Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:
 pisoj

zamučena pozadina
tjonjic18
[11. 07. 2013.]

Molim prjatelje da mi pomognu Canon 60d 18-135 objektiv

Novi sam u DSLR fotografiji kako do zamućene pozadine kod,npr cvijeta ,

a kako kod portreta ...molim znalce da mi pomognu ,do sada sam radio to na kompaktnim aparatima sad neznam kako dalje pomoć molim ....


shranilo
[11. 07. 2013.]

http://www.fotografija.hr/dof-dubinska-ostrina/304/

ariesZG
[11. 07. 2013.]

Gornji link

tjonjic18
[11. 07. 2013.]

hvala prijatelju "shranilo"

Goertosing
[11. 07. 2013.]

Ukratko s tom opremom će se najveće zamućenje dobiti uz ovakve postavke:

- žarišna duljina 135mm

- blenda na 5.6

- udaljenost od objektiva do predmeta: najmanja pri kojoj se može fokusirati

- udaljenost od predmeta do pozadine iza predmeta: što veća moguća

ledo
[11. 07. 2013.]

eto sve je već rečeno, slažem se s prethodnim komentarom..

općenito, što veća žarišna daljina (više mm), što veći otvor blende, i možda najvažnije od svega - objektiv što bliže cvijetu, pozadina što dalje od cvijeta!

Lagonda
[11. 07. 2013.]

Upravo to Goertosing... I onda se javio neki lik na jednom mjestu koji je matematicki isao racunati koliko koji objektiv "zamuti" pozadinu. Dakle, ne ljepsi bokeh, nego koji ce vise zamutiti i na kojim udaljenostima. I frajer je napravio formulu, neki lik sa fizike cak mislim, da si mozes izracunati koliko ce neki objektiv zamutiti pozadinu u odnosu na drugog, trkelj trkelj... :)

tjonjic18
[11. 07. 2013.]

hvala lijepa svima ...

ledo
[11. 07. 2013.]

evo i jedan primjer donekle zamućene pozadine sa kit 18-55 objektivom i nešto širim kutem.. nema naknadnog blura niti bilo kakve slične obrade:

klik

Silvester-Papa
[11. 07. 2013.]

Evo i jedan školski primjer s instrukcijama OVDJE!

SMVO
[12. 07. 2013.]

Sad si dobio savjete, počni fotkati i primjenjuj ih. :-)

sanda
[12. 07. 2013.]

za matematicka pojasnjenja i aplikacije za izraciune vidi http://dofmaster.com/

Tomislaw
[12. 07. 2013.]

Ispravak netočnog navoda. Polje oštrine za određeni kadar ne ovisi o žarišnoj duljini. Ista ovisi samo o otvoru blende i formatu foto aparata.

Tko ne vjeruje, neka proba. A i netko je ovdje svojedobno išao računati.

Wolf1984
[12. 07. 2013.]

@Tomislaw , baš naprotiv, DOF ovisi baš o žarišnoj duljini , blendi i udaljenosti između objekta fokusiranja i senzora.

Sam format nema nikakve veze sa DOF-om...ima vidno polje , ali to nije DOF.

Senzor nema veze sa DOF-om.

Isti DOF imaju Olympus/Panasonic 2x crop i bilo koji FF ili 1,5/1,6x crop. Stvar je u vidnom polju ali to nema veze sa DOF-om.

Nema se tu što probati , samo objektiv čini razliku u dubinskoj oštrini.

Tomislaw
[12. 07. 2013.]

Probaj komparirat srednji format, Leica format i crop format, (ili koje god su ti kombinacije dostupne). Kada probaš, ako te bude zanimalo, onda se educiraj da doznaš zašto je tome tako. A razno razne "stručne tekstove" s neta okači mačku o rep.

Za zadani kadar polje oštrine ovisi isključivo o dva faktora, formatu i otvoru blende. Amen.

Romano
[12. 07. 2013.]

Istinu zboriš mudri čovječe:)

Wolf1984
[12. 07. 2013.]

@Tomislaw , tvrdiš odgovorno da DOF nema veze sa žarišnom duljinom?

Pričam o polju oštrine , ne o vidnom polju.

Objektiv 50mm f1.8 će imati jednaki DOF bio on na FF , 1.3x ili 1.6x

Uzmeš dotični objektiv , opališ fotku sa crop 1.6x , zatim sa FF sa istog mjesta na isto mjesto fokusirano.

FF fotku cropaš na 1.6x da dobiješ isti kadar i imaš identičnu fotku.

Ne slažeš se?

Druga je stvar što ćeš sa FF imate veće vidno polje , ali DOF je identičan i ne ovisi o senzoru. Rado ću usporediti moj Canon 550d (1.6x) sa nekim FF ili Olympus 2x cropom.

Tomislaw
[12. 07. 2013.]

Wolf, rekoh. Polje oštrine za zadani kadar ovisi samo o formatu i otvoru blende. Ponavljam još jednom, zadani kadar. I da, polje oštrine i te kako ovisi o formatu.

Wolf1984
[13. 07. 2013.]

Ostajem pri tome da DOF nema veze sa formatom , već sa otvorom blende , žarišnom duljinom objektiva i udaljenosti od predmeta koji fotografiram.

Mislim da se ne razumjemo oko dva pojma , a to je da DOF i vidno polje (zadani kadar) nisu ista stvar. DOF je dubinska oštrina, a vidno polje je kut koji zahvaćamo objektivom (za isti objektiv je veći kut što je veći senzor).

Wolf1984
[13. 07. 2013.]

http://hangingpixels.files.wordpress.com/2009/10/50mm-vs-85mm.jpg

Wolf1984
[13. 07. 2013.]

Pogledaj gornji link , uzmi 85mm f1.8 fotke sa FF i sa crop 1.6x , imaš ISTI DOF , ali različito vidno polje.

Tomislaw
[13. 07. 2013.]

Očito se ne razumijemo oko "zadanog kadra". Teško da će netko kupovati 6x7 fotić da bi nakon toga nepotrebno obrezivao "višak" fotke.

Fotkaš auto kakvim micro 3/4, i želiš da ti auto od prednjeg do zadnjeg branika bude u kadru. Prvo uzmi telac, i odmakni se koliko treba da ti auto stane u kadar. Fotkaj pri nekoj blendi. Sada uzmi širac, postavi istu blendu i približi se autu da ti stane od odbojnika do odbojnika u kadar. Polje oštrine će biti isto, neovisno o žarišnoj duljini objektiva.

Sad fino uzmi neki crop SLR pa ponovi eksperiment. Nakon toga uzmi FF SLR pa naposlijetku srednji ili veliki format, ili šta god da ti je dostupno, možeš početi s mobitelom ilis kompaktom ne moraš početi s micro 3/4. I sa svakim formatom ponovi eksperiment s različitom žarišnom duljinom objektiva pri istom otvoru blende. Pa da vidiš razlike u polju oštrine među formatima.

Ako ti se nameće pitanje zašto ljudi portrete, kada fotkaju s Leica formatom, fotkaju s nečim u rasponu od 70 do 120 mm i zašto te objektive nazivaju portretnim objektivima, to je zato jer ne žele da im model ima ogromne oči i nos, a ne zato jer šircem nebi mogli izdvojiti model od pozadine.

Žarišna duljina objektiva nema veze s poljem oštrine, već otvor blende i format na koji se fotografira. Amen.

Kad napraviš gore navedeni eksperiment i utvrdiš suprotno od ovoga šta sam naveo, dođi ovdje i reci, "Tomo, živiš u zabludi već dvadeset godina.". A ja ću tebi sada reć, živiš u zabludi i ne vjeruj svakom foto portalu i foto stručnjaku koji na njemu piše. A priču o vidnom polju ćemo ostaviti za neku drugu diskusiju. Priča o plitkom polju oštrine kod telaca je vjerojatno najraširenija zabluda u fotografskoj tehnici.

prodz
[13. 07. 2013.]

zbog takvih komplikatora bokeh uvijek ispada "velika tajna" pocetnicima... :)). ukenjaju se kada procitaju FF SLR, 6x7, micro 3/4, leica format, bla bla... prrrd prrrrd...

Wolf1984
[13. 07. 2013.]

Ok , ovo sa žarišnom duljinom ću baš probati (auto od branika do branika sa 17mm na f4.5 , pa na 70mm f4.5 jer jer mi je to najmanja blenda koja može biti isti za žarišne duljine na objektivu kojeg imam).

A ovo za format je logično , zato sam i napisao da je stvar u vidno polju. Uzimamo za primjer isti objektiv na FF i cropu , da bi imao isti kadar , sa FF ćeš moći prići bliže objektu je time normalno imaš plići DOF. Ti gledaš stvari tako da pokušaš uhvatiti isti kadar sa istim objektivom na FF i na cropu , normalno da će FF imati privitno plići DOF kad se sa cropom moraš odmaknuti da bi "vidio" jednako.

Upravo zato je 50mm na FF stvarno 50mm , a na cropu cca 80mm vidno polje , ali je DOF kao 50mm na FF. S time se moraš složiti.

Ovo gore navedeno ću baš probati pa javim , nisam do sada pokušavao to ali me baš zanima rezultat...

Po tome ispada da fotkam npr. bocu piva sa blendom f4 i šircem 17mm i uhvatim cijelu bocu u kadar , ispada da ću sa 300mm i f4 imati isti DOF kada uhvatim identičan kadar (iako ću se sa 300mm morati odmaknuti dosta od objekta). Zvuči mi nevjerojatno ali isprobam...mislim da ću sa 300mm dobiti plići DOF. Stavim fotke.

Tomislaw
[13. 07. 2013.]

Normalno da gledam na to tako da mi je u fokusu kadar, na što bi trebao obraćati pažnju? Dvije osnovne stvari kod fotografije, svjetlo i kadar, sve ostalo su u većoj ili manjoj mjeri trice i kučine.

Onako usput, nema nikakve mistike kod "stvarnih" i "nestvarnih" 50, ili koliko god, mm. Stvar s pravim i "nepravim" milimetrima je vjerojatno izmišljena od strane foto industrije zbog popularizacije fotografije i nastanka velikog broja širokoprihvaćenih formata (APS C, 3/4, micro 3/5, kompakti svaki sa svojim formatom itd.) kako bi se novopečeni fotografi lakše snašli s predodžbom o kutu koji objektiv pojedine žarišne dučjine pokriva. Ali....

Žarišna duljina označava samo ono što i ime kaže. Ništa drugo. Čak nije nužno da dva objektiva iste žarišne duljine namijenjena istom formatu pokrivaju isti vidni kut. Osnovna razlika, izuzev ipak u pravilu različitog vidnog kuta, između objektiva velike i male žarišne duljine, objektivi veće žarišne duljine daju manje distorzije i više "komprimiraju" perspektivu. I to je razlog zašto će pejzaž na velikoformatnoj kameri s primjerice 300 mm objektivom i isti taj kadar s SLR-om uz primjerice 35 mm objektivom, koji pokriva isti kut, izgledati poprilično drugačije. Mnogi "pejsažisti" koji koristili razne formate će reči da rađe koriste veliki format baš zbog "kompresije" perspektive. Ovi planinski vrhovi bi primjerice izgledali "sabijenije" da su snimani velikoformatnim aparatom.

Wolf1984
[16. 07. 2013.]

"Tomo, živiš u zabludi već dvadeset godina."

Wolf1984
[16. 07. 2013.]

Evo fotke pa ti reci da je tebi na ove dvije fotke identičan DOF i izdvajanje objekta od pozadine.

Meni nije...

17mm f6.3

http://fotozine.org/?knjiga=galerije&poglavlje=6933&list=33537&element=585833

70mm f6.3

http://fotozine.org/?knjiga=galerije&poglavlje=6933&list=33537&element=585834

I ostajem pri svome:

1. na DOF ne utječe format senzora

2. na DOF utječe žarišna duljina , blenda i udaljenost od objekta.

Ti slobodno dokaži svoje tvrdnje. Da ima FF rado bi testirao moj objektiv Canon EF 50mm f1.8 i dokazao da daje jednak DOF na FF i na APS-C. Ponavljam - DOF , ne vidno polje.

DOF je dubinska oštrina i jednaka je na svakom objektivu neovisno o senzoru.

Tko želi testirati , neka uzme školsko ravnalo , fokusira na jednaku udaljenost (npr na 10cm) sa jednakom blendom i neka stavi fotke da se vidi DOF sa FF i sa APS-C.

Tomislaw
[16. 07. 2013.]

Wolfe, očito ne razaznaješ dva pojma. Polje oštrine, i razina zamućenja. Ovim svojim primjerima si dokazao upravo ono što sam rekao, polje oštrine ne ovisi o žarišnoj duljini. Svi objektivi će za zadani kadar na istom formatu pri istom otvoru blende dati jednako polje oštrine. To što će telac više zamutiti pozadinu (ili prednji plan), to je između ostalog vezano i uz kompresiju perspektive o kojoj sam pričao.

Isprintaj nekakvu milimetarsku/centimetarsku skalu (čisto zbog preciznosti), uzmi stativ, uperi fotić pod 45º na tu skalu, i pofotkaj skalu s dva različita objektiva. Vidjećeš da će oštar dio skale biti jednak kod oba objektiva. To što će zadnji i prednji plan, onaj dio skale koji više nije oštar, kod telca biti više zamućen, to nije polje oštrine. Polje oštrine je upravo kako mu i ime govori, područje gdje je nešto oštro. Cijelo vrijeme pričamo o _polju_oštrine_ a ne o razini zamućenja van tog polja. Nadam se da su sada neke stvari jasnije.

A dio priče vezan za formate, ne treba ti FF fotić ili nešto veće, usporedi svoj fotić i objektiv s mobitelom pa se ponovo javi.

memex
[16. 07. 2013.]

bla bla bla..manite se priče bolan i uvatite se aparata..dečko ne čitaj ove gluposti nego slušaj šta ti čika memo kaže :

kupi 50mm f1.8 objektiv imaš ga na njuskalu po 500kn i s njime ćeš da imaš zamućenje na portretima

ako imaš malo više para onda uzmi 100mm f2.8 macro od canona on ti je dobar i za portrete i za macro...amen

ovu dvojicu pusti nek se prepiru oko idiotarija i nemoj ni da čitš jer su to bitne stvari ko i da li madjari idu do splita preko varaždina ili preko beograda.....who gives a fuck !!!!

Wolf1984
[16. 07. 2013.]

Pokušat ću i to ali sad ti obrazloži svoju tvrdnju, citiram te:"Žarišna duljina objektiva nema veze s poljem oštrine, već otvor blende i format na koji se fotografira. Amen."

Ja tvrdim da format nema veze sa poljem oštrine , a ti mi dokaži da ima.

ISTI objektiv će na FF i na APC-a imati ISTI DOF. Vidno polje će biti veće jer FF ima veći kut na istom objektivu , ali DOF je isti.

A DOF je upravo ono što ti meni predlažeš da sa fotićem pod 45° fokusiram na ravnalu , dakle polje oštrine.

Za mene je DOF polje oštrine...ili prevedeno sa engleskog deep of field.

Wolf1984
[16. 07. 2013.]

Memex , zašto je idiotarija raspravljati? Čemu služi forum?

Ja fotkam redovito , a 15min mogu odvojiti dnevno za malo teorije i prakse o mom primjeru. Imaš linkove mojih fotki.

Bolje reci što ti misliš o ovome...duže si od mene na zine-u. :-)

memex
[16. 07. 2013.]

Da ste otvorili temu : Ima li format veze s poljem oštrine onda bi imalo smisla. Bit foruma je da se odgovori na pitanje koje je postavljeno i da se tema zatvori....

Ja sam momku odgovorio na pitanje a vas dvojica ste ošli na široko i na daleko....to je besmislica,oćeš raspravit o nečemu? otvoriš onda temu i raspravimo o tome može li biti jednostavnije ;)

Wolf1984
[16. 07. 2013.]

Imaš pravo...

Isprika svima.

Tomislaw
[16. 07. 2013.]

Opet se vraćamo na staro, na tvoju prvobitnu "krivu" pretpostavku, cropanje snimljenog kadra na onaj zadani. Ja još nisam čuo da je netko obrezivao kadar jer je to tako htio. Sve koje znam, a vjerojatno i oni koje ne znam, pokušavaju kadrirati pri samom fotkanju, tako da se naknadno po mogućnosti ne obrezuje. A to postižeš sljedećim tehnikama. Udaljiš se ili približiš objektu snimanja, ili staviš objektiv odgovarajuće žarišne duljine (vidnog kuta).

Pa da ponovim još jednom (imam li možda krivi osjećaj da se ponavljam?). Za zadani kadar, polje oštrine ne ovisi o žarišnoj duljini objektiva. Kako momentalno nemam na čemu skenirati dijače evo ti jedan provjereni link u vezi ovakvih tehnikalija.

Tomislaw
[16. 07. 2013.]

Memo, sunce te spržilo, još jednu zucni i neću ti posudit FD staklovinje. :D

zcuvalo
[16. 07. 2013.]

Tomislaw je to sve lijepo i točno objasnio. DoF ili Depth of Field se odnosi na dubinu (prihvatljive) oštrine objekta fotografije i nema veze sa razinom zamućenosti, tj. blurom ili bookehom. To su dvije različite stvari i ne ovise jedna o drugoj. Veći format senzora ili filma pri istom otvoru blende "prouzvodi" manji DoF. Razina zamućenosti, bookeh ili blur sa tim nemaju nikakve veze već su direktno ovisni od udaljenosti objekta od objektiva, te udaljenosti objekta od pozadine. Žarišna duljina utiče na vidno polje objektiva i time utiče na perspektivu kadra. Širokokutni objektive (manja žarišna duljna) stvaraju pretjeranu perspektivu, dok tele objektivi (veća žarišna duljina) komprimiraju perspektivu. Pogledaj moju fotografiju Solace ili Gentlemans corner - obje su fotkane na f8, s tim da je udaljenost objekta od objektiva (oko 2 metra) veća od udaljenosti objekta i pozadine (oko jedan metar). Fokus je na objektu. Sve je fotkano na 4x5 inchni cb film, bez obrade... Ponovi to sa full frame senzorom ili dx senzorom sa istim postavkama i usporedi rezultate....

Wolf1984
[17. 07. 2013.]

Istina , DOF je identičan za razne žarišne duljine. Nemam objektiv duži od 70mm ali svakako zanimljivo jer planiram u budućnosti uzeti.

Roby-ZD
[17. 07. 2013.]

Trebalo bi pitati Nadalinu...posto ona jako dobro muti jaja mogla bi dobro zamutiti i pozadinu :)

koleda
[17. 07. 2013.]

ja skinem lece i pozadina mi je fino dofasta, cak mozda malo i previse :))

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…