viktor [24. 06. 2005.] |
Vrijedi li šta? Ili bolje ići na nešto drugo. Jedan tip mi ga nudi za 500kn sa dodatnom opremom. |
janimir [25. 06. 2005.] |
Hja, stvar definitvno nije neka turbo sreća, al ni 500 kuna nije puno... Ja bih ga za te nofčeka uzel. Samo provjera - to je 6x6 aparat? (mislim da je - dupli kondenzor i ladica za filtere....). U svakom slučaju bi s vremenom valjalo nabaviti pristojan objektiv za povećavanje, 50mm ako misliš delat leica format, ili 80mm ako misliš delat drednji format. |
viktor [25. 06. 2005.] |
Je, rekao je da je 6x6 i da ima neki objektiv na njemu i to na mjehu. Čemu taj mjeh uopće služi? On kaže da je sa istim objektivom radio i 6x6 i 35mm. Kako je to moguće? I još nešto! Imaju li svi aparati za povećavanje isti navoj ili bajunet za objektive? Puno hvala! :) |
viktor [26. 06. 2005.] |
Aparat je kupljen i sad mi je sve jasno... Jedino nemam žarulje u njemu. Koju bih mogao kupiti a da nema onog teksta gore, na vrhu? |
janimir [26. 06. 2005.] |
hajdmo red po red... O.K., 6x6. fino. mjeh... sluzi za pomak objektiva prilikom izoštravanja. jednostavno: čim ti je glava aparata bliža plohi s fotopapirom (odnosno čim imaš omjer povećanja blići 1:1) objektiv mora biti bliži plohi s papirom. a da en rabe neke teske metale, dosjetili su se mjehu. to je to. drugo, i s 50 i s 80mm objektivima moćeš raditi podjedjanka povećanja, ali ako s 50mm radiš 6x6 imat ćeš (relativno blago) vinjetiranje. ako s 80mm radiš leica format, da bi dobio 30x40cm sliku morat ćeš ići na veći visinu glave. veća visina = duže vrijeme ili jača žarulja. bolje je imat samo 80mm nego samo 50mm. najbolje je imat oba. e sad, žarulja... u moje se vrijeme (znači pred 10-15 ljeta) kupovala opalna žarulja. mliječna u svakom slučaju. a bilo je za kupit i upravo žarulja bez teksta namjenjenih isključivo aparatima za povećanje. a sad zakaj baš opalna..? zato kaj obične bijele žarulje znaju imat farbu izvana, pa kad stružeš slova postružeš i farbu... a na oplanima je staklo bijelo, pa kad postružeš (kreneš s acetonom i vatom, završiš s alkoholom i žiletom) stružep zaprav samo ono kaj ti smeta. Ofram (se to piše ophram? da? noć s pivom... nemrem se sjetit sad.) ima takvih a čistih žarulja. Imaju li u Frankopanskoj (u Zgb) to na lageru? nemam pojma. prvo bih probal u Žaruljici u Martićevoj (i opet Zgb - nemam pojma di si ti doma...) |
viktor [27. 06. 2005.] |
Ok super onda ce mi 80mm biti dosta za pocetak, a s vremenom ću nabaviti i 50mm. Uspio sam nabaviti i jednu mliječnu žarulju. Za sad će mi biti dosta, a kad krepa potražit ću osram (ophram ;) Treba se znati snaći. Hvala na adresama ali Rijeka mi je bliže (iz Kraljevice sam) pa ću pogledati tamo. Nego da te još nešto pitam... mogu li koristiti žutu žarulju umjesto crvene kad radim sa papirom? |
janimir [28. 06. 2005.] |
ma da. osra. ofra. m. to je to. ne? ;-))) a za zutu zarulju... samo ak ti papir nije osjetljiv na zutu... a bojim se da je. u svakom paketu papira pise s kojim filtrom(!) treba raditi. znaci da ti "obicna" crvena zarulja moze ali i ne mora biti dobra... obicno se rabe posebno dizajnirane laboratorijske svijetiljke u koje umece zeljeni filter. ako je filter slab lampa se okrece u strop ili zid i daje indirektno svijetlo, ako je filter jak, okrece se prema kadici i daje direktno svijetlo. |
Damir [28. 06. 2005.] |
Crvena žarulja/filter je (uprkos predodžbi mnogih "fotografa" nastalom gledanjem američkih filmova) prvenstveno namijenjena razvijanju ortokromatskih filmova! Osim što znatno više napreže oči, nije baš pogodna za rad pri izradi fotografija jer pri njezinom svjetlu fotografije izgledaju kontrastnije. Za rad sa (crno-bijelim) foto papirima (ovisno o tipu papira) su namijenjeni razni žuti, žutozeleni, narančasti i smeđi filteri. Svi papiri koji imaju uputstva za upotrebu navode koji filter je poželjan. Neovisno o preporuci (a pogotovo ako želiš koristiti neki drugi filter) poželjno je napraviti slijedeći test (probu): 1. izračunaj koliko je maksimalno potrebno izlagati papir svjetlu (vađenje, namještanje, osvjetljavanje/dosvjetljavanje, pa dodaj tome još malo "za svaki slučaj"); 2. u potpunom mraku (ili pri crvenom svjetlu aparata za povećavanje) izvadi komad foto papira i stavi ga što bliže onoj udaljenosti od svjetla koja je najmanja/najbliža tijekom postupka povećavanja, te pokrij dio knjigom i/ili dijelove papira nekim neprozirnim predmetom/predmetima (kovanice su idealne); 3. osvijetli papir onim svjetlom pri kojem bi želio raditi u trajanju koje si predhodno izračunao (pod 1.); 4. obradi papir (pri istom svjetlu, naravno) onako kako predpostavljaš da češ i inače obrađivati fotografije. Ako je papir potpuno bijel, svjetlo je u redu, a ako se naziru (ili nedajBože dobro vide) obrisi rubova predmeta s kojima si pokrio dio papira, onda moraš povećati udaljenost/smanjiti jačinu sijalice ili promijeniti boju filtera. Sretno! |
viktor [30. 06. 2005.] |
Eto jučer po prvi put povečao par fotki u mojoj novoj tamnoj komori i moram reći da sam poprilično zadovoljan :) Napravio sam test za papir i ispostavilo se je da je žuta žarulja sasvim ok. Još sam ju za svaki slučaj zagrnuo krpom i usmjerio u suprotnu stranu tek toliko da vidim što radim. Neki dan sam od Fotokemike naručio papire koji još nisu stigli pa sam koristio 30 (ako ne i više) godina star papir. 1996 mu je istekao rok ali svejedno je super ispalo. Hvala vam na pomoći! |
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))