Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:
 dubi

Moram primijetiti...
Daco
[05. 03. 2012.]

kako po oglasima na njuškalu ima jako dobrih objektiva i aparata koji se prodaju. Npr., 17-55 f2,8; 70-200 f2,8 i još nekoliko drugih koji mi se sviđaju. Ova dva spominjem baš zato što sam ih tražio jedno vrijeme da ih si kupim i uglavnom bi se brzo prodali po objavi oglasa i stvarno rijetko su se pojavljivali. Sada ih ima nekoliko. E, to je bilo vrijeme dok se i našla koja kuna viška, sada mi je to problem, ali nikada više oglasa nisam vidio za ta dva objektiva.

Zar nas je većinu stislo da se rješavamo opreme koja nam možda toliko i ne služi ili je to onaj dio fotografa amatera koji su u fotografiji vidjeli nešto što bi ih zanimalo i mislili su kako je to fora pa sada prodavaju ili čak su to i profesionalni fotografi koji prodavaju opremu zbog smanjenog obujma rada.

Morao sam podijeliti viđenje situacije, ne očekujem neku raspravu.

P.S. Gledao sam samo Nikon opremu, raznih proizvođača. Druge sustave sam isključio iz svog "znanstveno istraživačkog rada." Ne znam kakva je situacija kod drugih.


HrvojeCrnjak
[05. 03. 2012.]

Ja ću samo reći činjenicu da npr. kilogram Nutelle ili Linolade košta 51 kunu!!!(750 grama je 38 kuna), gorivo opet ide gore, a s njim i sve ostalo što se transportira tako da me ne bi čudilo da je u pitanju prodaja zbog "preživljavanja"...

Woosh
[05. 03. 2012.]

Razlozi mogu biti razni,naravno i potreba za novcem.Ali npr. 17-55 netko može prodavati zbog prelaska na FF,a 70-200 zbog nabave boljega-drugi proizvođač ili bolja stabilizacija.Eto,npr.

Antarctica
[05. 03. 2012.]

A neki kupe,probaju pa prodaju jer to nije to ili su bar udovoljili znatiželji a nemamo neki rent-a-lens servis.

weberica
[05. 03. 2012.]

ne treba im više, sad snimaju s ajfonom :)))

Didokles
[05. 03. 2012.]

kad na stotine , tisuće ,pa i desetke tisuća ljudi u Hr ima foto opremu razumljivo je da ih dio želi istu prodati...Razloga za prodaju ima rekao bi koliko i prodavača.Ne zaboravimo da je to najbrže rastuči segment tehničke robe ,a uvriježeno mišljenje da se fotograf postaje s lakoćom,odnosno što je bolja oprema vrhunskiji je fotograf.Jedan dio se vrlo brzo ohladi,drugi dio se također vrlo brzo zasiti nove igračke i evo na tržištu foto robe po prihvatljivoj cijeni.Da i recesija je učinila svoje!

Ivan_Bajlo
[05. 03. 2012.]

- natjerala ih djevojka/žena da smanje količinu objektiva jer više nema mjesta po ormarima / ne da im pare za nove ;-)

- nikonaši prelaze na Canon 5D Mk.III >:-)

- računaj i da raste broje prekupaca pa možda isti objektiv prodaje više njih pogotovo ako osoba koja ga prodaje baš nije internetski potkovana pa ne zna sama staviti oglas

Zabac
[05. 03. 2012.]

17-55/2.8 se prodaje jer se vljda ide na FF. 70-200/2.8 VR I (znaći prva verzija) se prodaje jer ima grešku u VR sustavu i znalo se desiti blokiranje plivajuće leće.

Za prvi Nikkor ima zamjenu u vidu 17-35/2.8 SF-S - odlićan objektiv, a za drugi se uzme VR II (druga verzija) ili 80-200/2.8 AF-S ali bez VR-a (vrlo teško se nalazi po oglasnicima).

Malo je za vjerovati kao rasprodajaj ide u smjeru pustog preživljavanja, prije preprodaja ili (ne do Bog) prelaska na drugi sistem.

-mario-
[05. 03. 2012.]

Ja sam jednom prilikom, prije par godina kupio jednu Sigmu 150-500mm koja je bila doslovno kao nova!! Kada sam čovjeka pitao zašto ju prodaje rekao mi je da je snimio sa njom šta je trebao i da mu sada više netreba!! Ja sam ju nedavno prodao-trampio ne zato što sam bez para ili što nevalja, nego mi isto tako jednostavno više ne treba, nekoristim ju kao nekada. Tako da ima stvarno raznih razloga za prodaju opreme i ne znači da (uvijek) nešto nije uredu. Možda stvarno samo stoji u ormaru!

matrix
[05. 03. 2012.]

Dosta sam kupovao (i prodavao) preko oglasnika, što zbog želje da probam nešto novo a što zbog nemogućnosti da kupim potpuno novi proizvod iz trgovine. Svakakvih priča ljudi sam čuo, o prodaji zbog prelaska na FullFrame, prodaji zbog zamjene sustava, prodaji zbog skupljanja love za neko drugo staklo...

Goertosing
[05. 03. 2012.]

Razlog u tome je što raste broj fotografa i sve više takve opreme se prodaje kao nova, a samim time se povećava i količina prodaje rabljene opreme

Goertosing
[05. 03. 2012.]

E zaboravih, isto tako oglase koriste i firme, npr ja za trgovinu stavljam oglase za neke zanimljivije i prodavanije stvari pa ima hrpa sličnih oglasa i onda se stekne dojam da "ljudi" masovno prodavaju

Night
[06. 03. 2012.]

Čuo sam od lika da kad se kupuje auto treba objaviti nekoliko oglasa za isti taj auto sa sniženom cijenom, kako bi se utjecalo na one prave prodavače da smanje cijenu. Naravno kad se zove ove lažnjake odmah jave da je već prodano. Moguće da to rade i sa fotoopremom.

Inače puno rađe kupim opremu sa fotozina ili sa newsgrupa nego sa njuškala, nisam tamo imao problema, ali vidim da dosta ljudi jest. Na fotozinu nisam još čuo da je bilo nekih muljaža.

Goertosing
[07. 03. 2012.]

Svaku prevaru na njuškalu treba prijaviti njihovoj službi, jer oni to odma sankcioniraju, zovu prodavača na mobitel, ako je ozbiljnija prevara blokiraju broj moba, mail, i provjeravaju oglase da li postoje isti/slični oglasi od 'drugih' registriranih korisnika itd. Nije baš da previše pomaže, ali ipak daleko je bolja situacija što se toga tiče nego na npr nekim drugim oglasnicima, kao na auti.hr gdje ljudi znaju popušit i one fore "engleskog doktora koji se vratio na otok i prodaje auto za desetinu realne cijene jer mu je volan na krivoj strani itd." :D

pera
[07. 03. 2012.]

Teška je situacija recimo iz mog primjera ja sam rasprodao sve od 11 mjeseca do sad za preziviti bez posla i prihoda otislo je sve ,300mm/f4+1,4 konverter ,70-200/F4 Canon Fish. Canon 60mm, sigma105 saex.tubom Macro Sigma 24mm , 480ex, canon Macro twin flash Eos 450d, Eos500d, is sve komad po komad sa teškom mukom je otišlo u oglase i sad mi je ostao G11 kojeg cu isto prodati i 400D kojeg nesmin prodati jer sam ga poklonio ukucanu pa se sad zicam otišlo je sve u , da nekazem di i do za sitnu lovu samo se nadam da cu i ja imati prilike kupiti po slicnim cijenama kad se oporavim

filiplphoto
[07. 03. 2012.]

ja bi kao razlog naveo sve od navedenog :) recimo obavio sam sto sam trebao sa sircem, isplatio ga s tim poslom i taj sirac sam onda vucarao u torbi jer bi mi "mozda jednom zatrebao" kod fotkanja gluposti. i onda sam ga se odlucio rijesiti, pokrpati neke rupe itd. ista stvar sa stotkom maco.uzeo ju i iako je to divan objektiv svejedno ga nisam koristio ni za 200 snimaka pa sam ga u kratkom roku dao na bubanj.dakle kriva kupnja. sad trenutno imam 2 objektiva koja doslovno obozavam i jedno crno pace koje bi koristio eventualno kod evenata tj reportazno.i samo zato ga ne prodajem jer pretpostavljam da cu ga jednom jedanput trebati pa da ne pozalim.inace bi i on letio iz torbe jer su mi ova 2 sasvim dovoljna za sav moj rad i s njima trenutno radim 100% svim svojih fotki. doduse opet sam se morao rjesavati neke opreme i zbog toga jer je prifalilo para za popravak aparata (i to jos u kucnoj radinosti servis, a ne u ovl.servisu).i tako.

pera
[07. 03. 2012.]

Pa u biti je da ljudi puno experimentiraju dok neskuze sta im treba ja sam recimo najvise koristio stari 18-200 dok nije crkao i nikako se nisam moga nagovoriti da ga opet kupim ali sam išao dalje i sve sam to povremeno koristio npr. danas bi otisao i radio macro , sutra lovio ptice a drugi dan pejsaže tako da mi je sve ubiti koristilo jer sam uglavnom radio u prirodi ,nemam neki dar za ljude slikavati pa se ispunjavam na svjezem zraku i po šumama

housel
[07. 03. 2012.]

Iako se ovdje ne smije politizirati (ako sam dobro razumio), činjenica je da država propada i da je sve skuplje i skuplje a sve više i više ljudi bez posla :(

Silvester-Papa
[29. 05. 2012.]

Inače, i cijene za koje se prodaju su niže nego ikad. To je sve u prilog govoru o lošem ekonomskom stanju u Hrvata. Npr. 70-200 f4 za manje od 3000, isti stabilizirani za 5500.

sokol
[29. 05. 2012.]

Ima još jedna bitna stvar zbog koje padaju cijene, a to je da se mijenja općenito situacija u svijetu digitalne fotografije. Sjećam se kada sam fotografirao tamo 2004, 2005, vidio sam da je ovdje na mom području bilo jako malo ili gotovo uopće nije bilo ljudi sa DSLR fotoaparatima. Ta situacija se počela mijenjati 2007., 2008, a poglavito 2009. kada je bila poplava raznoraznih DSLR-ova, 2010.-tu možemo okarakterizirati kao stagnaciju, u 2011. blagi pad, a ove 2012. situacija je takva da je gotovo neprimjetno koliko ljudi nosi sa sobom DSLR, prvenstveno mislim na APSC formate. Sada ih ima manje nego 2004. i 2005. Dogodilo se to da su preplavili razni NEX-ovi, ajfoni, HTC-ovi, samsungi, raznoraznin OM-ovi i ostali mirorlessovi i ine igračke.

To je naravno bilo i za očekivati, i inače nas fotofikova je ustvari strahovito malo, i to je onaj moment koji sam ja predvidio već ranije, a to je da će se sada iskristalizirati situacija i pomalo će prestati poplava snepšut fotografija na internetu i drugdje, ostati će samo međuobiteljsko i međuprijateljsko šeranje digitalnih fotografija snimljenih raznoraznim digitalnim igračkama. DSLR će opstati isključivo u lajka formatu i naravno pomalo će rasti digitalni srednji format, ali još dugo vremena sa gotovo nedostižnom cijenom.

Osim u reporterskom svijetu, svijetu modne i reklamne fotografije, te u domeni športa i wildlifa, te općenito akcije, gdje će digitalna fotografija zadržati svoju cijenu, u domeni ozbiljne pejsažne fotografije i općenito fotografije prirode, osim akcije, digitalna fotografija gubi na cijeni i to rapidno i značajno.

Iz Amerike su krenuli ozbiljni trendovi, koji lagano zahvaćaju i Evropu gdje osobito kod pejsažne fotografije, digitalija gubi bitku sa filmom velikog formata.

Tu činjenicu potvrđuju i najnovija događanja na tržištu i ono što se sprema za iduću Fotokinu, tržište toliko jako traži neke proizvode da se tvrtka Jobo odlučila na jedan korak koji je prije dvije godine bio nezamisliv, uostalom pogledajte ovdje Jobo CPP-3 .

U razgovoru sa predstavnikom koji za Jobo vodi odjel analogije, saznao sam da su se na taj korak odlučili jer im dnevno stiže nevjerovatno puno narudžbi od processora do tankova i ostale potrebe za Analogiju.

Dakle da zaključim sve te promjene u oba pravca, stvaraju situaciju na tržištu gdje će dosta opreme iz DSLR APS-c segmenta, značajno izgubiti na potražnji, pa prema tome i na cijeni !

boriszulj
[29. 05. 2012.]

Sokole, sve sam s pažnjom pročitao i mislim da jednim dijelom griješiš. Ti "trendovi" koje navodiš vjerojatno postoje, ali analogija neće prijeći više od 1% tržišta. Film se davno prestao razvijati, a digitalna fotografija još nije dosegla svoj maksimum.

Gledajući Nikon D800 mislim da takvi aparati u svakom segmentu mogu zamijeniti analogni 35mm film.

Srednji i veliki format? Onaj tko se "pali"na analogiju kao audiofili na srebrna pojačala s lampama od 20kg, taj će i dalje to tražiti. I debelo platiti, jer čim postoji maleno tržište, visoke su cijene. Visoke cijene su kontraproduktivne i odbijaju kupce. A za umjetnike zadnjih godina nema baš previše novaca s obzirom na krizu kojadrma svijetom.

Zaboravljaš i činjenicu da je najveći proizvođač filma Kodak otišao u stečaj što još više ide u prilog digitalije.

Doista ne razumijem što se dio ljudi toliko pali na analogiju. Valjda zato jer ih to podsjeća na mladost, na razvijanje u tamnoj komori i iščekivanje rezultata, a i na osjećaj posebnosti, elitizma.

Je, film ima drugačiji štih, ali isto tako imaju i vinil LP, pa me ne može nitko uvjeriti da imaju bolji zvuk od digitalnog zapisa.

Nostalgija i subjektivno su moćno oružje u rukama trgovaca. O tome postoji čitava struka koja se bavi psihologijom i marketingom, odnosno kako uvaliti proizvod igrajući na emocije kupca.

boriszulj
[29. 05. 2012.]

Sada malo on topic.

Višekratno sam kupovao i prodavao opremu na njuškalu. Nešto sam u boljim prijerecesijskim vremenima i zaradio (Ebay pa njuškalo dok je bio jak euro)te si priuštio nešto opreme koju inače ne bi imao (čitaj: žena ne bi dala).

Neke sam stvari isprobao i vidio da nisu za mene kao ultraširokokutni objektiv (imao Sigma 10-20). Jednostavno mi nije pasao taj tip fotografije i to izobličenje koje stvaraju takvi objektivi. I taj sam prodao po cijeni koja je relativno niska jer jednostavno nisam mogao dobiti više.

Sovjevremeno sam imao Sigmu macro 150mm i shvatio da je to prevelik objektiv za mene, a i fokus mu jedosta spor, pa sam ga prodao i kupio Canon 100-tku makro. Cijena koju sam dobio za objektiv opet nije bila prevelika, ali sam isto tako povoljno kupio drugi.

Dakle ponuda-potražnja. Vjerojatno se jedan dio rješava manje korištenih objektiva iz financijskih razloga, ali sigurno ima i primjera kao moj.

nik
[29. 05. 2012.]

Nekako brijem kako količina ponuđene foto opreme na Njuškalu nije u direktnoj vezi s povratkom analogne fotografije u Hrvatsku. Kada je bilo malo automobila, malo ih se rabljenih i prodavalo. Veća korisnička baza vodi i većem tržištu rabljene opreme, sa širokim rasponom razloga za prodaju (od ovoga što je naveo pera, preko normalne promjene opreme sve do onih koji su npr. DSLR i koji objektiv kupili i sada ga više ne koriste - promjena interesa).

sokol
[29. 05. 2012.]

@boriszulj, o i 1% je dosta, ali uzlazni trend filma pogotovo srednjeg i velikog formata je toliki, da u svijetu dosta ljudi koji drže tu vrstu dućana, tvrde da bi propali što se digitalije tiče, svoju egzistenciju sve više baziraju na filmu i kemiji, za mnoge čudno, ali je tako.

Ovaj jedan posto je taman toliko koliko treba, jer ima ljudi koji bi nekad i kupili neko povećanje koje im se sviđa...ali...neki iz razloga koji su im poznati i koje razumiju, prije će kupiti recimo pejsaž sa velikog formata filma nego sa digitalije, neki će pak napraviti to isto ali ne znajući i ne razumijući zašto, nego iz čiste pomodnosti i mrvice elitizma i snobizma.

Međutim nije bitno, bitno je da je u konačnici ishod u Geldtasche zadovoljavajući ! :)

sokol
[29. 05. 2012.]

Ali da ne bi krivo razumjeli, najbitnija je ipak ljubav i strast prema fotografiji ! :)

matrix
[29. 05. 2012.]

Mislim da broj objektiva koje, poglavito, Canon i Nikon prodaju na godišnjoj bazi a koji dramatična raste opovrgava tu priču o sve slabijoj prodaji APS-C slr-ova.

Ono što se već događa u Japanu a prelijeva se polako i u Ameriku i Europu je trend mirroless kamera, raznih nex-ova, pen-ova, om-d itd. koje će svakako ugrabiti veliki dio kolača entry level SLRova.

Film i srednji format će ostati u nekim elitističkim tržišnim nišama.

Boddhi
[29. 05. 2012.]

e ne bih se složio sa tim oko elitizma

prije bih rekao da će film (a i srednji format poglavito) ostati u domeni onih koji znaju fotkati ... imamo slučajeve da ljudi ispucaju 50.000 pa i 100.000 digitalnih snimaka i ništa, ama baš ništa ne nauče o svjetlu i fotografiranju, a film je tu e već nešto sasvim drugo, veća je kod analognog snimanja umješnost ne ispucati loše fotke ;o)

elokventnidelinkvent
[29. 05. 2012.]

prije nego propadnemo u bunar zvan uzaludna rasprava, a poklopi nas k tomu još i hamper offtopičarenja; molio bih uvažene "kolege" da mi objasne pojam elitizma koji uporno vežete za analognu fotografiju.

trenutno si prevrćem zadnju akvziciju u rukama: Nikon F80 - 50$ sa amerikanskog ebayja, 50/1.8 AF iz Rakovog Potoka - 100€, grip za AA baterije iz Šenzena - 180 kn. rola Efke 100 - 15ak kuna (zadnji put kad sam bio direkt u Samoboru). flaša Rodinala zamjenskog - 90inešt kuna. kojeg kad potrošim ozbiljno namjeravam zamijeniti vitaminom C, instant kavom i sodom.

neš ti elitizma.

boriszulj
[29. 05. 2012.]

Treba razlikovati "elitizam" od "zapeo u prošlosti".

;-)

Pričamo o srednjem i velikom formatu.

elokventnidelinkvent
[29. 05. 2012.]

nema to nikakve veze niti s jednim niti s drugim. radi se o izboru. nitko ne tjera nikog da koristi ono što mu ne paše. s druge strane, hrpetina je onih koji se koriste i jednim ili drugim iz pomodarskih, snobovskih i inih idiotskih pobuda.

srednji format, kažeš. hm. Kiev 80 - 20€ na krami u Beču, Vega 90/2.8 - 25€ na krami u Beču. kazeta za 120 film, u posjedu otprije. rola Efke 100 - 15ak kuna (zadnji put kad sam bio direkt u Samoboru). flaša Rodinala zamjenskog - 90inešt kuna. kojeg kad potrošim ozbiljno namjeravam zamijeniti vitaminom C, instant kavom i sodom.

neš ti elitizma.

pardon, zapinjanja u prošlosti.

blue
[29. 05. 2012.]

Iskustvo ljudi koje poznam..

17-55 kao sto je vec receno prodaju zbog FF, a 70-200 2.8 zbog 70-200 f4 IS jer je manji laksi, ima stabilizaciju te je samim tim pogodni za vjencanja.

Dosta ih i prodaje opremu jer prelaze na Nikon, a poneki i jer su skuzili da im ne treba.

blue
[29. 05. 2012.]

hrpa tipfelerea.. manji, laksi, te je samim time pogodniii za vjencanja..

nik
[29. 05. 2012.]

blue, skužili smo, ne ispravljaj više :))

boriszulj
[29. 05. 2012.]

EFKE 100 je film koji se ni po jednom parametru ne može smatrati elitnim i doista nije povezano s onim što je sokol pisao o trendovima u pejzažnoj fotografiji.

Noviji entry level dslr daju bolju sliku od EFKE 100, a da ne govorim koliko je tih ASA 100 limitirajuči faktor za fotografiju. To što u pojedinci navikli i "oprašataju" filmu njegove nedostatke je drugi par opanaka.

Ovo je otišlo totalno off topic. Neću više.

:)

flyboy
[30. 05. 2012.]

Boris, ti se zapravo bojiš filma..kaj je to "elitni film" i kako ti to znaš? Jesi razvio ikad film?

Kaj se tiče teme..istina je da jedan dio profesionalaca prodaje manje nužnu opremu zbog smanjenog obujma posla; oni senzibilniji nađu dodatni posao i čuvaju vrijednu opremu, jer sranja, kakva god bila ne traju vječno. Problem je u tome da puno ljudi (pogrešno) vide fotografiju kao "9 to 5 job". Fotografija je ili hobi ili lifestyle.

BTW, špreha "Film vs. digital" je besmislena. Tko vidi sliku u tražilu, taj je igrač. Tko ne vidi, ne može mu pomoći ni zlatni Hasselblad, Leica, a bogme ni trilijarda piksela

ariesZG
[30. 05. 2012.]

Vlado, po drugi put potpisujem od riječi do riječi.:-) Potpuno besmislena podjela.

I ja bih isto volio znato što je to "elitizam" u konkretnom slučaju. :-)

Tomislaw
[30. 05. 2012.]

Jel bi štel neko udomit elitni fotić za elitne nofce? Eto, dam svog elitnog Kieva za 5000 € :-))))

boriszulj
[30. 05. 2012.]

"Elitizam" u kontekstu koji sam ja spomenuo je značio subjektivni osjećaj posebnosti, da radiš nešto što većina drugih ne zna ili si ne može priuštiti, pripadnost jednom uskom krugu ljudi, a to po svojoj definiciji znači upravo to: elitizam. Dakle nije nužno, iako često je, povezano s novcem.

Do nedavno je fotografija bila uglavnom rezervirana za takve krugove ljudi, a još uvijek imamo rudimente tih krugova, sada određenih klanova po raznim fotoklubovima i udrugama, tih "starih" koji su se odjednom našli u društvu milijuna ljudi kojima je fotografija postala dostupna.

Ti "elitisti" uporno tupe o posebnosti analogne fotografije, na određeni način sami sebi daju za pravo da "podcjenjuju" sve ostalo. To nije specifično za ovaj site ili državu. Posvuda to vidim.

Analogija je jednostavno drugačija od digitalne fotografije i to je to. Netko za njom žali, što je legitiman osjećaj, a netko ide dalje. Stvar osobnog izbora.

Svoj "elitizam" neka objasni @matrix.

Flyboy, da razvijao sam film u prije 30 godina u fotosekciji moje osnovne škole. NAkon toga sam shvatio da postoje fotostudiji koji to naprave za čas. Što bi ti značilo da nisam? Da li bi to značilo da ne kužim kako stvari stoje jer nisam prčkao po kemiji u tamnoj komori?

Također ne razumijem pojam "strah od filma". Filmofobija?

;-)

Meni je fotografija hobi i sve što mi pomaže u ostvarivanju tog hobija je dobro došlo. Pa tako i film. U svom radu ne vidim njegovu svrhu, što ne znači da netko drugi nema takvu potrebu (iako mi je teško dokučiti zašto).

Moje sudjelovanje u raspravi je čisto retoričko, odraz naravi i zaguljenih stavova.

A rekao sam da neću više off topičarit, a onda me povuku za jezik....

Najte kaj zamerit!

elokventnidelinkvent
[30. 05. 2012.]

alajčauš borisžulj, uništa! kao i obično.

ovu izjavu o efke 100 i entry level dslrima si bum spremil u antologiju gluposti izvaljenih na fotozineu. pasus o limitirajućem faktoru 100ASA u fotografiji konkurira i za puno širi kompendijum bedastoća.

naj kaj zamerit.

ariesZG
[30. 05. 2012.]

Pa zar nije onda elitizam kada se kupi aparat od deset, petnaest, dvadeset tisuća kuna, isto toliko za objektiv?

"Potrošiti ću brdo novaca da se vidi kako sam ja poseban i drugačiji i kako ja nemam veze sa vama smrtnicima"...Pa zar nije smiješno kada se ljudi ovdje (i ne samo ovdje) razmeću ciframa i markama sa podsmjehom gledajući na sve koji "tamo nešto škljocaju" sa jeftinim plastičnim aparatima?

Ista situacija je bila u vrijeme apsolutne vladavine filma kada su ljudi kupovali najnovije aparate samo zato jer se to "mora imati", jer nisi faca ako nemaš. To, dakle, nije elitizam? Znači, sukladno tome, u to doba je čovjek koji je snimao na ploče kardan kamerom bio elitist?

Ali kad imaš grupu entuzijasta i istinskih zaljubljenika u fotografiju koju su spremni uložiti svoje znanje i vrijeme da naprave nešto vrijedno i lijepo, e onda je to elitizam. Čudo je kako se olako etiketiraju ljudi i kako se paušalni zaključci donose.

Meni je, recimo, maloumno kada čovjek koji je doslovce jučer ušao u te vode, danas vodi "umne" rasprave o senzorima, lećama, motorima, karticama, kablovima i sličnim stvarima, sutra kupi aparat za užasno puno novaca i odjednom je on fotograf, autor. Isti taj čovjek nauči dvije tri cake u fotošopu, zabrazdi po centralno smještenim, bezizražajnim portretima (naprimjer), sa ektremno malom dubinskom i onda dere po tome i za par mjeseci mu više ne smiješ ništa reći jer, on je, ipak, "majstor".

Svodi se na jedno > loša fotografija je loša fotografija, bilo da je ona snimljena "elitističkim" Zenitom ili pomodnim Eosom MkIII.

Daddo
[30. 05. 2012.]

nažalost vremena su takva da je fotografija (kao i bilo kakav drugi hobi/posao) postala luksuz i tu je sva mudrost.

oprema je jeftinija jer se proizvela nova koja mora se prodat, a ljudi sve manje love imaju pa cijene moraju dolje, kako polovnoj tako i novoj.

u uvodu se spominju neki (za amatere) jako skupi objektivi, no nema tog objektiva koji će kompenzirat (ne)znanje fotografa. svaki put kad pomislim kako bi mi novo tijelo ili bolji objektiv dalo bolje fotke, posudim ga i onda skužim da su vlasnikovi rezultati bolji od mojih, što znači da još uvijek dovoljno ne znam.

analogija vs. digitalija? rasprava koja nema puno smisla, no analogiju bi svatko trebao isprobat, ako ništa a ono bar kroz film/fotopapir i cameru obscuru.

formati? zna se što je (i zašto) za "velike" dečke, a što je za "usputne" fotografe. promišljen kadar je i dalje - promišljen kadar, a od njega sve kreće. I to nikakva jeftina digitalija (ni još jeftinija analogija) ne može dat onom koji klika, ako to sam NE VIDI prije nego je uopće uzeo aparat u ruke.

hoću li kupit 70-200 4L (ili nešto drugo s njuškala) sad kad je jeftin? oh well... danas je 30.5. a moja velika plaća za travanj još nije bila, pa kad dođe i platim razliku plina... uglavnom, shvatili ste. :D

(a inače draži su mi prajmovi no zumovi)

Febivjetar
[30. 05. 2012.]

možda su ovi koji govore o elitizmu mislili na Clyde Butchera, Michael Fatalia, Charlie Waitea, Joe Cornisha i slične mange. je ok, da oni imaju hebeno skupe igračke. pogotovo Fatali i Butcher. njima sa custom made optikom preć na digitaliju bilo Phase One bilo Hassa je ravno samoubojstvu. i to je ako govorimo isključivo u financijskom pogledu. ali garantiram, da čak i kad bi se našao neki sponzor koji bi im otkupio svu filmsku opremu(što je nemoguće osim ako ste pijani Saudijski naftni milijarder) spomenuti fotografi bi ih vjerojatno odjebali.

uspoređivat ove fotografe i cijene njihove opreme sa ovima o kojima priča delikvent mi je ono, pa nonsens. kak delikvent veli, neš ti elitizma sa Kievom, kineskim gripom i objektivom iz Rakovog Potoka:)

nego mene brine nekaj drugo a to je ovaj trend napuhavanja cijena i od Canona i od Nikona, pa vidli smo i od Sonya. mislim ok, kužim Fukushima koja još uvijek nesanirana prijeti i to opasno, potresi, razrušene tvornice ali cijena novog Canonovog mk3 je ono kkk tj wtf?

Daddo
[30. 05. 2012.]

kak sad napuhavanje cijena kad smo se složili da su cijene sve niže? :)

druga je stvar što je oprema sve "svemogućnija".

svodi se nakraju priča na ono... ako ti treba i misliš da vrijedi, kupit ćeš ma koliko koštalo.

flyboy
[30. 05. 2012.]

@Boris, tada su postojali labosi za razvijanje c/b filma, ali nikad "pro grade". Svaki crno-bijeli film ima osobitost, a oni sve potrpaju u 1 tank i odrede neku srednju vrijednost razvijanja, pa ko kaj dobije...

Nadalje, Kodak nije otišao u stečaj zbog filmova, nego zato jer su se petljali u nešto gdje im nije mjesto (printeri, i slično). Također stečaj u Americi ne znači isto kao i kod nas gdje svinja koja je pokrala i uništila tvrtku mirno spava jer zna da je nedodirljiv. Srećom i to se, izgleda mijenja. Konkretno, nakon naplate duga prodajom većeg dijela imovine, pokreću proizvodnju filmova, čak i dijapozitiva. Na presici prije nekoliko mjeseci jedan novinar upita: "Znači li to i proizvodnju "Kodachrome" filmova?" Dobio je kratak odgovor: "Da".

Primjer br.2: "Rolleiflex" je propao 2009. iz sličnog razloga. Ponovo pokreću proizvodnju (30-tak ljudi iz tvrtke) u Braunschweigu, gdje je sve i počelo, 1928, mislim. Proizvodit će TLR Rolce, po cijeni čak i nešto nižoj nego kad su bili "korporacija"...

U New Yorku postoji specijalizirani C/B laboratorij, a jedna od takvih usluga je i razvijanje C/B dijapozitiva: Pogodi koji film mu je za to (njihova vlasita izjava) najbolji...

Nedavno je na Fotozinu bila rasprava o "nenormalno" visokim cijenama objektiva. Neke stvari ne kupuju pojedinci, nego tvrtke, a osim toga skupo kod nas i skupo negdje drugdje su različite stvari. Tip koji zarađuje 2 ili više milijuna dolara godišnje na fotografiji, ne pizdi na forumima zbog cijena; koliko god ta oprema koštala, njemu je to samo investicija.

Meni osobno najviše na živce ide hiperprodukcija. Proizvođači ne žele da se mi bavimo fotografijom nego njihovim strahovima od pada prodaje i propasti. Ne nasjedajte na to.

Febivjetar
[30. 05. 2012.]

Daddo, mene isto ta razlika za plin ubije u pojam. više im ne plačam njihove procjene ni u ludilu jer ih ne želim sponzorirat. samo onoliko koliko sam potrošio očitat ću sa vure i toliko im platiti. ja budala plačao sve kak su dolazili računi i sad mi pišu da sam preplatio 900kn!!! je, kao malo su se preračunali, jel.

napuhane cijene? si videl cijenu novog mk3? ili ovog novog D800 ili pak ovaj novi telac od Sonya(nemrem se sjetit točno koji ali SMVO je pisao tu na zineu o njemu)? ne znam, nisam gadget geek/freak i ne svršavam na specifikacije i cijene ali ovak ko laiku mi se čini da cije nisu sve niže....

Boddhi
[30. 05. 2012.]

Čul sam jednom pričicu da je Norman Mailer došao jednom na izložbu jednog fotografa pa ga išao prcat:

- E nisu vam nešto ni loše ove slikice na zidu, jel to zato što imate dobar fotoaparat.

A fotograf mu je odgovorio:

- E pa nisu ni vaše priče nešto loše, jel to zato kaj imate dobru pisaču mašinu....

e pa sad da se čovjek upita čemu ove sada rasprave analogno-digitalno, jel na papiru ili ovčjoj koži, ili je Munchov Krik izvrstan jer je napravljen kistom od picine dlake a ne dikobrazova brka ... ;o))

Daddo
[30. 05. 2012.]

Febo, kome treba navedeno (mk3, D800, telac vrhunski i superoštar) taj si bu to i kupil, kolko košta da košta. to su zveri od opreme koje jedu malu decu za doručak (ko zna s njima delat).

meni su i Boddhijeve fotke dobre s kompaktnim fujijem. ili autišerove s plastičnih 28mm i APS-C tijelom za puno manje novaca.

al to je to - ko zna zna. ko ne zna ne bu mu pomoglo ni milion eura opreme (osim da plati onom ko zna da mu napravi kaj oće).

Lagonda
[30. 05. 2012.]

Potpisujem autischera. Kad se stvori nekaj, kad se iz malog napravi vece.

Ako smijem spomenuti (u nadi da se nece naljutiti) obscurasa s naseg sajta. Iz kakvih kutija on radi kamere obscure, 4 fotke istovremeneo (cca 30 godina stara kutija od Franck kave) i slicno.

To je majstor. :)

Projekt tranzita Venere, ako uspije, bit ce prikazan na projekciji u Sljeme-tunelu i kako kaze, najveca kamera obcura na svijetu i projekcija od nekih 300m. To su majstori.

A razmetanje novom, dobrom i skupom opremom nekog covjeka ne cini fotografom. Ona mu mozda olaksava neke stvari u odnosu na jeftinije aparate, ali to nikako nije apsolutni uvjet za dobru fotografiju.

Fotografija dolazi iz mozga, oka. Mastovitosti tog trenutka. A chip odn film samo biljeze tu nasu misao. I kasnija postobrada naravno.

A imanje i kupovina skupe opreme je samo dokaz da se fotografija, kao pojam nekog hobija, umjetnosti pretvorio u nadmetanje tehnoloskog koraka i na neki nacim obezvredjivanje ne jeftine nego jeftinije robe od one skuplje.

Zalosno je to.

Meni je totalno nebinto tko s cim fotka. Ako ima dobar rad, dobar je. Ako ima los uradak, los je. A s cim je fotkao, koga briga za to.

To kao da se mi idemo na FJ ili FC i onda gledamo tko je kako dosao, autom, koliko kosta auto, kaj ima od opreme, bla bla, vlakom, autobusom (srednji format) i jel ima taj autobus tv i tak... A ono sto je bitno u toj prici je koliko i kako se taj covjek moze zabavljati, koliko je dobar, posten... A ne sto ga je dopeljalo. :)

Tomislaw
[30. 05. 2012.]

@boriszulj: Prvo sam ko klinac bil elita zato kaj sam rano djetinjstvo provel u Švicarskoj a starci su bili puni love ko šipak koštica. Onda sam se pak upisal u "elitnu" srednju školu. Pak sam od '89 naovamo elita zato kaj imam Mac a ne PC. Pak sam sad još jedamput elita jel imam ajfon a ne Samsung. A bil sam elita i zato kaj uz Canona imam i Kieva. Da ne pričam o Sinaru. I tak dalje i tak bliže.

Ne, ne pokušavam ovime opisati svoj život i kaj sam sve imal odnosno niam simal, pokušavam reć da ljudi prečesto i olako druge ljude etiketiraju elitistima. Nit su mi starci bili puni love, nit sam biral Maca zato kaj bi htel bit elita već zato kaj onda nisam na PC-u mogo raditi ono šta sam mogo na Macu (OK, danas mi je Mac stvar navike i inercije).

Da se vratim sad na "elitiste" koji briju po filmu. Vjerojatno ima i onih koji iz osjećaja elitizma čačkaju s filmom, no siguran sam da 90% njih radi s filmom zato kaj ih to veseli. Ima li u tome nešto posebno? Da, ima. Trenuci koje provedeš u komori, neizvjesnost itd. I za mene u tome ima nešto posebno. No kod mene je prevladala oportunistička strana osobnosti pa se nemam namjeru s digitalije vraćat natrag na film. No nikad ne reci nikad, možda se i vratim. Ajmo još dalje u krajnost. Jesu li pinholičari (pozdrav Obscurasu :-) još veći elitisti od običnih filmaša? Pa sad, meni to baš ne zgleda tak. Obscuras stalno navlači nekakve kartonske kutije sa sobom i s entuzijazmom priča o njima te obično pita neš u stilu "Oš da ti pokažem, oš i ti probat? Napravim ti ja kameru."

Prelako etiketiraš ljude ili ne razumiješ pojam elite. Elita podrazumijeva prvenstveno zatvorenost nekog dijela društva. A meni lagano ide na onu stvar kaj sam cijeli život "elita".

P.S.

Tek tolko da malo osjetiš na svojoj koži takvo etiketiranjei. Ti si liječnik, elitna struka koja misli da su bogovi, kaj će reć, elitistički seronja.

P.P.S.

Ovo seronja obično ide u kompletu s elitom i tu je čiso da pojača dojam.

nik
[30. 05. 2012.]

Predlažem/molim svekoliki puk - ne koristite argumentum ad hominem!

Raspravljati (a ponekad i dobronamjerno podjebavati :) možemo jako dobro i bez toga, kao što smo nebrojeno puta do sada i pokazali :-p

matrix
[30. 05. 2012.]

Samo da ne bude brisanja galerija :)

Silvester-Papa
[30. 05. 2012.]

Tema je bila (približno) da ima više robe u kategoriji DSLR i objektivi za iste za nabaviti na njuškalu i drugdje po povoljnijim cijenama.

Bez obzira na razloge, čovjek neće nešto dati za manje para samo zato jer je Milosrdni Samarijanac. Tržište se očito mijenja

Ova je tema 7.3. zaspala, ja sam je "probudio" 29.5. i evo mase komentara, nekih ne baš svima ugodnih, pa evo, da se ja ne osjećam loše... A Daco, koji je započeo ovu temu nije baš dobro prorokovao "

Silvester-Papa
[30. 05. 2012.]

"Morao sam podijeliti viđenje situacije, ne očekujem neku raspravu." - (ovo je nastavak prethodnog posta jer sam stisnuo krivi gumb:)

Tržište se očito mijenja uključuje i mogućnost da neki od entuzijasta imaju manje love, pa prodaju i kupuju za manje love.

boriszulj
[30. 05. 2012.]

@elokventnidelinkvent onaj tko ne zna koji su limiti ASA 100 u fotografiji je limitiran. Uzaludno objašnjavati. I da, primjerice Nikon d90 sa boljim staklom je neusporedivo bolji fotografski alat nego Kiev s Efke 100.

@autischer, ja se s tobom slažem, ali krenuli smo od činjenice da je more dslr aparata kod ljudi, a sve to jer je pokretač teme primjetio veći broj opreme po povoljnoj cijeni u prodaji.

Uopće niste shvatili što sam hito reći (možda se nisam dobro izrazio). Elitizam o kojemu sam pisao je upravo taj zatvoreni krug ljudi koji je POSTOJAO dok se nije digitalna fotografija razmahala. Čitajte moj post bez predrasuda!

Oni koji danas kupuju fotoaparate za 20 K kuna da bi se pokazali nisu elitisti već snobovi i malograđani.

Nisam uopće nigdje spomenuo da su ljudi koji DANAS briju na film elitisti. Što više, rekoh "zapeli u prošlosti". Nostaligčari bez pokrića.

O elitističkim filmskim nišama je pisao @matrix.

boriszulj
[30. 05. 2012.]

@Tomislaw, mogao si i bez ovog na kraju.

Na ovome siteu sam samo osoba koja pokušava napraviti kakvu dobru fotku. I to iz čistog gušta.

Izgleda da sam pogriješio predstavivši se tko sam i što sam, jer to očito neke bode u oči.

No ja se oko toga ne sekiram, navikao sam i ako je tako....neka, neka bude.

:P

Meni je baš dobro. Malo uzburkati duhove. Iz čiste zabave!

Sa zadovoljstvom ću pročitati sve odgovore na moje komentare.

Tomislaw
[30. 05. 2012.]

@boriszulj: moglo je i bez toga, ali... kad se nekaj ilustrira, ostavi dublji dojam. I ne, nema to nikakve veze kaj si, svi se mi nekad zbog nečeg nađemo u ulozi "elite" iako se sami ne vidimo tak i ne želimo da nas se tak etiketira. A na osnovu tvoje reakcije mi se čini da te boli šta sam na kraju napisao, i u redu je da boli, možda razmisliš idući put prije nego nekog drugog etiketiraš.

flyboy
[30. 05. 2012.]

Evo malo "nostalgičara bez pokrića":

1.

2.

Klik-Kid
[30. 05. 2012.]

od prvog linka mi je skoro stalo srce....uf uf

boriszulj
[30. 05. 2012.]

Tomislaw, uopće me ne boli. Odnosno boli, ali nešto drugo.

:P

Znam da je moj stalež elitini, a u njega se ulazi mukotrpnim učenjem i radom. Svi imaju jednaku šansu i vrata su otvorena svima. Tu ulazna karta nije novac, rođenje u nekoj obitelji ili umišljeni osjećaj posebnosti u odnosu na ostale.

Moj komentar je bio na rječnik koji nije primjeren našem druženju i potezanje nečega što sa temom i ovim siteom nema veze.

Čisto ljudska i kulturna dimenzija.

@flyboy. da li ti to želiš reći da se jednio analognim filmom mogu dobiti takve fotografije?

To su mogli napraviti s bilo kojim kvalitetnijim DSLR uz "pranje" kroz Photoshop, posebno drugi prijmer. Filmom je dakako teže, ali teže je i ručno prekopati vrt nego to napraviti frezom. Ja sam ipak za frezu.

Ovo stvarno postaje zanimljivo.

:-)

ariesZG
[30. 05. 2012.]

spij si nekaj ;-)))

ariesZG
[30. 05. 2012.]

ne ti, Boris, sorry, ovom klikonji to ide ;-PPP

flyboy
[30. 05. 2012.]

Daleko najlakša stvar na svijetu je postati klavirski virtuoz i koncert-majstor; treba samo sjesti za klavir i prebacivati prste po bijelim i crnim tipkama: Nikako ne samo po bijelima ili samo po crnima, jer onda ljudi kuže da nemaš pojma

sokol
[30. 05. 2012.]

Kada govorimo o cijenama, ove cijene na njuškalu o kojima je riječ idu dole jer nema potražnje, vrlo jednostavno, ali kvalitetni štafelaji, boje, kistovi i platna i dalje drže cijenu i dobro se prodaju i u zadnjih 150 godina i to bez obzira na pojavu fotografije.

150 godina je ništa, fotografija je još uvijek novorođenče koje se tek počelo razvijati !

Boddhi
[30. 05. 2012.]

@boriszulj

moje mišljenje je da nije u redu na ovaj način se odnositi prema svjetlopisima pa u kojoj god oni varijanti bili: dagerotipiji, filmskim emulzijama, camera obscurama, manjem ili većem formatu, današnjoj digitaliji, u budućnosti tko zna šta nas čeka kao medij svjetlopisanja: možda će čak biti u nekim kutijama kraj nas na stolu i mi ćemo svjetlopise gledati u obliku ioniziranih čestica pred sobom ili nešto drugo tko to sad zna .... ali ipak ne znači sve to da je potrebno nipodoštavati druge oblike svjetlopisanja kao ovdje analogija

svako mišljenje ima svoju cijenu i iza svakog mišljenja treba i stajati, ti imaš svoje mišljenje a ostali koji raspravljaju imaju svoja mišljenja, ali si ipak zabrazdio u nipodoštavanje drugih oblika svjetlopisanja

gle čak nakon čitanja sve ove rasprave i tvoje argumentacije i vjerujem kada kažeš ono o elitizmu, ali čini mi se da je u ovome iz tebe iskočila i povelika količina meni nerazumljivog snobizma, uz naravno, mišljenja koja si izrazio o drugim oblicima svjetlopisanja

eto, moje mišljenje, moja karma, i ja imam pravo na njega u ovoj raspravi poa najte kaj na temu zamerat ;o)

boriszulj
[30. 05. 2012.]

Meni se čini da je prije nedostatak financijskih sredstava kod onih koji bi nešto i kupili. Jednostavno financijska situacija nije povoljna za bio koji oblik umjetnosti (amaterski i profesionalni). Toka je kroz povijest uvijek bilo i uvijek je trpila "nadgradnja", jer su ljudi zaokupljeni egzistencijom.

Meni se čini da nema opreme više u ponudi nego prije, nego se jednostavno manje prodaje, pa se gomilaju oglasi.

@flyboy ????? :-o

boriszulj
[30. 05. 2012.]

Boddi zašto snobizma? Gdje sam to i u kojoj formi iskazao?

Samo sam iskazao svoj stav da je život u tehnološkoj prošlosti svačije pravo, iako ja ne vidim niti jedan valjani razlog koji bi to s tehnološke strane opravdao.

"O karakteru snobizma nam govori definicija koju nam je dao francuski teoretičar Filip de Klenšan. Prema ovoj definiciji, kao snoba treba smatrati onog čovjeka koji se bar jednim dijelom svoje profesionalne aktivnosti ili svojih aktivnosti u okviru slobodnog vremena, trudi da pomoću imitiranja pripadne nekoj zatvorenoj društvenoj grupi odnosno ako već pripada takvoj grupi, da spriječi ostale da u nju uđu."

Čini mi se da sam komentirao upravo ovakve.

Boddhi
[30. 05. 2012.]

ali gle - razlog s koje je to opravdano je - razlog sa njihove strane

svatko ima pravo na svijetu nekakva svoga izbora po onome što izabire i što će mu odgovarati da postigne svoje željene (ovdje: umjetničke) ciljeve

ako postoji neki zacrtani i zadani cilj do kojeg se želi doći a da uvjeta nema i izbora za to se ima koliko se želi - tad je ista fora kao dal ćeš voziti oldzmobil 50km/h ili Jaguara 150km/h, stvar je feelinga, kajne?

boriszulj
[30. 05. 2012.]

Pa to se slažem. Ali to ne isključuje moje pravo da o tome imam mišljenje.

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…