altair [01. 04. 2011.] |
Ako se na poznatoj stranici dxomark.com usporede senzori nekih entry Nikon DSLR-a s onima u poluprofi i kvaziprofi Canon modelima, onda ispada da "običan" D5000,ili D3100 daje kvalitetnije fotografije ne samo od Canonovog 600D, 60D , nego i - 7D O tome sam čitao ovih dana na stranim forumima ; što mislite o tome ? |
vmandic [01. 04. 2011.] |
I mene zanimaju stručna mišljenja znalaca foruma. Naime D7000 i A580 po allscore-u prelaze Canona 7D za 10ak pointova. Kako je to moguće? :) |
altair [01. 04. 2011.] |
Nije neobično za D7000 jel je to ipak vrlo napredan aparat, isto tako i Sony A580..tj. viša klasa od navedene ulazne |
gogoya [01. 04. 2011.] |
nisam baš primjetio da profesionalci prodaju svoje aparate i kupuju jeftine entri level modele kad su toliko bolji ... ;) |
Boddhi [01. 04. 2011.] |
nisam baš primijetio da neki sa tzv. višim klasama aparata rade bolje fotke negoli ja sa svojim 350D 2 puta omotanim izolir trakom da se ne raspadne ;o)) |
seewolf [01. 04. 2011.] |
to su kontrolirani uvjeti i mogu se donekle uzimati za referencu.. ali kada dodes na teren ne zelis razmisljati joj koliki mi je iso, joj koliko treba od trenutka stiskanja okidaca dok fotic zapravo napravi sliku, oce mi af uhvatit itd itd.. profi tijela nisu samo drugaciji chip, sve je na nivou iznad i to se placa vise. inace, da mozes dobiti kvalitetu slike kao i neki jaci model, ali uvijek ti je tu pitanje koliko i kakva obrada sljedi nakon skljoca. problem kod 50d, 60d, 7d serije aparata je sto su chip totalno promasili. 40d ima 10mpx i to sve stima, jedino sto ima prejaki aa filter ispred chipa. 50d ima 15mpx bezveze nabrijanih i na kraju daje losiju sliku od 40d sto se tice suma. 60 ima 18mpx sto je puno puno previse za tako mali chip i opet daje losiju sliku od 50d (a 60d ima isti chip kao i 7d btw (bar mislim)). ja bi bio najsretinij da naprave tijelo sa 12-15mpx (govorimo o aps-c senzoru) ali porade na ostrini, na signal/sum odnosu itd itd.. ali ne, mpx su ono sto se prodaje i to se mora gurat dalje. |
altair [01. 04. 2011.] |
Nažalost Canon ništa ne radi na dinamičkom rasponu i rasponu-dubini boja....Zato i imamo takva tijela koja su danas tražena ---dobrim dijelom zbog zaluđenosti pixelima |
Boddhi [01. 04. 2011.] |
ma to brijanje pikselaže je najnotornija glupost 12mpx je i za moje potrebe maksimalni maximum |
vmandic [01. 04. 2011.] |
Glasam za 12 mpx max za bilo koji apsc senzor... |
ASAHI [01. 04. 2011.] |
ma ti megapikseli samo "kvare oči" |
kiki-9 [01. 04. 2011.] |
moze li mobitel davati kvalitetniju sliku ;) |
seewolf [01. 04. 2011.] |
gledajte to sa stajalista canona, da ostane na 12mpx i da samo radi na rasponu i bojama.. ko bi to kupio? cuj stari, imam novi fotic dinamickog raspona od 15 blendi sa 32bitnom pretvorbom drito na chipu..... druga osoba to cuje, bla bla bla bla bla bla jako malo mpx bla bla bla bla bla.. i onda ode i kupij kompakt od 234mpx i veca je faca u gradu. |
SMVO [01. 04. 2011.] |
Canon profi modeli osim Marka ds III su svi do 16 i nešto mp. 7d ima previše mp-a na crop senzoru, ako mene pitate, ali mu je AF ludo brz i to je bio moj glavni tazlog kupnje. Kupio bih ja Mk IV da je netko htio kupiti moj 7d sa opremom. |
pisoj [01. 04. 2011.] |
Odnos veličine senzora i rezolucije trebao bi se raditi prema objektivima, ipak o njima ovisi iskoristivost te rezolucije. |
ASAHI [01. 04. 2011.] |
pita me jedan nepoznati čovjek (kraj kojeg sam slučajno stao namještajući se za uhvatit jedan od nezaboravnih kadrova) on: kolko MEGApiksela ima taj tvoj aparat? ja: 10 on: phahahaha, moj mobitel ima 13 ...spremi ga u đep i ode. :/ |
pisoj [01. 04. 2011.] |
Neka pita on za Nikon D3s... |
Boddhi [01. 04. 2011.] |
gle sad ovo da ne ode na prepucavanje oko Canona i Nikona opet koliko ja znam već su odavna na stranim forumima zaključili da zapravo i nije važna veličina mpx fotke koju senzor daje - nego baš količina pixela koja se nalazi na kvadratnom milimetru senzora i to onda određuje i dinamički raspon i kvalitetu fotki na toj megapikselaži APS-C senzor i ima svoje granice do kojih ubrijavanje dolazi, nažalost tehnička kvaliteta boja i dinamičkog raspona i mikrokontrasta fotki tada drastično pada, i sam sam stvar uvidio kada sam dobio neke stvari "ispranije" baš tamo gdje to sa starijim aparatima nikada nisam dobio nisam neki ljubitelj određenih brandova, ali po meni je ipak velika šteta što se u manjim modelima Canonovih aparata (450D, 500D, 550 itd) nije išlo na optimizaciju dinamičkog raspona i sl, nego baš na brijanje megapikselaže za šetnje gradom volim imati maleni i lagani aparat pa sam tu odavna odustao od malih Canona i prešao na Lumix G2 - i sada kada usporedim produkte Lumixa ili 550D razlike u fotkama mi se čine svemirske jer pri pretvorbi u CB i sl. ispada da je dinamički raspon Lumixa G2 čak mnogo veči pa su mi CB fotke tako i boljeg tonskog raspona itd. A radi se o tome da je Lumixov senzor onaj Micro 4/3. Helou, dakle i manji je od APS-C senzora.... |
kiki-9 [01. 04. 2011.] |
slicno sam i ja prosao ASAHI :))))))))) |
nik [01. 04. 2011.] |
može, zakaj ne niko pulić će me oprat po zavojima kak god uzmeš - posebno ako auti nisu tipa razlike trabant i impreza (a navedeni aparati nisu) no kako već pametniji od mene rekoše - nije senzor jedina bitna stvar u haparatu |
viper [01. 04. 2011.] |
da mali senzori ne mogu podnijeti mnogo piksela je obična fotografska dogma vidjeti ćete to za koju godinu kad APS-c budu imali 24 ili 36 mpx ;) |
Night [02. 04. 2011.] |
Viper, dobro ti kažeš, za vrijeme Pentiuma 133 bi ljudi rekli da će se 500MHz procesor kuhati kao lud i da nema smisla, a eto danas imamo 3000MHz i više, i rade mrtvi hladni, srećom više hladni nego mrtvi. :) |
qlc [02. 04. 2011.] |
Evo, slažem se sa Seewolfom, profi tijelo ne čini samo senzor nego hrpa drugih stvari... Od ergonomije, brzine pristupa bitnim opcijama tj, ''dedicated'' tipke, kvalitete izrade, AF motor u tijelu itd... Al uglavnom: DXOmark analizira isključivo raw format, NE jpeg, što nas dovodi do nečeg vrlo, vrlo interesantnog... Naime, ja obožavam svoje Fujije S5 Pro, imam ih 2 komada, da ne duljim, OBOŽAVAM njihove boje i dinamički raspon te fotkam isključivo u jpeg-u. Probao sam i raw, al jednostavno volim kako fotić složi jpeg. Anyway, što je kod njih interesantno je da u jpeg-u imaju isti raspon kao i u raw-u, otprilike 12 EV, ali da se razumijemo, ak skurite u jpeg-u nemrete je vratit ko u raw-u. Nitko ne zna kako su to napravili, ali jesu... 12 EV u jpeg-u.... To nije nužno dobra stvar, morate bit spremni na malo post-processinga jer su fotke, kako da to kažem, predefinirane i izgledje "flah", al ništa što jedna "S" krivulja nemre riješit... Naravno, ovdje govorim o predefiniranosti dinamičkog raspona, rezolucija bi mogla bit i bolja, al za moje potrebe je i više nego dostatna... Što nas dovodi do D700... Brutalan aparat po mnogo čemu (neznam jel se piše zajendo il odvojeno :D) Po testovima u raw formatu, zakon, 12 EV u jednoj fotki, al pri kompresiji u jpeg sve to nestane i padne na nekih 7.8 EV. Kam to ode ja neznam, nit je bitno, bitno je što TI misliš fotkat, u kojem formatu i tako to. Ono što želim reć je da ne provodiš besane noći na DXOmarku jer dan danas ekipa s najnovijim dslr-ovima nije uspjela skopirati fotke Ansela Adamsa napravljene prije o-ho-ho s čistom analogijom i ručnim kemijanjem... Nije sve u šumu, high ISO-u, pixel density-u, difraction limitu i ne znam već čemu... Naravno da oprema igra (veliku) ulogu u fotografiji, al ipak je na kraju pojedinac taj koji radi nadprosječne fotografije... Čisto kao dokaz tome, spomenuo bih članicu ovog foruma, a i na široko poznatu Marinshe... Cura je fotkala sa Fujijem S3 Pro i dogurala do svjetske naslovnice... Po DXOmarku, to bi bio dno dna aparat, ako su ga uopće recenzirali... No, da završim, kaj god da uzmeš nemreš jako fulat, sve je to tu negdje, naoružaj se znanjem i kvalitetnim staklom i nebo je granica....
|
altair [02. 04. 2011.] |
Hvala svima na iznesenim mišljenjima; kad sam postavio pitanje naravno da nisam mislio na brzinu okidanja,kućište,itd. nego na čistu kvalitetu fotografije kod koje dinamički raspon,"color depth" i gustoća piksela igraju glavne uloge... @glc Primjer Fuji-S3 zapravo dokazuje da su testovi DXOmarka -- točni , naime to digitalno tijelo je još 2003 imalo 13 EV , dakle daleko, daleko iznad dna |
flyboy [02. 04. 2011.] |
Dopustite mojoj malenkosti nekoliko slovca. 1. Na tržištu DSLR-ova trenutno ne postoje izrazito loši fotoaparati. 2. Neki današnji tzv. "entry level" DSLR-ovi su, po pitanju kvalitete slike (j... sad broj piksela) kudikamo bolji od tzv. "pro DSLR"-ova iz cca 2004 ili tu negdje. 3. Pri izboru fotoaparata pametno je uračunati faktor "Ergonomija", posebno ako namjeravate cijelo ljeto ili godinu držati fotić zalijepljen za nos. 4. Najbolji fotoaparat na svijetu je "nikocanolymsontax". 5. Hura ! Film je preživio. 6. FOTOGRAFIRAJTE ! |
Zabac [02. 04. 2011.] |
Kakvo si pitanje postavio, dobio si i takve odgovore. A kaj bi htio? Profi ne znači nužno i bolja fotografija. Profi znači da će aparat raditi gdje oni koji nisu profi, neće. |
gero [02. 04. 2011.] |
Kad na poslu odem na teren a aparat ostane doma,slikam sa xperiom x10 i to je ondak profi jerbo sam je rabio vezano uz posao i dohodak,a danas kad sam isao sa Oly-em slikarati strelicare bio sam totalni amater jerbo sam radio za svoj gust... |
epozar [03. 04. 2011.] |
@qlc.. otkud to "da ne znaš kako su napravili kod Fuji S5"? pa stvar je u dodatnoj svjetlosnoj ćeliji po svakoj glavnoj koja mjeri samo highlighte.. i to se poslije spaja u processingu. |
qlc [03. 04. 2011.] |
@altair: Evo, sad sam pogledao, skroz zaboravio da su ga review-ali i on je na 83. mjestu overall, dakle, samo sam htio reć da ako ga se zna korisiti da (ne samo njega, bilo koji razumno dobar aparat) da se može daleko dogurat. Meni je njegova najveća mana bila WB u miješanom svjetlu, gro je felšao, čak i customi tu nisu pomagali... @epozar: Nisam mislio reći da se ne zna kako su uspjeli postići toliki raspon, to je vrlo dobro dokumentirano i uvod je u bilo koju recenziju S5-ice da to rade pomoću S i R pixela. Stvar je u tome da taj raspon ostaje i u jpeg formatu što nisam primjetio da je slučaj kod drugih aparata jer je jako velika razlika između DR-a u raw-u i jpeg-u. Tipičan primjer toga je d700. On kad fotku snima u jpeg izgubi 4EV raspona... Na kraju na ISO 200 ostane 7.8EV, a pri ISO 100 7EV, al dobro, 200 mu je nativna osjetljivost pa uzmimo to kao referencu a ne 100. Naravno, razlika je u samoj bitaži zapisa, ipak ima 14 bitni raw), al to i curves nemogu bit jedino objašnjenje tako velikog gubitka raspona jer da su to faktori, S5 nebi mogao imati isti raspon i u raw-u i u jpeg-u... Any thoughts? |
rerom [03. 04. 2011.] |
@altair - " Može li entry model davati kvalitetniju fotku od "profi" modela " Fotku ne cine ni senzor, ni staklo, ni tonski raspon, ni ergonomija aparata...fotka je komad papira, platna, il čega već sa reprodukcijom autorovg uma tj. necega sto je uočio i sto ga je natjeralo da to ovjekovjeci. Nekome je ta reprodukcija lijepa, nekome nije, a na struci je da raspravlja o kvaliteti..Ta rasprava o kvaliteti sigurno ne vodi u smjeru o senzorima, tonskim rasponima i sl.. Pozz !! |
altair [03. 04. 2011.] |
Mislio sam da je od samog početka jasno na što se odnosi moje pitanje.. Pa sigurno ne na umjetnički dojam - jer je potpuno jasno da ima ljudi koji će sa kompaktom od 500 kn napraviti nešto što mnogima neće uspjeti ni sa 4-5 000 eura vrijednom opremom No zar netko mora imati samo art fotografije da bi se divili i oduševljavali uratcima ? Koliko puta smo ostali bez daha prilikom pogleda na npr. "običan" pejzaž, istančanu makro fotografiju i sl... I tu dolazimo do onog najbitnijeg -- staviš na stativ Nikonovo entry tijelo, potom Canon 7D -- te ustanoviš da prvi daje vjerniju fotografiju jer ima bolji dinamički raspon i raspon boja Canonov stroj je tehnički superiorniji,a entry tijelo daje vjerniju fotografiju --- po mojem skromnom mišljenju nema nikakvog razloga da Canon košta barem dvostruko !! više.... |
altair [03. 04. 2011.] |
Mislio sam da je od samog početka jasno na što se odnosi moje pitanje.. Pa sigurno ne na umjetnički dojam - jer je potpuno jasno da ima ljudi koji će sa kompaktom od 500 kn napraviti nešto što mnogima neće uspjeti ni sa 4-5 000 eura vrijednom opremom No zar netko mora imati samo art fotografije da bi se divili i oduševljavali uratcima ? Koliko puta smo ostali bez daha prilikom pogleda na npr. "običan" pejzaž, istančanu makro fotografiju i sl... I tu dolazimo do onog najbitnijeg -- staviš na stativ Nikonovo entry tijelo, potom Canon 7D -- te ustanoviš da prvi daje vjerniju fotografiju jer ima bolji dinamički raspon i raspon boja Canonov stroj je tehnički superiorniji,a entry tijelo daje vjerniju fotografiju --- po mojem skromnom mišljenju nema nikakvog razloga da Canon košta barem dvostruko !! više.... |
rerom [03. 04. 2011.] |
Ako gledaš iz te perspektive, mislim da da ne postoji neko univerzalno riješenje tvoje dileme tj. ovaj entry level model će mi bolje odraditi i macro i pejsažnu fotografiju, kaj će mi skuplji model?? Da postoji odgovor na tvoje pitanje, svi bi bili na tom set up-u..Mislim da svi proizvođači znaju formirati realnu cijenu nekog komada opreme, a to što ljudi kupe neki skuplji model, a koriste 30% njegovog kapaciteta, to ti štima... Iz tog aspekta analogija je zakon..imaš stakla, tijelo, a " senzore " izmjenjuješ adekvatno uvjetima u kojima se nađeš...al zato razvijanje, skeniranje...ufffff ;) |
susko [03. 04. 2011.] |
Mislim da su ti razlike u dinamičkom rasponu, boji i sl stvarima prvenstveno do obrade raw datoteka, tj onaj ko zna kako dobro srediti sliku će dobiti kvalitetan rezultat iz bilo kojeg (modernijeg) DSLR-a, pod uvjetom da ima kvalitetan objektiv i korektno napravljenu originalnu fotografiju naravno... |
Zabac [03. 04. 2011.] |
Usporedba Nokona i Canona, te tjoje rezoniranje ne stoji. Isto kako ne stoji da čovjek ima 11 prstiju na obje ruke. Krivom pretpostavkom se izvode i krivi zaključci. Tako možemo gledati i širokoformatni sustav s ogromnim senzorm koji košta strašno puno, a da je neproporconalno cijeni. Primio si se ko pijan plota 7D mdela. Snzor nije jedino kaj postoji na fotoaparatu. Dobro ti veli rerom, uzmi analogno tijelo (FM2 ili tako nešto) i neki vrhunski objektiv (17-35/2.8 recimo) i uvali film kakav hoćeš i tuci. Daj to poskenirati u pristojnoj rezoluciji i vidjeti ćeš rezultat. |
susko [03. 04. 2011.] |
Još nešto - ne gledati DxO mark... pec, pec - to su idioti samo takvi te njihova "metodologija" nema veze rođene s ičim. |
vmandic [03. 04. 2011.] |
+ dxo ne radi recenziju sa 154135 objektiva proizvođaća pa uzima srednje očekivanu vrijednost kvalitete za neko mjerenje, dxo se bavi tijelima na onim mjerenjima što svakako pada u vodu kad dodaš dobar objektiv i vještog fotografa. |
Zeke [03. 04. 2011.] |
Može - ne znači i da hoće. |
sholky [04. 04. 2011.] |
Uvijek iste price. :D Naravno da slika fotograf i naravno da ima ljudi ( tu) koji ce sa nekim kompaktom radit bolje nego ja sa bilo cim i naravno da su prakticki svi SLR-ovi danas "bolji" nego 99% fotografa koji ce ih koristit. Ali, cisto ovako s tehnicke strane koja je vecini nas eto zanimljiva, iako beskorisna za fotografiju. Dxo mjeri senzore u rawu, i to radi jako dobro. Odnedavno mjere i kombinacije senzor+objektiv, u to sad ne bi ulazio. Sto se tice mjerenja senzora u rawu, Canon kasni. Zadnja Sony (i Nikon i Pentax, isti senzor) generacija senzora je jednostavno puno bolja od onog 18mpx Canona (koji je bio ok kad je izasao), ali ga Canon ne mijenja nicim novijim. Na stranu to sto je i taj Canonov senzor vise nego dosta za (skoro) sve nas tu i sto je ostatak fotica bitniji i sve to... Canon kasni, i zanimljivo je sad gledat kako ce se dalje odvijat situacija. :D |
gogoya [04. 04. 2011.] |
situacija će se odvijati tako što je Canon toga svjestan i što radi na novom čipu (ako ga već i nemaju u džepu) ... ali mi ga nećemo vidjeti prije nego što Canon zaključi da mu prodaja pada zbog lošijeg čipa u odnosu na Sonyjev. ;) |
pisoj [04. 04. 2011.] |
Dobro je da postoji konkurencija... |
epozar [04. 04. 2011.] |
globalno gledano sve je to jaaaako dobro |
seewolf [04. 04. 2011.] |
ja podrzavam i nikon i sony i pentax (kod olyja nemam sta podrzavat vise :p). neka izbace ultra turbo mega giga tera kilo ato dobre aparate, jer ce onda canon izbaciti neku svoju vezriju i sve ide prema naprijed :D. a cijene ce 'stare' opreme padat. inace bi svi jos dan danas bili na 300d :). najveci je problem sto je sada sva canonova proizvodnja zatvorena, a zalihe su ogranicene. zadnji put kad sam gledao ni nikon ni sony nisu nesto bolje stajali. |
susko [04. 04. 2011.] |
Bolje bi im bilo da izbace poštene objektive koji ne koštaju kao sv. Petra kajgana, a ne da imaš dobre precijenjene objektive s jedne strane i krš objektive s druge strane. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))