Aragorn [17. 02. 2011.] |
Kao prvo pozdrav svima! Zanima me kakva je procedura što se tiče printanja velikih formata. Ja svoje fotografije obrađujem u RGB coloru, i takve stavljam na Zine. Rečeno mi je da za print, fotografiju treba prebaciti u CMYK color. Tu nastaje problem, prilikom prebacivanja iz RGB u CMYK fotografija gubi na kvaliteti što je i logično. Dali odmah obrađivati fotografiju u CMYK-u ili postoji bolja varijanta. Želio bi nekoliko svojih fotografija zakačiti na zid, pa prije nego li to učinim dobro bi mi došli savjeti, gdje rade najbolji print u Zagrebu, koja vrsta papira je najbolja itd…. Unaprijed zahvaljujem, Lp |
Kaboom21 [17. 02. 2011.] |
veliki formati su relativan pojam ;) u labos furam adobe RGB i sve sa printom savršeno štima, takodjer u istom profilu uvijek isporučujem fotke i sve što mi je izlazilo po raznim tiskovinama je uvijek štimalo...sad, da li oni tamo nešto mijenjaju, to neam pojma. |
Aragorn [17. 02. 2011.] |
Da budem precizniji B1 format ili ti 70 x 100cm. Bi ja i veće ali zidovi ne dozvoljavaju. |
Kaboom21 [17. 02. 2011.] |
meni pada na pamet efke hondlova ( često tamo printam i meni je jako okej ), Digital Foto Art iliti DFA, ne znam da li kod Cerića printaju... i brijem da ima hrpa drugih varijanti za print koje su i jeftinije samo je pitanje koliko to valja. |
Febivjetar [17. 02. 2011.] |
CMYK ti treba samo ako ide u tisak, dakle offset ili kaj več slično imaju. nisam grafičar pa bolje nek kompetentniji kažu. inače, kolko ja znam, a nisam tu baš doma(labos i slično) pa možda i griješim, za izradu fotki u fotostudijima treba RGB. neki hoće uzet i tiff ali večina traži najveću moguću rezoluciju jpga u 8bita RGBa.... |
23-D [17. 02. 2011.] |
Ovako...odmah kao prvo i osnovno i čudno mi da ljudi to već ne pjevaju.... ...ne vidim nikakvog razloga za raditi print. Kao prvo...print je skuplji ili jednake cijene kao i osvjetljavanje (ako i ima jeftiniji, vjeruj mi ne želiš to jer su vjerojatno u pitanju loše boje ili loši papiri) Drugo...upravo zato što printer radi sa CMYK bojama, a osvjetljivač sa fotoosjetljivim papirom print ne može postići vjernost boja, a pogotovo ne fine gradacije kao i osvjetljivač (dobri printeri su blizu, ali nije to to)...naravno uspoređujem kvalitetno kalibrirane strojeve... Treće...i možda NAJVAŽNIJE je trajnost fotke....print vremenom blijedi, pogotovo u osunčanim prostorima....fotka na fotopapiru traje barem 3-4 puta duže... U Fotofanu (Varaždin) rade fotke po jako prihvatljivoj cijeni 200kn metar kvadratni...maksimalnog formata 76cm x "beskonačno"....pošalješ mailom, dobiješ kući HPexpressom (ili DPD, ne znam više) Ili imaš DFA u Zagrebu, ali mislim da im je kvadrat fotke duplo skuplji (iako su možda nešto kvalitetniji |
ramses [17. 02. 2011.] |
Ja se nebi slozio sa tim da je print manje kvalitete, ako pricamo o vrhunskoj kvaliteti razvijanja u kemiji mislim da toga u hrvatskoj nema barem ne kos spomenutih u gornjem tekstu a takva povecanja na velikim formatima u svakom slucaju nisu jeftina. Sto se trajnosti tice mislim da su trajnija od printa ali ako se printa na galerijskim papirima sa dobrim tintama kao K3 tinte od epsona mislim da nije upitna trajnost ispisa kad kolekcionari koji ne pitaju za cijenu printa koriste takvu vrstu ispisa, u svakom slucaju print na epson papiru ostavljen na suncu mijesec dana polu prekriven da se vidi koliko ce izbljediti nije izbljedio minimalno. U svakom slucaju ako pricamo o kvalitetnom printu onda se ne moze raditi o jeftinom printu, jeftini print moze biti dobar za cijenu koju ga se plati ali ne kvalitetan ili vrhunski |
23-D [17. 02. 2011.] |
Lovro, sličnu stvar sam i ja rekao... Ali...kako nema vrhunske kvalitete prazvijanja u HR tako nema niti vrhunskog printa.... dalje...rekao sam da su blizu....čak dobro složen print je jako blizu, odmah do razvijene fotke, ali nema šanse da je bolji...a onda dolazimo na cijenu...takav print će biti barem 50% skuplji od razvijene fotke...a često i 100% Idemo još malo o kvaliteti....prođi noktom ili nečim oštrijim preko printa i prođi preko razvijene fotke....na razvijenoj fotki može doći samo do fizičkog oštećenja papira, dok na printu može doći i do oštećenja boje.... I da....K3 boje su odlične, ali nikako nisu state of the art....u print krugovima (čitaj među grafičarima involviranim u color management) je nadaleko poznat prilično izražen problem Vivid magente tj. pokrivanje kolornog spektra u crvenom području....zbog toga su i izmislili Vivid magentu da pokušaju ublažit njihov problem u crvenom, ali i dalje trtljaju oko crvene jer nisu dobili zadovoljavajuće rezultate.... |
23-D [17. 02. 2011.] |
Dalje.... RGB kolor gamut je daleko širi od CMYK kolor gamuta tako da kod printera sam signal koji je na izlazu stroja ima srezan spektar, dok je kod osvjetljivača izlaz svjetlo tj RGB signal. Ili da pojednostavim papir kod osvjetljivača prima RGB zapis fotografije koji je bojovno puno širi nego CMYK zapis kojeg prima papir printera.... Tako da...ako uzmemo savršeno složen sistem za osvjetljavanje i savršeno složen print sistem, NEMA ŠANSE da print bude kvalitetan kao osvjetljena fotka.... (pod savršeno složen sistem mislim na sve od kalibracije, RIPa, pa do stroja, papira, boje, kemije....ugl. cijeli workflow)
|
23-D [17. 02. 2011.] |
i onda se opet vraćam na cijenu i trajnost same fotke :) :) :) (iako u slučaju tog savršeno postavljenog sistema niti razvijanje ne bi bilo baš jeftino zbog cijene papira i kemije, a i samog stroja) |
ramses [17. 02. 2011.] |
u hrvatskoj ima daleko boljih printa nego razvijanja, barem koliko je meni poznato, vrhunski printer neje vise tako skup a vrhunski stroj za razvijanje koji kosta 6x vise od najboljeg printera nije moguce isplatiti na hrvatskom trzistu tako da mislim da ga definitivno nema. Kvalitetan print ne mora biti otpporan na fizicka ostecenja nego mora zadrzati originalne boje sto duze i svakako biti sto vjerniji izvornom file-u ili scan-u, ako nekom treba da print bude otporan na sve moze printati na plexi ili na film pa je onda otporan i na vodu :-) Na Photokini sam vidio sve printere na trzistu i razvijace i osim vrhunskih razvijaca koji daju nevjerojatnu kvalitetu printeri su puno sire upotrebe i daju bolji ispis nego vecina masina za razvijanje ,ponavljam pricam iz osobnog iskustva sta sam vidio. To sta kazes o rgb-u i cmyk-u sve stoji isto tako i o K3 tintama, samo reci koliko fotki ide na print a da nisu prosle barem 5-6 korekcija u lightrumu il ps-u a da ne pricamo o filterima i sl, nakon 5 korekcija u Ps-u vec si ubio prelazne tonove i znaci prica o konverziji rgb-cmik ne drzi vise vodu a dan nastavim da snetori aparata koji vecina ljudi koriste nema spektar boja kao i analogija pa i da nam je dostupna najbolja tehnika za razvijanje nista od toga kad je vec snezor u aparatu manjeg tonskog raspona. Stoji to da je print uvijek skuplji od razvijanja ali na velikim formatima od A2 na dalje razlika je sve manja , 50% kao sta kazes je definitivno pretjerano ... ufff bole me prsti dosta je pisanja za danas |
seewolf [17. 02. 2011.] |
nosi rgb file tamo, po mogucnosti da imas tiff.. i nemas briga :). |
Boddhi [18. 02. 2011.] |
Spremi fotke kao 16-bitni TIFF i pri spremanju (kod "Save AS") izaberi opciju "Embedd Color Profile" Ja svoje fotke zbog vjernosti boja i prijelaza uvijek spremam u ProPhoto RGB profilu jer mi tak i odgovara, pa kad idem na print onda uz TIFF fajle uvijek spremim i fajlu kolor profila (na kompu ih nađeš kao *.icm ili *.icc ekstenzije) |
Febivjetar [18. 02. 2011.] |
e da, dobro ti veli prosvjetljeni.... nemoj to zaboravit ugradit(embedat) jer ti fotka može ispast potpuno drugačija... |
Lagonda [18. 02. 2011.] |
Odes u DFA i s njima se sve lijepo dogovoris. Decki za svaku pohvalu. Uvijek se s njima lijepo razgovaram. :) |
perajica [18. 02. 2011.] |
evo direktno iz produkcije velikih formata... trajnije su fotografije koje nemaju bleech u papiru, koji je stavljan u sam papir od 50ih, pa je time dakle; klasična crno-bijela do 50ih trajnija nego one nakon, C-print nikako nije trajan (15-20godina) jer ima ubojite kombinacije bleecha, a glicee je 100 do 200 godina samo ukoliko (ili sto bi rekli logicari; iff- if and only if) ako naravno nema bleecha, s tim da je trajniji baryta (velika pouka fotografiji iz XIX stoljeća). A nikako nije trajan i opasan je po zivot (kancerogen, samozapaljiv) solventni tisak, ostalo je stvar kombinacije... odnosno; klasična crno-bijela i ink-jet na acid-free i cotton bez bleecha su jednako trajni, a onda C-print i ink-jet na popularnim papirima, a onda otprilike jednako Polaroid i solventni print. S tim naravno da i cijene odgovaraju klasama (pa i svrhe; prvi red je za galerije i muzeje koji traže garancije prilikom kupnje, drugi za priručneb izložbe, a ono zadnje za... hm, zadnje) Evo zadnje konferencije Instituta za Fiziku, London (prosle godine) http://iopscience.iop.org/1742-6596/231/1;jsessionid=68DAE8AF23FAF1CBCDF7D2A035A53ECA.c2 pozdrav iz Splita! |
perajica [18. 02. 2011.] |
ps. saljem i link na klasik Wilhelm Research (najveće studije za trajnost i konzervaciju / nezavisni usporedni testovi, onima koji vole čitati http://www.wilhelm-research.com/book_toc.html |
perajica [18. 02. 2011.] |
ps. saljem i link na klasik Wilhelm Research (najveće studije za trajnost i konzervaciju / nezavisni usporedni testovi, onima koji vole čitati http://www.wilhelm-research.com/book_toc.html |
perajica [18. 02. 2011.] |
ps. saljem i link na klasik Wilhelm Research (najveće studije za trajnost i konzervaciju / nezavisni usporedni testovi, onima koji vole čitati http://www.wilhelm-research.com/book_toc.html |
kfazon [23. 10. 2013.] |
Pozdrav! Evo da se javim za print iz prve ruke.. Već godinama radim printeve sa Canon-ovim stojevima sa 12 pigmentnih UV otpornih boja. Taj print pokriva cijeli sRGB (prošireni RGB) gamut boja i trenutno je najkvalitetnije što možete dobiti današnjom tehnologijom ispisa. Ovi što razvijaju (RA4 tehnologija) u foto studijima nemaju niti približnu dubinu boja što nudi ispis s 12 pigmentnih boja. Njihov raspon je kao da ima limited RGB (16-248), a ne full RGB (0-255). Koristim samo premium papire i platna (canvas) koji imaju deklariranu trajnost više od 100 godina. S pigmentnim tintama je najbolja kombinacije jer nude najveću otpornost na UV zrake. Možete pogledati moj site www.fotkaj.net i vidjeti komercijalnu ponudu. Radimo i razne druge proizvode osim printa na foto papiru i platnu. Uglavnom sve veće od 30x40 cm. Da bih bio susretljivi, dajem vam popust na izradu od 20%. Samo kod narudžbe upišite u poruku da želite popust od 20% obećan na fotozine, pa ću korigirat cijenu :) Lijep pozdrav, Kristijan Fažon, direktor fotkaj.net |
Tomislaw [23. 10. 2013.] |
Nemam vremena sve čitati jer sam na poslu, ali vidim da se spominje print stoga: |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))