© copyright 2024 obscuras
VODOGRAFIJA 3
klun [22. 08. 2024.] | Jako dobro! |
agni [22. 08. 2024.] | odlična apstrakcija za meditaciju:-) |
akartyg [22. 08. 2024.] | Zanimljiv pristup, jako dobro... |
Moonspider [22. 08. 2024.] | Zanimljiv koncept, tehnika i rezultat! Predivno! |
obscuras [23. 08. 2024.] | Dragi; @klun, @agni, @akartyg i @Moonspider, Hvala Vam na pohvalama i javljanju, a (kak veliju Zagorci) "nakon tolko lepih reči dobro si je kaj povleči", pa da 'povlečem' malo šire obrazloženje ove zahvale, kako Vama, tako i za sve koji su samo anonimno 'poluknuli' ovaj post. Fotografija je moćan medij koji još uvijek nije potpuno istražen, a svjetlost je najsuptilnija tvar likovnog stvaranja. Fotografija se može podijeliti na dvije osnovne kategorije i to; na NEPOSREDNU fotografiju i POSREDNU fotografiju. Neposrednom fotografijom stvaraju se snimke samo svjetlom na fotoosjetljivom materijalu bez ikakvih posrednih sredstava ili uređaja. Posrednom fotografijom se stvaraju snimke svjetlom na fotoosjetljivom materijalu, posredstvom nekog fotografskog alata -sredstva, kamere opskure (bez leće) ili složenijih (sofosticiranijih) kamera (foto aparata). Man Ray (Emmanuel Rudnitzky, Philadelphia, 27. kolovoza 1890. – Pariz, 18. studenog 1976.), bio je američki slikar, fotograf, kipar; aktivan u Dada pokretu i Nadrealizmu, i prvi autor neposredne fotografije, koju neki autori u njegovu čast nazivaju Rayografijom, a slike nastale tim načinom snimanja, Rayogramima ili Rayografikama. Na tom području likovnog stvaranja u Hrvatskoj značajne radove su ostvarili ("Sjene, fotogrami u kontekstu nadrealističke tradicije")
i
Voda je za Rayograme veoma pogodan motiv zbog svojih svojstva; prozirnosti, lomljenja i odražavanja svjetla, bilo u tekućem ili smrznutom stanju, pa sam takve neposredne fotografske snimke nazvao VODOGRAFIJE i LEDOGRAFIJE. VODOGRAFIJU ili LEDOGRAFIJU snima se u mraku, elektronskom bjeskalicom (blic) na fotopapir. Između izvora svjetla i fotopapira je (osim zraka) samo voda ili led. Dovoljan je samo jedan bljesak svjetla (1/1000 sekunde) da na fotopapiru ostane zabilježena sjena (vode ili leda), sa svim lomovima i odrazima svjetla koje motiv baca kao sjenu na fotopapir. Od snimke (negativa) nakon procesiranja, kontaktnim se kopiranjem (na novi list fotopapira) može napraviti slika (pozitiv), ili se snimku može digitalizirati (skeniranjem) pa zatim digitalno obraditi (invertirati u pozitiv, tonirati i sl.). Nema šanse da se dobiju dvije identične snimke u tisućama snimanja. Područjem te kategorije (neposredne) fotografije igrao sam se još kao dječarac, a prvi put sam napravio jedan 'ozbiljan' rad 2010. godine, u suradnji (ili možda bolje reći opet u igiri) sa fotozinerom janimirom. Radio sam u tamnoj komori. Nikada u tamnu komoru nisam ulazio sa mobitelom, a podučavao sam i učenike da se drže tog pravila. Razlog je jednostavan. Ako netko nazove taj broj, mobitel će 'zazvoniti', a i zasvijetliti (!) u tamnoj komori, pa tako nekontrolirano osvijetliti i tamnu komoru, što može naškoditi radu (ošteti radove u nastajanju). Po izlasku iz tamne komore, našao sam poruku na mobitelu; "jedan neodgovoren poziv - zvao Belay.". Nazvao sam janimira, ali bio je zauzet, pa se javila njegova 'mobitel sekretarica', o njoj sam ostavio poruku za janimira. Nakon toga. ušao sam u tamnu komoru sa mobitelom, izvadio iz kutije list fotopapira i stavio ga na radni stol (emulzijom prema gore), a na njega položio mobitel (sa tipkovnicom i displejem prama dolje, emulziji na fotopapiru). Kada me janimir ponovo nazove, moj će mobitel zazvrčati i zasvijetliti i tako će napravit (daljinski eksponiranu) neposrednu snimku janimirovog poziva na listu fotopapira. U telefonskom odgovoru janimru sam objasnio što smo napravili. Tako je u kategoriji neposredne fotografije 2010. godine nastao rad: Belay calling (mobitelofotokemogram) BELAY ON LINE (2010.) Prvi 'ozbiljan' rad neposredne fotografije (VODOGRAFIJA) , te (obećanog) kalendara (koji nije realiziran) u kojem će se objaviti odabrane fotografije s izložbe, bio je (sa odabranim radovima ostalih sudionika natječaja) izložen u Studiju Moderne galerije "Josip Račić", od 10. do 24. ožujka 2016. godine. Odabrani su radov kojes su stvorili: Janko Belaj, Mara Bratoš, Marko Čolić, Saša Ćetković, Tomislav Dolenec, Marin Dražančić, Hrvoje Grgić,Denis Gržetić, Damir Hoyka, Ante Jaša, Ivica Kiš, Damir Klaić, Saša Kosanović, Anto Magzan, Tomislav, Marić, Robert Matić, Alan Matuka, Ratko Mavar, Luka Mjeda, Karmen Orlić, Zaneto Paulin, Slavka Pavić, Mario Periša, Tomislav Rastić, Nenad Reberšak, Hrvoje Serdar, Višnja Serdar, Maja Strgar Kurečić, Siniša, Sunara, Igor Šeler, Vladimir Šimunić, Robert Šipek, Dragutin Škreblin, Nikola Šolić, Zvonimir Tanocki, Siniša Uštulica, Zdravko Vukelić i Zvonimir Zagoda. Drugi rad neposredne fotografije (LEDOGRAFIJA ) bio je također izložen u Studiju Moderne galerije „Josip Račić“, povodom Međunarodnog dana voda, od 14. do 22. ožujka, na žiriranoj izložbi sekcije za fotografiju ULUPUH-a (pod pokroviteljstvom Rotary kluba Zagreb Medvedgrad), naslovljenoj; "Voda 2017." (i sa istim obećanjima pokrovitelja izložbe koja nisu izvršena). pozivnica
katalog str. 1
katalog str. 2
katalog str. 3
katalog str. 4 Hvala Vam na posvećenom vremenu i pozornosti. Stojte zdravo i uživajte :) |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))