Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Pravac koristenja aparata...
Lagonda
[24. 11. 2011.]

Citam dosta tih komentara i tako to...

Vidim da se ljudi interesiraju za fotografiju i to je super. :)

Medjutim, primjetio sam nesto pojavom digitalije a to je da je mnogima pomalo iskrivljeno misljenje ili sami pojam fotografija, fotic, objektivi...

Odrastao sam na filmu i nisam primjetio da je to onda bilo kao danas.

Naime, dosta ljudi je sa filma preslo na digitalce. Neke stvari su se olaksale. I onda je nastao boom. Digitalni slr aparati su cinili cuda jer su se dobivali zaista dobri rezultati a sve je bilo nekako "brzo". I onda je marketing uhvatio maha. MP, zoom, nekakve mozda i totalno nebitne stvari itd.

I kad se sve te sitnice zbroje i oduzmu, a ima ih jos, dobije se jedna velika kasha. Ljudi danas pitaju za kupnju SLR-a, ali ne da ga striknto zanima neka odredjena sitnica pa da cuje iskustva, nego samo neke generalne preporuke, sto kupiti za xy kuna, "trebam nesto za mracnije uvjete" itd... Nemam nista protiv pitanja, ali ponka mi se ucine vrlo tupava. Naime, pola njih pojma nema sto je optika, fizika, neki zakoni, ali znaju da fotic npr. moze fotkati u mracnijim uvjetima. Da ne pricam dalje. Onda nakon kupnje cude se kako su fotke mutne, zasto ovo, ono...

Nekako previse toga ima. Jel zaista vlada misljenje da ce slr napraviti bolje fotke djetetovog rodjendana ili neki snapshot pejzaza od nekog sasvim solidnog digitalnog kompakta? Jesu li oni zaista tako uvjereni da je slr jedino sto valja i da bas taj slr njima treba?

Nemam nista protiv niti se bunim sto ce netko za svoje novce kupiti. Ali daj bar onda nek nauce nesto o necemu sto ce koristiti. A ne postavljati pitanja napamet. Volim pomagati ljudima, ali konstruktivno.

A ne da on baca pitanja zbrda zdol, a na kraju to nemre ili nece povezati u neku cjelinu.

Nedavno sam imao razgovor s osobom koja ulazi u slr svijet. I prvo sto sam rekao je da se nadjemo pet minuta da mu objasnim sto i kako fotic funkcionira i da mu objasnim neke osnovne pojmove. A onda cemo krenuti lagano s praksom. Dobio sam odgovor "a ne ne treba, mene ti bas ne zanimaju tehnicke stvari fotica, samo me zanima sto i kako trebam najmestiti, ove brojeve, kad nesto fotkam.".

I kako onda krenuti?

Jel mi se sve to nekako pricinjava ili zasita vlada neka nezainteresiranost, pokazivanje ili nekaj trece, bitno je da se kupi dslr?

Enibadi? Neka slicna iskustva...

Mogel bi jos pisati, al mislim da ste shvatili osnovu.


DH_photo
[24. 11. 2011.]

Pa neznam....mene su par puta pitali za svjet koji kompakt da kupe, i napmenuli...nemoj samo te tvoje topove koji koštaju ko pol mog auta o te fore.

S druge strane....to zahvali serijama poput CSI i slično. Jer ljudi vjeruju da se s tim dSLRovima može snimati dupe malog zelenog na Marsu te kasnije iz toga napraviti foto tapeta na kojoj se vide sve dlake. I I da su aparati krivi što su mali pa im je fotka mutna.

A ima i "profesionalaca" naših koji vjeruju da se isto tako u photoshopu može apsolutno bilo šta...i to štoviše u jako kratkom roku.

Dva klika...max. Budu pričekali! :)

A meni najjači, ultimate majstor za foto opremu, prije par godina u HG šrotu: čovjek se žali kako ga je žena fotkala dok vozi njihov novi auto i sve je oštro a auto je uvijek mutan, pa je došao reklamirati! Prodavač zove kolegu koji je stručnjak, a kolega odgovara: nemožemo uvažiti reklamaciju, auto vam je mutan jer vam aparat sporo upisuje na karticu, trebali ste kupiti neki brži, skuplji! :))))

janimir
[24. 11. 2011.]

dobro Davor veli: CSI fore… :(

al ne samo to, nego i opća novokonzumerska logika… ok — čak i nije tak nova (ta tak su se svojevremeno tražile i perilice raznih vrsti, glazbene linije i još štošta), al je sve izraženija. Ne samo u svijetu kupnje digitalnih fotoaparata, već općenito u životu. Stižemo (ako već nismo dobrano zagazili) u eru površnosti. Os informacije do umjetnosti. Izuzetaka naravno ima, no nažalost — oni sve teže prosperiraju.

janimir
[24. 11. 2011.]

eto friškog primjera :D

Daddo
[24. 11. 2011.]

zapravo mene "muči" slijedeće:

1. današnji kupci kupuju jeftine DSLR aparate s puno megapiksela očekujući neku kvalitetu, a ne ulažu u objektive koji mogu hranit te megapiksele

2. kompoziciju kao element fotografije više nitko i ne spominje

3. nove klince sve manje toga zanima

a onda moja osobna dilema - kad gledam koliko me košta objektiv koji bi želio za DSLR koji je star 4 generacije, za te novce kupim jako napredni kompakt ili križanac poput PEN-a. I tek onda nisam pametan. A gdje je još blic i sva foto literatura. Da imam tu lovu odavno bi ju već spisko na neki destruktivniji porok i imao puno manje briga :)

Davor-Zerjav
[24. 11. 2011.]

Ovo za "namještanje brojeva na fotiću" je kriv djelomično Scot Kelby koji u svojim knjigama često na taj način pristupa publici, ali opet, nisu njegove knjige uopće loše, dapače, to je sve fino upakirano, ali ako se čita površno... Zlo i naopako. I internet je kriv jer naoko nudi puno informacija, ali ako nisu prorađene i povezane - ništa.

Da ljudi svoju opremu poznaju bolje, manje bi bilo onih bedastoća tipa koja je marka bolja ili lošija, a više bi bilo rasprava oko toga što se može postići određenom opremom.

vmandic
[24. 11. 2011.]

Trebalo bi isto tako razlikovati konzumenta i pravog ljubitelja fotografije(svi ovdje na fz i fotografi koji zive od toga)... To je ključna stavka čini mi se, jer obje grupe navedenih imaju različite stavove i pristup u fotografiji.

Današnji problem u konzumiranju je i ova tehnologija koja "živi na fotografijama" tipa Facebook, društvene mreže ukratko, novine, mediji ukratko, samo što konzumenti ne vide razliku (više izgleda...) između rada profesionalca i snapshota sa svojim npr Canonom 5DmkII, već a priori uzimaju da je aparat onaj koji stvara fotografiju - aparat je onaj koji razmišlja, a ona izreka "ja samo stišćem gumb" se prihvaća zdravo za gotovo, što je otužno.

Objektivi su SF, "to je previše para, to mi ne treba" i takvi izgovori su klasični, jer ljudi danas izgleda nemaju vremena (a zapravo imaju, samo su većinom lijeni odvojiti 5 minuta na wikipediji ili ne znam gdje na googlu da saznaju nešto o tome) da saznaju nešto novo, jer kao i što je kazano gore, trebamo se zahvaliti 21. st., načinu života i CSIu. :)

epozar
[24. 11. 2011.]

.... al na kraju i ja imam auto a nemam previše pojma "kako i što".. a bilo bi dobro naravno malo više znat o tome.

Pomirimo se s činjenicom da je fotić konzumna roba i da se nekakva fotka može dobit i bez imalo pameti.

DH_photo
[24. 11. 2011.]

Život je jednostavan...sve ima uputstva za upotrebu...sve što treba znati je čitati! Večina ljudi kupi i taj kompakt pa ne pročitaju upute, nego gurnu baterije unutra, karticu (neki i naopako na silu odmah) i šljusaj!

Lagonda
[24. 11. 2011.]

Sve pet Melki, dobro zboris, ali fora je sto u tim konzumerskim ima onih koji srljaju, guraju se a ne znaju osnove. Odn njihova pamet nije koncipirana da on ide nesto nauciti i zaista vidjeti sto i kako fotic radi, bar osnove i sto moze dobiti s njim odn hoce li ga to zadovoljiti.

Ponavljam, marketing cini cuda (tipican primjer za moj 500mm/4IS kad me pitaju koliko je to puta zoom, a ja velim: 1x!) i kao sto je Janko rekel, era povrsnosti. Guraju samo napredak, al se preskacu odredjeni koraci.

Davor-Zerjav je isto dobro rekel, kad bi se okretali stvarnim mogucnostima, upoznavanju opreme i sl. bilo bi vise rasprava kako dobiti bolje, sto se sve moze, nacini i slicno.

A ne samo puko testiranje vise klase tko ima bolji sum na 12800. To mi je tak blesavo da je to strasno...

Osobno mi je mrak nekome pokazati, kako u astronomiji tako i u fotografiji, sto i kako se radi, isprobati, nauciti ga onoliko koliko znam... Al sve manje je takvih. Pa sam zatopostavio post gdje to sve ide, odn kojim putevima se razvija danasnje drustvo fotografa...

@DH-photo: Da da, treba samo citati. Al nekako je i to danas egzotika...

tomi
[24. 11. 2011.]

mislim da nije na odmet i na ovo se prisjetiti. Nisam htio biti baš direktan al @kopca je rekao što sam mislio. I takva "imena" pripomažu da bude sve više smeća

DH_photo
[24. 11. 2011.]

@ Lagonda

...da egzotika....ja se čudim da u kinima još ne igraju 3D igrani film verzije uputstva za upotrebu! :))

Zašto čitat kad će kad tad na filmu izač! :D

gogoya
[24. 11. 2011.]

Ako ne radi, pročitaj uputstvo! (...)

život piše romane, ljudi čitaju stripove! (Minimax)

...

To je nekad bilo... danas ljudi više ništa ne čitaju.

Berty
[24. 11. 2011.]

ja citam tvoje komentare :-)

Daddo
[24. 11. 2011.]

gogo, profesore, a zašto onda još uvijek u škole klinci nose knjige?

iz čega uče?

i za vas koji ste fotkali analogijom većinu svog fotografskog života... kak ste namještali WB i fokusirali kad nije bilo beepova i točkica u tražilu? skontrolirali dubinsku oštrinu, nedajbog zmjerili svjetlo?

Z-foto
[24. 11. 2011.]

dok nije bilo mobitela imao sam u glavi 50-ak telefonskih brojeva.danas jedva da znam svoj kućni i od moba. zašto? zato jer sam onda bio prisiljen zapamtiti ih ili tegliti blokić u džepu. dakle,dok nije bilo digitalije fotografi su bili prisiljeni znati puno više o nastanku iste, što u fotiću što u komori. dolaskom digitalije ta potreba je pala u drugi plan i ljudi se ne moraju time toliko zamarati. fotografija je samo jedan od segmenata gdje je tehnološki napredak u drugi plan stavio ljudski um. daj lovu i ništa ne moraš misliti,mi smo tu da mislimo za tebe-ti samo daj lovu. i meni je muka od toga ali žrvanj moderne tehnologije sve nas melje i nema smisla suprostaviti mu se.kud nas to vodi vidimo svakog dana u dnevniku i dr. emisijama :(

Lagonda
[24. 11. 2011.]

@Z-foto: Ne kazem da mu se treba suprotsavljati i bojkotirati. Ali osnove su osnove. Razmisljanje mozgom je razmisljanje mozgom. Bio to film ili chip. Dakle, da imas film "moras" znati sto je zarisna, sto je f-broj, sto je ovo ono... Kod chipa isto to. Da su chevapi umjesto chipa, trebas znati te osnove. A to je ono sto si dobro spomenuo, da taj tehnoloski napredak stavlja ljudski um u drugi plan... I to je istina. Tu se u biti pokazuje tko i koliko zeli napredovati i razvijati svoj mozak i uciti. O bilo cemu. Kako to funkcionira. Bit stvari. A ne samo stisnuti gumb i gledati. :)

Baya
[24. 11. 2011.]

Meni su najslađi korisnici ovih modernih kompaktića sa tristo scenskih modova, dok pronađe odgovarajući ode scena. Pa me neki takav pita zakaj mu ispada mutno ili blijedo. Velim mu skrati ekspoziciju. Pa me onda blijedo gleda da kaj mi je to? ;) Ali zato zna istresti cijelu karticu na FB bez ikakvog kriterija.

boriszulj
[24. 11. 2011.]

@Baya, meni su još jači vlasnici DSLR aparata koji fotografiraju u potpuno automatskom načinu rada. Recimo 7d i fotkanje u P mode ili green box.

Dečki vidim da imate viška vremena.

:)

tcuric
[24. 11. 2011.]

Da.. to i ja obožavam kad ono fotkam nekog i netko sastrane kaže, wow super fotka, i onda netko sastrane nabaci, ma s tim fotoaparatom svaka fotka dobro izgleda... i šta da im ja kažem.. :D

Night
[24. 11. 2011.]

To je profil ljudi koji misle da sa motorom od 1000 kubika svatko može voziti kao Rossi. Pune su ih osmrtnice.

Baya
[24. 11. 2011.]

Boris, i to kaj veliš. Makar, ima situacija gdje je P mod suPer. :)

Z-foto
[24. 11. 2011.]

u stvari ne znam čemu čuđenje i rasprava...

pa diletanata ima na puno odgovornijim zanimanjima,položajima i strukama pa zašto ih ne bi bilo među foto amaterima.

ksoric
[24. 11. 2011.]

Čekaj, P mode stoji za "professional", ili sam opet nešto pobrkao?

despot
[24. 11. 2011.]

ja 90% vremena fotkam u Aperture modu....sa korekcijama u vidu EV +/-

rijetko u Stutter priority modu (npr. brza akcija, loše svijetlo (+ blic))..... dakle poluatomatski

gotovo nikad, samo kad baaaš moram u potpunom manual modu....za neke duže ekspozicije ili second curtain fore.... tipa mračuga, blic na ljude i 1/30 da dobijem ambijentalno svijetlo......

svodi se na Z-fotovu priču o telefonskim brojevima.....da uzmem analogni aparat bez svjetlomjera mislim da bi barem pola filma bilo ne iskoristivo, ali male su šanse da se uhvatim analogije :)

Pinky
[24. 11. 2011.]

Umjesto da si napisao nešto konstruktivno i poučno vezano za fotografiju tj. nastajanje, stvaranje iste i slično... a na taj način bi našao određenu masu ljudi kojima želiš pomoći i prenjeti svoje znanje, te bi zadovoljstvo bilo obostrano, iako puno veće kod navedene mase jer su našto naučili, a opet ulete tu i padaobranci pa slučajno i oni neš nauče, već tebe kao "filmaša" strastvenog fotografa poznavaoca zakona fizike (iako neki zakoni padaju u vodu nakon ovih NEUTRINA) i optike smetaju ovi kaj si kupe neki slr i pucaju na auto modu. Oni su kao idioti. Jer ustvari ne vole fotografiju, fotkaju iz trenda, jer je to sad kul. Pa kog briga za idiote, manekene ...

null manekeni

Ovo je neki forum o fotografji, a pričamo o ne znam čemu, nekim kvazilikovima sa DSLR-ima i kak njih ne zanima fizika, optika, kak nikad ni čuli nisu za Bressona ili Muller-a ili Lupina čak, kaj kupe fotić sa kit objektivom i nakon par godina i 100 okinutih fotki skuže da se objektivi mogu mijenjat ...

Baš me briga ak si je neko kupio neki slr, dslr, kompakt, idiot, 1mkd5, d4x ..., a da pri tome ne zna fiziku, optiku, nezna promjenti bateriju, ne zanima ga ni da pročita QUICK GUIDE o svom novom super aparatu, neki mali priručnik o osnovama fotografije. Masa ljudi ima telefone od par tisuća kuna sa masom funkcija a nemaju pojma, ekipa kupuje bjesne aute ne znaju vozit, ekipa sjedi u saboru :) jbg

normalno da je bitno imati dslr, gejfon, beemve, dizel.... di ti živiš, i ja bi u taj svijet :)

mene kao i veliku večinu ovdje zanima sve o fotografiji, pa i fizika i optika iako znam da je to sasvim nevažno da bi bio dobar fotograf u praksi, al za onog fotografa koji voli teorizirati sigurno je

zato ajmo energiju preusmjeriti na nešto "pametno", a ne da budemo kao KUKURIKU

a na pitanje koji dslr – "najeftiniji, a kad mu uništiš šuter nakon cca 100 000 šuteva, najbolje buš znao odgovor"

ariesZG
[24. 11. 2011.]

Kupovina aparata od 5, 6 i više tisuća kuna + objektiv od nekoliko tisuća kuna + sve ostalo, a da pritom čovjek ni u teoriji ni u praksi ne barata pojmovima kao što su odnosi blende i ekspozicije, žarišna duljina i slično, je prilično olako razvacivanje novcem.

Čitanje samih uputstava određenog fotoaparata neće ni u najmanjoj mjeri pomoći nekome tko nema barem osnovna predznanja o gore navedenim stvarima. Ignoriranje osnovnih pravila struke je loša stvar jer vam strašno sužava horizonte i onda vam se u jednom trenutku dogodi da ne znate što bi sa svojim fotoaparatom koji ste masno platili.

boriszulj
[25. 11. 2011.]

Interesantno je kako ljudi općenito misle da bez nekakve elementarne naobrazbe i informacija mogu samo temeljem "zdravog razuma" raditi ama baš sve poslove.

Tako imamo 4 000 000 nogometnh, rukometni, vaterpolo....izbornika, premijera, ekonomista, učitelja.....Mnogi se čak i u medicinu petljaju.

Uvijek, ali baš uvijek potrebu formalne naobrazbe podcijenjuju upravo oni koji ju nemaju.

Ne ide to baš tako. Istina, s vremenena na vrijeme rodi se 1 vanserijski talentirarn pojedinac na milijun drugih, za pojedina područja koji postigne uspjeh u nekim segmentima "sam od sebe". Ipak i takvi kasnije dobro prouče područje kojim se bave iz jednostavnog razloga da bi shvatili kako stvari stoje i da bi nastvili uspješno koristiti svoj talent.

Onaj tko ne zna kako funkcionira fotoaparat je diletant, a dobru fotografiju može napraviti samo na zakonu velikih brojeva ili što bi se reklo "i ćorava kokoš nađe zrno"!

Isto tako nepoznavanje osnovih načina funkcioniranja fotoaparata onemougućuje talentiranog pojedinca da taj svoj talent pokaže i iskoristi do kraja. Rekao bih i u večem dijelu.

U ovom društvu svi bježe od znanja, a istovremeno se prave pametni. Učiti je teško, najteže. Više volim kopati kanal. Ali bez učenja ne ide.

Odnosno ide ali u krivom smijeru. Od neznanja je puno gore baratanje poluinformacijama. To je recept za propast. A mnogi su upravo takvi.

Nešto znaju, nešto pokušavaju shvatiti zdravim razumom, a nešto preskaču jer ne mora se baš sve znati i to je to. Stručnjak.

Ovo je foto site i smatram da bi barem ovdje trebalo educirati i stimulirati ljude da shvaćaju ono što rade i pokušavaju raditi. Da znaju što je to blenda, ekspozicija, dubinska oštrina.......i kako njima upravljati. Barem to za početak.

Eto i ja imam trenutno viška vremena!

;)

HrvojeCrnjak
[25. 11. 2011.]

Evo imam i ja malo viška vrimena :) da Vam ispričam jednu istinitu priču o nazovimo razbacivanju novcem:

Prije ne znam ni ja kolko godina, mislim da sam tad imao celeron na 400 ili 600 MHz i x godina iskustva sa računalima, zvala me jedna gospođa (koju poznajem) da su kupili novo računalo(nitko ne zove prije za savjet što kupiti) i da je kod njih kući njihov prijatelj informatički "stručnjak" i da ne mogu instalirat Office, kao kad ubace CD ništa se ne događa, a nemogu ništa ni skenirat i isprintat. Naravno računalo (kupljeno priko Neckerman kataloga!!!) nije imalo niti instalirane Windowse i to je bija problem nemogućnosti instaliranja Offica. Povuci potegni skontam ja da su uzeli najnoviju pentium četvorku na 2.8 GHz i šta ja znam šta sve već ne unutra + printer i skener, a znam da su laici za računala. Nakon malo propitivanja došao sam do sljedećih zaključaka:

1. Računalo sa printerom i skenerom košta preko 14 000 kn

2. Glavna i u biti jedina svrha tog računala je pisanje u Wordu i printanju tih dokumenata.

3. Zato su uzeli i neki bijesni printer.

4. Skener je tu jer je ona zamislila da bi mogla skenirat razvijene analogne fotografije svoje dice i printat ih na printeru.

5. Bilo mi je žao tog kompa i "bačenih" novaca, ali njima je to bilo sasvim normalno i oni su bili sritni jer će za 14 000 kn moć tipkat u wordu i printat skenirane fotke.

Brzinska druga: Uvik sam grinta ćaći kako svi u ulici imaju satelitske, a mi nemamo. Susjedu se pokvarila televizija i ja mu je namistim i vidim video radi, pitam ga ja šta je sa satelitskom jer je prvi u ulici ima tanjur na balkonu. Njegov odgovor: Satelitska ne radi, nije nikad ni radila. Pitam ja oćemo je namistit da radi, kaže ne triba, a tanjur i dalje stoji...

Uvik je bilo onih (i biće) koji će kupiti nešto samo radi prestiža, zato što je to sad u trendu i da se mogu pohvaliti da imaju nešto najskuplje i najnovije među prijateljima.

Prije su rijetki imali kvalitetnije fotoaparate, a glavni razlozi su bili skupoća, nedostupnost (kod nas su ljudi po fotopremu išli u Trst pa čak i po časopise i knjige o fotografiji) i kompliciranost izrade fotografija. Danas je (iako skupo) sva ta oprema mnogo dostupnija svima i jednostavnija za korištenje raznim scene modovima i automatikom. Samo na mobitelima u Hrvatskoj imamo oko 4 000 000 kamera, od čega jedno 3 500 000 korisnika smatra kako su njihove fotke sa mobitela fenomenalne pa makar bile slikane sa 1,3 MP.

Da ne dužim više ovaj video(a i cijeli film) je odgovor na ovaj topic:

IDIOCRACY INTRO

:D

Lagonda
[25. 11. 2011.]

@Pinky: autischer ti je dobro odgovoril. A ja se vracam na Janka. Era povrsnosti.

Ja ne govorim o tome jel meni glupo ili nije da netko kupi nesto za bijesne novce a ne treba mu bas taj model. Kao da ja kupim jedinicu petica mi i vise nego dovoljno ispunjava zahtjeve.

Ja pricam o tome da ljudi kupuju nesto (nebitno jel 100 kuna ili 100 000 kuna) a ne znaju osnove. A s druge strane se prse kako oni "kuze" stvari i tak. A kad te nesto pitaju, krenes im odgovarati, onda ispadne da to njih ne zanima. E taj pristup kritiziram. Naravno da generalno moras imati sredstvo da bi s njim mogao raditi. I uciti. Ali, nakon imanja recimo kompakta nekoliko godina, malo mi je tupavo ici na kupovinu slr-a i onda jos k tome ne znati sto je blenda ili expozicija i u kojem su odnosu to dvoje u aparatu, nego kupiti slr i onda kaj sad? Pitati nekog na koji broj postaviti? A kad krenes objasnjavati, zasutkaju te i imaju samo sture zakljucke. "Aha, mali brojevi su mi za po mraku a veliki za po danu?" Okvirno tako nekako mi znamo, medjutim to nije bas iskljucivo pravilo.

Da malo skrenem...

Na njuzima je bilo u dosta navrata pitanja npr. sto je to blenda, sto je ovo, ono... Trazili su ljudi objasnjenja. Medju "pametnim" odgovorima od vec visegodisnjih fotografa je bilo "just f. google it" na sto sam ja ostro reagirao i rekao da ne postoji glupo pitanje postoji samo glupi odgovor.

Objasnim kad mogu i znam. Covjek je pitao.

Ali kad pitaju onak "e ekipa, kaj da kupim za 3000 kuna, neki slr i koji objektiv da uzmeme?" odmah ti je jasno da taj pojma nema.

E sad, tudje financije me ne zanimaju. Ali taj pristup... A nije fotografija samo tu. I sva ostala podrucja...

@HrvojeCrnjak: Pazi, ne govorim o prestizu. To bi bilo kao da ja prodam sve svoje i kupim srednji digitalni format, neki Hass i tak i preseravam se. Al ipak znam osnove. Ja govorim o onima koji kupuju bilo kaj, a ne zele nauciti, a prave se pametni i vec "znaju" da ce fotka ispasti bolja jer ima sto? Vece tijelo? slr?

Ili mozda zato jer "brze zapisuje fotke na karticu"? :)

Daddo
[25. 11. 2011.]

ja bih i dalje molio "filmaše" da mi objasne kak su "mjerili" svjetlo (pritom ne mislim na one filmove koje si na trafiki mogo kupit pa su imali na sebi popis vrijeme ovakvo-f taj tolko sekundi eksponiraš, već na nekakvu "studijsku" fotografiju i/ili "strobist" s više različitih izvora svjetla i različite topline) i dobivali potvrdu fokusa, a kak namještali balans bijele.

hvala.

ariesZG
[25. 11. 2011.]

Daddo, upotrebom svjetlomjera (ugrađeng u aparatu ili vanjskog), mjerenjem upadnog i reflektiranog svjetla, a w/b si radio upotrebom korekcionih filtera na objektivu (narančasti ili plavi, ovisno o vrsti svjetla)..eto, to bi bilo u najkraćim crtama :-)

Lagonda
[25. 11. 2011.]

@Daddo: Cekaj, ne mislis valjda da s analognim aparatom nisi mogao mjeriti svjetlo??

ariesZG
[25. 11. 2011.]

+ sličnu stvar možeš postići u stavljanjem obojenih želatinoznih folija ispred reflektora.. :-)

ariesZG
[25. 11. 2011.]

mislim na korekciju balansa bijele boje, naravno :)

tomi
[25. 11. 2011.]

a postoje i filmovu već korigirani na određeni izvor svjetla (ili više ne?)

ariesZG
[25. 11. 2011.]

Pa, postoje tzv. "tungsten" i "daylight" filmovi.

zhrsan
[25. 11. 2011.]

autischer, za vrijeme jugoslavija teško naći tungsten i daylight pa sam uzeo univerzal ;) ne sjećam se više, mislim od 4000-7000°kelvina i potreban filter za 2000-4000°kelvina

djuan
[25. 11. 2011.]

Učiti, učiti i samo učiti!

Daddo
[25. 11. 2011.]

@Lagonda: jedan od prvih aparata koji sam držao u rukama je bio Canon koji je imao ugrađen elektronski svjetlomjer... u tražilu je bio kružić kojeg si pomicao kako si mijenjao blendu, a kazaljka je skakala prema količini svjetla. Kad su se kružić i kazaljka poklopili, kadar je bio "pravilno" eksponiran.

ono što me muči "više" od mjerenja svjetla je, kak ste živjeli bez potvrde fokusa u obliku beepa :)

(zapravo me ne muči, ali ajde da ne propadne rasprava i da ne nabacujemo drvlje i kamenje na one kojima se ne uči, nek nešto nauče...)

Klik-Kid
[25. 11. 2011.]

Ja danas idem po scan filma iz Smene, i htio bih da se zna....

Ukoliko fotke nece valjat svu krivnju svaljujem na neimanje svjetlomjera i na begonju koji mi je film izabrao....

Ja nisam u nicemu pogrješio dok sam fotko:-))

kopca
[25. 11. 2011.]

Potvrda fokusa u obliku beepa? Reci da se ipak šališ Daddo. Mislim, imaš tražilo, imaš objektiv, izoštriš na čemu god želiš i to je to, vidiš sve što trebaš...

Klik-Kid
[25. 11. 2011.]

Mislim da bi trebalo i audio odbrojavanje zadnjih 5 sec za duge ekspozicije...mislim da znaš kad je fotka fotova... možda i da fotić zapišti, ko mikrovalka...:-))

bip bip bip

ariesZG
[25. 11. 2011.]

Dođe mlada gospodična kod fotografa podići svoje fotke za osobnu.

-"Gospon fotograf, kak' su mi oči ispale?"

-"Gospodična, jako su vam ispale!" ;-)))

Lagonda
[25. 11. 2011.]

Megalolspotrg!!!

Daddo
[25. 11. 2011.]

@kopča: ali kak ste nekad na analogiji dobivali portrete "samo oči u fokusu"? i zakaj niste raspravljali jel bolji canon ili nikon? i zakaj nije bilo filmova na 32000 ASA?

ima tu nekih majstora fotografa kod kojih vidiš da su majstori po načinu na koji barataju svjetlom. uzmeš bilo koju tvoju CB fotku i vidiš - on zna. A zna zato kaj je moral naučit i vidjet kadar puno prije nego je uopće uperil fotić u njega i krenul šarafit po njemu.

ista stvar je i s ovim mojim imenjakom gore ili Mrmlom. To su onak prvi ljudi čije fotke gledam i pokušavam učit. A ima takvih (nasreću) još.

kad god mislim da sam nekaj naučil, posudim si "skupi i dobri" komad opreme od nekog dobrog prijatelja i onda usporedim svoj rezultat s njegovim i skužim da nisam naučil niš... osim da moram još puno vježbati i gledati i misliti - o svjetlu.

da danas počinjem s fotografijom, krenul bi prvo kompaktom učit kompoziciju i smještaj stvari u kadru, pa tek onda na svjetlo... i možda bi za 2-3 života uspio doć do "kraja".

karlstajber
[25. 11. 2011.]

pa ne bi baš sa kompaktom učio kadriranje, nego sa prime objektivom fiksne žarišne duljine na 50mm, recimo, mislim da se kadriranje teško nauči sa bilo kakvom mogućnošću zumiranja; što će reći treba se šetati i obilaziti svojim nogama

Daddo
[25. 11. 2011.]

imam ja još pitanja kak se tema bude razvijala... a tiču se upravo F broja i polja dubinske oštrine (kak ste znali kolko će nešto bit oštro ili neoštro u kadru na analogiji), no neću sad sve ispucat, još će netko pomislit da je fotografija lagan poso...

deva207
[25. 11. 2011.]

ono što nikad nisam kužio je to učenje kadriranja sa prime objektivom.

zar je nemoguće to učiti sa zoom objektivom?

sad po ovim pričama ispada da je svatko tko je učio na prime objektivu bolji od onoga tko je koristio zoom?

pa ja ću sa svojim 17-50 imati više stvari za učiti kadrirati nego netko sa 50. zapravo, mogu svoj staviti na 17mm i ne dirati više zoom i učiti kadrirati na širokom kutu. isto tako i staviti na 50mm i ne dirati zoom i učiti isto kao onaj na 50mm fiksno.

ali to će raditi onaj koji želi. onaj koji ne želi đaba mu i zoom i prime objektiv.

ta se priča vrti non stop o učenju kadriranja sa 50mm. ne samo ovdje nego na bilo kojem forumu.

slušajući tu priču jedan moj frend je kupio 40d i 50mm 1.8

i sad doma ruši bogove na zemlju jer ne može klinku u stanu fotkat.

elvis
[25. 11. 2011.]

deva207 potpisujem te 100%, priče o tome da treba kadrirat nogama a ne zoom-om su "slatke" kada se ima mjesta i vremena, ali kao u tvom primjeru ulovit klinca u stanu sa stvarnih 85mm je prilika da poželiš zoomat nogom u dupe onoga tko ti preporučni "nožni" zoom :-)

ariesZG
[25. 11. 2011.]

..onda si kupiš kompakt i slikaš dijete doma... ;-)

deva, tvoj frend je bacio novac..

Daddo
[25. 11. 2011.]

moji frendovi bacaju novac na prajmove i to od puno više od 50mm, dragi Lastane, jel sa mnom sve u redu?

ariesZG
[25. 11. 2011.]

ne, to je ozbiljan problem i preporučam javiti se doktoru Vinku Pešiću ;-))

Daddo
[25. 11. 2011.]

viš... a da nisi prodo onog tamrona 17-50 ne bi ti palo napamet kupovat fiksnu 200ku... nego bi skupio pare i od Cookieja kupio polovni LX-5. :)

ariesZG
[25. 11. 2011.]

Pošto nemam nikakav kredit, djevičanski sam čist po tom pitanju, mislim da ću si kupit' G-12 za svakodnevnu, neobaveznu upotrebu ;-)

Daddo
[25. 11. 2011.]

al on ti nema 17mm, znaš to? i ima užasno malo tražilo. jedina dobra stvar je ta da ima priključak za blic na sebi i zakretni ekran. I da ne leži u ruci ko igračka. I da zaista ima kontrole ko i SLR, da niš ne moraš tražit po menijima.

A od mana... bezobrazno je skup... skoro ko dva poštena prajma.

ariesZG
[25. 11. 2011.]

Suzio sam izbor na Powershot S95 i G12..moram "odležati" par dana i u ponedjeljak idem kupiti.

Lagonda
[25. 11. 2011.]

@Daddo: Da ti vratim pitanje... Kak ti znas kolko ce nesto biti ostro ili neostro na digitaliji?

@deva207: Malo si fuflal. Nemoj biti bukva. Ucenje je samo jedan od primjera. A ne da se ne moze uciti kadrirati sa zoomom. Iako, prajmovi te tjeraju na to. Drugo, prajmovi imaju svoju filozofiju kvalitete. Itd itd.

Tvoj frend spada u ovu grupu koju ja spominjem. Mozda bi mu bilo bolje da je kupil tempere i vodene pa da crta... :) NHF, ali ak nije znao kaj kupuje i kak se to vidi kroz fotic, onda sorry.

Daddo
[25. 11. 2011.]

imal sam obadva u rukama... i moram reć da je G12 u odnosu na ovaj - svijet za sebe. Jednostavno više je SLR od 95ce. sve je na kotačićima ko na DSLR-u. S95 ima samo jednu postavku koju veže za prsten na objektivu, sve drugo je u menijima. plus G12 ima priključak za blic i ima tražilo, 95ca nema.

ariesZG
[25. 11. 2011.]

to sam čekal...to je to...u ponedjeljak ga idem kupit

Daddo
[25. 11. 2011.]

@Lagonda, ne znam, "pogađam" prema otvoru blende i količini dubine koju želim. Ali ja imam fore jer mogu vidjet odmah što sam napravio i ispravit ako promašim. Netko maloformatnom analogijom mora ispucat 36 snimaka da bi vidio rezultat toga.

Klik-Kid
[26. 11. 2011.]

a neki i 24:-))

Klik-Kid
[26. 11. 2011.]

na film

od 24 ovo je jedina polu--skoro-uspjela....

E još 10ak filmova i bum se naucio:-)

DialF
[26. 11. 2011.]

kupnja SLR-a bilo kakvog i onda fotkanje na auto modu je bacen novac jer novi kompakti imaju kvalitetnije slike nego neki kit objektivi na slr-u. gledam gore, i meni znaju govoriti, lako napravit dobru sliku s takvim aparatom.. i stvarno nemas sta rec, najrađe bi im ga dao pa nek rade dobre slike onda. da vidim kakve ce im ispast kad stave na auto ili Program mode i dal će ga uopće znat prebacit na te modove.

jednom kad sam bio u londonu sam se išao interesirati za neki aparat, pa sam čekao red dok je prodavač jednoj ženskoj s djetetom objašnjavao veličine senzora, dok se vidilo da ona želi SLR da si slika djete, ali nije htjela da bude preveliki..

Gdje god idem po ljeti, sada 80% turista fura neki SLR i slikava okolo, nitko nema kompakte više. vjerojatno su gledali

previse Horacija.

Baya
[26. 11. 2011.]

Bilo koji širokonormalni zum i komadić ljepljive trake može za učenje učiniti više nego ikoji prime. Pa čak i nekoliko njih. Tek kad svatko za sebe zaključi (i nauči) koju milimetražu najviše koristi, onda dolazimo na smisao, potrebu i filozofiju kvalitete prajma. Tu su slrovi u velikoj prednosti nad kompaktima, jer na ovima drugima ne možeš zalijepiti objektiv na 50 mm. ;)

Baya
[26. 11. 2011.]

No da se vratim na početnu temu. Najmanje je bitno tko će kakvu opremu kupiti, i šta će sa njome raditi. Može sa D3/1D pritiskati papire na stolu ili slikati obiteljska druženja, njegovi novci su u pitanju i nek s njima radi šta hoće. Rezultat je gomila smeća koja opet nije problem, ako je dotični smećoproizvođač zadržava za sebe i ne davi širi krug. Ali problem postaje kad ta gomila smeća postane široko dostupna i javno vidljiva. Svi nešto slikaju, trpaju to na sajtove, drušvene mreže i uvjereni su kak je sve kul i super. A smeće je smeće, da li iz mobitela za 1 kunu, komkpakta za 500 ili iz slra za 50000, sasvim svejedno. Uopće ne pričam o tehničkoj kvaliteti, ono na čemu treba raditi i nove fotografe usmjeravati je estetika, i slijedom toga kriterij zašto neka slika jest dobra a neku drugu treba odmah likvidirati, u aparatu. A odmah idući korak je samokritika i samokontrola. Tek nakon toga će mnoge oči, hard diskovi i serveri odahnuti.

rocco337
[26. 11. 2011.]

zašto neki ljudi misle da su oni zaslužili slikat s D3 a drugi nisu?

radite od fotografije neku znanost, što zapravo nije.

Baya
[26. 11. 2011.]

Zašto se Željko aka Kerum zaslužuje vozit u Ferariju, ili Josip aka Jolly u SLS Mercedesu? Zato jer imaju para. Ne zato jer znaju odvrtiti krug na Grobniku za manje od dvije minute. Isto je i ovdje, i svugdje drugdje.

deva207
[26. 11. 2011.]

što je više takve ekipe koja kupuje jer ima para, a ne 3 blage o fotografiji, to će više biti polovne robe na tržištu i to će više biti cijenjeni oni koji znaju šta rade sa fotoaparatom.

bit će više konkurencije, što je dobro i zdravo, jer će vas/nas/koga god prisiljavati da učimo više da bi bili iznad onih koji misle da nešto znaju.

vmandic
[26. 11. 2011.]

Idiocracy sve govori. :)

Roby-ZD
[26. 11. 2011.]

Ja sam si bez beda mogao kupiti ne 5D mk II nego i 1Ds mk III i par-nepar L objektiva. Ali nisam, jer...(nekome je možda glupo) što ću s tim? Lova nije bila u pitanju koliko mi je bilo bitno prožvakati svu tu teoriju i bezgranično prakse, etc...etc.

Počeo sam to sa entry levelom 55D, kako bi se (ako bude sriće)isprofilirao, te kasnije nastavio nekom boljom makinom.

A propos ŽK, sumnjam da bi u komadu stigao Ferrarijem do Grobnika.

Da iskarikiram...izgubio bi se u tunelu.

Let there be light :)

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

Ja sam kupila slr bez da znam osnove , odnos blende, žarišna duljina..:) kupila sam ga nakon razgovora sa par fotografa i zadovoljna sam .. učim usput, uz rad. Ja sam recimo tip osobe koji tako uči i ne znam u čemu je problem ako čovjek ne zna sve odmah! Nije sramota ne znati nego ne pitati.. Napravim puno okidanja u razlčitim uvjetima i tipu fotografije i učim! Tu sam na ovom sajtu, povremeno i meni osobno je puno veći trn u oku što ljudi tu doživljavaju fotku kroz dijagonalu, zamućenost, nezamućenost..jaaaaaaako malo fotografa uopće ovdje ima neki osjećaj fotke..barem u komentarima. Rijetko koga sam čula da je toj umjetnosti prišao sa srcem a onda ostavio komentar o tehničkoj strani fotke koja isto stoji. Tako da tko želi znati naučit će, ako ima volje.

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

I da.. izlazim iz okvira teme ali super je to rekla @Baya- Divno je to ljudi slikaju rođendane i ulicu i posuđe i..svašta ali bi dobro došlo malo samokritike.. I iskrenih komentara

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

Ja sam kupila slr bez da znam osnove , odnos blende, žarišna duljina..:) kupila sam ga nakon razgovora sa par fotografa i zadovoljna sam .. učim usput, uz rad. Ja sam recimo tip osobe koji tako uči i ne znam u čemu je problem ako čovjek ne zna sve odmah! Nije sramota ne znati nego ne pitati.. Napravim puno okidanja u razlčitim uvjetima i tipu fotografije i učim! Tu sam na ovom sajtu, povremeno i meni osobno je puno veći trn u oku što ljudi tu doživljavaju fotku kroz dijagonalu, zamućenost, nezamućenost..jaaaaaaako malo fotografa uopće ovdje ima neki osjećaj fotke..barem u komentarima. Rijetko koga sam čula da je toj umjetnosti prišao sa srcem a onda ostavio komentar o tehničkoj strani fotke koja isto stoji. Tako da tko želi znati naučit će, ako ima volje.

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

Marija-Zoi, to ti je kao da komentiraš slikarima da zakaj toliko tupe o kistovima, vrstama boja, tipovima platna itd... sve ima svoju primjenu pa ako želiš kako dobiti nešto u fotografiji ili kako ostvariti neku svoju viziju moraš poznavati i te, nekima suhoparne tehnikalije. kao i u slikasrtvu. nisam ćuo da se itko žali slikarima da zakaj pilaju oko vrsta i tipova kistova, akrilnih ili uljanih boja, itd. poznavanje tehnikalija su osnova i početak. bez njih si osuđen/a na gubljenje vremena da sam ideš otkrivati toplu vodu koja ti se ionak nudi u tonama knjiga, vodiča ili tekstova po netu. ok, nitko ne kaže da ne trebaš sama učiti na pogreškama. ako želiš gubiti dragocjeno vrijeme, molim lijepo, izvoli. nitko te ne prisiljava. ali čak i da pročitaš sve o tehnikalijama vjeruj da ćeš i onda imati grešaka iz kojih ćeš učiti.

dijagonala, način kompozicije i kadriranja, smještaj glavnih objekata u kadru, zamućen ili oštar prednji plan....sve je to u službi toga da prikažeš ili priču ili osječaj. sve to služi ukupnom dojmu slike. ponekad kad jednu stvar ne napraviš kako treba dojam ili osječaj koji fotka ostavlja može biti totalno drugačiji. i vjeruj mi da je prava umjetnost a i vještina to sve znati posložiti i "uglazbiti" u jednoj fotki a da bi dobio taj osječaj koji fotka pobuđuje. ili priču.

a o tome šta ko misli da je umjetnost u fotografiji... e tu se tek da raspravljat u dugačkoj debati do preksutra. ima na zineu puno ljudi koji misle da su fotografi samoprozvani umjetnici ali su vjeruj mi u egotripu samozavaravanja, samoprecjenjivanja i eonima daleko od onoga što bi se moglo nazvati umjetnost. tak da bolje ne potezat tu riječ ak nisi baš sigurna kaj je to umjetnost u fotografiji.

Baya
[13. 01. 2012.]

Marija, Baya je dečko. Ne baš u cvijetu mladosti, al ipak... ;)

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

kaj nije. to su najboljše godine.

zlocesto_dijete
[13. 01. 2012.]

ja sam kupio slr zato sto mi je bio lijep

martina23000
[13. 01. 2012.]

Jedan "iskusni novinar i fotograf" je jednom pitao kako da na svom Canonu 5D isključi "onaj zvuk klikanja aparata" :)

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

@Febo- Tehnička strana fotografije je sastavni dio iste i bitan dio ali ja ne znam kako bi naučila o fotoaparatu ako ga ne koristim..sigurno ne iz priručnika, uz pomoć već da ali ne bez fotoaparata.. A ovaj komentar da je bitna dijagonala i sl..naravno da je.. ali ako gledanje na fotografiju ide samo sa te strane što u raznim komentarima tu mogu vidjeti..! I moj komentar gore uopće nije poricao važnost tehničke strane nego samo naglašavao još jednu stranu koja je tu jako zanemarena tako da neću naširoko komentirati dalje.

A o umjetnosti- Ja uvijek kažem da je svaki čovjek koji dobro radi svoj posao umjetnik pa tako i dobar fotograf :) Ali svakako fotografiju svrstavam pod umjetnost i meni istraživanje mog fotića nije gubljenje dragocjenog vremena. :) Slr imam 3 mj i još učim i to na razne načine ali da, kupila sam ga bez da sam znala puno..

@Baya :)

Klik-Kid
[13. 01. 2012.]

Sinoc nakon posjete foto-burzi, hodam ulicom sa (nadam se( budućom clanicom zinea i prica mi kako je negdje upisala tecaj fotografije.... prosli predavanja i sve to (šta ja znam šta) što bi valjda trebali i dobiju neki projekt za napravit u kojem bi trebali iskoristiti sve što su naucili....

Naprave projekt i onda im voditeljica "kursa" kažeda nema vremena pregledavat njihove uratke i govorit im što valja/ ne valja.....

Tako da podržavam Mariju-Z...

Ja nisam procitao nigdje niti redka o fotografiji, niti išao na seminare, i kojekakva predavanja o fotografiji...

ne kažem da je loše što su drugi išli...al to je sve - đaba - ak ne primiš fotić u ruke i kreneš sa klikanjem.

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

Klik-Kid ne želim biti brutalan niti zlonamjeran ali to što nisi išao vidi se u tvojim fotkama. možeš i tim putem ići ali brate mili to traje dok shvatiš osnovne stvari. to je otkrivanje tople vode koja već postoji..... al ak tebi to ne smeta ići tom brzinom onda ok. tko sam ja da ti kaj govorim? naravno da čitanje bez da provjeriš naučeno u praksi niš ne znači i da je džabe ali tko bi bio toliko glup da ide čitati o fotografiji a da ne provjerava naučeno u praksi? pa mislim, ne vjerujem da ima takvih ljudi? o čemu pričamo? pričamo li ili trkeljamo bez da kužimo kaj pričamo?

Marija, naravno da čitaš uz fotić i vježbaš sve kaj si pročitala. to tak ide... to se podrazumjeva...

gle, tehnička strana služi da pokažeš emociju i osjećaj koji je scena pobudila u tebi. bez tehničke strane taj proces nije potpun. na kraju to ne znači da ja neću komentirati tehnički loše fotke a koje imaju priču ili emociju. naravno da hoću. nisam snob. tak mi je svejedno da li je napravljena fotka sa idiotom ili slrom. uglavnom, oću ti reći da čitaš i pritom uživaš jer kak ćeš sve više učiti tak ćeš se sve više oduševljavati fotografijom. imaš najljepši mogući hobi i eto, uživaj. svako dobro ti želim. pozdrav

ariesZG
[13. 01. 2012.]

:-)

Febo, opet u sridu.

To je k'o da zaobiđeš auto-školu > može i to, al' košta i traje ;-)

boriszulj
[13. 01. 2012.]

Na ovaj iz naftalina izvučen topic mogu samo copy/paste svoj već ranije ostavljeni post.

Pa evo ga:

"

[25. 11. 2011., 00:10]

Interesantno je kako ljudi općenito misle da bez nekakve elementarne naobrazbe i informacija mogu samo temeljem "zdravog razuma" raditi ama baš sve poslove.

Tako imamo 4 000 000 nogometnh, rukometni, vaterpolo....izbornika, premijera, ekonomista, učitelja.....Mnogi se čak i u medicinu petljaju.

Uvijek, ali baš uvijek potrebu formalne naobrazbe podcijenjuju upravo oni koji ju nemaju.

Ne ide to baš tako. Istina, s vremenena na vrijeme rodi se 1 vanserijski talentirarn pojedinac na milijun drugih, za pojedina područja koji postigne uspjeh u nekim segmentima "sam od sebe". Ipak i takvi kasnije dobro prouče područje kojim se bave iz jednostavnog razloga da bi shvatili kako stvari stoje i da bi nastvili uspješno koristiti svoj talent.

Onaj tko ne zna kako funkcionira fotoaparat je diletant, a dobru fotografiju može napraviti samo na zakonu velikih brojeva ili što bi se reklo "i ćorava kokoš nađe zrno"!

Isto tako nepoznavanje osnovih načina funkcioniranja fotoaparata onemougućuje talentiranog pojedinca da taj svoj talent pokaže i iskoristi do kraja. Rekao bih i u večem dijelu.

U ovom društvu svi bježe od znanja, a istovremeno se prave pametni. Učiti je teško, najteže. Više volim kopati kanal. Ali bez učenja ne ide.

Odnosno ide ali u krivom smijeru. Od neznanja je puno gore baratanje poluinformacijama. To je recept za propast. A mnogi su upravo takvi.

Nešto znaju, nešto pokušavaju shvatiti zdravim razumom, a nešto preskaču jer ne mora se baš sve znati i to je to. Stručnjak.

Ovo je foto site i smatram da bi barem ovdje trebalo educirati i stimulirati ljude da shvaćaju ono što rade i pokušavaju raditi. Da znaju što je to blenda, ekspozicija, dubinska oštrina.......i kako njima upravljati. Barem to za početak."

;)

oggy30
[13. 01. 2012.]

fotografija je zanat ko i svaki drugi, naučiš osnove, upoznaš opremu koju koristiš, pa kreneš škljocat, uglavnom naučiš pravila, pa ih onda kreneš kršit..., a ako ne poznaš opremu s kojom radiš fulaš puno dobrih kadrova tražeči po aparatu di ti je što..., fotkanje sa srcem, pa večina nas ovdje fotka zato što to voli radit...

u kojem smjeru to sve skupa ide, pa čekam još da se na pro tjelma počnu pojavljivat zeleni kvadratič i scenski modovi....

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

bravo Ogi! dobro rečeno. svi mi ovdje fotkamo sa srcem zato kaj to volimo raditi i fotkamo iz gušta.

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

Ja ne znam u kojoj ste mojoj rečenici pročitali da meni tehnička strana nije bitna :) ..samo kažem da u toj cijeloj priči jako puno mi znači priča iako je i meni bitno i radim na tome da su svi tehnički uvjeti zadovoljeni.. Da niej tako u galeriji bi imala bar 150 fotki sa raznih proslava i šetnji gradom gdje je svaka super simetrična zgrada i dobra guza super ulov. Ali ostavljam to sad jer ionako nisam to rekla pa nema smisla da objašnjavam kad sve piše nego mi nije jasno kako vi očekujete od ikoga da nauči išta o slr-u ako ga nema u rukama..

Kaže auticher to je kao da preskočiš autoškolu! Pa u autoškoli iamš volan u rukama i učiš voziti auto, ne čitaš po netu i iz knjiga..imaš auto i voziš..ista je stvar sa fotoaparatima. Kako će itko pobogu išta naučiti ako ne kupi tak slr i ide sa njim fotkat? Ja imam prijatelje koji mi tu pomognu i to mi je odlično i naravno konstruktivne kritike koji "kolege" mogu ostaviti + net..

Ono što ponavljam iako sam tu izašla iz teme opet jest da na ovom sajtu jako malo komentara ispod bilo koje fotke ovdje ostavlja dojam da se tu radi o umjetnosti. Moje mišljenje.

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

I da.. da mi nije bitna tehnička strana nebi imala slr..ostala bih na svom kompaktnom fotiću koji sam i imala.

begonja
[13. 01. 2012.]

Ja bi samo rekao da tehnička strana služi da bi taj neki savršeni motiv, umjetnički, sa savršenim pricom dođe do izražaja...pod "tehnički" milim na kompoziciju, svjetlo itd...

Fotografija na kojoj je motiv koji tebi nesto govori, u koji si unesen(a) makisamalno, i sama fotka za tebe nesto znaci nama promatracima moze biti totalni škart i smeće bez obzira na tvoje subjetkvino mišljenje...jer mi ne vidimo sto i ti...mi ne znamo sto ti tu vidis i sto zelis reci

E tu dolazi "tehnička" strana...da bude "proteza" nama da možemo gledati tvoju fotografiju, da vidimo ono sto nam ti želiš reći...

Toliko od mene... :P

weberica
[13. 01. 2012.]

a gle, to ti je isto ko kad ljudi kupe porše ili terenca a 95% vremena se voze po gradu, ne treba im al imaju para i hoće impresionirat. Onda to daju sinu početniku pa se malac skrši u banderu... srećom to su zakonom zabranili, valjda...

Lagonda
[13. 01. 2012.]

Marija-Zoi je rekla da u autoskoli ucis voziti. Al ipak ne udjes na cestu odmah odmah, nego naucis osnove volana, saltanja, kaj je kaj pa tek onda ides na cestu. Iako mi autoskola nije bas neki prikaz...

Govorim o tome da svatko ima svoje poglede na isti kadar, ali da prvo kupis i tek onda ides uciti o nekim stvarima ili jos gore, reci da koristis fotic godinu dana a nemas pojma sto je expozicija, blenda, to je za mene bezveze. Mozda nekom nije. I ok ako mu nije, ali kao sto sam spomenuo prije, kad krenes nekim objasnjavanjem onda ih to ne zanima. Ali zele uciti...

Marija-Zoi, to si i meni rekla kad sam ti rekao da cu ti objasniti te neke stvari pa si me prekinula i rekla da te teorija ne zanima bas, da ti vise volis skljocati.

Al cemu onda pitanja "sto dobijem ako stavim na 2.8"? Ili kako da napravim ovo ili ono ako ne zelis nauciti te neke osnove?

To sam postavio u pocetnom postu.

@Klik-Kid: Nije problem nauciti bez tecaja. Niti ja nisam isao na tecaj. Ali ipak sam krenuo od nekih pocetaka, naucio osnove, pa nekako uz to krenuo skljocati. A ne odmah kupio SLR pa kak ide, ide...

Zato postavljam pitanje kamo to ide kad se sve vise i vise ljudi javlja i zapitkuje, ali ne zele uciti i odbijaju neki daljnji razgovor kad krenes tak nekaj komentirati...

Al ajde...

ariesZG
[13. 01. 2012.]

To je problem, Lagonda, upravo to > čemu pitanja i molbe za savjetima ako nekome "ne trebaju osnovna znanja"?...Kako da ja nekome (i na kraju krajeva, zašto bih?) sažeo nekome u par riječi nešto što sam učio cijeli život? Nije stvar u tome da ne želim dati savjet, ali kako da dam savjet nekome tko kaže da ga teorija ne zanima? Nek onda sam dođe do toga.

Lagonda
[13. 01. 2012.]

Ju gat det rajt...

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

potpisujem Begonju. super je rekao.

weberica, ma nisam te krivo shvatio uopće. samo sam objašnjavao da je najbitnije to da fotka ima priču ili osječaj ili atmosferu ili sve zajedno.... to je naravno najbitnije. a ko kak je Begonja rekao ove tehnikalije samo "pomažu" u toj cijeloj priči.

i da, nitko normalan ne bi očekivao od fotografa da nauči išta samo iz knjiga. ne kužim di si nas krivo shvatila? pa nitko to ni nije rekao. naravno da bez fotića nemreš niš skužit od teorije. mislim, to je tak jasno. to se kak sam rekao podrazumjeva.

samo sam komentirao da je tip učenja kada npr. kupiš fotić i ideš fotkat a bez da išta od teorije pročitaš gubljenje vremena. samo to.

"Ono što ponavljam iako sam tu izašla iz teme opet jest da na ovom sajtu jako malo komentara ispod bilo koje fotke ovdje ostavlja dojam da se tu radi o umjetnosti. Moje mišljenje. " -ne kužim kaj točno misliš pod ovim a baš me zanima:) hoćeš reći da zgleda da fotke sa "umjetničkim" štihom nisu dovoljno komentirane. možda ti ja nisam meritoran za to jer ja ne volim umjetničke fotografije tj. volim ih ali su stvarno rijetki autori za koje mislim da bi ih se moglo svrstat u umjetničke. večinu samoprozvanih umjetnika i kvaziboema ne pušim ni sa travom ni sa hašišem.

ariesZG
[13. 01. 2012.]

To je isto kao da se ja sad, recimo, ljutim na sve oko sebe zato što nisam doktor. I da kažem nekom doktoru "Ej, kak se operira mozak?", ili "Daj mi ukratko objasni kak funkcionira slezena, ali tak da ja to skužim?"

Možda sam dao malo ekstremnu usporedbu, ali to je otprilike tako. Ako misliš da možeš i znaš, onda se potrudi da to naučiš i savladaš. Nemoj očekivati da ćeš na ovakvim mjestima naučiti ama baš sve o fotografiji i njenim finesama. Ja ću uvijek dati neki savjet (saslušati ga, dapače), ali ne mogu, ali, ne želim formirati ničije viđenje i shvaćanje fotografije, niti kao zanata niti kao eventualne umjetnosti.

begonja
[13. 01. 2012.]

Da se nadovežem na @Febo... “Fotografije su kao dobar vic. Ako ga moraš objašnjavati, onda nije dobar." Ako se ta umjetnost ne vidi, što znači da ona "tehnička" strana nam to ne dopušta onda bi ju trebalo objasnit a , prema ovoj mudroj izreci, ta fotka nije dobra. :)

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

Ja nisam nikad rekla da me teorija ne zanima...možda je ispalo tako jer ne mogu učiti/naučiti ako to ne probam u praksi kao što sam i napisala.. Jednostavno sam taj tip. Dogovarali smo se za šetnje u kojima bih učila ali nije ih bilo..nebitno sad! Ne slažem se da ne možeš učiti sa fotićem u rukama.. ajd ti meni reci kako bi mi objasnio išta ako nejdnm u šetnju i probam? To je poanta onog šta pričam cijelo vrijeme.. Ne shvaćam zašto je pogrešno da si netko kupi fotić i uči? Tvoj način je bio da si znao pa kupio i super! Netko kreće drugim stazama ali bitno je da se kreće tim stazama a ne da ga kupi i da mu stoji. Ja svaki vikend fotkam, sutra ću opet.. čitam i pitam što me zanima.. Ne znam u čemu je tu problem ako nisam znala kad sam kupila fotić?

begonja
[13. 01. 2012.]

Nema problema...ako se kreces bavit fotografijom kupis fotoaparat..to je prvi korak...nitko nece citat knjige ako nije vidia ono cim ce radit...teorija i praksa jedno bez drugog ne ide...mora se paraleleno radit

Lagonda
[13. 01. 2012.]

Da, ali mozes opaliti tisucu fotki i dalje neces "nauciti" sto je blenda. O tome govorim.

Ja ne kazem da se ne treba ici fotkati. Treba, svakako. Ali glupo je ici fotkati a istovremeno govoriti da te ne zanima teorija ili kad ti netko krene objasnjavati onda to odbijati. To mi se vise cini da ides napamet uciti tipke i brojke na svom tijelu. Tocka. Ali kad primis drugi fotic u ruke, opet problemi.

Jer play tipka ili stop, vec 50 godina imaju isti simbol na kazicima, cd-plejerima, mini discovima, kopmjuterskim programima i slicno...

Dakle, treba nauciti to je to play ili stop i koji simbol ima. A ne nauciti gdje se stopira u programu tom i tom.

O tome govorim.

A sto si naucila iz svojiih fotki do sad? Imas neku konkretnu stvar?

Daddo
[13. 01. 2012.]

autischeru, u teoriji je 200mm fiksnih overkill za uličnu fotografiju, praksa ipak nekaj drugu sliku kaže... :)

i ne, nije stvar samo u tehniki, jer će i čimpanza nakon 3 ili 30 potrošenih shuttera "izgradit" neku sliku o tome u kakvim uvjetima će složit kakve postavke po pitanju F, ISO i 1/nešto, mada joj ne bu baš najbistrije zakaj.

kompozicija je nekaj kaj ipak nemreš naučit ko što možeš tehniku, tu već treba nekakav talent koji razlikuje fotografa od fotografa...

i onda nakraju dođu oni meštri koji su savladali prvo dvoje u mjeri da im je izazov ne ono što je na fotografiji i gdje je, nego ono kaj ju stvara...

i to je zapravo sva mudrost... imaš nekakvu rupicu, imaš nekaj fotoosjetljivoga iza rupice i imaš vremena ko u priči da kroz tu rupicu pustiš lihta koji bu nekaj narisal...

oggy30
[13. 01. 2012.]

" Ono što ponavljam iako sam tu izašla iz teme opet jest da na ovom sajtu jako malo komentara ispod bilo koje fotke ovdje ostavlja dojam da se tu radi o umjetnosti. Moje mišljenje. "

ne radi se o umjetnosti nego o fotkanju i fotkama :), mada i to sve manje...

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

A to o umjetnosti.. znam dosta fotografa i skoro nikad nisam čula ikoga da je o fotografiji osim tehnikalija o kojim se stalno priča uzeo za primjer neku fotku ili snimanje i ..ispričao priču, poantu zašto je to fotkao..osjećaj.. Lagonda ti si me sam pitao kad smo o tome pričali zar baš svaka moja fotografija koju imam u glavi mora imati neku priču? Zar ne može biti samo estetika? Eto, meni je to veći "problem" u priči jer tehničku stranu učim i naučit ću ju... kroz rad jer fotografiju volim ..iako ponavljam svatko tko želi naučit će ali na svoj način!

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

da točno. mislim da je samo došlo do nesporazuma. pa naravno da trebaš kupiti fotić nitko to ne osporava, ni autischer ni begonja ni lagonda ni ja. kupnja fotića je svima nama bio prvi korak.

begonja
[13. 01. 2012.]

@Marija...istina je to da ce svako tko zeli naucit nesto nauciti, nauciti to na svoj nacin...isto kao da cu ja doc do pekinga i pješke dok će lagonda vlakom :D ali dok ja dodem do pekinga lagonda ce vec biti u vegasu..zasto enbi probali potrostiti manje vremena na osnovne stvari da nam ostane vremena za daljnje razvijanje..i sugurno cemo dalje doci.. izgleda da je sve stvar entuzijazma i avanturizma... ;)

Lagonda
[13. 01. 2012.]

I dalje pitam, jesi kroz svoje fotke naucila sto je blenda? Sto je spot metering, sto je xy?

begonja
[13. 01. 2012.]

XY ja zadnji par kromosoma kod muskaraca, spolni kromosomi :P

Lagonda
[13. 01. 2012.]

Ma tebi je film pomutil glavu begonja. :) Sve mutno, nish u fokusu. :)

Hihihihihihi!

Al ajde, sjedi pet. :)

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

:) Ma ne znam dal je nesporazum, rasprava teče i iz toga se da svašta naučiti jer je konstruktivna.. Znam samo da je bitna volja i super je to rekao Daddo.. tehnikalije ćeš naučiti..kompozicija je ona umjetnost o kojoj pričam.. Ja sam sad počela fotkat portrete i nije to uopće lagano :)ali imam volje.. eto

Daddo
[13. 01. 2012.]

Lagonda, a kak je spot metering funkcionirao na aparatima koji nisu imali ugrađenog svjetlomjera? I još bolje... kaj su to križne točke (auto?)fokusa? I kakve sve te točke mogu biti osim križne?

Mislim, ok, ja sad nabacujem pitanja, al onak... nije da se fotografija "broji" nulama i jedinicama a da je sve prije toga bila rupa crna i nije postojalo niš.

Kak su fotografi fotkali na ploče s onim blicovima koji su smrdili i dimili i imali su pomoćnika da drži taj blic dok su se uvaženi modeli stisnuli u kadar?

Kak su znali da neće od bijelaca napravit crnce ili duhove?

begonja
[13. 01. 2012.]

Daddo..nisi pohvata poantu ovog Lagondinog propitkivanja

Lagonda
[13. 01. 2012.]

Daddo ja iz tvojih pitanja nekako citam da ili pojma nemas o nicemu ili se zafrkavas. Ti odluci sto je.

Tebi svjetlo ocito jako smeta.

Pa sumnjam da nisu znali sto je zarisna duljina ili blenda. Ti mislis drugacije?

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

Marija, glede ove tvoje zadnje izjave.... slažem se skroz. volim pročitati kak je fotka nastala i kaj je fotograf htio reći. prije kad sam počinjao više sam naginjao ovom begonjinom citatu. danas mi se čini, pa ajmo reći pregrubim ili ograničavajućim. da pojasnim zakaj. previše je subjektivnih stvari, osječaja, misli i vizije uključeno u proces stvaranja fotke a koje gledateljstvo ne vidi. a kad mi neko napiše ispod fotke(naravno ne uvijek i ne nužno) kaj je htio, koja je njegova vizija bila onda mi to otvara novi uvid, najčešće dublji. tak da volim sve te dodatne informacije. i već sam se na početku ispraksirao da prvo gledam fotku i onda tek idem čitati opis ako ga ima....

znam da ljude takve informacije živciraju ali eto, nismo svi isti i objektivno mislim da ne možeš baš svaki "tip" fotke ostaviti bez opisa ili objašnjenja. ne možeš baš na svakoj fotki primjeniti taj princip da gledatelja ostaviš u "neznanju" i vlastitoj procjeni. naravno da ne trebaju sve dobiti servirano na dlanu, to je tak jasno, ali zamisli npr. tip nekih dokumentarističkih fotki iz rata ili npr. neko pleme u Amazoni il tak nešt bez ikakve informacije ili opisa.....

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

Alane, ne trebaš me baš toliko omaložavati :) Ja sam tebi već rekla kad smo pričali da su tvoje fotke primjer tehnički savršene fotografije i da ih je sa te strane divota gledati i to poštujem.. Da sad ne pričam ovako otvoreno na sajtu ali ti si počeo... između nas su se događale druge stvari koje su atmosferu malo vodile do usijanja a ja sam jako prgava ako me se izaziva :)

To ne znači da sam prestala učiti onog časa kad smo se pozdravili..

begonja
[13. 01. 2012.]

Febo...za to sto ti govoris postoji naslov..da nam skrene paznju na bitno, kao asocijacija ili sto vec :D

begonja
[13. 01. 2012.]

ohohoh...idemo malo intimu slusat hahahaha

Daddo
[13. 01. 2012.]

begonja, jesam... ali krpam svoje rupe...

kak ću npr. znat metodom "pi puta oko" odredit da je OVO baš za 1/60 i F4 a ne recimo 1/200 i F11?

nemam svjetlomjera u aparatu, nemam histograma niti vidim rezultat na LCD-u odma nakon što sam okinuo.

ko bu mi reko, pa gle, fotkao si to u dvorani, svjetlo ti dolazi odozgora desno na 5 metara i ima ga toliko i toliko... znači trebalo bi ti za pravilno eksponiran kadar toliko EV-ova koje možeš dobit ovako ili onako...

begonja
[13. 01. 2012.]

Lagonda jesi ti oženjen? hahahahahahah predobro...ko Jerry Springer šou :D

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

Ma nema intime.. to je jedna nebitna informacija u tom kontekstu.. Vratimo se fotografiji:) i

Lagonda
[13. 01. 2012.]

Ti si to shvatila kao omalovazavanje. Ja to nisam rekao. Samo sam pitao nesto dva puta na sto nisam dobio odgovor. To mi sve govori.

Nije stvar da ljudi fotografiju rade iskljucivo tehnicki ili iskkljucivo umjetnicki. TO je dojam. Ja pricam o osnovama koje i jedna i druga i bilo koja druga i onaj najobicniji snapshot ima. A to su parametri. Bez kojih ta fotografija, kakva god ona bila u umjetnicko, tehnickom ili inom smislu, ne bi postojala.

Fakat se ne kuzimo...

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

hehehe, zahuktava se. a mislil sam da bu to samo još jedan uoičajen petak:)

zafrkavam se. nemojte me ozbiljno shvatiti.

begonja, je istina. ali ja sam jednom u životu u osnovnoj školi otišao na literarnu grupu i bio momentalno izbačen skupa sa moja dva frenda:) kaj da ti pričam. totalni sam antitalent za nazive....

a i npr. kada čitam neki fotoesej npr. Kanaskevicha ili McCurrya volim vidjeti opis gdje, šta, kako, zašto.... jebi ga, zanima me. a vjerujem i tebe.

Marija-Zoi
[13. 01. 2012.]

A zar ti stvarno očekuješ da ti ja sad doslovno odgovorim na tvoja pitanja?

Daddo
[13. 01. 2012.]

Lagonda, zafrkavam se u mjeri u kojoj je to potrebno...

ali evo ozbiljnog pitanja i situacije fotografske, čisto da ilustriram zašto me toliko muči svjetlo...

naime, nekad kad sam ja bio još jako mali nisu postojali DSLR-ovi ni čipovi ni senzori i ljudi su koristili aparate na film. I onda se na kiosku moglo kupit filmova svakakvih. S većinom njih je dolazila nekakva "risanka" - sunce, oblačić,neka meteorologija i kraj toga nekakva brojka 1/nešto i F nešto.

to se danas zove "sunny 16".

I ok je to za fotkanje "vani". Ali što se događa kad više nismo vani ili ne možemo na taj način mislit i (pre)računat da ako nam po skroz sunčanom danu s filmom od 100 asa na F16 treba 1/100s za pravilnu ekspoziciju da će nam na F8 trebat 1/400s?

Što kad montiramo "blic" na aparat koji nije kontinuirani izvor svjetla i kako onda znamo odredit F i 1/nešto a da pritom ne dobijemo "crne fleke" u kadru jer su nam listići blende završili na filmu?

A sve je to još uvijek (samo i jedino) tehnika i nema veze niti sa izborom motiva niti gdje je što u kadru...

weberica
[13. 01. 2012.]

uopće ne kužim ovu diskusiju tj. u čemu je problem?

koga zanima naučit će - u školi, s neta, iz knjiga, od drugih, kroz praksu...

koga ne zanima neće naučit i imat će loše fotke i sa mobitelom i sa dslr-om , vjerojatno lošije s ovim drugim ako ne zna namjestit postavke.

al njemu će sve bit super, jer ionako neće znat razliku što je dobro a što nije :)

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

hehe, točno to:)

al moramo malo komunicirat.... petak je... to mi je ko da idem van nekam;-)

begonja
[13. 01. 2012.]

svaka rasprava koju zavrsimo s osmjesima je dobra...am i ako se i posvađamo malo..adrenalin je dobar za cirkulaciju :D živili

weberica
[13. 01. 2012.]

iako, još uvijek ne kužim onu tvrdnju da nije bitan aparat nego fotograf, kad god vidim fotku snimljenu u polumraku sa 3200 asa superoštru i bez šuma dođe mi da se rasplačem, moj d200 već na 400asa ima šum i moš se fućkat :(

ariesZG
[13. 01. 2012.]

je, weberica, kad to vidiš, sigurno veliš "ISO miki" :-))))

Baya
[13. 01. 2012.]

Marija ja bum te vodil u fotošetnju, biraj vrijeme i mjesto, i nadam se da se kolega Lagonda nebu srdil. :)

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

gle, imaš analogni štih.... pucketa šum ko vinilka na gramofonu-fino i toplo.... a ne ove sterilne digitalije bez karaktera:)

oggy30
[13. 01. 2012.]

Lagonda, pitanjce kak to zgleda kad ideš radit fotku isključivo umjetnički? :)

weberica
[13. 01. 2012.]

je, samo što je zrno na filmu ljepše od digitalnog šuma... osim ako ne ohladiš razvijač :P

ariesZG
[13. 01. 2012.]

je, weberica, znam, i ja sam išel kod Kukeca na odjel ;-P

Febivjetar
[13. 01. 2012.]

u frižideru ko Spektruma kad se pregrijal....

weberica
[13. 01. 2012.]

vidla sam ga pred par mjeseci, niš se nije promjenio već desetljećima :)

begonja
[13. 01. 2012.]

@autisher buahahahahahahahahahha na ovo ISO miki hahahah

Daddo
[13. 01. 2012.]

Spektrum se ne pregrijava! Speki je gumeni... jedino je onaj ispravljač bil takav da si mogel jajca na njemu peć ak bi zaglibil u manic mineru... :)

i da...weberica, fotkaj u RAW-u... podeksponiraj za 2 blende pa radi push filma... :)

ili druga alternativa... kupiš si canona 350D za male nofčeke, na karticu natočiš odgovarajući firmver, prebaciš u B&W i imaš your very own zenit :)

Jethrotull
[14. 01. 2012.]

Važno je prvo uraditi logotip pa onda počet slikat:)))

weberica
[14. 01. 2012.]

ne jethro... onda se napravi web stranica a tek onda se ide slikat :)

Febivjetar
[14. 01. 2012.]

ma ja sam ko klinac mutavi sve zgural u frizer.... za svaki slučaj:)

Daddo
[14. 01. 2012.]

wordpress + besplatni templejt uz 2-3 HEX intervence... a logo-tip mazneš gotove krivulje i samo malo razbucaš mišom... :)

(nego, mene zaista zanimaju odgovori na ona moja gore pitanja ako netko ima volje i želje)

weberica
[14. 01. 2012.]

na mojem starom bljicu je tablica na kojoj namjestiš iso filma, daljinu na koju hoćeš da ti puca i on ti veli koja ti treba blenda. Exp je bio 125tinka. Za studijsku bljic rasvjetu su bili svjetlomjeri a probe su se radile na polaroidu, jel to bilo pitanje?

Daddo
[14. 01. 2012.]

je... a onda imam još... kaj ak si blic odbijala od plafona ili tak nečega? kak si kompenzirala to?

weberica
[14. 01. 2012.]

ček, jel to za ocjenu ili...? :P

Daddo
[14. 01. 2012.]

ma to je za šalabahter... jednog dana kad mi ovo "obično" svjetlo postane dosadno i poznato.

weberica
[14. 01. 2012.]

a niš, kad odbijaš od stropa namjestiš kao da ti je objekt na 10 m a ne na 3 recimo , cca 3 blende više

weberica
[14. 01. 2012.]

evo ovakav sam ja imala, s takvom tablicom na zdnjoj strani :))

Daddo
[14. 01. 2012.]

ok... ovo plavo je osjetljivost filma iliti ISO... do toga su DIN-ovi... zebra su F brojovi... m i ft. su samoobjašnjivi a što su ovi A A A M... i ovi potenciometrovi gore? (crveni jumek je pretpostavljam test, prekidač je pali gasi)

weberica
[14. 01. 2012.]

ovu crvenu crticu na zebri staviš na osjetljiivost svog filma a ovu desnu zelenu staviš na metre udaljenosti od objekta i onda ti pokaže blendu

ovo desno A i M znači da na toj udaljenosti blic ima automatiku tj. ako staviš previše on će izmjerit pa opalit samo onolko koliko je svjetla potrebno a ostatak spremit tj. brže će ti se napunit za iduće okidanje

ovo dole di je crveno mičeš levo desno tj pališ gasiš a ispod toga na dnu je lampica koja ti pokaže kad se blic napunio :)

a ovo je čudo tehnike sprijeda :))) mogo se postavljat okomito il vodoravno i pucat ravno il u strop, mrak ha? :D

Daddo
[14. 01. 2012.]

zgleda jednostavno za koristit sad kad si opisala... al da mi neko da u ruke i veli evo ti pa se igraj... mislim da bi prvo potražio šarafciger :)

weberica
[14. 01. 2012.]

meni je ipak drago da današnji digitalci imaju ugrađeni flash, uključiš i pucaš nemreš niš zeznut, ne trebaju dodatne baterije, uvijek je na aparatu, milina.. :)

Daddo
[14. 01. 2012.]

ali daju oštre sjene jer pucaš direktno i nemaš bogznakakovu kontrolu nad njima...

Lagonda
[14. 01. 2012.]

@oggy30: Ma taj dio ni ja ne razumijem bas u potpunosti... :) A ti? :)

Baya
[14. 01. 2012.]

Mislim da se ne trebamo vraćati na (pra)staru tehniku jer napredak je da nam sve to pojednostavljuje. Ali je kvaka u tome da su osnove (trokut blenda-ekspozicija-osjetljivost)i one dosadne brojke jednake zadnjih pola stoljeća, i tko ih je savladao snaći će se i na ovom blicu i na 1Dx i na D4. Možda će trebati upute uređaja da vidi gdje se to podešava, ali će znati. A osnove se može naučiti metodom probam-vidim-izbrišem (dugotrajno i neizvjesno), knjigama, časopisima (bolje) ili nekim tečajem (najbolje i najbrže). A sad, kako tko voli.

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…