Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:
 pisoj

obscuras: "PARIS ©ame®@ obs©u®@ pano®ami©@ TETRA” cijela izložba (2016. - 2021.): Rue Cloche Percé, Paris, snimano 17.3.2016. 17:52;00 - 18:00;00 (ekspozicija 480 sekundi) … [prethodna fotografija u albumu][iduća fotografija u albumu]
Rue Cloche Percé, Paris, snimano 17.3.2016. 17:52;00 - 18:00;00 (ekspozicija 480 sekundi)

© copyright 2022 - 2024 obscuras

Rue Cloche Percé, Paris, snimano 17.3.2016. 17:52;00 - 18:00;00 (ekspozicija 480 sekundi)

[kratica stranice: http://fzzo.org/f/757628 ←permalink]
2. slika sa izložbe “PARIS ©ame®@ obs©u®@ pano®ami©@ TETRA”: U ogromnom pariškom urbanom tkivu ostale su sačuvane (kao spomenici povijesti) i veoma stare kuće. U Rue Cloche Percé (neposrednoj blizini Cite’-a) su čak dvije! To je motiv koji sam našao još u pripremanju rezidencije, 'šečući' po parizu Google Street View-om i druga pariška panorama (koju sam snimio 17.3.2016.). Kameru sam postavio nasuprot starih zgrada, uz skelu kuće koja se obnavljala, tako da se stup skele (pred koji sam postavio kameru) nalazio van 'vidnog' polja kamere. Porofensku su oblogu stupa ipak (rubno) snimila dva susjedna objektiva panoramske kamere opskure TETRA. Pri ekspoziciji od 480 sekundi nijedan od desetaka prolaznika i autompbila u prolazu nije dospio biti snimljen. Snimljeni su samo parkirani automobili, a jedan (parkiran tijekom snimanja) samo je djelomično snimljen (preko već snimljenog motiva) pa na slici izgleda proziran.
obscuras
[06. 07. 2022.]

cjelovit predgovor ovom albumu (galeriji) kompletne izložbe PARIS ©ame®@ obs©u®@ pano®ami©@ TETRA

Ovaj post posvećujem dragom prijatelju sa kojim sam imao čast surađivati u realizaciji ove izložbe, povjesničaru umjetnosti i upravitelj Strossmayerove galerije starih majstora Hrvatske Akademije Znanosti i Umjetnosti, Nikoli Albanežeu, autoru predgovora u katalogu ove izložbe i sudioniku otvaranja ove izložbe. Čovjeku koji me potakao da tu izložbu podijelim (i ovako) u virtualnom prostoru.

Dragi Nikola, nismo slutili da je to naš posljednji zajednički posao. Hvala Ti za sve što smo imali čast napraviti u inspirativnoj suradnji koju si nenametljivo poticiao beskompromisnom stručnošču. Hvala Ti za vidike koje si nam otvarao i ostavio otvorene za poglede u budućnost kakvu možemo ostvariti vjerom u trajnu ljepotu mijena. Trajni put prema dobru. Hvala Ti za snagu da nastavimo do kraja.

Nikola

Nikola Albaneže

(29.08.1960. - 03.01.2022.)

U ovom albumu izložene su fotografske slike, panorame (cilindrične projekcije, 'razmotane' u ploče širine 100 i visine 50 cm) redom snimanja i još neke potankosti.

Ideja za ovu izložbu počela se oblikovati u ljetu 2014. godine. To ljeto sam najčešće koristio panoramsku kameru opskuru TETRA, koju sam zamislio, projektirao i konstruirao početkom 2012. godine.

Odlaskom u mirovinu 1. rujna 2013. godine (sa Škole Primijenjene Umjetnosti u Zagrebu, u kojoj sam radio kao nastavnik struke od 1988. godine) i kada sam (12. lipnja 2013.) primljen u Hrvatsko Društvo Likovnih Umjetnika, ovorila se mogućnost da aktivnije sudjelujem u radu HDLU-a. U u rujnu 2015. godine, prijavio sam projekt "camera obscura - svjetska baština", za međunarodnu likovnu razmjenu u Cité internationale des arts. Projekt je prihvaćen i dodijeljen mu je termin od 3. ožujka do 29. travnja 2016. godine. Sjedećih nekoliko mjeseci, do odlaska na rezidenciju u Cité internationale des arts, napravio sam detaljan plan rada koji sam naumio izvesti i pripremio sav potreban materijal.

Na rezidenciji sam panoramskom kamerom opskurom TETRA snimio 29 pariških panorama, napravio kameru opskuru kojom sam snimio jednu solarografiju (čije je snimanje trajalo od 8. ožujka u 10a.m. do 28. travnja u 11p.m. 2016. godine), naslikao desetak vinorella sa francuskim vinima,

vinorelli

pripremio i održao izložbu (22.4.2016.) do tada napravljenih radova (u danu otvorenog ateljea Hrvatske u Cité internationale des arts) i održao međunarodnu radionicu kamere opskure (24.4.2016.) povodom obilježavanja svjetskog dana kamere opskure, u kojoj je sudjelovalo 35 autora iz 15 država. Više potankosti o oboravku na rezidenciji unio sam u 'izvještaju sa rezidencije' koji je HDLU zahtjevao; "Prema prijašnjem dogovoru molim Vas da nam pošaljete izvještaj o svom boravku u Cite-u. Izvještaj ćemo objaviti na web stranici HDLU.". Kako sam već spomenuo, u izvještaj sa rezidencije sam unio više potankosti (koje nitko u HDLU-u nije znao predočiti aplikantima) kada sam odlazio na rezidenciju, a koje su nužne participantima da bi znali kavim će prostorom na rezidenciji raspolagati i u kakvim će okolnostima boraviti u Cité internationale des arts. Takav izvještaj sam napisao upravo zbog kolega iz HDLU-a koji će ići na rezidencijalne boravke u Cité internationale des arts, a HDLU taj izvještaj nikada nije objavio na svojoj web stranici, mada sam od (tadašnjeg) predsjednika HDLU-a Josipa Zankija dobio m@il:, "zankijosip@gmail.com, To: ivicakis@yahoo.com, Wed, May 11, 2016 at 4:17 PM Ivice ovaj izvjestaj je fenomenalan Cestitam I drago nam je da si bas ti bio u Parizu". Sve materijale za izložbu sa rezidencije u Cité internationale des arts dovršio sam u sljedećih pet mjeseci nakon povratka iz Francuske, ali HDLU nije pokazao zanimanje za taj rad. Izložba “PARIS ©ame®@ obs©u®@ pano®ami©@ TETRA” održana je u Fotogaleriji Dubrava, od 20. rujna do 11. listopada 2021. godine, a izloženo je 12 fotografskih slika pariških panorama, formata 100 x 50 cm, koje je odabrao Svebor Vidmar, voditelj galerije, te još 12 fotografskih slika istih pariških panorama kao anamorfnih (polarnih) projekcija, formata 15 x 20 cm, sa cilindričnim zrcalima u kojima se gleda njihov panoramski odraz. Na sam dan otvorenja izložbe, u Fotogaleriji Dubrava bila je izložena i panoamska kamera oskura TETRA (kojom su snimljene sve izložene slike), a snimala je otvorenje izložbe 20.9.2021. od 19:30 do 21:30 (eksponirano 7200 sekundi). Skidanjem crne zavjese (zaslona) sa panoramske kamere opskure TETRA, povjesničar umjetnosti Nikola Albaneže (29. kolovoza 1960. - 3. siječnja 2022.) i Željko Šturlić, ravnatelj Kulturnog Centra Dubrava, otvorili su izložbu i započeli snimanje otvorenja izložbe panoramskom kamerom opskurom TETRA. HDLU je na svojoj web stranici samo prenio vijest o izložbi. Tijekom pripremanja izložbe ukazala se mogućnost da se napravi međunarodna izložba. Naime u pet godina, kolko je protrklo od moje rezidencije u Cite'-u, objavio sam neke od pariških panorama na internetu. Vidjevši jednu od objavljenih pariških panorama, javio mi se Luca Vascon, profesionalni fotograf iz Venecije. Zanimalo ga je kakova je to panoramska kamera opskura, pa sam mu objasnio, poslavši mu podatke o kameri. Objasno sam mu da panoramska kamera opskura TETRA snima cilindričnu panoramski projekiju prostora i (prema mom projektu) jednom snimkom obuhvaća 85% sfere. Ujedno sam na interneti pregledao galerije i radove Luce Vascona, koristeći poveznice koje mi je poslao. Luca radi digitalne sferne panorame, kojima savršeno prezentira galerijske i muzejske prostore, što je u posljednje dvije godine postao neophodan način prezentiranja takvih sadržaja, zbog (pandemijski) onemogućenog okupljanja publike. U jednom internetskom 'razgovoru' prenio sam Luci podatke o tome kako bi mogao napraviti digitalne sferne panorame od analognih cilindričnih panorama snimljenih kamerom opskurom TETRA, i nakon samo nekoliko desetaka minuta Luca me obradovao svojim radom. To se dogodilo u svibnju 2019. godine na facebooku, nakon požara Notre Dame u Parizu, za naslovnicu mog facebook profila sam stavio moju parišku panoramu tog motiva snimljenog panoramskom kamerom opskurom TETRA, a Luca Vascon je od te cilindrične panoramske projekcije napravio digitalnu sfernu panoramu i podijelio je na mom facebook profilu. Budući da je slika koju sam objavio na facebooku bila smanjene razlučivosti, Luca me zamolio da mu pošaljem izvornu snimku maksimalne razlučivosti. Cilindrične panoramske snimke TETRE su širine 480 mm i visine 240 mm (površine 115200 kvadratnih milimetara), a promjer otvora (rupice) objektiva kamere je 0,245 mm, dakle 'debljina' svakog mlaza svjetlosne zrake koja ulazi u TETRU ima površimu od 0,047 kvadratnih milimentara. To znači da analogna panoramska snimka panoramske kamere opskure TETRA ima analognu razlučivost (prevedeno na digitalni jezik) od 2.4 Mpx (ili razlučivost od 13793 dpi!)!! Na mom skeneru digitaliziram (skeniram) analogne snimke (negative) TETRE na samo 600 dpi-a, jer moj kompjuter nema kapacitet obrađivati skenove u većoj razlučivosti, a dovršene panorame imaju 'težinu' od 120 - 140 MB. Kako god bilo, poslao sam jumbo.m@ilom Luci izvornu parišku panoramu MAISON EUROPÉENNE DE LA PHOTOGRAPHIE 5/7 RUE DE FOURCY - 75 004 PARIS, a Luca mi je nakon pola sata poslao digitalnu sfernu panoramu koju je napravio od te analogne cilindrične panorame snimljene panoramskom kamerom opskurom TETRA! Taj rezultat suradnje Vascon - Kiš odmah (3.6.2019.) sam podijelio na fotozinu, a Luci sam predložio da mi se sa svojim radovima pridruži na izložbi koju pripremam, te da to bude naša zajednička izložba. Prijedlog sam proslijedio i Sveboru Vidmaru u Fotogaleriju Dubrava, a on ga je izložio savjetu galerije. Prijedlog je prihvaćen i izložbu sam nastavio pripremati sa Lucom Vasconom. Svih 12 pariških panorama koje je Svebor Vidmar odabrao za izložbu, poaslao sam Luci Vasconu i za samo dva tjednja Luca je napravio 12 savršenih digitalnih sfernih panorama. Problem je nastao kada je u Fotogaleriji Dubrava trebalo postaviti digitalnu opremu za galerijsko prezentiranje radova Luce Vascona. Iako je Luca točno naveo koja je oprema potrebna i kako ju treba postaviti, nitko od proizvođača i distributera te opreme nije prepoznao mogućnost efektne promocije svojih proizvoda na izložbi, a Fotogaleriji Dubrava takva oprema je nedostupna. Tu su kao prepreka iskrsle i 'epidemiološke mjere' i na kraju, Luca me, potpuno opravdano, zamolio da ga isključim iz projekta. Vrhunski profesionalac (koji radi posao savršeno, ne dopušta nikakve greške, a najmanje prepuštanje svog rada greškama okoline). Tako je “PARIS ©ame®@ obs©u®@ pano®ami©@ TETRA” bila samo još jedna od mojih samostalnih izložbi iako je nastala u suradnji sa mnogim ljudima koje sam već spomenuo, a i mnogima koje molim da mi oproste površnost, mada sam se ovdje možda preširoko raspričao, a Vama koji ste ustrajali sve ovo pročitati i pregledati, od srca zahvaljujem na poklonjenom vremenu.

Već spmenuti "Izvještaj o boravku i radu na rezidenciji HDLU-a, od 3.3.2016. do 29.4.2016. u Cité internationale des arts", prilažem u opisu uz prvu parišku panoramu u ovom albumu, "Cité internationale des arts", prvu parišku panoramu koju sam snimio po dolasku na rezidenciju u Cité internationale des arts.

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…