ZvonimirK [10. 12. 2008.] |
Uskoro će tema na Klickalici "Mračno i neoštro (CB!) posvečena svima zaljubljenicima u film. Eto u duhu predstoječeg ogleda, rado bih na jednom mjestu volio vidjeti Vaša iskustva s raznim vrstama filmova (Ilford, Fotokemika, Agfa, Fuji...) razvijenjem negativa/pozitiva, skeniranjem (gdje i za koliko) i izradom crno bijelih uradaka. |
janimir [11. 12. 2008.] |
ilford oke, efke (25 i 50) super, 100 oke, fuji neopan zakon. agfe vise nemam, al je bila super. sve razvijam doma, rodinal ili x-tol i skoro sve u sporim kombinacijama. oke, vise delam s velikim formatima pa mogu i na duga duga lezanja filmova. pozitive ili delam u labosu, ili skeniram negative. doma, tak da ti tu nebum bas od pomoci. povecavam na papir kojeg ulovim u razvijacu kojeg nadjem :))) …nije bas za preporuku, no nisam vec dugo studiozno radil i bas se i ne spremam na ozbiljna serijska povecanja, tak da mi je i ovo kaoticno sasvim oke. a najkaoticnije je pak kad zmuckam pozitiv razvijac kojeg nemrem ponovit, a bas nam se dopalo kak radi. je malo mutan, al je izdasan :D (imam kresicu za svjedoka, a ovcice u galeriji :)) |
ZvonimirK [11. 12. 2008.] |
Muči me jedna stvar, koju još nisam probao. Naime vidim da Ilford ima cb filmove koji se mogu razvijati u svakom labosu, odnosno podnose c-41 proces. Čuo sam, ali nisam i vidio, da se zna dogoditi (ili je to pravilo, ne znam, zato i pitam) da negativi dobiju žučkasto-crvenkasti štih, nešto kao sephia efekt. E sad ako je to tako... |
B-Horvat [11. 12. 2008.] |
To se meni dogodilo sa Konica filmom, tako da sam imao grdnih problema sa obradom u PS. Ilfordovi filmovi su bili ok. Mislim da to ovisi o labosu. |
ZvonimirK [11. 12. 2008.] |
B-Horvat di si dao razvijati film kada ti se dogodilo? Jeli Konoka bila za c-41 ili si išao experimentirati |
mack [11. 12. 2008.] |
Da, ti filmovi imaju mali štih, ali to je maska, otprilike kao i na color negativima, samo slabija... Svrha joj je ista, da smanji kontast i omogući izvlačenje što više tonova. Malo utječe na filtriranje kod papira za povečavanje promjenljive gradacije, a kod običnih papira je osvjetljavanje samo malo duže... Inače Ilford XP-2 je po meni najbolji c/b film s kojim sam radio... Vrhunski tonovi, zrna praktički i nema, povečanja ogromna, dobro se skenira, a nema gnjavaže oko razvijanja... Najtoplija preporuka, a i Konica Monocrome je isto čist ok... |
ZvonimirK [11. 12. 2008.] |
tnx mack, ovo mi je dobro znati. oko skeniranja negativa ovih je dana bilo već govora....na čemu skenirate i kakvi su Vam rezultati? Evo ja sam posudio za probu od frenda Konica Minoltu Dimage Scan Dual III AF-2840 i čini mi se da je to pristojan stroj. Probao sam dati i skenirati negative u Badrovu, ali čini mi se da to nije baš neka sreća, više nužda ako se već nema neka druga alternativa. |
maks [11. 12. 2008.] |
Ja sam prije nekog vremena isprobao jednu cb agfu za c-41, ne sjećam se točne oznake, no znam da je ispalo i više nego ok. S pravim skenerom bi trebalo biti odlično. A oko ovog žućkasto-crvenkastog štiha, nisam ga primijetio...možda nisam dobro gledal ;) A na klicklicu budem stavio jednu fotku baš s te agfe... Mračno i neoštro...takvih imam puno...teško budem odabrao :) |
elokventnidelinkvent [11. 12. 2008.] |
evo ja bum sad ko deda kvocal... meni kromogeni filmovi previše vuku na digitaliju (joj jednostavnije je, nema zafrkancije oko ovoga onoga). svaki bedak ima svoju zabavu kak vele, a meni je baš sa razvijanjem, agitacijom, fiksiranjem i ostalim divotama upravo to - cjelokupna zabava i doživljaj zvan crno bijela fotografija. |
maltus [11. 12. 2008.] |
Eto jucer sam u Ilici, Foto studio Centar, razvijal i skeniral negative. Vidite rezultate ovdje Imaju masinu Noritsu, scaner i printer. |
B-Horvat [11. 12. 2008.] |
Dao sam ju u Badrov u Tkalčićevoj, bila je za C-41. Moja greška jer nisam nosio u onaj kraj Džamije ili u Gajevoj jer tamo inače nosim CB filmove |
ZvonimirK [11. 12. 2008.] |
B-Horvat- da i ja sam si tak nekak mislio Maltus- pa ovo što si stavio izgleda odlično, koliko su ti naplatili taj gušt? |
maltus [11. 12. 2008.] |
Gust nema cijene :-)) A cijena za tebe je ovak : 6700 x 4490 72 dpi = 35 kn / po slicici u .jpg (x 36 za cijeli film) 3000 x 2000 72 dpi = 4 kn / po slicici u .jpg (x36 za cijeli film) Moje su radene sa prvom rezolucijom. Svaki scan je onda velik od 10-15 M. I da mogel sam biti prisutan pri radu, po filmu se izgubi oko 30-40 min. |
ZvonimirK [11. 12. 2008.] |
Maltus, 35 kn po slici? ili 35 kn za cijeli film? Malo me zbunila ova cijena.... |
maltus [11. 12. 2008.] |
Da po slici! To je rezolucija na zahtjev. 3000 x 2000 je standardna rezolucija sa kojom izraduju fotke. Kod te rezolucije film samo "prode" kroz scaner, kod vece to traje po 20-tak min. |
namid [11. 12. 2008.] |
gdje je u Zagrebu najbolje razvijat c/b film? Imam Ilfordov HP5+. :) |
Kaboom21 [11. 12. 2008.] |
lab art ;) |
Double [11. 12. 2008.] |
Kad smo vec kod filma da nešto pitam. Zanima me kako čuvate filmove od prašine. Znam da postoje one košuljice, a ne da mi se rezat film da bih ga stavljao unutra. Inače treba mi na nekim filmovima i po 15min da iskloniram sva zrna prašine. |
Kaboom21 [11. 12. 2008.] |
pažljivo prilikom sušenja, nareži film u rukavicama, stavi u uložnice i što manje vadi ;) što se tiče arhiviranja srolanih filmova, nisam baš siguran koliko je to pametno. ali hvala bogu na foto butigi jerbo ukoliko ti treba 15min za retuš zamisli koliko je to vremena kistom na povečanju ;) |
Double [11. 12. 2008.] |
ne želim zamišljat=)) A ne volim rezat filmove, to mi je tako pain in the ass=) Sad ih osušim pola sata iznad kade i onda spremim u kutiju u kojoj je došao(ona mala crna). Zadnji film mi je pao u kadu i pokupio sve i svašta. Horor živi kažem ti=) |
ZvonimirK [11. 12. 2008.] |
Prokleta prašina, evo upravo provukao kroz skener neke negative...prašine ko šodera! I ja negative uglavnom držim u uložnicama, ali Fotokemikini filmovi toliko se frču da ih moram držati u uložnicama i u jednoj podebljoj bilježnici. Ostali filmovi, baremo koliko sam ja primjetio, nemaju tih navika :_) |
Double [12. 12. 2008.] |
a je da=) Jel zna netko da li je moguce u osijeku skenirati 6x6filmove. |
nicols [12. 12. 2008.] |
Što se tiče c/b C41 filmova, ja sam najbolje rezultate imao sa Kodakom Tmax 400C/N ... kažu da je ilford XP2 bolji za skeniranje, ali kod strojne izrade fotke meni je kodak davao uvijek bolje rezultate. To sve dosta ovisi o minilabovima, oni trebaju imati kreirane profile koji eliminiraju ton maske... |
ZvonimirK [12. 12. 2008.] |
E sada ne znam gdje sam pročita taj podatak, ali negdje sam na to naletio...naime, kod Kodaka Tmax se preporuča razvijanje sa Kodakovim razvijačem koji koliko se sječam isto ima oznaku Tmax (ako griješim nije namjerno i nemojte mi uzeti za zlo). @Nicols gdje si dao razvijati Kodak Tmax 400C/N i imaš li koji scan da se vidi.... |
nicols [12. 12. 2008.] |
Tmax T400CN je C41 nagativ, može se razviti u bilo kojem minilabu koji koristi C41 kompatibilan proces (a to su valjda svi koji danas postoje). Pokušavam naći neki sken sa tog negativa, imam ih sigurno, ali to će pričekat do večeras ... |
ZvonimirK [12. 12. 2008.] |
Ma sve je to OK, ali ima razlika među labosima....zato i pitam gdje |
Double [12. 12. 2008.] |
Osijek pitanje i dalje aktualno=))))) |
ZvonimirK [13. 12. 2008.] |
Pitanje za znalce: molim neka mi netko objasni da li ima ikakve mogućnosti da se na filmu od 36 cb negativa nađe svega nekoliko njih s vrlo malim zrnom dok na ostalim varira os cca zrna pjeska pa sve do....ne znam, kristala šećera ili sitne morske soli. Gdje je graška, u razvijanju (postupak, razvijač....) ili u filmu? Moram napomenuti da se radi o KB20 kojem je rok uporabe prošao. |
Double [30. 12. 2008.] |
E ovak da ne otvaram novu temu. Ovih dana planiram povecavat neke stvari sa 6x6 filma na papir i zanima me da li mogu umjesto crvenog svjetla koje nemam:D koristiti zelenu lampu tj. žarulju preko koje je tamno zeleni filter? |
Maneki_Tamotip [06. 04. 2009.] |
malo zakasnih na ovu temu već pomalo ispalu iz "opticaja", no da ipak pokušam precizirati neke detalje o cb c-41 filmovima, a vezano za: "Čuo sam, ali nisam i vidio, da se zna dogoditi (ili je to pravilo, ne znam, zato i pitam) da negativi dobiju žučkasto-crvenkasti štih, nešto kao sephia efekt. E sad ako je to tako..." iz drugog posta ZvonimiraK. o negdje spomenutom konikinom filmu ne znam ništa, ali sam radio sa kodakovim (kodakov se zove BW400CN, ne Tmax!) i ilfordovim (XP2 Super). sad radim samo sa ilfordom. prvo treba reći da su to dva bitno različita filma upravo po pitanju tog "žućkasto-crvenkastog štiha" koji je primjetan samo na kodakovom negativu i to uvijek, a na ilfordovom nikako. naime, nije stvar u tome da ga kodakovi negativi nekako "dobiju" (pa da bi se eventualno nekom varijacijom postupka taj "štih" mogao izbjeći), nego je to nešto što je svjesno "ugrađeno" u taj film, tj. njegov je sastavni element. a tako je napravljeno jer je kodak taj film optimzirao ne samo za strojno razvijanje, nego i (ovo je bitno) za strojno printanje. pa su namjerno u njega ugradili tu, kako je oni zovu, "orange mask", e kako bi neutralizirali pojavljivanje boja na ispisu napravljenom na kolor papiru u nastavku procesa na tom istom stroju koji je film i razvio. na koji način ta "orange mask" neutralizira pojavu boje u konačnom crno bijelom ispisu rađenom na kolor papiru - to ne znam i to će vam morati objasniti neko stručniji od mene. ali vam mogu potvrditi da to radi vrlo uspješno i da ti ispisi zaista jesu stvarno samo crno bijeli. ilford toga nema i na njegovim negativima taj "štih" nećete primjetiti. međutim, a upravo zbog toga, pojavit će se u slučaju da iz njega napravite strojne ispise na kolor papiru. ilford dakle staje "na pola puta", tj. strojno razvijanje mu je ok, ali ako hoćeš printati - e onda samo na "klasičan" način za kojeg je taj film optimiziran. njihov rezon je bio da, bez obzira na mogućnost neutraliziranja boje, takav strojni ispis ne može postići kvalitetu klasičnog ispisa na srebrnom papiru. tako da se stvari ne treba birati između jednog ili drugog filma, nego između jednog ili drugog načina ispisa, a izbor filma će vam onda biti logična posljedica. |
nicols [06. 04. 2009.] |
Maneki, ovo što pišeš nije baš skroz točno. I jedan i drugi negativ (ilford i kodak) su dobri za strojno printanje, ako printer ima podešene profile za te negative. Ako nema, onda je pain-in-the-ass dobiti c/b printeve na color papiru. Znam to jako dobro iz vlastitok iskustva, dok nisu stigli profili za fuji minilab, svaka fotka se radila barem 2 puta. Danas većina strojeva posjeduje profile za kodak, a malo njih posjeduje profile za ilford. Inaće, ako su strojevi dobro podešeni, oba se printaju sasvim OK. Što se tiće ručnog printanja, istina, Ilford je tu u maloj prednosti, ali i kodak ima filtere za aparate za povečavanje za svoj negativ. |
Maneki_Tamotip [06. 04. 2009.] |
nicols: to s posebnim profilima za svaki film je korak dalje. ja sam govorio o tome da je kodakov u startu optimiziran za strojno printanje s tom ugrađenom "orange mask". konkretno, radi se o tome da je baza kodakovog filma narančasta, kao kod "normalnih" kolor filmova. ta "optimizacija unaprijed" se svodi na to da minilabovi svih proizvođača automatski (no kako rekoh, ne znam točno na koji način, ali vjerovatno neko filtriranje) kompenziraju tu narančastu, koja je sastavna komponenta svih kolor filmova za c-41. međutim, ilfordova emulzija je nanešena na prozirnu bazu, tako da ta u minilabove "unaprijed ugrađena kompenzacija" u njegovom slučaju proizvodi kontraefekte. tj. tretira ga narančasitim filmom, iako on to nije. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))