Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

vijesti: godina 2021.: Rujan: vijest br. 2054

Izložba fotografija Ane Lorencin “Yaya in Wonderland”

[objava za medije: 8. Rujna 2021.][vijest pročitana 242 puta]

Ana-Lorencin--Yaya-in-Wonderland.jpg
Ana-Lorencin--Yaya-in-Wonderland--1b1.jpg
Ana-Lorencin--Yaya-in-Wonderland--5b2.jpg
Ana-Lorencin--Yaya-in-Wonderland--10b1.jpg

Povodom Dana Grada Rovinja i njegove zaštitnice Svete Eufemije, Centar vizualnih umjetnosti “Batana” Rovinj u Photo Art Gallery – Batana iz programa udruge organizira izložbu fotografija: “Yaya in Wonderland“ - Ane Lorencin iz Medulina.
Na otvorenju izložbe, u petak 10. rujna 2021. godine u 20 sati. (Galerija Batana, Trg brodogradilišta 2. Rovinj) uz prisustvo autorice, autoricu će predstaviti kolega fotograf Đani Celija iz Pule.

YAYA IN WONDERLAND

Ima dana kad šetajući ulicama gradova, a može nam se dogoditi bilo gdje, na svim kontinentima, naletimo na prizor u kakvom izlogu, balkonu, ili na fasadi koji nas na prvi pogled otme, onda zbuni, možda i šokira, a potom razveseli, umiri i na kraju nasmije. Upravo taj efekt doživjet ćete na fotografijama Ane Lorencin iz serije “Yaya in Wonderland” – modernu bajku protkanu suptilnim potpričama u kojima će svaki gledatelj pronaći kakav detalj za sebe, možda iz svojeg djetinstva, ili bliže prošlosti, te će na kraju rastegnuti osmijeh od uha do uha, ali direktno iz srca.

Snimajući portrete različitih životnih situacija mlade osobe u nekom imaginarnom vremenu Ana Lorencin se igra sa stavovima i klišeima koji su bili nametnuti od strane društva u našoj prošlosti, te ih suptilno kroz bajkovito i vremensko okruženje transformira. Skoro pa sa opčinjenom predanošću svakom detalju na fotografiji Ana nam ne dozvoljava da se udaljimo od njene početne priče, te nas čvrsto vodi kroz svaku scenu vješto izbjegavajući zamke kiča. Svako voće je na pravom mjestu, svaki komad nakita dio je karaktera subjekta, a svaka nas pozadina uvuče u željenu atmosferu i prikuje duboko za sam snimak.

Energija između autora i modela u ovom slučaju prelazi uobičajeni obrazac model-fotograf. Ogromna povezanost između njih postoji od samog Yayinog rođenja te ona ima puno povjerenje u svoju kreativnu tetu sa kojom se godinama igra, otvoreno se prepušta da je transformira te zajedno stvaraju samo njihov svijet i zasigurno materijal za prepričavanja u “stare dane”. Takva se povezanost ozbiljnom fotografu dogodi možda par puta u profesionalnom životu, i to ako ima sreće. Ukoliko fotograf to pametno iskoristi, vrhunski je rezultat neizbježan, kao što je u ovom slučaju.

Ana Lorencin odlično barata baroknim shemama svjetla kojima su Vermer, Rembrandt i Caravaggio stvarali mističan i mračan ambijent s kojom se sva pažnja prenosi na sam subjekt. U moderno vrijeme i u suvremenoj fotografiji nalazimo točke jednakosti sa radovima autora kao što je Guy Bourdin, ili s Erwinom Olafom, nizozemskim autorom poznatim po nadrealnim situacijama i interpretacijama starih nizozemskih slikara.

U vremenu banalnih, teških i već stoput viđenih fotografija Anine su fotografije melem na ranu. One su osvježenje i ispunjenje svima potrebne vizualne gladi, te nas kroz duhovitost, intelekt i šarm lansiraju u poetičnu i nadrealnu bajku.

Đani Celija

KONCEPT VREMENA

Vrijeme je širok pojam i mijene unutar njega zanimljive su svakom pažljivom promatraču. Kako ono 24-satno tako i povijesno kroz godine. U ovom prikazu zaustavit ćemo trenutke - fotografijom.

Autorica (Ana Lorencin) je uz pomoć ženskog modela (Zare Buždon) s kojom je i u srodstvu, naime Zara je autoričina nećakinja - zaustavila dijelove njenog života i dodijelila joj ulogu mlade ekscentrične aristokratkinje te zabilježila pomalo bajkovite komične i nespojive poglede na život. Scena i odjeća modela bili su duboko promišljeni s mnogo skrivenih detalja djelomično enigmatskih ali pažljivo i mimikrijski uklopljenih u cjelinu. Odjeća je djelo poznatog pulskog avangardnog kreatora Saše Obradovića sa kojim dugi niz godina surađuje te je nakit na fotografijama djelo Maje Čerljenko. Fotografije će imati kolorističku patinu vidljivog utjecaja Rembrandta i Caravaggia. Spojiti će se prošlost i budućnost u svakom portretu, protok vremena je konstantan ali i nebitan, sve je moguće i sve je dozvoljeno, sve kombinacije su bezvremenske i bez trendovske.

Vrijeme, sati, povijest se ponavlja, vrijeme je isprepletena mreža godina, sati, minuta… u sadašnjem kaosu života sve ima smisla.

Ana Lorencin

Otvorenje izložbe: petak, 10. rujna 2021. godine u 20 sati. Galerija Batana, Trg brodogradilišta 2. Rovinj.

Radno vrijeme: Ponedjeljak-petak, od 10 do 12 i od 18.00 do 21 sat. Subotom, od 10.30 do 13 sati.

Izvan radnog vremena po najavi ili pozivu (098/660357).

site copyright © 1998.-2021. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…