Apstrakcija [17. 06. 2013.] |
U prvom redu, lijep pozdrav svim fotograf(ima)(kinjama) dobre volje... Duze vremena gledam lagane apsurde na fotografskoj sceni, konkretno na nasim raznim salonima i natjecajima pa su me neke stvari pocele bosti u oci i pitam se da li je to normalno i isto i drugdje ili je to samo HRVATSKI PROIZVOD... Nedavno sam citao na facebook profilu jednog naseg cjenjenog autora njegove misli o obradi i koristenju photoshopa, ovdje sam uspio kopirati samo 2 misli jer je ubrzo sve izbrisao: 1."Zakonom bih uredio da se koristenje Photoshopa dozvoljava iskljucivo nosiocima dozvole koju izdaje MK & MUP, slicno kao i za oruzje. Prekrsitelje bih sankcionirao najtezim poslovima drustveno korisnog rada, i to bez mogucnosti pomilovanja!" 2."Insinuiras netoleranciju... progovara photoshopist... a zbog cega? Najlaksi dio ziriranja je izabrati najbolje, najtezi je uopce i gledati one lose... to ostavlja posljedice i cini odrednjenu stetu, ako ozbiljno shvacas fotografiju " Dopustam da svako ima svoje misljenje o bilo cemu jer na kraju krajeva - nismo zivotinje. Ali ove su misli izrecene i napisane dok traje jedan salon na kojem je cijenjeni autor clan zirija, a taj salon nicim nije zabranio slanje obradjenih fotografija dapace, u uvjetima i pravilima pise: 4. KARAKTERISTIKE FOTOGRAFIJA Prihvaćaju se crno-bijele i fotografije u boji svih vrsta, stilova, procesa snimanja i obrade isključivo u digitalnom formatu. Ljudi su uplatili novac i mozda se natjecali sa obradjenim fotografijama (ja se nisam natjecao uopce, ali me zanima) a onda dozive hladan tus od clana zirija. To je njegov osobni stav, ali zar ne bi trebalo, barem tokom trajanja takvog dogadjaja, taj stav biti zatomljen i prepusteno mjesto objektivnosti u sto mogucoj vecoj mjeri? Kakav je stav tog salona prema ljudima koji su uplatili novac da bi se natjecali na doticni salon? Kakav je stav tog salona prema svom clanu zirija nakon sto je unaprijed otpisao dio natjecatelja? Kakav je stav tog clana u odnosu na KOLIKO SE SMIJE OBRADJIVATI A DA PRI TOME SE NE SMATRA OBRADJENOM FOTKOM (jer teoretski, cak i promjena kontrasta je obrada - karikiram)? To su sve pitanja koja mi se vrzmaju po glavi, a pitam jer je salon u povojima i vjerujem da ga ceka lijepa buducnost, ali sa ovakvim gafovima samo se moze izgubiti na renomeu a nikako dobiti... Drugi primjer je vise opce naravi, primjetio sam tokom ovih godina jedan jako rasprostranjen fenomen, da je u ziriju jedan clan a pobjednik ili nagradjeni istog natjecaja on sam ili partner (partnerica) ili druge slicne veze, pa sam se pitao da li i to spada u sukob interesa, da li je to posteno prema drugim natjecateljima koji su poslali a da pri tome nemaju nikakvu "vezu"? Da li u takvim situacijama ziri i dalje zadrzava objektivnost ili ipak preteze ljudski faktor? Da li je to oduvijek bilo tako u fotografskim krugovima ili je to proizvod novijeg doba? Dugo sam dvojio da li da napisem ovo sve ili ne, ali sam htio cuti vase misljenje. Da li saljete na natjecaje u hrvatskoj, da li ne saljete i zasto ne saljete? Mala pitanja koja vam se mozda cine smijesnima, a mozda ste i sami to primjetili pa niste pridavali vaznosti, a mozda ste bas zbog takvih pitanja prestali slati u lijepoj nasoj na natjecaje... Lijep pozdrav svima i oprostite na podugackom postu |
Terzic [17. 06. 2013.] |
A čuj, ovo s photoshopom razumijem. Ni ja ne volim pretjerane obrade. A glede nepotizma, toga uvijek ima. Neki natječaji izričito kažu da članovi obitelji organizatora i članova žirija ne mogu sudjelovati. Zašto to nije slučaj u svim natječajima, ne bih znao. Neprofesionalno ponašanje i izlaženje u javnost s ovakvim izjavama nije ništa neviđeno. Davno je narod smislio onu "Ispeci pa reci", no čovjek očito je shvatio što je napravio ako je već obrisao komentar. |
housel [17. 06. 2013.] |
Osim photoshopa onda treba zabranit i raw format te sve aparate koji imaju nekakve obrade u sebi ;) |
janimir [17. 06. 2013.] |
ma treba zabranit digitalnu fotografiju opčenito, skeniranje i ostalo…
a sad idem po kikiriki i kokice ;) |
Dario79 [17. 06. 2013.] |
Nažalost ima puno takvih apsurda... Mene natjecanja ni najmanje ne zanimaju jer mi mišljenje žirija ništa ne znači.Nije stvar prepotencije nego je meni fotografija osobna stvar,a kad se potrefi neki posao bitno mi je mišljenje kupca.Ako je mušterija zadovoljna moj posao je dobro odrađen.Stvari koje fotkam za sebe fotografirane su točno onako kako sam htio.Ako nisu obrišem ih i gotovo.Zato mi je kritika suvišna jer sam sam sebi najveći kritičar...Mišljenja su uvjek dobro došla ali nebi smjela biti opsesija.. |
Apstrakcija [17. 06. 2013.] |
Kako klasicni fotografi dozivljavaju photoshop? Evo dio jedne nase knjige "Kroz more jada" - H. Dragošić: "Draga braćo. Možda tko misli, da bi se XY1 i XY2, koji su dosad bili naši drugovi, činilo krivo, ako ih kao izdajice izbacimo iz krila naše općine i sramotno protjeramo iz grada? Tko tako misli, neka to slobodno i otvoreno kaže! Nitko mu neće zamjeriti! Zar se nitko ne javlja? Po treći put vas pitam! Zar se nitko ne će javiti? Eto, građanstvo vam je otkrilo sud! Kao izdajice rođenog grada izbacujemo vas iz našega krila! Prokleti bili! I spomen vam bila prokleta! Sutra vam je zauvijek ostaviti rođeni grad i nikada se više ne kušajte vratiti, jer onaj čas, kad krišom ili silom opet stupite na rođenu zemlju, čeka vas smrt! Do sutra s vama na stup! Na stup s izdajicama! Na stup! Nek ih žene i djeca popljunu...." Ali šalu na stranu, nije upit o PSu kao grana likovne umjetnosti, nego o istupu jednog clana zirija tokom salona koji jos nije zavrsen (postujem njegov stav kao i svaciji stav, ali se pitam da li je posteno to izreci tokom salona), mislio sam da je to neprofesionalno od njega i htio sam znati, je li to izolirani slucaj ili je to normalno kako sada tako i prije na natjecajima. |
Lagonda [17. 06. 2013.] |
Zato ja ne saljem fotke na takve pametarije. Sve sami vrsni znalci. NHF onim ozbiljnim. Kog briga kako cu ja obraditi fotku? Svatko ima svoj stil. A vec je odavno prozvakana tema "gdje je granica" PS-a kao dotjerati fotku i unakaziti fotku. Mnogi se jos uvijek boje onog neceg sto ne razumiju. Na jednoj foto stranici mi je isto tako neki pametnjakovic rekao da dzabe meni dobri objektivti ako koristim PS. (to je islo na jednu fotku koja i ovdje visi, a ispod se pisalo ime fotke, aparatura i tako i obrada. Ako sam slajder levelsa pomaknul za jedan, ja sam samo u tu rubriku napisao: PS (kao obrada)) Tako je bilo sa svim fotkama gdje malo porihtas wb i tako. I on poceo kenjkati oko toga bla bla... Totalno suplji komentar od tipa kojem su vrhunac bile fotke fotkati motor na ulici a i sam je imao crno bijele fotke. Pa me zanima, kako je dobio crno bijelu sliku? To je neka duhovna obrada valjda. Blesan. Enivej, hrpa ljudi jos PS smatra strahovito velikim zahvatom. Cak je i sam PS postao sinonim za nesto sto cak i nie na fotki. Dakle, ja sam fotkao livadu i plavo nebo, al na fotki se nalaze ljepotice, gradksa vreva, vanzemlajci i tako. To ljudima rijec "PS" znaci u glavi. Dobrom dijelu. Tako da i ne iznenadjuje kad procitas takav komentar vezano za PS. Ili bilo sto vezano za takve natjecanje, izlozbe, ovo ono... Maknes se od tog i uzivas. :) |
Febivjetar [17. 06. 2013.] |
Što se sukoba interesa tiće žalosna je činjenica da je to česta pojava. Mislim da se ovo pitanje potezalo bezbroj puta i slažem se sa vama da je to u najmanju ruku nekorektno baš kao što je nekorektno i takvo javno izjašnjavanje dok salon još traje. Što se obrada tiće one spadaju u manipulaciju a poznata je činjenica da je već samo gledanje kroz tražilo i kadriranje manipulacija. Kolika je manipulacija dopuštena varira od osobe do osobe. Ako se mene pita to često ovisi od fotografije i onoga što je fotografirano ali ipak je najvažnija vizija samog autora. U obranu mog stava koji je za obradu mogu reći da svi dosadašnji mediji na koje smo fotografirali nisu tehnički sposobni zabilježiti sav spektar boja i njihove nijanse a pogotovo kontraste bez obzira kolike razlike u kvaliteti između samih medija i objektiva bile. To logički dovodi do pitanja da li je korektno prema npr. fenomenalnom zalasku sa jačim kontrastima prikazati isti sa pregorenim svjetlim tonovima(highlightsima) ili nepregorenim highlightsima ali zato cjelokupnom fotkom podeksponiranom? Trebamo li ostati žrtve ograničenosti medija i tehnologije ili smo dovoljno dosjetljivi i kreativni da tom problemu doskočimo? Unatoč brzom razvoju čipova i filmova još uvijek ima puno situacija gdje fotka bez obrade nije moguća bilo da se pod obradom podrazumjevaju gradijent ND filteri koje stavljamo preko vrištećeg neba bilo da se radi o ručnom blendanju više različitih ekspozicija. Ovdje ne smijem izostaviti ni softverski HDR koji iako sam više puta radio u njemu ne volim i jer su ga pojedinci sa trendovskim stilom "silovanja" doveli na zao glas turbokiča i prejakih saturacija ali eto i to se danas zove stilom. No softver kao takav ima puno mogućnosti kontrole i svaka nova verzija nudi je sve više. Ipak osobno preferiram to sve ručno raditi-blendati a ne da softver za mene razmišlja. Kroz povijest ljudi su na sve moguće načine rješavali ograničenja tehnologije koja su nam se našla na putu i ne vidim niti jedan valjani argument protiv toga. Na kraju krajeva ako to ikome išta znači sami fotografi koji su učili za života od Ansel Adamsa tvrdili su na osnovu mnogih dana provedenih u društvu ove legende kako bi i on sam objeručke prihvatio sve prednosti Photoshopa i drugih sličnih softvera za obradu. Bitno je znati i biti svjestan da ama baš nikakav Photoshop ni zapanjujuće vještine obrade fotke ne mogu spasiti ili uljepšati u startu lošu fotku koja je ili loše kadrirana, snimljena pod neodgovarajućim svjetlom ili nema ama baš nikakvu priču, poruku tj. autor nema baš ništa za reći. U takvim situacijama ni najvještiji fotošoper ne može spasiti fotografiju. Takav rigidan stav prema obradi fotografija meni ne drži vodu no dotičnog gospodina ovdje nema da se očituje i kontra argumentira a baš bih htio čuti njegovo mišljenje. |
Tomislaw [17. 06. 2013.] |
Svak ko radi natječaj ima pravo propisati i propozicije. Kome paše dobro, kome ne, neka ne prijavljuje svoje uratke ako mu ne paše. Što se mene tiče, minimalno obrađujem fotke, uglavnom se zaustavim na prvom ekranu Adobe Camera Raw-a. No nemam ništa protiv intenzivnih obrada ako su one u funkciji fotke. Nemam ništa protiv ni kada obrade niu u funkciji fotke, jedino to tada ne nazivam fotografijom, već je to neki drugi vid kreativnog izražavanja. Za razliku od većine fotki gdje mi je obrada zaista minimalna, ovdje je intenzivno korišten PhotoShop.. Naprosto sam uočio scenu koja je bila dobar materijal za solidnu fotku, ali sticajem okolnosti, scena je imala nedostatke pa sam to riješio u obradi jer nisam htio propustiti priliku za solidnu fotku kako bi mogo reći "ova fotka nije fotošopirana". |
Febivjetar [17. 06. 2013.] |
Tomek, ova fotka na koju si stvio link je stvarno minimalno obrađena. U biti toliko je dobra obrada da se ne kuži. Takve obrade volim. |
omen [17. 06. 2013.] |
vidim zasto si ju obradjivo |
peroz [17. 06. 2013.] |
Febivjetar pravo zbori: "Bitno je znati i biti svjestan da ama baš nikakav Photoshop ni zapanjujuće vještine obrade fotke ne mogu spasiti ili uljepšati u startu lošu fotku koja je ili loše kadrirana, snimljena pod neodgovarajućim svjetlom ili nema ama baš nikakvu priču, poruku tj. autor nema baš ništa za reći. U takvim situacijama ni najvještiji fotošoper ne može spasiti fotografiju." Čuo sam i ovu: ...ili će biti fotografija,ili foto -art(surreal i sl.) ,ili u smeće! |
prolaznik [17. 06. 2013.] |
Vječita dilema: gdje fotografija prestaje biti fotografija i postaje informatički uradak? Ovo potonje ni ja ne volim premda se neke korekcije na fotki podrazumijevaju ipak smatram pretjeranim kada neko uslika neki seoski potok i onda u ps-u od njega napravi Niagarine slapove i štajaznam šta sve ne. Onda je to ipak prije svega proizvod compa a ne fotića. Korekcije na fotkama su se uvijek radile u okviru tehnoloških mogućnosti koje je to i to doba dopuštalo ali da se danas sve napredniji programi za postprodukcijsku obradu pomalo neukusno da tako kažem koriste to je točno, ali je također točno i da bi bila šteta ne iskoristiti mogućnosti koje oni pružaju, sve je dobro ako se u nečemu ne pretjeruje. Što se tiće nepotizma i ostalih 'rodjačkih' šablona nemoj 'rođo' zaboravit gdje živimo :) |
cigo [17. 06. 2013.] |
ne kuzim di je problem. tip je dao misljenje o fotografijama koje su dosle na izbor i s kojima je doticni clan zirija razocaran upravo zbog toga sto je preobraden. ne kuzim uzjebanost oko toga. i taj stav nikako ne iskljucuje uvrstavanje u izlozbu fotosopiranh fotografija samo izbacijanje onih koje su unakazene. tvoja nelogicnost se ocituje u ovom pitanju: " Kakav je stav tog salona prema svom clanu zirija nakon sto je unaprijed otpisao dio natjecatelja?" kako ih moze unaprijed otpisat ako daje komentar o fotkama koje je vec pregledao? dobro si reko karikiras bezveze a sve je savrseno jasno. doduse pita autora pitanja sto je mislio pod tim |
Tomislaw [17. 06. 2013.] |
Febivjetar, na fotki koju sam linkao je skoro pola fotke retuširano. :-) Ali kak rekoh, ulovio sam curu u predobrom momentu da si nebi dao truda oko retuširanja. Ne znam kada sam zadnji puta toliko intenzivno retuširao neku fotku. Momentalno sam na poslu, al sutra zakačim originalnu fotku. |
Tomislaw [18. 06. 2013.] |
Evo me napokon s posla, pa kako obećah, evo i originala.
|
Gaca [18. 06. 2013.] |
Našem 'cijenjenom autoru' je očito pun kufer fotografije, pa mu se izlila frustracija po papiru :-) U PS-u ne postoji ništa, ali baš ništa što se ne bi dalo napraviti i u tamnoj komori (ako to radi izučeni fotograf). Jedina razlika je što je to u PS-u mnogostruko lakše, jeftinije i svima pristupačno. Da li netko voli 'retuširane' fotke ili su mu draže one koje su bliže vizualnoj stvarnosti, da li netko prepoznaje ne kritičnu upotrebu raznih efekata ili ne, je stvar ukusa o kojem je teško (neki kažu i nemoguće) raspravljati. Sve to ne čini fotografiju ni boljom ni lošijom. Nažalost (ili na sreću) dobru fotografiju ne može napraviti ni jedan fotoaprat ni PS, nego samo čovjek iza objektiva koji u sliku prenosi svoje opažanje, osjećaje, ideju, razumijevanje, znanje, snalažljivost, komunikativnost, improvizaciju, znatiželju itd. Nažalost večina nas (naravno i ja) često stvari u jednoj foto-situaciji prepuštamo slučaju i reagiramo više instinktivno nego promišljeno (ili posežemo za već viđenim), pa fotografiji nastojimo obradom 'udahnuti dušu' - što je vrlo rijetko moguće, jer je fotka već u početku napravljena bezdušno. Gledajući radove zaista velikih majstora fotografije upada u oči da su sva ta remekdjela u svojoj osnovi vrlo jednostavna, očišćena od nepotrebnog, bezvremenska - ali vrište porukom, ostaju trajno u sijećanju svojom nenametljivom estetikom. Na nama samima je izbor. |
Gaca [18. 06. 2013.] |
Dodatak: fotonatječaji su najlošije moguće mjesto za učenje o fotografiji! Na natječaje treba jednostavno poslati radove i gledati na to kao na Lotto ili Bingo, uopće se ne zamarati članovima žirija, jer ionako ne znamo da li su ustali na lijevu ili desnu nogu, da li im je neka fotka došla u ruke prije ili poslije kavice ;-) Treba i njih razumijeti: gledati tisuće fotki u kratkom vremenu je iscrpljujući posao. Nakon nekog vremena više zapravo ništa ni ne vidiš od zasićenja i samo listaš dalje, da što prije odeš na zrak popiti pivu u miru :-) |
djuan [18. 06. 2013.] |
@Tomislaw stvarno si se potrudio i rezultat je odličan, a to je jedino važno - PS, kao i svi drugi alati trebaju biti samo sredstvo koje služi cilju. Pritom uopće nije važno koliko je i da li je uopće korišten. |
Apstrakcija [18. 06. 2013.] |
@cigo - Problem je u tome sto je on sluzbena osoba jednog salona koji izrazava svoje osobne stavove dok doticni salon traje i na taj nacin, u najmanju ruku, baca sumnju u objektivnost izbora. Da je to izreceno nakon salona, nikome nista, ali tijekom trajanja je u najmanju ruku - neozbiljno. A upit kakav je stav salona je nesto krajnje normalno, kao stav poslodavca prema radniku koji je napravio gaf. Moje karikiranje je namjerno pretjerano, ali ako izvuces paralelu na neke druge, mozda bliskije analogije, mozda uocis poveznicu. @tomislav - kao sto sam gore napisao "4. KARAKTERISTIKE FOTOGRAFIJA Prihvaćaju se crno-bijele i fotografije u boji svih vrsta, stilova, procesa snimanja i obrade isključivo u digitalnom formatu." je izvuceno iz pravila doticnog salona di oni ne zabranjuju nijednu tehniku @Gaca - slazem se s vama u svemu od toga da su fotonatjecaji najlosije mjesto za ucenjen do toga da je svaka fotka u biti obrada na svoj nacin, ali tu nitko niti ne govori da se uci, nego se podarzumijeva da je to gotova osoba koja se zeli natjecati u koliko-toliko fair play uvjetima. A zasicenost dolazi na svakom poslu nakon odredjenog broja sati rada (od profesorice koja rusi studente nakon jednog pitanja jer vec ispituje 3-4h i pun joj je kufer svega) do radnika u pogonu koji gubi koncentraciju nakon odredjenog vremena pa pocinje fusariti, ali zato postoje pauze koje nam omogucuju da posteno odradimo posao za koji smo placeni (a vjerujem da i clanovi zirija dobivaju dnevnice, ako grijesim neka mi se oprosti na naznanju) @Febivjetar, @Lagonda - nemam A za reci viska, sve ste rekli Lijep pozdrav svima |
Febivjetar [18. 06. 2013.] |
Potpisujem Gacu i Djuana. U obranu dotičnog gospodina mogu reći samo da je lako moguće da je doživio preopterećenje količinom fotki. Ako su k tome još bili flourescentni ili nuklearni zalasci presaturiranih HDRova nije čudo da mu je mrak opal na oči. I ja bih isto jedva čekao pifce. |
janimir [18. 06. 2013.] |
prenosim zainteresiranima na znanje:
Postovane kolege fotografi i clanovi Fotozina. Dobio sam od jednog vaseg clana putem privatne poruke na FB-u link na ovu stranicu pa vam se zelim obratiti s par recenica, te zahvaliti se g. Apstrakciji sto me je naveo kao cijenjenog domaceg autora... istina s "gaf" napisanim statusom na FB-u pa brze-bolje pobrisanim. No dobro, pokusat cu to malo pojasniti. Niti je moja izjava gaf, niti je ista zbog toga brze-bolje pobrisana s FB-a. Kako Janka i osobno poznajem zamolio sam ga da pusti ovdje nekoliko kratkih natuknica u kojima cu pokusati dati vam i svoju stranu price. Cisto zbog ravnoteze medju zvijezdama. * Frendovi na FB-u znaju da moji statusi traju max. 24 h, a cesto i manje, bez obzira o cemu isti govorili i to od kad sam poceo koristi facebook. Rijetko ih pisem a kada ih pisem, pisem ih cesto sa malom provokacijom da vidim sto ce se dogoditi i tko ce mi se od "prijatelja" pokazati u pravom svijetlu. Ja sam prije svega fotograf a znatizelja je moj pokretac... bez obzira na sve macke jer jos sam, koliko je za primjetiti, ziv * Digitalna fotografija apsolutno DA, moderne tehnologije + PS kao alat u sluzbi fotografije apsolutno DA, moderna tehnologija kao ubojica kreativnosti i stvaranje elektronskog kica (a s cime se cesto susrecem) apsolutno NE. * Ziriranje FIAP salona u Cakovcu? Onaj tko me je birao za clana zirija jako dobro zna koga je izabrao i zasto je izabrao, a narocito sto moze ocekivati. Ja upozorim u takvim slucajevima sve one s kojima je izgledna neka suradnja tog tipa. S obzirom na to i pticice na granama vec cvrkucu moj stav naspram modernih tehnologija, ne kao sredstva za kreativno izrazavanje jer tu ima moje DA, nego kao ubojicu kreativnosti, stoga mudar natjecatelj prvo pogleda i informira se o clanovima zirija, pogleda svoje fotografije i donese zakljucak petjeruje li ili ne s njima, ako ga moze donijeti. * Dragi Apstrakcija, mozda ne bi bi lo lose da se kopi-pejstao cijeli text a narocito onaj drugi dio koji je izvadjen iz niza komentara izmedju mene i jos nekog. Ovako izvadjen iz kontexta djeluje malo apstraktno zar ne? To je sve sto sam imao za potrebu napisati. Budite mi svi zdravi i veseli. Ne mogu vam pozeljeti dobro svjetlo jer za mene je svako svjetlo - dobro svjetlo, pitanje je samo kako ga i za sto svi skupa koristimo :) Max Juhasz P.S. - Za one koji ne koriste Facebook vise o svemu tome ukljucujuci i neka osobna promisljanja o fotografiji mozete procitati u mojoj maloj knjizici koja se besplatno moze preuzeti ovdje; http://www.maxjuhasz.com/Max_Juhasz_Facebook_NOTES.pdf ... i koja ce uvijek biti besplatna. Vjerujem da ce vam puno toga biti jasnije glede mojih stavova kao i moje fotografije. |
Apstrakcija [18. 06. 2013.] |
Janimir, hvala ti na njegovom odgovoru, ako nista drugo lijepo je cuti obje strane medalje. Pokusat cu odgovoriti gospodinu Juhaszu: - Kao cijenjen domaci autor vas je svrstala kritika, drustvo, a ja to preuzimam zdravo za gotovo, bez zelje da vas time uvrijedim i zato me jos vise zacudjuju vasa razmisljanja jer sam ocekivao ako ne vise otvorenosti, a ono barem, vise takta. - Stav o kicu mi je jednostavno nejasna, jer ispada da je obrada jedini kic dok je klasicna fotografija nevina i nije zarazena tom "bolescinom", a kic nije, ako se ne varam, samo tehnika vec prije svega nacin gledanja, isprazan i ogranicen i od toga nije cijepljena ni analogija ni digitalija. Kroz jednu perspektivu se ne mogu usporedjivati oba pristupa jer su ona u startu jednakovrijedna i treba objektivno pristupiti dozivljajem a ne predrasudom. - Razmisljajuci o tim predrasudama, izmedju digitalije i analogije, izmedju obrade i ne, pada mi napamet da je i pokojni Dabac koristio PS svog doba da bi izmjenio prvobitnu fotografiju, a drugi nas cijenjeni autor se poceo koristiti obradama 1964 i prije Vladko Lozić - Avet atoma Tako da mi nije jasan vas stav o ubojici kreativnosti... - Ziriranje u Cakovcu? Ponavljam, nisam poslao pa sam samo htio cuti misljenje drugih i priznajem da sam sretan sto ste rekli svoj stav, ali i tu mi nije jasno "mudar natjecatelj prvo pogleda i informira se o clanovima zirija", jer, zar ne bi trebalo biti cilj da posalje svoje najbolje radove na zadanu temu? Ovako ispada da se treba prilagoditi prvo clanovima zirija (a sto ako ih je tri a svaki razlicitih stavova?), onda se treba prilagoditi natjecaju, onda ako sto ostane moze sebe prikazati... Ja sam uvijek mislio da su clanovi zirija cijepljeni od netolerancije i da imaju daleko siri dijapazon objektivnosti i tu je "mea culpa" sto sam tako vjerovao - Sto se tice kopiranja, kao sto ste i sami rekli, brzo stavljate i brzo micete misli, tako da nisam mogao, nisam namjerno izvukao iz konteksta ovo pa da vas napadam jer to mi nije bila namjera (pa vidite i sami da nisam naveo ni vase ime ni ime salona), jer mi je zelja bila shvatiti. Lijep pozdrav svima i jos jednom, hvala Janimiru. |
Apstrakcija [18. 06. 2013.] |
Moja greska sto u prethodnom postu nisam napisao, ali nadam se da cete mi uvaziti "bezobrazluk" pa odgovoriti bez dlake na jeziku, kao sto pretpostavljam uvijek cinite. Jednostavno me zanima vas stav o nepotizmu na natjecajima, kao cijenjeni caln fotografske zajednice i sami ste uocili taj problem, pa me tim vise zanima vase misljenje o tome. Lijep pozdrav svima i hvala na odgovoru |
Tomislaw [18. 06. 2013.] |
Zašto me ne čudi da je Max u pitanju? :) Ne znam ga osobno, popili možda par puta kavu u većem društvu i to je sve. Ali ga znam online još iz vremena prije Zinea, Nakon spoznaje da se radi o njemu stvari postaju podosta jasnije. Onoliko koliko ga poznam, prvenstveno što ga pratim online, nije on protiv obrade fotke, on je protiv toga da obrada samoj sebi bude svrha, i potpuno ga podržavam u tome. Barem kad pričamo o fotografiji. |
Davor-Zerjav [18. 06. 2013.] |
Procjenjivanje fotografije nije matematika, nema baždarenih mjernih instrumenata, vaga, metara i sl. Naravno da je subjektivno. U Hrvatskoj je općenito prihvatljivo kritizirati sve i svakog (pogotovo ono/one što/koje se ne pozna) i često se kreće negativno. Prijedlog svima koji misle da bi mogli bolje - organizirajte salon, prikupite sve potrebne dozvole, skupite žiri, organizirajte izložbu u prihvatljivom prostoru, izdajte katalog, i na kraju - hendlajte sve kritičare i nosite se sa svojim propustima (kojih uvijek ima, pogotovo ako pokrećete nešto novo). Mali nepotizam :) - poznajem uvaženog člana žirija, još jednog člana i glavnog organizatora Salona - ali mogu reći da je sustav glasovanja tako organiziran da nema mjesta manipulacijama (ako mi vjerujete na riječ). Ako netko ima konkretnijih saznanja - nek samo napiše. To što Max piše na svojim statusima sve je lijepo objasnio. Po mojem mišljenju, on ima pravo pisati na svojem privatnom profilu što mu je god drago, ima svoj stil izražavanja, voli zezanciju, pozitivan je čovjek, kaj sad ako je kritizirao nefunkcionalnu upotrebu photoshopa? Odmah je u sukobu interesa i nepošten? |
KrunoDebenc [18. 06. 2013.] |
Kić će uvijek biti kić, bilo to od Dabca, Lozića, Bressona, petog šestog nije bitno. Pitanje je o kakvoj vrsti kića pričamo. Esperimenata će uvijek bit. Treba ocijenit kakav smisao taj eksperiment to jest intervencije na fotografiji imaju. Ako je to pejsaž sa HDR-om (u 99,9% slučajeva gdje mu nije mjesto)i nabrijanim bojama da bi se u većini slučajeva "postigla" dramatika gdje je nema, onda to stvarno nema smisla. Da se razumijemo, takve radove i dan danas ljudi stavljaju na zine, šalju na izložbe i tako dalje, u nedogled. Primjer:
Zbog čega se pristupilo takvoj obradi to ni sam autor vjerojatno nikad neće shvatit. Konkretno kad si spomenio Lozića, pa nije đaba ta serija fotografija nazvana Viđenja bez granica, iako je to daleko od kića kakav se danas radi. Smisao postoji. Niti jedna intervencija nije napravljena kako bi se uljepšao rad već da se tematski, vizualno i estetski dočara autorova slika i viđenje istog. To je sasvim drugačija priča od prekomjernog iskorištavanja programa za obradu o kakvoj danas svjedočimo. Jednostavno, treba si postavit granice normalnog, imat samokontrolu u bilo kakvoj intervenciji na fotografiji i sve će bit ok. Ili piješ da se ubiješ od alkohola i nemaš pojma tko si šta si gdje si, ili si umjeren i super ti je. |
Febivjetar [18. 06. 2013.] |
Kruno, uh ovo je stvarno silovanje HDRa... al takve fotke, kaj je najgore, pobjeđuju na pixotu a neki domaći "eminentni" autori se takvim radovima hvale i prezentiraju HR po svijetu pa čak i daju intervjue po novinama kao moje je fotke vidjelo milijun ljudi... kao da je pixoto ikakvo mjerilo. sličnih užasa ima na deviantu, 500px i drugim sajtovima. kod nas tog na ptičici ima ko pljeve. tam se takvi autori smatraju umjetnicima jel. no dobro, ak su ovakvi ili slični radovi stizali na salon reakcija Maxa je sasvim u redu:) |
Apstrakcija [18. 06. 2013.] |
@kruno debenc - Lozica kao autora jako cijenim i zato sam dao barem 2 njegova rada u kojem je promisljeno koristio obradu svog doba da stvori novo dijelo, to nije fotografija, to nije slika, to je njegovo vidjenje necega, njegova obrada. Nimalo ga ne svrstavam u kicu i to se nadam da se jasno vidi. @Davor-zerjav - obozavam vasu napadacku netoleranciju. Ako ste se udostojili procitati od pocetka onda ste mogli uociti nekoliko stavki: 1. Nisam kontra stavova gospodina Juhasza jer su to njegovi stavovi i cijenim ih kao i svacije druge stavove, ali sam se s pravom zapitao o korektnosti takvih izjava dok traje salon. A sa stavovima gospodina Juhasza se mozete sloziti ili ne, ali ih morate cijeniti kao i bilo cije stavove (sto vi bas i ne znate cim nastupate napadacki). 2. Nisam njega prozvao niti jednom rijecju jer je dovoljno vidjeti da nisam ga htio imenovati upravo iz razloga sto me zanimalo stav prema akciji a ne prema osobi, tako da je sasvim svejedno je li to on ili netko drugi, nego sam postavio pitanje kao prema clanu zirja. 3. Nisam prozvao ni salon Cakovec jer vas nisam htio imenovati, jer kao sto ste vidjeli na pocetku napisao sam a pitam jer je salon u povojima i vjerujem da ga ceka lijepa buducnost, ali sa ovakvim gafovima samo se moze izgubiti na renomeu a nikako dobiti.... Nitko nije rekao da je lako organizirati salon, ali ako cemo pravo, svaki natjecatelj doticnog salona je PLATIO pristup da bi participirao i uvelicao vas rad a sebi za dusu vidi kako stoji kontra jednakima ili mislite da je on taj novac dao zbog vasih "lijepih ociju"? Zar kad primjetite da nesto ne stima u trgovini priliko naplate racuna ili nesto trece, sutite bez da razjasnite gaf??? I nadam se da imate dosta sapuna pokraj sebe jer morate oprati taj pogani jezik cim mozete reci i na kraju - hendlajte sve kritičare i nosite se sa svojim propustima, a budite zahvalan svakom malom kriticaru koji svojim pitanjima zeli vam skrenuti paznju na ono sto misle da ne valja i time vam omoguciti da prije sagledate sve nedostatke i shvatite je li je ili nije to propust, jer se nitko pametan nije rodio i nitko nije savrsen, koliko god vi to vjerovali za sebe. 4. Sto se tice nepotizma, opet pokazujete svoju netolarnciju prema sugovorniku. Gospodina Juhasza nisam prozvao zbog nepotizma i grijesio bih kada bih ga prozvao, ali sam ga pitao o njegovom misljenju iz nekoliko razloga: I) Uvazeni je clan fotografske zajednice; II) Clan je zirja pa me zanimalo njegovo misljenje o toj temi (ako nekog nogometnog suca pitate za misljenje o kladjenju je li ga automatski optuzuju za namjestanje ili vas jednostavno zanima njegov stav??? ); III)Koliko god se ja slozio ili neslozio sa gospodinom Juhaszom, ipak sam procjenio da govori bez dlake na jeziku i to mi se svidja pa samim time zanima me njegov stav. 5. Kao suorganizator Salona Cakovec, zanima me i vase misljenje o tim temama, ali ocito ste sve krivo shvatili. Eto, nadam se da sam vam malo razjasnio gornju raspravu.... Lijep pozdrav svima |
KrunoDebenc [18. 06. 2013.] |
u kojem je promisljeno koristio obradu svog doba da stvori novo dijelo, to nije fotografija, to nije slika, to je njegovo vidjenje necega, njegova obrada. Ovo je najbitnije što si u cijeloj raspravi napisao. Smatram da se Max referirao na današnje "silovanje" fotografije kao gore spomenuti primjer. U potpunosti ga podržavam. |
Apstrakcija [18. 06. 2013.] |
@kruno - Smatram da se Max referirao na današnje "silovanje" fotografije kao gore spomenuti primjer., smatrate ili ste sigurni? u tudje misli se ne ulazi tako lako. Gorespomenuti rad je ubojstvo sklada i ljepote i to nije PS to je neukus, kic... Ako se na to misli, onda se i sam slazem, ali ako se misli na obrade kao kod Lozica onda se ne slazem. Zato ne volim pretpostaviti nego pitam. :-) |
Davor-Zerjav [18. 06. 2013.] |
Apstrakcija: - ovo za napadačku netoleranciju pripisujem internetskoj komunikaciji pa ću zanemariti :) I opet - ne poznajete me, ali ispadam napadački i netolerantan? Pa zašto? Nisam nikoga napao, a i nije moj stil napadati. 1. Stavovi Maxa Juhasza su objašnjeni iz njegovog vlastitog reagiranja i takvi su prije, za vrijeme i poslije Salona - ja ih nemam kaj objašnjavati, čovjek se izjasnio sam. Ako sam kritizirao (ne i napadao) to je eventualno bilo izvlačenje iz konteksta, ali Max je (opet) sve napisao, pa nemam kaj dodati. 2. ok 3. Ja ne organiziram Salon :) jedino znam iz prve ruke s kojim se kritikama organizator susreće. Dobronamjerne kritike su uvijek dobrodošle. "Sapun i pogani jezik" i ovo za vlastitu pamet i savršenost koja bi navodno trebala pripadati meni - opet pripisujem internetskoj komunikaciji i na zamjeram. 4. "Mali nepotizam" - to je bila šala na moj vlastiti račun - poznajem Maxa i još jednog člana žirija (za koje osobno i subjektivno mogu reći da nisu nepošteni, potkupljivi, povodljivi i sl.). Što se tiče nepotizma nisam uopće mislio na Vas. 5. Kao što rekoh - nisam suorganizator Salona. Salon ogranizira udruga Fotografija čiji nisam član. Stvarno nema razloga za daljnje prepucavanje :) |
Apstrakcija [18. 06. 2013.] |
@kruno - Smatram da se Max referirao na današnje "silovanje" fotografije kao gore spomenuti primjer., smatrate ili ste sigurni? u tudje misli se ne ulazi tako lako. Gorespomenuti rad je ubojstvo sklada i ljepote i to nije PS to je neukus, kic... Ako se na to misli, onda se i sam slazem, ali ako se misli na obrade kao kod Lozica onda se ne slazem. Zato ne volim pretpostaviti nego pitam. :-) |
KrunoDebenc [18. 06. 2013.] |
Ako sam napisao da smatram onda smatram, mislim da je vrlo jasna definicija te riječi. Ako nije evo ukratko; misliti, suditi o čemu, cijeniti. Nisam baba vanga da znam sa sigurnošću reći koje je Max radove odbio i zbog čega ali se vidi iz gore napisanog da je popizdio a nebi popizdio bez veze u to sam siguran. Gore spomenuti rad je PS. Ne znam šta očekuješ, da će ti netko pokazat odbijene radove, pa da ti procijeniš da li je Max-ov stav bio korektan, mislim, sva ova rasprava se svodi na to. |
Apstrakcija [18. 06. 2013.] |
@Davor - Vjerujem da se najveci dio nesporazuma i desava jer je ovo pisana komunikacija, uz pivo bi vjerojatno sve to islo pomirljivijim tonovima. Sto se tice napadackog stava, nisam ja rekao da se nosimo sa svojim propustima i zato moja reakcija o sapunu jer sam ocekivao od fotografa da nece tako lako planuti. Sto se tice nepotizma, to se ne tice Maxa, nego opcenito natjecaja u HR, a ako ste barem par puta sudjelovali onda ste i skuzili poveznice, ako je osoba A u zirju onda ce osoba B sigurno biti nagradjena ili biti pobjednik, o tome sam pricao, samo me zanimalo jesam li to ispravno primjetio ili ne i kao sto sam gore rekao, ne zelim o imenima jer ne bi bilo posteno nikog napadati putem neta nego to radje u lice. A sto se tice Salona, imate puno gafova jos od prvog salona, ali ima potencijala i zasto onda ne saslusati sve primjedbe? Neke ce biti glupe, neke ce biti pune gorcine pojedinih autora, a neke ce biti mozda od pomoci, zato nemojte se ljutiti, ovo je sve bila radoznalost jednog amatera. Sto se tice stavova, ponavljam, postujem ih i volio bih jednom sa kolegama fotografima to sve uzivo raspraviti, tada nece biti pogreske u komunikaciji :-) Lijep pozdrav svima
|
Apstrakcija [18. 06. 2013.] |
@Kruno - vjerujem da smo se pogresno sporazumili, slazem se s vama, ali nisam htio nagadjati stav... Ne zanimaju me odbijeni radovi, i ono sto sam htio pitati pitao sam na pocetku. Ovaj rad koji ste vi prikazali me zabolio toliko da jos ne mogu gledati normalno. Lijep pozdrav i oprostite ako sam bio malo nezgrapan u prethodnom postu |
Davor-Zerjav [18. 06. 2013.] |
Ok, drago mi je da nema svađe, ako budete u ČK-u javite se za kavu. Predlažem da se svi uočeni gafovi pošalju na: salon.cakovec@fotografija.hr kako bi se ubuduće ispravili. Isto tako - direktna komunikacija s Maxom riješila bi puno stvari. To je moje mišljenje :) |
prodz [18. 06. 2013.] |
cek, samo malo.........prrrrrrrrrd.... aaahahaha kakva tema... |
janimir [18. 06. 2013.] |
pa opet… od Maxa…
Da ne ostanem duzan, dakle o nepotizmu za g. Apstrakciju; "Na zalost nepotizam je kuga modernog doba a narocito drustva u kojem svi zivimo. Pri ziriranju i prosudbi nekog autora niti vidim imena, titule i sl. od autora bilo koje fotografije niti bi me iste, cak i da ih vidim, mogle impresionirati. Narocito sam osjetljiv na mozebitna sugeriranja od strane organizatora jer bih u takvim slucajevima napustio ziri. Nastojim imati visoke standarde u vlastitom radu pa sukladno tome iste imam i za posao ziriranja. Niti zelim, niti mogu ici ispod njih, jer na koncu konca moje ime stoji u katalogu kao jednog od odgovornih za ono sto je izabrano. Biti objektivan pri tome je prioritet, no subjektivnost se ocituje u onome sto je taj clan zirija do sad naucio, eventualno napravio u svom dosadasnjem radu i koliko je u stvari usao u medij o kojemu odlucuje. Najvece prokletsvo zirija je to da koliko god bio objektivan uvijek si "kriv", stoga ako cu vec nositi tu etiketu onda cu svoj odabir bazirati na iskustvu i znanju koje sam stekao i na osnovu kojeg nastojim donijeti postenu prosudbu o kvaliteti fotografija ispred mene. Ja nisam autoritet niti nekakav apsolut po pitanju fotografije. Nitko nije, no uvijek ima onih koji znaju vise i od kojih i sam nesto naucim. Bio on pri tome amater ili profesionalac sasvim je svejedno. Sto se tice klasicne fotografije naravno da ista nije imuna od kica jer fotografski kic nije samo u vidljivoj formi, no danas je toliko malo klasike da je u debeloj sjeni pretjeranih i cesto lose izvedenih PS manipulacija bez jasne ideje. No cak me niti PS manipulacije ne smetaju ukoliko vidim da je autor imao jasnu misao i odredjenu kozinstentnost u svome radu, a sto se najlakse moze procijeniti na osnovu serija/kolekcija. Podesavanja i dotjerivanja fotografija u PS-u su za mene apsolutno legitimna ukoliko nisu pretjerana. Koliko je tehnoloski napredak istovremeno i ubojica kreativnosti mislim da ne mogu odgovoriti u nekoliko recenica niti bih ulazio dublje u to jer bih tada morao posegnuti za argumentacijama koje se doticu ne samo povijesti fotografije nego i drustveno-socijalnih aspekata modernog doba i ljudske psihe u odnosu na tehnoloski galop u kojem se svi skupa nalazimo, a sto bi bilo i previse za citanje na forumu, stoga bih to ostavio mozda za neka buduca druzenja u zivo. Zbog sebe samoga trudio sam se nauciti sto je moguce vise o onome s cime raspolazu povijesnicari umjetnosti, kuratori, galeristi i sl. bratija, no ja sam prije svega fotograf i najsretniji sam s foto-aparatom na ulici. Filozofija, teorija i povijest umjetnosti su sjajne stvari, no na koncu konca, ne vrijede mi puno bez prakse s foto-aparatom. Eto, to bi bilo sve sto sam imao za reci i napisati. Jedan sjajan i veliki fotograf rekao mi je prije 10-ak godina; "Pazi sto slusas, pazi sto citas i pazi sto gledas." Na zalost a sukladno duznosti zirija, nisam bio u mogucnosti odluciti sto cu a sto ne gledati izmedju preko 5k fotografija. Morao sam ih vidjeti sve. Srdacan pozdrav svima i hvala Janku sto mi je omogucio replay." |
KrunoDebenc [18. 06. 2013.] |
:) za rakiju sam skoro uvijek, samo recite gdje šta kako :) |
Apstrakcija [18. 06. 2013.] |
Gospodinu Juhaszu, hvala vam puno na odgovoru, mozda ce se vamin ciniti kao glupost, ali takvo objasnjenje koje ste dali je poticaj amateru, nitko nije apsolutan sudac, ali ipak rijeci nekoga ko daje sud imaju vecu tezinu nego moje rijeci i zato se i dozivljavaju drugacije. Janimiru hvala na omogucenoj konverzaciji i nadam se da nema zamjerki jer mi stvarno nije bilo namjera napadati nikog osobno nego kao sto mi i sam nik govori, htio sam shvatiti apstrakciju suda i slucajno se poklopilo. Debenc i Davor - kava, pivo, rakija, svejedno ako je razgovor pozitivan. Zato decki zivjeli i uzivajte. :) |
Vortex [18. 06. 2013.] |
Da sam vidio onaj Maxov status na fejsu, odmah bih ga lajkao. Vidio sam kakve fotke stižu na natjecanja i znam o kakvim fotkama Max govori. PS može popraviti dobru fotku, ali i usrati motku ;) |
alfa91 [18. 06. 2013.] |
I prije je postojala obrada i montaža, svi to znamo.Koristili su se umjereno ili da bi potakli na razmišljanje jer su ih koristili veći ili manji umjetnici.Danas svak radi svašta i u tom moru sr..a teško je naći neku žestoku obradu koja valja.Kontrast i levels ne smatram obradom |
alfa91 [18. 06. 2013.] |
Odlična obrada mog poznanika Bošnjaka obrada Napravljena je mislim krajem 70-tih |
alfa91 [18. 06. 2013.] |
Ja bih još dodao da sam već tri puta poslao slike na natječaj u Čakovcu i da pri tome nijednom nisam pogledao ime žirija.Ne smatram se time ni mudrim ni glupim, šta je Apstakcija rekao ne prilagođavam se nijednome sucu nego šaljem šta smatram da je odgovrajuće temi.Ukoliko bi se prilagođavao sucima to bi bilo neka vrsta, u Dalmaciji bi se reklo, paketavanja. Ja sam u prednosti ispred drugih jer znam da Mate iz Čakovca voli CB fotografiju a Ante sa Krka kadrove sa starim ljudima pa time popunjavam slobodne teme??Zašto?? |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))