras [10. 04. 2013.] |
@davorseljan, u galeriji Hrvatske na stranicama WWPPD-a svaki novi sudionik je dobrodošao. Prošeći tim galerijama unatrag nekoliko godina da se upoznaš sa radovima koji su na svjetskoj pinhole sceni do sada predstavili Hrvatsku. |
obscuras [10. 04. 2013.] |
Evo linkova za ulaz u galerije Hrvatske na WWPD od 2009. do 2012. godine: Hrvatska u galeriji WWPPD2009. (16 radova) Hrvatska u galeriji WWPPD2010. (34 rada) Hrvatska u galeriji WWPPD2011. (51 rad) Hrvatska u galeriji WWPPD2012. (76 radova) |
obscuras [11. 04. 2013.] |
Još 16 dana do WWPPD2013.! |
obscuras [12. 04. 2013.] |
Drage fotozinerice i dragi fotozineri. Od više Vas su mi prispjeli m@ilovi ili osobne poruke, sa pitanjima koja se odnose na snimanje kamerom opskurom ili na detalje oko izrade kamere opskure. Svakome rado dogovorim na postavljena pitanja, ali skrećem Vam pozornost na to da u tu svrhu na fotozinu postoji forum kako bi postavljana pitanja i dati odgovori i ine informacije bili na uvid svima. Molim Vas komunicirajmo na forumu. |
Terzic [12. 04. 2013.] |
Galerije Hrvatske su odlične! |
obscuras [12. 04. 2013.] |
Koliko god uspoređivao galerije svih zemalja sudionica dosadašnjih WWPPD-a, sve dosadašnje galerije Hrvatske se nekako izdvajaju od ostalih, a nije tu posrijedi čisto subjektivno gledanje. Ima nešto van toga što se u drugim galerijama nemože naći, ili tamo možda zrači samo iz par radova. |
obscuras [13. 04. 2013.] |
Jedna od osobnosti galerije Hrvatske na WWPPD-u je i raznolikost kamera kojima snimamo. Neke od tih kamera su svjetski prototipovi (na cijelom internetu nisam našao ništa slično) poput "multi" kamere opskure Darija Krmpotića (fotoziner SHKURI) koja u jednom snimkom snimi 100 slika! (kamera se sastoji od 100 malih komora, a 100 slika koje snimi u jednoj snimci mogu se gledati i kao stereogram!)
. Konstruirajte svoje kamere. Svaka kamera opskura je neponovljivi unikat! |
esperanza [14. 04. 2013.] |
Poznate su mi te Skhurijeve fotografije, uvjek me oduševljavaju. Ja sam pripremila kutiju od Illy kave za napravit kameru na radionici u Koprivnici ovaj vikend. |
obscuras [14. 04. 2013.] |
Koje su dimenzije limenke? Ako je to ovakva limenka (kao ove na slici) onda će biti odlična kamera jer ima dosta veliki preklop na poklopcu, ali prije svega treba u tijelu limenke (na odgovarajućoj visini, ako hoćeš "shift" kameru!) uredno prosvrdlati rupicu cca 6mm promjera (za ugradnju rupice-objektiva). Provjeri koji format fotopapira pristaje u prostor limenke (da napraviš uredan "ležaj" za papir). to su pripreme koje će nam uštedjeti dosta vremena na radionici.
|
esperanza [15. 04. 2013.] |
to je upravo ta kutija, već sam jako jako uredno i polako probušila rupu cca 5 mm ( nije se lim savijao)i još sam dodatno iznutra pošmirglala rub. Mislim da kamera snima na papir 12x 24, tako fino papir sjeda. Planiram ležaj za papir, samu rupicu objektiva i farbanje iz nutra napraviti na radionici. |
obscuras [16. 04. 2013.] |
@esperanza odmah je iznutra nasprejaj crnim mat lakom i ostavi da se lak fino posuši (i izvjetri), da to ne moraš čekati na radionici. |
esperanza [17. 04. 2013.] |
E moj profesore da ja donesem na radionicu gotovu sliku ? Kad hočeš i da nasprejam kantu, ja sam kantu zgotovila i spremna je za slikanje, sutra je probna slika na Trgu žrtava fašizma., a onda kamera putuje u Koprivnicu. |
esperanza [17. 04. 2013.] |
profesore Obcuras Croatica, moja kanta zove se Motacilla Alba |
obscuras [21. 04. 2013.] |
Krasno Ime! Pokaži kako radi. |
esperanza [22. 04. 2013.] |
Ovako:
|
obscuras [22. 04. 2013.] |
Moćno! Cilindrično-panoramska-shift! Do sada neviđen kadar. |
fago [23. 04. 2013.] |
Odličan rad ,kompozicija itd |
obscuras [23. 04. 2013.] |
@fago, ne samo slika, kompozicija i sl. Kamera je odličan rad! Za format na koji je snimano rezolucija je fantastična, a za širinu koju objektiv hvata vinjetiranje je beznačajno. Moram pomnije pogledati tu esperanzinu kameru, ali već ovako, na prvi pogled, pretpostavljam da je horizontalni kut snimanja veći od 150°! Papir u kameri je očito smotan na više od 3/4 valjka! |
obscuras [25. 04. 2013.] |
@esperanza! Čestitam Ti na ovoj kameri!!! Malo sam premjerio snimke iz Tvoje "Motacila Albe" i te mjere usporedio sa premjerima korpusa kamere. Rezultati su fantastični (te podatke možeš zabilježiti na kameru): Papir na koji snima "Motacila Alba" pokriva 11/12 (91,6%) površine valjka, a slika se proicira na 7/8 (87,5%) površine valjka (ili 95% formata papira)! Horizontalni kut koji kamera "hvata" je 151,76°! Objektiv je briljantno izrezan, jer za tako širok kut snimanja, vinjetiranje je zanemarivo. Bravo!!!! |
alfa91 [25. 04. 2013.] |
Profesore, na koji link da prijavim svoj rad.Zadnji sekund je? |
Terzic [26. 04. 2013.] |
Ne da nisi zakasnio, nego nisi još smio ni okinuti fotku. :) |
alfa91 [26. 04. 2013.] |
Ahaaa, hvala na infu da nisam smio okinut, pravit ću se da nisam :) |
obscuras [26. 04. 2013.] |
@alfa91, strpi se još malo. Do svjetskog dans kamere opskure ostalo je još samo malo više od 32 sata. Slike kamerom opskurom (one za koje treba ekspozicija do 24 sata) treba snimati na taj dan (28.4.2013) između 00:00 1 24:00. One slike kamera opskura za čije snimanje treba ekspozicija duža od 24 sata, treba početi snimati na vrijeme, da snimane bude dovršeno na svjetski dan kamere opskure, ili do dana zatvaranja obrazca za slanje radova na http://www.pinholeday.org/. Obrazac za slanje radova na http://www.pinholeday.org/ otvara se 29.4. u 00:00:01, a ostaje otvoren sljedećih nekoliko tjedana (jer za laboratorijsku obradu analognih snimki, i njihovo digitaliziranje za slanje na http://www.pinholeday.org/ treba dosta vremena). |
Terzic [26. 04. 2013.] |
Ostatak pravila: |
alfa91 [26. 04. 2013.] |
Aha, hvala profesore! |
Antisha [27. 04. 2013.] |
@esperanza - izvrsna fotografija! Kako to da nema bijelih vertikalnih crta o kojima smo gore raspravljali?! U čemu je tajna? |
FotoMachak [27. 04. 2013.] |
dragi obscuras. vjerujuem kako si nenamjerno pogriješio cinemascopizirajući moju fotku, a potpisavši člana pod imenom ''bio''. nije bio on , već ja fotomachak ;) |
obscuras [27. 04. 2013.] |
@Antisha ovo je snimano na fotopapir. Bijele vertikale se pojavljiju samo pri snimanju cilindričnim kamerama na film. Još nisam dokučio zašto. Pri snimanju na fotopapir prijete druge "opasnosti" (pogotovo ako se snima na "glanz" glatki papir), a to su: 1. Pojava lutajućeg (od bjeline papira prštećeg) svjetla pa snimka (postaje siva i) gubi kontrast. 2. Refleksi jakih izvora svjetla motiva (šti se meni dogodilo na ovoj slici.) Dosta ovisi i o dužini ekspozicije, a nju određuje osvijetljenost motiva. @FotoMachak oprosti! Tko puno radi ima više šansi za greške, ali greške su tu da se na njima uči i da ih se ispravlja. Hvala Ti na upozorenju. Jankec! Kak to ispraviti? |
pixino [28. 04. 2013.] |
Evo, mi iz foto kluba Čakovec jučer postavili Cameru Obscuru Giganticu u centru Čakovca i obilježili današnji dan Camere Obscure. Tu je i projekcija sa clanovima foto kluba i centra grada. |
Terzic [28. 04. 2013.] |
Počelo je! Idemo u lov na zrake sunca. |
pixino [28. 04. 2013.] |
Evo i timelapse postavljanja obscure |
obscuras [29. 04. 2013.] |
Bravo Čakofčani! Pgledajte se i na https://www.facebook.com/PinholeDay !!! |
pixino [29. 04. 2013.] |
Nemam facebook pa cu morat nekog zicnut da to vidim :) |
obscuras [29. 04. 2013.] |
U galeriju WWPPD2013 stigao prvi rad iz Hrvatske! Autor je fotoziner iz Belišća Amigo! Čestitam Zdenko! |
alfa91 [29. 04. 2013.] |
budem se i ja prijavio, cim stignem :) |
obscuras [29. 04. 2013.] |
@alfa91 imaš vremena do 31. svibnja, ali predlažem Ti da tim bolje to što si naumio napraviti stigneš u nedjelju 19. svibnja. |
obscuras [30. 04. 2013.] |
U galeriju Hrvatske do sada prispjelo 7 radova! (http://www.pinholeday.org/gallery/2013/index.php?id=34&Country=Croatia)-Zdenko Profusek (fotozinerAmigo), (http://www.pinholeday.org/gallery/2013/index.php?id=105&Country=Croatia)-Dubravko Grakalić, (http://www.pinholeday.org/gallery/2013/index.php?id=106&Country=Croatia)-Bojan Benčić, (http://www.pinholeday.org/gallery/2013/index.php?id=416&Country=Croatia)-Ksenija Spanec (fotozinerica ksenija), (http://www.pinholeday.org/gallery/2013/index.php?id=518&Country=Croatia)-Miljenko Barbir, (http://www.pinholeday.org/gallery/2013/index.php?id=840&Country=Croatia)-Branimir Fagarazzi (fotoziner fago), (http://www.pinholeday.org/gallery/2013/index.php?id=1056&Country=Croatia)-i gledam. Do sad je u galeriju wwppd2013 isto toliko radova prispjelo iz Kine (da se malo prdsjetimo usporednica iz prethodnih godina wwppd-a. |
viper [30. 04. 2013.] |
evo i mene zahvaljujući tebi dragi Ivice, jedan "klasični" portret :) |
viper [30. 04. 2013.] |
|
obscuras [02. 05. 2013.] |
Bravo Igore! Evo trenutnog stanja. U galeriju WWPPD2013 iz Hrvatske je do sada prispjelo 10 radova! 1. -Zdenko Profusek (fotoziner Amigo), 2. -Dubravko Grakalić, 3. -Bojan Benčić, 4. -Ksenija Španec (fotozinerica ksenija), 5. -Miljenko Barbir, 6. -Branimir Fagarazzi (fotoziner fago), 7. -i gledam, 8. -Igor Brautović (fotoziner viper), 9. -Igor Herceg (fotoziner hac) i 10. -Oliver Besic (fotoziner FotoMachak). Do sad je u galeriju wwppd2013 prispjelo 8 radova iz Kine (da se malo prdsjetimo usporednica iz prethodnih godina wwppd-a). |
obscuras [03. 05. 2013.] |
11.-Matko Vučica (fotoziner matkovsmatko). |
obscuras [03. 05. 2013.] |
Video prilog o radionici kamere opskure u O.Š. Antun Nemčić Gostovinski u Koprivnici. (kompletna emisija "OBLOČEC", prilog o radionici je drugi po redu. Počinje nakon cca 5 min.) |
esperanza [03. 05. 2013.] |
@obscuras, točnije od 0:04;88 do 00:10;20 čitave emisije. |
Terzic [04. 05. 2013.] |
I ja digao svoju fotku. |
obscuras [04. 05. 2013.] |
Odlično Domagoje! Dakle da nastavimo zbrajanje: 12.-Domagoj Terzić (fotoziner Terzic) Do sad je u galeriju wwppd2013 prispjelo 8 radova iz Kine (da se malo prisjetimo usporednica iz prethodnih godina wwppd-a). Obradio sam do sada tek 15-20 % radova (analogije). Ima ih hrpa iz Koprivnice (i okolice). Podravci su ove godine dali veliku potporu sudjrlovanju Hrvatske na WWPPD-u na kojoj zahvaljujem ravnateljici O.Š. "Antun Nemčić Gostovinski" gospođi Gordani Gazdić Buhanec. Janimir mi javlja da još nije dospio razviti pinhole snimke familije Belaj. Polak. Ima još vremena za slanje do konca svibnja (31.5.). Idemo dalje! |
obscuras [05. 05. 2013.] |
Nastavljamo: |
obscuras [07. 05. 2013.] |
Evo dospio sam urediti (opisati) i poslati ono najjednostavnije iz zagrebačke radionice ©ame®@ obs©u®@. Snimke digiotskom kamerom opskurom NOKIA. To su radovi sljedećih sudionika: 14.-Lidija Orešković (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 15.-Lara Orešković (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 16.-Ognjenka Antunac (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 17.-Ana Marija Franić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 18.-Denis Kraskowitz (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 19.-Gabrijela Rukelj (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 20.-Ivan Karežić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 21.-Silvio Balija (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 22.-Denis Levicki (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 23.-Ivan Obsieger (fotoziner 0BS) (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 24.-Irena Škrinjar (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 25.-Filip Obsieger (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 26.-Ivan Čačić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) Ostali su za obradu i za slanje još analogni materijali (sa fotopapira i filmova) iz zagrebačke i koprivničke radionice ©ame®@ obs©u®@. |
esperanza [07. 05. 2013.] |
@obscuras, propustio si spomenuti materijale iz radionice ©ame®@ obs©u®@ koju sam upriličila u Primoštenu i na slapovima Krke. Zmejlala sam Ti skenove negativa. |
obscuras [09. 05. 2013.] |
Tek sad sam raspakiral nejlove. Hvala Ti na podsjeti. Odlično si odradila "terensku nastavu"! Sve bu uvršteno. |
obscuras [09. 05. 2013.] |
Do sada je u galeriju WWPPD2013 pristiglo samo 10 radova fotozinera (radove su poslali Amigo, fago, Fotomachak, hac, ksenija, matkovsmatko, 0BS, pixino, Terzic i viper). Prošle godine (u galeriji WWPPD2012) bilo je 24 rada fotozinera. Ima još vremena. Nadam se da će rezultat ove godine biti bolji. |
obscuras [10. 05. 2013.] |
U galeriji WWPPD2013. do sata objevljeno 2009 radova iz 68 zemalja, od toga 26 iz Hrvatske! |
obscuras [11. 05. 2013.] |
Na pitanje Čemu kamera opskura? (Why pinhole?) postavljeno na http://www.pinhole.org prije nekoliko godina poslao sam ordgovor (kao otvoreno pismo svim pinholerima) koji je urednik ocijenio vrijednim da ga stavi na početnu stranicu. Naveo sam 5 osobina (moći) kamere opskure koje ne posjeduje nijedna druga vrsta kamera, fotoaparata, kino, video ili inih kamera. Danas sam dopunio taj odgovor sa još 3 osobina kamere opskure koje ne posjeduje nijedna druga vrsta kamera. To su (5+3, svih 8): 1. Kontinuirana dubinska oštrina projekcije za sve distance (kako izvan tako i unutar kamere). 2. Kompresija vremena (snimanje procesa jednom snimkom duge ekspozicije). 3. Veoma široki kutevi snimanja (nedeformirani), kako na ravne tako i na cilindrične ili sferne fotoosjetljive plohe. 4. Egzaktne perspektivne projekcije na ravne plohe (te anamorfne perspektivne projekcije na cilindrične ili sferne fotoosjetljive plohe). 5. Totalna propusnost svih frekvencija elektromagnetskih radijacija (svjetlosnog spekta vidljivog i nevidljivog ljudskom oku). 6. Široke mogućnosti izbora formata na koji se snima (van standardima ograničenih formata filmova od 16, 34 ili 60 mm) što omogućuje postizanje visoke analogne razlučivosti snimki. 7. Savršena ekspozicija (linearno doziranje svjetla), posebno za ekstremno osvijetljene motive (nuklearni procesi na svijezdama i sl.). 8. Mogućnost snimanja na fotografske materijale kojima je (deklarativno) istekao rok trajanja (upravo zbog navedene sedme moći kamere opskure). Zacijelo ih ima još. |
0BS [12. 05. 2013.] |
@obscuras! Ima ima! Hvala kaj si mi zmejlal link za galeriju WWPPD2013 da se ne iščem sam. Bilo mi je zadovoljstvo sudjelovati u radioni, mada sam koristil digiotopskuru, ali takva su vremena. Ipak stari "načini gledanja (viđenja)" koje spominje John Berger funkcioniraju i danas. |
obscuras [12. 05. 2013.] |
Polako kompletiram radove iz radionica koje sam održao povodom dana kamere opskure u Koprivnici i Zagrebu. Dio snimki na papiru je sređen i nasajčen, a dio (iz škole u Koprivnici) još čeka verifikaciju atribucija, dok od filmova još nism sve ni razvio. Ovog vikenda su nasajčeni radovi sljedećih sudionika: 27.- Nadica Eichhorn (esperanza) (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 28.- Branka Iljadica Mikecin (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 29.- Matija Dolenec 7A (radionica ©ame®@ obs©u®@ Koprivnica) 30.- Marko Lončar 7D (radionica ©ame®@ obs©u®@ Koprivnica) 31.- Maja Gregor 7C (radionica ©ame®@ obs©u®@ Koprivnica) 32.- Martina Lochert (MaliChovjek) (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 33.- Ante Vincetić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 34.- Kristina Kautero (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 35.- Ema Grakalić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 36.- Martina Lešković (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 37.- Sarah Vidović (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 38.- Filip Ugrin (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 39.- Wane Mikulić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 40.- Dario Uroić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 41.- Maja Galić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 42.- Tomislav Josipović (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 43.- Patricija Mikac (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 44.- Mirko Škoc (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 45.- Dora Šagud (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 46.- Mirna Čanađija (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 47.- Matija Šipuš (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 48.- Morana Bartolić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 49.- Petar Ivan Dikloć (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 50.- Anita Bunčić Karabaić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 51.- Katarina Klinčić (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) i posebno, ove godine prvi puta jeda sudionik iz U.S.A..- Chris Wallace (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) pa je zbog toga (prema naputku WWPPD2013) njegov rad uvršten u galeriju Sjedinjenih Država. |
obscuras [13. 05. 2013.] |
52.- Filip Lučin, Čakovec! Koliko sam upoznao Međimursku opskurašku scenu bit će još toga iz Međimurja! Bravo Filipe! Napravio si odličnu kameru. |
obscuras [14. 05. 2013.] |
U WWPPD2013 galeriji Hrvatsku trenutno predstavljaju 52 rada, a Kina je predstavlja sa 8 radova, no kako je i Hong Kong kineski grad, a njega predstavljaju 43 rada, a i Taivan je otok sa kineskom populacijom (ali nema još nijednog rada u galeriji) može se reći da su se Kinezi galeriji WWPPD2013 predstavili sa 51 radom! Eto toliko, samo da podsjetim na neke usporednice sa prijašnjih WWPPDova. |
esperanza [15. 05. 2013.] |
ovo ti dođe kao tekma, ajde fotozineri primite se posla i obscurite slike...please, take a photo and send to wwppd 2013 for CROATIA ...xxxx |
obscuras [16. 05. 2013.] |
Jedan krasan primjer sedme moći kamere opskure (savršeno preciznog doziranja svjetla pri snimanju) poslao mi je prijatelj, pasionirani fotograf, kolekcionar i restauratir fotoaparata, samozatajni majstor svjetlopisa, Zlatko Crnković. Naime pred nekoliko mjeseci, poklonio sam mu jedan objektiv-rupicu (izrezanu skalpelom u aluminijskoj pločici) za kameru opskuru, koji je nedavno iskušao (kako on kaže odokativno) i snimio isti kadar sa rupom i sa staklom na plan-film formata 10/15 cm. Materijal je toliko dobar da bi bio pravi grijeh ne podijeliti ga sa Vama. Da ne trkeljam dalje, Zlatko je dao detaljan opis (na slici) a preporučam svima koje zanima da sliku pogledaju u punoj veličini (format koji mi je poslao je 1488/1154px).
Čini mi se da je Zlatko omaškom krivo upisao koliko je koji dio snimke eksponiran, gornji (svjetliji, koji je u kameri bio dolje) eksponiran je dvije minute, a donji (tamniji, koji je u kameri bio gore) eksponiran je upola kraće. Slika ipak najbolje govori sama za sebe. |
esperanza [16. 05. 2013.] |
@obscuras dobro zapažanje! Zlatko je uz ovu sliku na fejsu već napisao ispravak (svog omaškom krivog navoda). Fascinantna činjenica je da je donji dio snimke eksponiran upola kraće od gornjeg, a razlika u tonovima ta dva dijela snimke je veoma blaga. Fascinira da je eksterijer na snimci staklom skoro sasvim "izgorio", a na snimci rupicom taj dio motiva ima niz detalja i to kako na 60 tako i na 120 sekundi eksponiranom dijelu. Kamera opskura je zbilja moćna. |
elvis [16. 05. 2013.] |
Slažem se da lijeva ima više detalja u svijetlijim djelovima, ali ja bi svejedno "svaki dan" radije uzeo desnu. Što će mi neoštri detalji ? Zapravo, cijela fotografija je neoštra. S time da će u boljim svjetlosnim uvjetima pravi fotoparat i dalje davati oštre fotografije s detaljima, a pinhole i dalje neoštre da ne kažem mutne. Stvarno mi nije jasno toliko oduševljenje sa "pinhole fotografijama". Što propuštam? |
obscuras [17. 05. 2013.] |
@elvis, netko se oduševljava nogometom, netko tenisom. Ako publika na nogometnoj utakmici reagira kao publika na teniskom meču, onda to nije dobar nogomet. Ako bi pak publika na teniskom meču reagirala kao nogometno gledalište, to bi mogao biti neki hiperekstatični tenis meč, ali to nije tema ovog foruma. Ne propuštaš ništa ako Te to ne zanima, no budući da si se uključio u ovaj forum to znači da je ova tema kod Tebe ipak pobudila neku zantiželju (ako ne i zanimanje koje tek može uslijediti). Kamera opskura je način promišljanja fotografije (slikanja svjetlom) minimalnim sredstvima. Prvi korak na putu razvijanja fotografskog promišljanja. Pogledaj malo galerije slika snimljenih kamerama opskurama da vidiš koji raspon pruža taj način slikanja. Neoštrina slike nije osnovna karakteristika slika snimljenih kamerom opskurom. Neoštrine snimaju i sofisticirani (skupi) fotoaparati sa složenim optičkim objektivima (kojima je kontinuirana dubinska oštrina kamere opskure nedostižna), a snimaju samo na zadane (standardizirane - diktirane formate). Oštrina slike kod kamere opskure upravno je proporcionalna formatu na koji se snima (koji nije ograničen), a obrnuto proporcionalna promjeru rupice-objektiva kroz koju se snima (koju određuje priroda svjetlosti). U svakom slučaju dobrodošao u ovaj zabačeni kutak fotozina, sfere kamere opskure koje sam 28.2.2005. godine mojim dolaskom na fotozine otvorio amaterima (ljubiteljima) fotografije. Amateri su stvorili sve što postoji. Amateri su stvorili i fotografiju. Amater Noa i njegovi sinovi amateri su sagradili arku kojom su spasili život i svijet, a TITANIC su sagradili inženjeri. |
Antisha [17. 05. 2013.] |
Elvise, propuštaš postupak! ;) Za dobar pinhole rezultat, kao i za sve druge fotografske i nefotografske postupke, potrebna je dobra kombinacija znanja i vještine i to zbilja ne može svatko. Međutim, postupak izrade kamere ili barem rupice je zabavan, a to da se može dobiti slika bez objektiva je prava čarolija! :) Što se mene tiče, camera obscura odnosno pinhole fotografija trebala bi biti dio osnovnog obrazovanja - to bih ja uvrstio u obavezni kurikulum! ;) |
obscuras [18. 05. 2013.] |
@Antisha potpuno si u pravu. Na radionicama kamere opskure koje sam vodio sa osnovnoškolskim uzrastom, primjereno uzrastu, najbolje radove kamerom opskurom su napravili prvašići. Držim da je u obrazovanju pri savlađivanju neke materije (svakom) predmetu važno pristupiti onim slijedom kako se ta materija razvijala kroz povijest, a pri učenju fotografije to je kamera opskura, jer u fotografskom slikanju sve je počelo i sve se razvilo od kamere opskure. Pedagozi u školama često su postavljali ograničenja za radione kamere opskure koje sam vodio i u njih propuštali samo učenike 5., 6., 7. i 8. razreda, ali uspio sam ih uvjeriti da treba dopustiti i mlađima, ako pokazuju (znati)želju, da se uključe u sudjelovanje. Znatiželja je signal mozga kojim oglašava da mu se razvijaju upravo centri za ona znanja i vještine za koje pokazuje znatiželju (pravo vrijeme za početak učenja). Ljudski mozak je složen biološki informatički sustav koji raste i gradi se, a za taj rast (hardver) osim hrane potrebno je i učenje (softver). Izostane li jedno ili drugo usporava se razvoj mozga, propušta (pravo) vrijeme za razvoj, a sve kasnije je i sve teže. Kad istekne rok za učenje, a nije se naučilo to što je u tom roku trebalo, taj dio mozga ostane nerazvijen. Neki su to shvatili kada su priručnik (za nastavnike likovnog i tehničkog odgoja ISBN 978-953-0-50815-6) "CAMERA OBSCURA" (koji sam napisao potaknut rezultatima radionica sa djecom), uvrstili na popis obvezatne literature za usmeno polaganje stručnog ispita iz fotografije (PROGRAM STRUČNOG ISPITA ZA ZVANJE FOTOGRAFA u Hrvatskoj, v. 2. posebni dio, str. 2). |
alfa91 [19. 05. 2013.] |
Prijavio se sa 178 svojih kb :) |
obscuras [19. 05. 2013.] |
Bravo Rocco! Dobrodošao u svijet kamere opskure! |
obscuras [20. 05. 2013.] |
Sinoć sam napravio kontaktne kopije snimki sa ovog fotoarheološkog nalaza ROLfilma 127 Voigtländer (& Sohn A.G. Braunschweig) BESSAPAN 21DIN (kojem je vijek trajanja istekao u svibnju 1943. godine). Film sam ispucao kamerom opskurom koju sam konstruirao za taj format filma povodom WWPPD2013., jednu sliku ću poslaiti u galeriju Hrvatske na WWPPD2013., a nakon toga je sa ostalima nasajčiti na fotozinu.
Za više detalja pogledati sliku sliku na fotozinu i nekoliko sljedećih. |
janimir [20. 05. 2013.] |
:) |
obscuras [21. 05. 2013.] |
Ostalo je još 10 dana za slanje radova. |
elvis [21. 05. 2013.] |
Jasan mi je gušt učesnika i jasno mi je oduševljenje kada uspoređuju svoje radove kao i zadovoljstvo kada snime neku fotografiju s, takoreći, kutijom šibica/cipela i još ostvare veliki kut ili neko slično postignuće. :-) Čak sam neko vrijeme bio zainteresiran da se i sam okušam ali sam na kraju zaključio da moje vještine izrade nisu dovoljne te da ionako nemam opremu/materijale za razvijanje. Ali u ovom slučaju se nisu uspoređivala dva "obskuraša" već je usporedba bila sa "pravim" fotoaparatom. Vjerujem da je konkretna fotografija uspjeh gledano sa strane načina na koji je nastala, ali iako je zadržala više detalja (doduše mutnih) u svijetlijim djelovima, koliko vidim podosta ih je izgubila u tamnijim djelovima, a ono što nije je opet - mutno ili barem "mekano". Ponavljam, igranje sa pinhole "fotoapratima" mi je super ali mislim da ne mogu izdržati usporedbu s "klasičnim" (bilo analognim bilo digitalnim) fotoaparatima. Osim za neke ekstremne situacije tipa snimati neku lokaciju pola godine s jednom ekspozicijom i tome slično. |
obscuras [22. 05. 2013.] |
@elvis, Točno je da "klasični" (bilo analogni ili digitalni) fotoaparati ne mogu u usporedbu sa kamerom opskurom, ali to im ne umanjuje značenje, jer svi su oni razvijeni iz kamere opskure za točno određenu namjenu (funkciju u svijetu fotografije). Uspoređivanje (koje neki krivo shvaćaju kao nadmetanje) nema nikakvog smisla. Smisao je u ispunjavanju područja fotografije (koje je znatno šire od onog što se uobičajeno pod tim podrazumijeva). I sam si rekao da si bio zainteresiran da se okušaš na polju kamere opskure no (ipak se nisi u to upustio zbog razloga koje si naveo i) nastavio si se igrati sa "klasičnim" (bilo analognim bilo digitalnim) fotoaparatima i to je u redu. Nekoga uzbuđuje Schneider-Kreuzenachov mekocrtač za 280,00 €, a netko drugi će se radovati da sa istom energijom (€ = E = m . c²) napravi 50 vrhunskih kamera opskura. Svaka kamera opskura je autorski rad, neponovljivi unikat, ali malo koristi onima koji se tim radom neznaju služiti. Kamera opskura je polazište u razvijanju fotografskog promišljanja. |
obscuras [22. 05. 2013.] |
Evo i kompletiranih pinhole day radova sudionika radionice kamera opskura u Koprivnici. To su: 54.- Dorotea Buhanec 6D 55.- Gordana Gazdić Buhanec 56.- Nika Posavec 1C 57.- Patricija Ferčec 58.- Zita Tomiša 6D 59.- Bruna Vrban Herceg 5A 60.- Alina Maksimova 5A 61.- Lana Novoselnik 7C 62.- Matija Kolarić 7D 63.- Valerija Salaj 64.- Alma Denisse Babić 7A 65.- Ana Vukušić 5A 66.- Denisa Pribanić 7B 67.- Deona Pribanić 1B 68.- Katarina Grivić 69.- Lucija Petrović 8C 70.- Tea Gašparić 8A 71.- Antonio Tušek 6D 72.- Lana Ferbežar 8D 73.- Monika Kmetić 8D 74.- Petar Gašparić 8A 75.- Filip Tetec 6D 76.- Mihael Kramarić 77.- Tomislav Ogrinec 7A 78.- Iris Juršetić 5A 79.- Rebecca Levanić 5C 80.- Tonka Lonjak 1C 81.- Viktoria Bačić 5A 82.- Dražen Eisenbeisser 83.- Đurđica Posta 84.- Eva Šimunić 1C 85.- Lada Gudić i na kraju moj opskurni prilog galeriji Hrvatske na WWPPD2013, snimljen na roll filmu 127 Voigtländer BESSAPAN ISO 100 ASA, kojem je rok trajanja istekao prije 7 decenija. Fotozinerice i fotozineri nastavite. |
Terzic [22. 05. 2013.] |
Obscuras, fotka ima baš svjetskoratovski štih (iako više prvi nego drugi :) BTW, jel to križanje Masarykova - Gundulićeva? |
obscuras [23. 05. 2013.] |
Da Domagoje. Loewyjev neboder je učestalo moj motiv.. |
obscuras [23. 05. 2013.] |
88.- Katja Crevar (Shkuri workshop Zvjezdarnica) |
obscuras [24. 05. 2013.] |
Budući da mi je pristiglo dosta pitanja o konstrukciji kamjere opskure za roll film 127, stavio sam u album kamera opskure sliku rastvorene kamere opskure za roll film 127 (sa opisom dijelova). |
viper [24. 05. 2013.] |
|
obscuras [24. 05. 2013.] |
@viper, sve je to samo koketiranje sa tržištem taštine. Koncept je: kako izvući lovu iz mase?. Imao sam neke od takvih zamki za naivne u rukama. Od tih su neki stvarno samo primitivni poluproizvodi. Pravi pomak u fotografiji će se dogoditi tek kada proizvođači digitalnih fotoaparata naprave dobru digitalnu kameru opskuru. |
esperanza [25. 05. 2013.] |
Tko kupi serijski proizvedenu kameru opskuru ne očekuje da će ju morati bandažirati samoljepivim trakama da se ne raspadne. Nekoliko puta mi se HOLGA otvorila i upropastila film, pa me prošla volja da tom kamerom opskurom snimam. |
elvis [26. 05. 2013.] |
"dobra digitalna kamera obskura" je IMHO oksimoron - ili imaš dobru digitalnu kameru ili imaš dobru kameru obskuru. Spajanjem dobiješ lošu digitalnu kameru :-) |
obscuras [26. 05. 2013.] |
Kamera opskura konstruirana za video spot. Nešto na principu kamere eopskure od 100 komora koja radi istovremeno 100 snimki koji je za svoj rad primijenio fotoziner Dario Krmpotić (SHKURI), a rad izložio prošle godine u galeriji GRETA. http://gizmodo.com/a-625-pinhole-camera-rig-is-the-craziest-way-to-shoot-b-509865144 |
obscuras [26. 05. 2013.] |
Kada bi se uključili u ovogodišnje oblikovanje galerija Hrvatske na WWPPD2013. fotozinerice i fotozineri koji su do sada već barem jednom sudjelovali u ovoj smotri, a to su: Ana Lovrin (Anci), Antonio Di Giusto (ant74), Ante Delač (Ante_0S), Petra Gospodnetić (Aywen), Dražen Biljak (bio), Boris Štromar (Bobo), Davorin Mance (Dadek), Dario Matić (Double), Jelena Popić (Ejla), Ivo Punis (ipunis), Jana Belaj (jana), Janko Belaj (janimir), Krešimir Alinjak (kekz), Marijan Altus (maltus), Velimir Šipoš (medok), Vedran Mandić (melkior), Miroslav Kiš (mimikis), Mladen Butković (moretto), Zlatko Ivanagić (omen), Mislav Ilijašević (pogled_u_bb), Goran Sabol (RedEye), Robert Grubačević (RobertRobert), Aleksandra Imogen Ivir (sanda), Damir Altus (seewolf), Dario Krmpotić (shkuri), Rade Jug (sokol), Saša Petreković (spetreko), Sanjin Vobner (ssv) i Vinko Podpećan (vinko), to bi bilo još 29 radova u galeriji Hrvatske na WWPPD2013! Premašili bi stotinu! Možda će se netko i uoključiti u ovih preostalih 5 dana. Mada je ovo do sada najbolji rezultat, znam da je mogao biti bolji, a možda će i biti. Neki jednostavno vole zadnji tren. |
obscuras [27. 05. 2013.] |
Čestitke radionici "Shkuri workshop Zvjezdarnica"!! Odličan odabir radova! 89.-Maja Zrnić (Shkuri workshop Zvjezdarnica) 90.-Frane Rogić (Shkuri workshop Zvjezdarnica) 91.-Martina Pekčec (Shkuri workshop Zvjezdarnica) |
obscuras [27. 05. 2013.] |
U galeriji Hrvatske WWPPD2013. došlo je do male zbrke. Za sada rad Frane Rogića objavljen dva puta. To će se ispraviti budući da u galeriji WWPPD svaki autor može biti zastuplen samo sa jednim radom, no u galeriju Hrvatske na WWPPD2013. prispjela su još 2 rada, iskusnih autora koji su do sada već sudjelovali na ovoj svjetskoj manifestaciji: 93.-Robert Grubačević iz Osijeka 94.-Sanja Prnjak (Shkuri workshop Zvjezdarnica) |
janimir [28. 05. 2013.] |
|
obscuras [28. 05. 2013.] |
Super Janimire! Jana je bila jako mirna, a ono drvo otraga se dost ljuljalo na vjetru. |
obscuras [29. 05. 2013.] |
97.- Mak Melcher (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) 98.- Dean Jovanović (radionica ©ame®@ obs©u®@ Zagreb) Fotozineri! Jel možemo ove godine dosegnuti trocifreni rezultat?! |
omen [29. 05. 2013.] |
sve mi se vidi da ce bit trocifreni ;) |
obscuras [29. 05. 2013.] |
|
obscuras [29. 05. 2013.] |
|
Double [30. 05. 2013.] |
Evo i moje prijave, biciklom od Zrinjevca do Akademije u sumrak. Živjeli:) |
obscuras [30. 05. 2013.] |
Odlična! SKURI bike koncept izveden profesionalno. Vrhunski Dario! |
obscuras [30. 05. 2013.] |
|
obscuras [30. 05. 2013.] |
|
Double [31. 05. 2013.] |
ovo je na biciklu posuđenom od njega par dana prije nego sto cu mu ga vratit, pa je i uspomena na Skurija i bicikl Skurijev :)) |
obscuras [31. 05. 2013.] |
@Dario to je taj začin koji daje okus (priča koja prodaje sliku). Trebamo se naći na nekoj fotopivi, nas par koji radimo sa opskurama. Idemo dalje. Prilog iz Istre. Krasan rad. |
obscuras [31. 05. 2013.] |
Evo i Varaždincih! 105.- Ante Klecina 106.- Stanko Toth |
obscuras [01. 06. 2013.] |
I maraska navrh torte iz Splita! To je izgleda sve za ovu godinu. Čestitke svima koji su sudjelovali! Za koji tjedan znat će se definitivni podaci. Za sada samo zadnje brojke koje govore da je u galeriju WWPPD2013 prispjelo 3540 radova (118 radova nije udovoljilo propozicijama WWPPD-a), a objavljeno 3422 rada, od toga 107 radova iz Hrvatske. |
janimir [02. 06. 2013.] |
trocifreno… fino, fino :) |
obscuras [02. 06. 2013.] |
@janimire! U galeriji WWPPD2013. dobri smo, a po nečemu i najbolji. U redosljedu prema broju slika u galeriji WWPPD2013. Hrvatska je na 8. mjestu od prvih 10! 1. -UnitedStates (840), 2. -Brazil (296), 3. -United Kingdom (214), 4. -Italy (179), 5. -Germany (165), 6. -Japan (145), 7. -France (116), 8. -Croatia (108), 9. -Argentina (100), 10. -Spain (96). U redosljedu po broju slika u galeriji WWPPD2013. na milijun stanovnika Hrvatska je na 1. mjestu! 1. -Croatia (108 / 4,377744 = 24,67), 2. -Finland (77 / 5,410595 = 14,231), 3. -Estonia (15 / 1,338960 = 11,203), 4. -Norway (45 / 4,978197 = 9,039), 5. -Slovenia (17 / 2,040312 = 8,332), 6. -Latvia (14 / 2,228692 = 6,282), 7. -HongKong (43 / 7,212989 = 5,961), 8. -Portugal (63 / 10,685742 = 5,896), 9. -Luxembourg (3 / 0,525176 = 5,712), 10. -Ireland (26 / 4,618221 = 5,630). Ove godine po prvi put su u ovoj smotri sudjelovali fotozineri: Igor Brautović (viper), Igor Herceg (hac), Domagoj Terzić (Terzic) i Rocco Zorić (alfa91)! Doborodošli na svjetsku pinhole scenu! Po prvi puta je na ovoj smotri sudjelovalo još 49 sudionika iz Hrvatske i 1 iz Sjedinjenih Američkih Država (Chris Wallace iz S. Francisca, napravio je rad u radionici ©ame®@ obs©u®@ koju sam držao u Školi Primijenjene Umjetnosti i Dizajna u Zagrebu). Čestitam svima koji su svojim sudjelovanjem doprinijeli ovako dobrom (do sada najboljem) rezultatu Hrvatske na svjetskoh smotri fotografskih slika snimljenih kamerom opskurom. Slijedi okupljanje 2014. godine, zadnje nedjelje u mjesecu travnju. Zabilježite to u svojim kalendarima. Stojte zdravo i uživajte! |
obscuras [02. 06. 2013.] |
|
Antisha [03. 06. 2013.] |
Čestitamo tebi, Obscuras! :) Bez tvog angažmana brojke bi bile višestruko manje. Lijepo je vidjeti da se toliko ljudi okušalo u pinhole fotografiji. Nadam se da za ove koji su probili led ovo neće biti jednokratni izlet, nego će istraživati i igrati se i dalje. Inače, po mom skromnom mišljenju, sada bi još osim na kvantiteti, trebalo poraditi i na kvaliteti (pri čemu, dakako, ne mislim na tehničku kvalitetu). ;) |
obscuras [03. 06. 2013.] |
@Antisha, Hvala Ti na čestitkama. One se odnose se i na sve sudionike koji su svojim radovima popunili galeriju Hrvatske na ovoj svjetskoj smori slika snimljenih kamerama opskurama. Bez svih tih radova nebi bilo ni postignutog rezultata. Što se tiče kvalitete radova, treba pomno pregledati sve nacionalne galerije na WWPPD2013. da bi se mogla donijeti valjana ocjena. U nekim galerijama zaista postoje vrhunski radovi, zanimljive konstrukcije kamera opskura, raznolike tehnike, profili autora, koncepti..., ali naša galerija se svake godine može bogatstvom svih tih sadržaja izdvojiti od svih ostalih nacionalnih galerija. Ako se razgleda i galerije prethodnih 5 godina (otkada redovito potičem na sudjelovanje) doći će se do istog zaključka. |
obscuras [04. 06. 2013.] |
Do sada je svojim radovima na WWPPD-u sudjelovalo 156 autora iz Hrvatske (od toga 47 sa fotozina). Ove godine sudjelovalo je 27 članova fotozina (kao i prošle godine). |
obscuras [13. 06. 2013.] |
I ove godine fotoklub Čakovec obilježio je WWPPD postavljanjem velike kamere opskure na uvid javnosti, kao što je to prvi put upriličio prošle godine: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jDqNKCFPa1c#t=5s |
obscuras [14. 06. 2013.] |
U svijetu kamera opskura autorski radovi nisu samo fotografske slike. Kamere su također autorska djela, a samogradnju kamera opskura kao područje autorskog stvaranja krasno reprezentita i ovaj fenomenalan primjerak korejske manufakture. Kod takvog komada čak nije presudno ni to kakve slike snima. Ipak ovaj dragulj radi i odlične slike! Briljantan mehanizam za eksponiranje (mehaničke budilica sa nemirnicom) snima na LEICA film. Ovo je pravo majstorsko djelo.
|
obscuras [15. 06. 2013.] |
0va kamera (bez satnog mehanizma za podešavanje automatskog rada zatvarača) kao jeftinija inačica proizvodi se u velikim serijama.
|
obscuras [16. 06. 2013.] |
Elvis Halilović radi drvene kamere opskure za tvrtku ONDU. Oblikovanje je vrhunsko, kao i tehnička rješenja, a vjerojatno će biti zanimljivo onima koji su skloniji obradi drva u gradnji kamera opskura. |
obscuras [16. 06. 2013.] |
Koga zanima neka pogleda ONDU pinhole cameras VIDEO, a za one sklonije "viđenju uživo" nije daleko otići do Velenja i upoznati se sa svime na mjestu nastajanja.
ONDU wooden pinhole camera for 4″ x 5″ film holder |
FotoMachak [16. 06. 2013.] |
Oho. Vidim, Hrvatska ostvarila izvrstan rezultat. Sve to zahvaljujući našem obscurasu. Čestitam :) |
Terzic [16. 06. 2013.] |
Drvene kutije su meni oduvijek bile privlačne. Mislio sam za ovaj Pinhole day napraviti drvenu škatulju, ali na žalost nisam našao vremena da se toga primim i pošteno obavim posao, pa sam izgradnju odgodio za nagodinu. Ima vremena, pa će nadam se biti i neki rezultat. |
obscuras [18. 06. 2013.] |
|
Davor-Zerjav [18. 06. 2013.] |
Lijepo, ali ona Vaša LEI©ame®@ obs©u®@ je meni do sad najdraža! :) |
obscuras [19. 06. 2013.] |
Za one sklonije fotoarheološkim artefaktima u priloženom videu Mark Osterman demonstrira postupak izrade ferotipije (jedne od fotografskih tehnika sredine XIX stoljeća). Snimke su rađene kamerom lucidom (usavršenim oblikom slikarske kamere opskure sa lećom), a nije mi poznato da je fereotipija ikada snimana klasičnom kamerom opskurom (pinhole camera ili lochkamera) zbog veoma niske fotoosjetljivosti. |
obscuras [20. 06. 2013.] |
|
obscuras [21. 06. 2013.] |
O ispravnom osvjetljavanju snimke bilo je dosta govora na ovom forumu budući da je pri snimanju kamerom opskurom vrijeme trajanja ekspozicije jedina veličina kojom se barata. Kamera opskura ima moć preciznog doziranja svjetla kakvim ne raspolaže nijedna druga vrsta kamera. Usprkos svih pojašnjenja koja sam publicirao na stranicama fotozina još uvijek dobivam pitanja kao: ... nikada mi nije jasno bilo kako izračunate koliko dugo eksponirati / kuhati "a da ručak ne zagori"!!? Da ostanem na ovoj zgodnoj usporedbi, slikanje kamerom opskurom je spremanje ručka na laganoj vatri, dakle dugotrajan proces, pa su i veoma rastegnute i šanse da "ručak zagori", a to znači da je tu neželjenu pojavu lako preduhitriti. Na stranici ovog foruma objavio sam i tabelu "izračuna" trajanje ekspozicije *(za pretpostavljenu konstatntu kamere opskure 10.000) i izmjere koje obuhvaćaju sljedeće vrijednosti: blende 4, 8, 11 i 16 i brzine zatvarača 1/1 sek,. 1/15 sek., 1/30 sek., 1/60 sek. i 1/120 sek. Iz ovih veličina* slijede "izračunate" ekspozicije za kameru opskuru u trajanju od: 5,2 skunde, 7,6 skunde, 10,4 skunde, 15,2 skunde, 20,8 skunde, 30,3 skunde, 41,7 skunde, 60,6 skunde, 83,3 skunde, 166,7 skunde i 2500 sekundi! Međuvrijednosti ne postoje! Kamera opskura može snimati i 25, 50, 100, 200, 500, 1000 ili koliko god je potrebno sekundi, da bi snimka bila ispravno osvijetljena. Podaci iz prethodno prikazane tabele, koliko je područje ekspozicija koje pokriva kamera opskura (zeleno) i koja područja ekspozicija pokriva klasični objektiv (crveno), prikazani su na sljedećoj ilustraciji (preporuka: da bi se vidjeli crveni segmenti otvori i pogledaj u punom formatu 2510/2510 px!!) [img] |
obscuras [21. 06. 2013.] |
|
matkovsmatko [21. 06. 2013.] |
Ferotipija je slabo osjetljiva pa pinhole na cyanotipiju ili kolodij nisam našao da je netko radio, vjerojatno je moguće al bi ekspozicije bile jako jako dugačke. Što se tiće tintype melainotipija stvaranje direktnog pozitiva na komadu tankog lima (na koji je prethodno nanešena emulzija) ima ljudi koji su to radili...naravno isto uključuje jako duge ekspozicije. |
obscuras [22. 06. 2013.] |
@matkovsmatko, baš zbog toga vrijedi iskušati kako se snima kamerom opskurom na tako pripremljene površine. Budući da nekima nije sasvim jasan prikaz na prethodnom grafikonu, ispričavam se što nisam upisao vrijednosti sa tabele, pa evo sada ponovo likovnog prikaza sa ispisanim vrijednostima koje prikazuje. Radi se o linearnom grafikonu (expozicija od 0 (nula) do 2500 (dvijetisućepetsto) sekundi no iscrtan je na formatu 2500/2500 px (da bi bio pregledniji).
|
obscuras [23. 06. 2013.] |
sofisticirana camera obscura Počelo je. U stvari svak tren je novi početak, ali za svaki put treba znati odakle je krenuo i kamo stremi. |
obscuras [02. 07. 2013.] |
Nekoliko primjera kako snimaju ONDU kamere opskure Elvisa Halilovića |
obscuras [08. 07. 2013.] |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))