svizacus [07. 09. 2012.] |
dame i damci, molio bih vas za pomoć, ako je neko od volje... htio bi naučiti koristiti blic kako treba, a nemam pojma otkud krenuti. kupio sam blic (yongnuo yn 560 II) i gledam ja njega, gleda on mene... :)) pa pitam vas... čemu služi onaj zoom na njemu? kad se koja udaljenost koristi? s čim je to povezano odnosno na što treba paziti? isto tako ona sinhronizacija. kako odlučite kad koju koristiti? :)) ako neko zna nekakav dobar jubito link di je sve to objašnjeno, bio bih jako zahvalan... :))) unaprijed zafaljujem. |
Night [07. 09. 2012.] |
Samo na Youtube napiši "using flash", za početak će izaći dovoljno toga. Kasnije kad savladaš osnove pojmovi koji te zanimaju su David Hobby i Zack Arias. :) |
stb [07. 09. 2012.] |
Ka' sta covik rece David Hobby aka. The Strobist i pogledaj manual sta je dosa uz njega ;-) |
pixino [07. 09. 2012.] |
I ja imam taj Flash i odlican je. Zoomom podesavas sirinu bljeska prema zarisnoj duljini. Ako fotkas sa objektivom 50mm stavis zoom blica na 50mm. Za sve ispod 24mm koristis onaj rasprsivas koji izvuces na vrhu blica. Upute si sigurno dobio no evo ti ih u PDF-u. |
pixino [07. 09. 2012.] |
Sorry to je pdf za prvu verziju tog blica ali ti je sve isro osim sto dvojka ima display a ovaj prvi rihtas preko lampica. |
pixino [07. 09. 2012.] |
Ja sam nekakav tutorial napravil na svom blogu pa vidi mozda ti pomogne. |
Goertosing [07. 09. 2012.] |
Zoom bljeskalice je direktno vezan za žarišnu duljinu fotoaparata. Ali to je bljeskalica za full frame tijelo pa su odnosi drugačiji na crop senzorima. Ako je glava bljeskalice usmjerena ravno na objekt, onda se uzima vrijednost ovisno o žarišnoj duljini objektiva. Ali i ne mora, jer ovisi što želiš napraviti. Npr. za nekakav umjetni efekt vinjetiranja može se odabrati širi kut na objektivu nego na bljeskalici. Ako glava bljeskalice nije usmjerena na objekt nego na zid ili strop, onda to više nema nikakve veze sa objektivom nego treba zoom podesiti prema udaljenosti. Npr fotografiraš ženu u crkvi s objektivom 35mm i ona je relativno blizu, a bljeskalica je usmjerena u strop. Pošto je strop najvjerojatnije dosta visok (crkva) zoom ćeš postaviti max tako da se svijetlo stigne odbiti. Ajde možda je ovo glup primjer, ali postoje neke situacije gdje se tako koristi zoom bljeskalice. Sinkronizacija? Kod bljeskalica postoji više pojmova vezanih za sinkronzaciju pa ne znam na što točno misliš. Pretpostavljam na "stražnju zavjesu" - to je efekt koji se postiže na način da produžiš ekspoziciju, a bljeskalica bljesne na početku odmah nakon otvaranja ili na kraju neposredno prije zatvaranja. Bljeskalica u djelu sekunde osvijetlji objekt koji treba biti jasno vidljiv (ostane oštar) a produljena ekspozicija blaže 'osvijetli' pozadinu i ambijent okolo. Ako postoje ikakvi izvori svijetla (recimo laseri i svijetla u bojama u noćnim klubovima) onda sve to bude vidljivo na slici. Aparat se može držati potpuno mirno pa onda ostane sve manje više onako kako jest. Ako se aparat nakon bljeska bljeskalice okreće ili pomiče lijevo-desno/gore-dole (bilo kako) onda ta ambijentalna svijetla ostanu u tragovima. Ako je u pitanju noćni klub onda se ekspozicija namjesti na recimo 1 sekundu ili tu negdje otprilike. Može slobodno i duže, sve ovisi o mašti fotografa. Sad općenito od kuda krenuti - ovisi za što je bljeskalica kupljena. Portreti u zatvorenome prostoru - ako je to jedna jedina bljeskalica (na fotoaparatu), onda se glava usmjeri prema stropu ili zidu, na bljeskalicu ide difuzor i rokaš. Buncanjem sjene na portretu postaju blage i mekane, a odsjaja uglavnom nema. Jačina bljeskalice nije toliko bitna - stavi se na neku srednju-jaču vrijednost. Portreti na ulici po danu - bez difuzora, direktno usmjeravanje bljeskalice u objekt i samo se jačina korigira do onog stupnja gdje nema odsjaja na licu. Noćni klubovi - bljeskalica usmjerena prema gore i malo prema natrag, sa difuzorom. Osvijetli se sve a korištenje bljeskalice često nije vidljivo na fotografiji. Portreti s efektom jednostranog izvora svijetlosti - bljeskalica izvan fotoaparata (može se okidati preko senzora, preko transmitera ili kabela), usmjerava se ravno na objekt ali je vrlo poželjno (po meni obavezno) koristiti foto kišobran ili snoot (ovisi što se želi postići Prostori (recimo apartmani / sobe) - bljeskalica usmjerena u strop, skupa sa difuzorom. Ako je prostor relativno manji onda je zoom 24mm tako da se svijetlost što više može raširiti. Tu treba paziti na jednolikost svijetla (gore i dole) i na predmete od kojih se svijetlo reflektira a to je više pitanje kadriranja. Uvijek nastoj odraditi fotografiju tako da se ne vidi da je korištena bljeskalica. Kad to skužiš onda polako razvijaš druge metode. |
prodz [07. 09. 2012.] |
laicki receno, zoom na blicu ti dode isto kao i na depnoj svijetiljci onaj prednji dio kojim reguliras sirinu snopa svijetla. dakle, recimo 24mm ti je siroko osvijetljeno a 85mm usko. sve ovisi kakav efekt zelis postici |
svizacus [08. 09. 2012.] |
ufff... hvala svima. idem se igrati malo, valjda ću nešto i skužiti... :))) |
svizacus [09. 09. 2012.] |
ufff... hvala svima. idem se igrati malo, valjda ću nešto i skužiti... :))) |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))