blackbird [15. 02. 2008.] |
možda se netko i nasmije ovom pitanju, ali evo, ipak ću pitati. dakle, kod kompakta se žarišna duljina označava u iznosu koji je ekvivalentan foto aparatu s 35 mm filmom. dakle, na objektivu takvog aparata piše npr 35 - 350 mmm ali je u stvarnosti to dosta manje, zbog senzora koji je manji od filma. e sad, kako je kod objektiva dslr aparata? znači li, npr., 14 - 45 mm doista toliko milimetara ili je u stvari to ipak manje? |
akregar [15. 02. 2008.] |
to je u stvari više:)) |
blackbird [15. 02. 2008.] |
kako više? kaj su njihovi senzori veći nego na 35 mm filmu? ajd nek mi netko pojasni. znam da sve o tome ima na googleu ali mi je ovako lakše pitati :) |
akregar [15. 02. 2008.] |
ljepo, crna ptico, ako ti je projekcija metar za metar, a ti stasviš papir pol za pol metra, znači da fiktivno vidiš ono što bi vidio na metar za metar sa duplo većom žarišnom duljinom:)) |
mexico [15. 02. 2008.] |
par FF (Full Frame) dslr aparata ima senzot ekvivalentne velicine 35 mm filmu...sve ostalo su manji senzori pa se racuna CF (Crop Factor). Dakle npr Canon EOS 400d ima manji senzor pa mu je CF 1,6 sto bi znacilo da je objektiv 24-70mm na tom aparatu u stvari cca 38-112 mm. tako i ostali ne FF dslr-i imaju svoj CF koji je obicno papisan u specifikaciji |
fuji [16. 02. 2008.] |
Kad spominješ taj 14-45 recimo kod olympusa je to x2 tako da to ispada 28-90 na 35mm filmu |
bugs_bunny64 [16. 02. 2008.] |
manje je vise...:))) |
Zabac [16. 02. 2008.] |
Kod DSLR-a ono kaj pise na objektivu, to je zarisna duljina objektiva. Uz faktor pretvorbe se dobiva ekvivalent za leica format. To znaci da 50mm na Nikonu (crop facto 1.5) kada poslikam nesto, ispadne mi ista slika kao da sam 85mm objektiv stavil na klasicni fotic s filmom. Naravno da (kod Nikon npr) objektiv za APS-C iliti DX format koji je manji neupotrebljiv je na klasicnom fotacu s filmom jer je slika u trazilu okrugla (manja je leca) zato su ti objektivi i jeftiniji. Velika zbrka je nastala s digitalijom, pa je mozda korektnije gledati kut upada u objektiv (postoje sirokokutni i uskokutno objektivi - treba to povezati). Da se kut izracunati vrlo jednostavno a - kut d - dijagonala senzora x - duza strana senzora y - kraca strana senzora F - zarisna duljina d=sqrt(x*x + y*y) a=2+atan(d/(2*F)) npr. leica F=50mm x=36 Y=24 d=43.3 a=46.8 deg npr. Nikon crop factor 1.5 F=50 x=23.7 y=15.6 d=28.4 a=31.7 deg Onaj crop factor ispada od omjera diagonala ili omjera kuteva kod dijagonala 43.3/28.4=1.525 kod kuteva 46.8/31.7=1.476 A ipak se uzima 1.5, za ostale se isto tako dade izracunati. Ako se dalje racuna da za isti kut treba na Nikona zasrafiti 32.8mm (recimo zum 17-35) objektiv i da se dobije kut 46.8 deg. Eto, malo je naucno, ali bu valjda nekome koristilo. |
Sibamoreplovac [16. 02. 2008.] |
I na kraju , čemu to sve služi ? Kakve veze sve to ima u praksi ? |
Zabac [16. 02. 2008.] |
U stvari nikakve. Zelio sam blackbird-u pomoci oko razumjevanja smanjenog i punog formata. Mislim da oni koji su poceli slikati s digitalnim foticima nemaju taj osjecaj, od onih koji su prvo slikali na film, pa presli na digitaliju. |
blackbird [16. 02. 2008.] |
zaba, hvala na informaciji. zelio sam samo znati je li npr. 40 mm stvarno 40 mm. i sam sam mislio da je tako (cistom logikom jer objektivi se mogu mijenjati između razlicitih i digitalnih i analognih aparata) ali sam zelio potvrdu svog razmisljanja. i hvala na trudu iako mi nije bilo nuzno sve to pisati. znam ponesto o kutu vidljivosti i velicini filma jer sam davnih dana itekako trosio i 35 mm i 6x6. |
janimir [16. 02. 2008.] |
akhm… nemojte mješati voće i povrće… kruške i jabuke, ćevape i ribice… Gotovo sve tu navedeno stoji, osim kaj nitko nije jasno napisao da je žarišna dužina žarišna dužina bez obzira na koju veličinu fotoosjetljivog medija prenosi sliku. 35mm objektiv će uvijek biti 35mm objektiv, bez obzira stavimo li ga na "APS-C" format, "leica" format ili "6x6" format. Isto vrijedi i za bilo koji drugi… 105, 210, 480… Druga je pak stvar iskoristivosti vidnog kuta koji daje poneki objektiv na ponekom formatu fotoosjetljivog medija. A treća je pak stvar taj marketinšli pojam kojeg se mnogi drže ko pijani pluta… "FF". Pa da krenem redom po X-ti puta :))) Žarišna dužina je određena prilikom dizajna objektiva i jednostavno navodi na koliko se milimetara od površine fotoosjetljivog medija nalazi žarišna točka (sjecište zraka koje nam prenose sliku). I ništa više. Vidni kut ponekog objektiva je određen prilkom dizajna objektiva i ne mijenja se bez obzira koji format fotoosjetljivog medija rabimo. Primjerice - uskokutni objektiv za "leica format" žarišne dužine od 90mm ima kudikamo uži kut od širokokutnika za veliki format iste žarišne dužine. Prvi pokriva dijagonalu od cca 45mm, drugi dijagonalu od cca 180mm. Srednjeformatni objektiv iste žarišne dužine pokriva dijagobalu od cca 85mm. S obzirom da su objektivi za manje formate rađeni prventsveno za jednu vrstu aparata i poglavito za jedan format fotoosjetljivog medija, ilustrirat ću promjenu iskoristivosti vidnog kuta kod velikog formata (gdje se objektivi kudikamo lakše mijenjaju). 120mm objektiv izrazito širokog kuta pokrivanja (velike dijagonale, kao primjerice schneiderova XL serija) će biti gotovo "normalac" na 9x12cm, blagi širac na 4x5 inča, a kod oba s ogromnim prostorom za dodatnu manipulaciju (tilt/shift). Na 13x18cm (5x7 inča) to će biti širokokutni objektiv s još ponešto prostora za pomake, a na 18x24cm će početi vinjetirati. 240mm objektiv će za 9x12 biti blagi teleobjektiv, za 13x18 fini normalac, a pristojno će pokriti, uz još malo mjesta za pomake i 8x10 inča film gdje će služiti kao blagi širokokutni objektiv. Zanimljivo ej za primjetiti da tu nitko ne priča o FF objektivima… :)) I došli smo do njih: famozni "FF". Full Frame. Strah i trepet od kad ga je neki neupućeni novinar prebacio s tehničkog opisa sustava kamere i objektiva na "komercijalni opis veličine čipa". Nije puno fulao, ali je zločesto prešutio na što se to odnosi. Tehnički gledano, primjerice kakav EOS s APS-C senzorom i (e sad ja nisam siguran za naziv serije objektiva, je to EF-S?)… no, "malim objektivom" je "FF sustav". FF jer njegov objektiv pokriva njegov puni format. Sve u svemu - u praksi ti to znači da objektiv dizajniran da pokrije plohu 24x36mm, a žarišne je dužine 24x70mm, ne postaje na cca APS-C senzoru 38-112 mm objektiv, već mu se vidni kut smanjuje približno onome koji ima objektiv raspona 38-112 mm. :))) |
Sibamoreplovac [16. 02. 2008.] |
Svaka čast,na objašnjenju , veoma iscrpno ali ni Ghetaldus od ovoga ništa u praksi nebi razumio . Evo pitanje . Imam promjenjivu žarišnu duljinu objektiva 80-100 mm . Kad stavim na ručno i uklhučim fotić on me pita kolika je žarišna duljina . Mogu birati . Što da stavim kad u praksi pomičem zum rukom i svaki put je druga žarišna dužina. Nemogu nosit kalkulator i sve to preračunavati i na kraju..... |
Sibamoreplovac [16. 02. 2008.] |
zapravo 80-200 mjenjam ... |
alfa91 [17. 02. 2008.] |
ja sam u biti i nešto svatio, da ponovoim kao u školi. Objektiv ne minja svojstva nego odnos na fotoosjetljivu površinu, tj. odnos u kutu upada svitla.što je veći format i veći je kut upada svitla, odnosno objektiv prelazi iz tele u širokokutni. Ja mislim da sam napisao ispravno ako ne.... |
janimir [17. 02. 2008.] |
da, tako nekako alfa. (ali ne kut upada svjetla pred objektivom, vec kut crtanja objektiva iza zarisne tocke :)) i naravno - sve to stoji do granice vinjetiranja. a... Sibamoreplovac, probaj si nacrtat to o cem pricam, pa bus skuzil da bi to za ghetaldusa bila djecja igra :)) i drugo - ne poznam bas takve aparate kojima u nekom trenu moras rec koje im je zarisne duzine objektiv... a da koriste zoom objektive. znam to kod ragnefinder aparata, ali sumnjam da o njima zboris, pa daj nam malo vise detalja o tom aparatu i njegovom nacinu rada... mozda pomogne. |
Sibamoreplovac [17. 02. 2008.] |
Evo, imam objektiv sa ručnim podešavanjem oštrine. Fokus je od 80-200.Pomičem fokus i čitam na objektivu odozgo , 80,90 ili koliko već . To je na okularu VIDNO POLJE koje se smanjuje kako povežavam dužinu . E sad kad dođem np. na 135 mm žarišne duljine moram li u postavkama aparata ( set up ) postaviti da radim na toj žarišnoj duljini obzirom da sam u M modu rada ? Kada stavljam sa analognog fotića objektiv na dSLR onda se treba (MOŽDA ? ) to preračunavati I POSTAVLJATI U SETUP dSLR-a ta dužina .Onda sve ovo ima smisla računati . Kad stavim objektiv sa FA opcijom to je kao idiotka ...??? |
pogled_u_bb [17. 02. 2008.] |
Siba jel imas Pentaxa? Aparatu treba podatak o zarisnoj duljini objektiva da bi IS radio optimalno, nema nikakve veze sto si u M modu rada svjetlomjera. Moderni zumovi sami daju podatak aparatu na kojoj su zarisnoj duljini. |
Sibamoreplovac [18. 02. 2008.] |
Bravo , K100D - 2 mjeseca , prije( još imam ) kineza idiota samo svjetla dosta pa opali bez razmišljanja i podešavanja . Ovako dok sve podesiš izgubiš volju . |
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))