obscuras [11. 11. 2012.] |
KINEGRAFSKE SLIKE još uvijek su monopol analogne fotografije. U to područje fotografije digitalna fotografija još nije kročila. Snimanje KINE(matofoto)GRAFSKIH SLIKA tako je ostalo do sada samo u domeni analogne fotografske tehnologije. Snima se analognim sinkro fotoaparatom za panoramska snimanja od 360° koji je prije 40 godina izumio i konstruirao zagrebački snimatelj i fotograf Hrvoje Sarić (1922-2007). To je bio prvi fotoaparat za snimanje panorama od 360°. Diplomirani snimatelj i fotograf Željko Sarić promovirao je 2001. godine "Kinegrafiju" ("Prolaz Grofa Karla Draškovića"). Kinegrafske slike su jedinstvene fotografske slike (koje je Željko Sarić snimao služeći se patentom svog oca Hrvoja Sarića) tako da je snimao u pokretu (a ne sa fiksnog stativa) te stvarao nadrealne fotografske zabilježbe prostora u rasponu od nekoliko puta po 360°. Tim svojim fotografskim opusom sudjelovao je na eminentnim izložbama fotografskih slika u Hrvatskoj i Svijetu. Američki fotograf Jay Mark Johnson snima također KINEGRAFSKE SLIKE (kamerom koju je izumio i konstruirao Hrvoje Sarić ili možda samo sa fotofinish kamerom), ali ne sa fiksnog stativa na kojem kamera tijekom snimanja rotira i sinkrono snima panoramu od 360° (kao Hrvoje Sarić), niti sa kamerom u pokretu (iz ruke kao Željko Sarić) već tako da je kamera nepokretno učvršćena na stativ i svo vrijeme snima (skenira) samo jednu crtu u prostoru u kojem se odvija neki proces ili radnja. Dakle radi snimke kako bi ih snimala obična fotofinish kamera. Ovisno o kapacitetu spremišta za film kamere, tako se na jedan leica film od 24 snimke, 36 snimki ili više metara leica filma može snimiti samo jedna slika. Na području digitalne fotografije do sada još nije konstruirano ništa slično, pa je taj dio svjetlopisja još uvijek ostao u monopolu analogne fotografije. (video prilog)
Zanimljivo je kod ovie kinjegrafskie slike da su sva vozila i ljudi (motivi u kretanju) okrenuti u smjeru provlačenja filma kroz kameru (bez obzira jesu li se kretali ulijevo ili udesno, svi su naslikani kao da se kreću ulijevo). Smjer kretanja odaje samo sjena motiva jer kod onih koji su u "kadar" ulazili sa lijeve strane sjena je okrenuta ulijevo, a kod onih koji su ulazili sa desne strane sjena je okrenuta na desnu stranu. Također se po "razvučenosti" motiva na slici može odrediti i kojom se brzinom motiv kretao kroz kadar kamere. Ovaj oblik fotografskog snimanja nudi širok raspon kreativnih mogućnosti koje su do sada ostale još sasvim neiskušane u (s)likovnoj umjetnosti. |
obscuras [11. 11. 2012.] |
Evo i malo šireg ("svjetskog") kronološkog pregleda autora kinegrafskih radova. U tim pregledima zahvaljujući indolenciji hrvatskih povjesničara umjetnosti kustosa i kritičara naših autora nema (jer to postaju tek kad odu iz Hrvatske tamo gdje ih znalci prepoznaju kao autore). |
vmandic [11. 11. 2012.] |
Vrlo zanimljiv rad autora Jay Mark Johnosona, pogledah i video, volio bih vidjeti kako to radi uživo, pogotovo kako Jay to snima, jer ovo je fakat posebno. :) |
gogoya [11. 11. 2012.] |
e, stvarno zanimljivo! |
0BS [13. 11. 2012.] |
Ova je jaka. Svi snimljeni strojevi izgledaju kao da se kreću ulijevo jer se film odmotava sa lijeve strane. |
minimaliszt [13. 11. 2012.] |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))