Roby-ZD [14. 10. 2011.] |
Odnedavno sam ovdje (cca nešto manje od godine dana) pa bi htio i želio naučiti osnove (i malo šire) kadriranja, važnost svjetla i ekspozicije, preko naprednih tehnika iskorištavanja svjetla u zatvorenim prostorima i posebno na otvorenom. Ideja mi je bila otvoriti raspravu NEvezanu uz "heavy metal" statistike, brojke, rekorde i ine tehničke điđe naših DSLR-ova, i time nas manje potkovane usmjeriti na pravi put u postizanju što boljih rezultata (fotografija). Isto tako danas fotografiranje ne bi bilo TO bez Post obrade. Što god netko govorio, danas dobra fotografija nije samo ona koju savršeno okinemo iz prve s time da savršeno pogodimo balans bijele, ekspoziciju, svjetlo, eventualne pokrete i da uz to imamo savršen model koji nema ni jedan madež na čelu niti prištić na licu ili dlačicu tamo gdje nije mjesto. Mnogi će isto i dalje upotrebljavati film, no, većina neće. I tu smo u prednosti nad fotografima iz sedamdesetih i osamdesetih godina koji su, koliko god oni bili tehnički i umjetnički dobri, morali muku mučiti s nekim stvarima jer fotografija kad je uslikana, takva je ostala uz neko sitno retuširanje i maskiranje. Danas je to uz PS puno jednostavnije pa svatko (skoro) može napraviti zavidan rezultat, uz poznavanje i uporabu rznih filtera, brusheva, itd. Rasposao sam se ko veliki, ali nadam se da te razumjeli što je pisac htio reći. Zahvaljujem na svakoj sugestiji i savjetu :)) |
seewolf [14. 10. 2011.] |
najbolje ces rijesiti neke stvari ne obradom nego razmisljanjem unaprijed prije okidanja. mozes ti okinuti crapy fotku, tri dana je retusirat i nabijat efekte i danas ce ti opet to proci na internetu. ali ako se potrudis prilikom samog slikanja, rezultat ce sigurno biti bolji uz puno manje obrade. doduse, tesko da ce postici neku veliku popularnost bez nabijenih efekata, ali stas, takvo je vrijeme :). |
janimir [14. 10. 2011.] |
sugestiji i savijetu… o čemu? nisam baš skužio pitanje u tvom postu, osim želje da naučiš osnove (i malo šire) kadriranja, važnost svjetla i ekspozicije, preko naprednih tehnika iskorištavanja svjetla u zatvorenim prostorima i posebno na otvorenom, a za što je jedna ovakva rasprava malo premalen prostor :D no, mogu dodat jednu stvar — fotografi u sedamdesetim, osamdesetim, tridesetim i mnogim drugim godinama u prošlosti su itekako rabili kojekakve tehnike iznad sitnog retuširanja i maskiranja. neki više, neki manje, neki uspiješno, neki uspiješnije… poanta tog dijela je — “PS je ipak samo (izvrsna) kopija tamne komore i retušerskog stola”… :) |
Roby-ZD [14. 10. 2011.] |
To mi je i bila poanta. Svesti PS i slične programe na minimum, fokusirajući se već pri gledanju kroz objektiv, kako izvući maximum iz onoga što želim postići. Kompozicija, kadriranje i već ono prije navedeno.. to me zanima i kako to sve na najbolji način iskombinirati. Teoretski je lako... ispucaj 2-3K slika, pa će se uhvatiti ruka... |
janimir [14. 10. 2011.] |
ili… kupi velikoformatnu kameru gdje je svaki postupak spor. ne nužno užasno spor, ali svakako sporiji i tjera te pred svaki kadar stat i promislit… :D |
Roby-ZD [14. 10. 2011.] |
E, da... mogao bih se nagraditi za Božić time :) |
ariesZG [14. 10. 2011.] |
Svodi se na to da koliko god neki ljudi uporno tvrdili da nije potrebno imati teoretska znanja o kadriranju ili tehnikama fotografiranja, ipak je, na njihovu žalost, to itekako potrebno. Jer, što znači "ispucavanje" 2-3 tisuće fotografije? Znači samo uništavanje zatvarača. Ali, ako se to radi a da se istovremeno čovjek dovoljno informira o tome "što radi i kako to radi", onda će ta praksa uroditi plodom. Isto kao što ovdje griješe mnogi koji se zanose tehnikalijama zaboravljajući pritom ono najbitnije > svjetlo + kadar. Svatko će ovladati osnovama tehnologije (vlastitog aparata), svatko će naučiti pravilno eksponirati fotografiju i proizvesti tehnički korektan snimak. Ali, postoji toliko mnogo finesa, varijanti, nijansi koje je nemoguće objasniti u par redaka. Zato i postoje škole poput Primjenjene umjetnosti, ili Akademije dramskih umjetnosti da te nauče tim finesama i tajnama struke. Naravno, ima masu sjajnih fotografa svjetskoga glasa koji su napravili zavidne karijere i bez sličnih formalnih škola, ali, nemoj biti u zabludi, itekako su ulagali u svoje teoretsko znanje, upijali literaturu, učili od ostalih, "oboružali se teorijom" paralelno trošeći hrpe materijala bruseći svoje vjsštine. Kao i u mnogim strukama, puno prakse bez teoretske osnove, a isto tako i puno teoretiriranja bez praktične primjene ne vodi nikuda. Ima, srećom, jako puno literature koja govori o kompoziciji kadra, osnovama svjetla, itd, itd, tako da je samo na tebi hoćeš li se upustiti u to i upijati. |
ksoric [14. 10. 2011.] |
Koliko sam ja shvatio, čovjek je očekivao, ako ništa drugo, a ono bar barem par kvalitetnih linkova s popratnim komentarima. Sugrađanine, ja sam ti sad par tjedana u gužvi, ali kad to rješim možemo popiti nekolicinu kava i pričati i analizirati svjetlost i komponiranje kadra. Nisam ni ja neki stručnjak, ali dvije glave uvijek znaju više i zaključuju bolje nego jedna. A mislim da ima i još par ljudi koji bi se rado pridružili toj vrsti druženja. Ako si zainteresiran moj broj ti je 091-528-7098. Također ću se potruditi iz arhive izvući jednu skriptu koju sam sastavljao u svojim počecima, a koja bi mogla sadržavati baš to što tebe zanima. Lijep pozdrav. |
boriszulj [14. 10. 2011.] |
Konačno normalna tema. "Učiti,učiti i samo učiti!" rekao je drug Lenjin. ;) Uz učenje ide sve ovo što je autischer napisao. Mnogi vrlo često podcjenjuju važnost naobrazbe u svim segmentima društva, u pravilu pravdajući svoje neuspjehe. Volio bih da sam prošao makar dio formalne naobrazbe za ovaj segment. Mislim da bi mi to jako koristilo prije svega u načinu razmišljanja o fotografiji i onoga što želim time reći. Neki dan mi je autischer dao odličan savjet do kojega ja nisam mogao doći sam od sebe. I još jednom mu zahvaljujem na tome. Digitalna fotografija je omogućila tisuće pokušaja i pogreški bez potrošene kune na razvijanje filma i fotografija. Odmah vidiš što je napravljeno i možeš to korigirati. Zato ja tvrdim da je digitalno doba unaprijedilo fotografiju jer omogućava stvaranje daleko većeg broja dobrih fotografija, a daleko manje razočaranja nakon što vidiš na filmu da je nešto ispalo mutno ili sl. Kod Photoshopa sam jako konzervativan i ne volim fotografije kod kojih jedini sadržaj čini obrada. Na žalost, mnogi se dive takvim fotkama. Just my 2 cents! :) |
ksoric [14. 10. 2011.] |
A da podjeliš savjet kojeg ti je aries dao? Možda nas ima još kojima je to potrebno. ;-) |
Roby-ZD [14. 10. 2011.] |
@autischer..hvala na iscrpnim informacijama i slažem se s tobom. To o ispucavanju par tisuća snimaka je bilo karikiranje...:) Bitnije mi je kvalitetno raditi...ali da znam što točno i kako :) @ksoric.. trenutno sam na drugoj hemisferi. Zahvaljujem na ponudi. Kave će doći na red za cca mjesec dana, pa se čujemo svakako :) |
boriszulj [14. 10. 2011.] |
@ksoric vrlo rado. Ispod ove fotke: |
ksoric [14. 10. 2011.] |
Može, u to doba bih i ja trebao biti dobar s vremenom. ;-) |
ksoric [14. 10. 2011.] |
Moj gornji post je išao kao odgovor Robyu. Borise, hvala. |
Roby-ZD [14. 10. 2011.] |
Zahvala Borisu i od mene :) |
ibanezfrelon [14. 10. 2011.] |
Odličan savjet, thnx! Može se znat šta je pisalo u opisu? |
begonja [14. 10. 2011.] |
meni su te sve stvari super ali jednostavno treba ima osjecaj za sklad i estetiku |
Roby-ZD [14. 10. 2011.] |
Je Gorane...slažem se. samo ta estetika i sklad ipoak moraju biti u nekim normama.. da se zadovolje elementi koji čine fotografiju kakva bi trebala biti. I kad se to sve posloži, trebalo bi biti u redu :) |
bernardV [14. 10. 2011.] |
seewolf ti je dao dobar savjet: "najbolje ces rijesiti neke stvari ne obradom nego razmisljanjem unaprijed prije okidanja" Prije bilo čega što radim u životu postavljam si 4 pitanja: ŠTO,KAD, KAKO i ZAŠTO (ne nužno tim redoslijedom). Isto tako i u fotografiji, jer ideja o fotografiji nastaje u glavi,prije nego li je snimimo. Prvo trebaš biti načistu ŠTO želiš snimiti, ali da bi došao do toga morao bi se okušati u nekim od smjerova u fotografiji. Zatim si postavi pitanje ZAŠTO bi to snimio, odnosno koja je poruka koju želiš prenijeti? Jer samo jedan korak bliže ili korak dalje može bitno promijeniti smisao fotografije. Tu postoji zamka: ako te neka scena ponese, ne znači da će jednako djelovati i na krajnjeg gledatelja. Tu dolazimo do pitanja KAKO. Za to trebaš otići na internet i ukucati "zlatni rez" te čitati i čitati. Vjeruj mi, ima dosta. A to je tek početak... I kad sve to skupa nekako spojiš u jednu cjelinu, dolazimo do zadnjeg pitanja: KADA. To već čini majstora... Kao što vidiš, ima dosta toga, ali valja prvo krenuti u istraživanje vlastite opreme: što može i u kojim uvjetima...bitno je da sve što radiš-radiš sa smislom- i puno okidaš ;) my 2 cents :) null |
Roby-ZD [14. 10. 2011.] |
Hvala domenico. :) zaista u kratkim crtama dobre smjernice :) |
ksoric [14. 10. 2011.] |
Opet ste se uhvatili zlatnog reza. |
Roby-ZD [14. 10. 2011.] |
Neka reza... svaka nova smjernica je dobrodošla. Ma kako god se previše činilo. :) |
boriszulj [14. 10. 2011.] |
Pa dobro,nije valjda samo zlatni rez pravilo kompozcije?! Ima tu i pravilo trećina kao recimo osnovno, pa puno toga drugoga. Ali da ja ne pametujem evo ti jedan zanimljiv link: |
Roby-ZD [14. 10. 2011.] |
Misao mi je bila da podijelimo osobna iskustva, a sve u svrhu dobivanja kvalitetne fotografije. Hvala svima na savjetima, linkovima i trudu :)) |
Roby-ZD [15. 10. 2011.] |
Zlatni rez nije toliko presudan :) |
Baya [15. 10. 2011.] |
Meni su puno pomogli savjeti i komentari uvaženih kolega ovdje, pod mojim ili tuđim fotkama, svjedno. kao dobar početak će ti pomoći ona znamenita knjiga Milana Fizija, upišeš poneki tečaj (bez srama, naprotiv), pročitaš online knjiga, odeš an poneko predavanje, izložiš se kritici i polako napreduješ. Univerzalnog recepta nema jer sliku prvo vide tvoje oči, aparatom je tek zabilježiš. Ako bude ugodna i drugim očima, na dobrom si putu. Ukoliko uspiješ isfurati neki svoj još neviđeni stil (a što postaje sve teže) a da se ljudima dopadne, na još si boljem. :) |
Roby-ZD [15. 10. 2011.] |
Kratko i jasno Baya :) Zahvaljujem, i ostalim kolegama na trudu i idejama. Dalje je sve na meni :D |
ksoric [15. 10. 2011.] |
Hehe, zapravo, oduvijek je i bilo sve na tebi. ;-) |
Roby-ZD [15. 10. 2011.] |
Slažem se u potpunosti... nema magije i magic touch Rad, rad i rad :) |
ksoric [15. 10. 2011.] |
;-) |
seewolf [15. 10. 2011.] |
ma netreba ti foto tecaj, doci na foto pivu i sve cemo ti objasnit :D. |
Roby-ZD [15. 10. 2011.] |
Cijenim ponudu :) Trenutno bi mi plivajuči trebalo skoro godina dana da dođem u HR:) |
Roby-ZD [15. 10. 2011.] |
*Plivajući, naravno :D |
SMVO [15. 10. 2011.] |
Pogledaj tu fotke zinovaca, ovak, na brzinu i nasumce pobrojenih: febo, autischer, kliker, cookie, riza, sokol, kresica, kopca, szeljko, mrml, belista, janimir, senn, berty... Stvarno ih ima hrpa izvanrednih koje nisam spomenuo, a svjetlopisači su i zanatlije od formata. Gledaj, pitaj, čitaj, primjenjuj na način da fotkaš i fotkaš. I naknadno obrađuješ, naravno... :-)) |
Sharpeye [16. 10. 2011.] |
Iz ove knjige možeš puno toga naučiti.. Preporuka svakome ;) |
pixino [16. 10. 2011.] |
Potpisujem Sharpeye! |
Roby-ZD [16. 10. 2011.] |
Hvala Sharpeye... prvom prilikom idem u nabavku te knige :) Da ne Gooooglam, koja bi bila adresa gdje bih se raspitao za tu knjigu :) |
ksoric [16. 10. 2011.] |
Adresa, a može i meni jedan primjerak. ;-) |
Roby-ZD [16. 10. 2011.] |
Fala patriote :)) Može primjerak :) |
ksoric [16. 10. 2011.] |
Once Upon a Time in the West, Sergio Leone, upravo bilo na TV-u, to ti je škola kadriranja. I Hitchcock. |
Klik-Kid [16. 10. 2011.] |
samo škljocat....praksa, praksa.... i dobro se zabavit |
epozar [16. 10. 2011.] |
potpisujem @ksoric film je baš "fotografski" :D |
Sharpeye [17. 10. 2011.] |
Tu si možete online naručiti ;) |
Pinky [17. 10. 2011.] |
bu se to moglo piknut na fotosajmum ta knjigica |
ksoric [17. 10. 2011.] |
Bu! A biti će tamo i autor, pa možeš s njime popričati i iznuditi posvetu. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))