Double [01. 01. 2009.] |
Ovih dana planiram povecavat neke stvari sa 6x6 filma na papir i zanima me da li mogu umjesto crvenog svjetla koje nemam:D koristiti zelenu lampu tj. žarulju preko koje je tamno zeleni filter pri prenošenju zapisa s negativa na papir? Postavio sam pitanje u vec otvorenoj temi, ali ne radi osvježavanje na forumu valjda pa se uopce nije vidilo. Hvala unaprijed=) |
Huva [01. 01. 2009.] |
Koliko ja znam ne. Tocnije imam tamno zeleni filter i isprobal sam ga na Varyconu i papir je dobil mrenu. Za Varycon pise da mora biti smedji, ali sam delal s svjetlo-crvenim ne direktnim svjetom i sve je bilo ok. |
ZvonimirK [01. 01. 2009.] |
evo malo sam pročačkao po literaturi....samo crveno dolazi u obzir (barem tako knjiga kaže) |
seewolf [01. 01. 2009.] |
bila je vec jednom tema gdje je netko koristio zelenu lampu pa se cudio zasto su mu slike ispale posve bjele :D. |
janimir [01. 01. 2009.] |
hahaha… "posve bijele"? LOL… sorry, al moral sam riknut malo. :) …naime, zelenim svejtlom osvjetljen fotopapir bi bio sve samo ne posve bijel :D))) dakle, emulzija fotopapira je nacelno ortokromatska, odnosno neosjetljiva na crveni dio spektra. no, svaki se papir malo razlikuje, te zato postoje i smedji i crveni i zeleni filteri za tamnu komoru, s time da se potonji gotovo uopce ne koristi za obicne i multigradacijske papire (vec cesce za neke vrste filmova i raznih alternativnih fotografskih materjala). No, svaki proizvodjac navodi u uputama papira koji filter preporuca (neka sifra i opis), te je najsigurnije fino procitati uputu. uputa se obicno nalazi u samoj kutiji koju valja otvarati il u mraku ili pod vrlo prigusenom rasvjetom, ili pod laboratorijskim crvenim svjetlom. Nije kriticno, jer se papir koji je u kutiji nalazi jos i u dodatnoj plasticnoj ili papirnatoj vrecici/ovitku. Daklem - uzet uputu i pribavit crvenu "lampu". Iako postoje crvene zarulje, s njima valja biti oprezan - neke su mi bile dobre, neke su propustale dio bijelog spektra. Bolje ej rabit pravu lampu. Isto tako valja paziti i procitati uputu koja dolazi uz filter za laboratorijsku lampu jer bistri filteri su za indirektnu rasvjetu, gusti/mutni za direktnu… neki uvijeti dozvoljavaju jace zarulje, neki pak uporabu narancastih filtera… "RTFM"… |
moretto [01. 01. 2009.] |
Ja sam u Rijeci slučajno naletio na OVO za nekih 40-ak kuna u običnoj trgovini elektromaterijalom. I stvar funkcionira |
seewolf [01. 01. 2009.] |
jankec to je bilo u mom sjecanju. evo citat s teme :). Zanima me di je moglo doci do greške. Ja sumnjam na zeleno svijetlo koje sam koristio pri navijanju filma u dozu(ipak mi je prvi put). Naime radi se o 25W party žarulji koju sam još prešpricao 3 puta sa zelenim sprejom. |
nicols [01. 01. 2009.] |
seewolf jel kužiš ti razliku između razvijanja filmova i razvijanja fotki??? jesi ikad išta razvio sam? čisto sumnjam :) |
ante_os [01. 01. 2009.] |
moze jedno pitanje u vezi s ovim... dakle ja kad osvjetljavam fotke cesto mi budu pretamne jel...trebam smanjiti vrijeme osvjetljavanja jel? |
seewolf [01. 01. 2009.] |
nicols nisam nikada razvio sam svoj film :). ali znam razliku izmedu razvijanja filma i razvijanja fotki. samo mi kemija i matematika tu nikada nisu bili jasni :). |
Double [01. 01. 2009.] |
Ništa onda, Ante izgleda da cu ja ipak kod vas u klubu to razvijat, a ne doma. |
janimir [01. 01. 2009.] |
sorry seewolf, al ocito da neznas razliku izmedju razvijanja filma i razvijanja fotki… naime jos uvijek poistovjecujes planiram povecavat neke stvari sa 6x6 filma na papir i koje sam koristio pri navijanju filma u dozu :P)) @ante - da ante, treba skratiti vrijeme da bi ti fotke bile svijetlije. ili zatvorit blendu. (ili mozda skratit razvijanje? ili snizit temperaturu? puno je tu faktora) |
ante_os [01. 01. 2009.] |
hvala janko ah probat cu jednom smanjit vrijeme,drugi put zatvorit blendu itd :) hvala |
tomine [01. 01. 2009.] |
ja ne kužim razliku između razvijanja filma i razvijanja fotki? ak bi neko mogo bit dobar pa objasnit? jel stvar u negativu il? |
Double [01. 01. 2009.] |
kuiš pri razvijanju filma razvijaš sloj svjetla koji je zapisan pri okidanju. Tamni djelovi postaju svjetli, a svjetli prikazani kao crni i zato se naziva negativ. Zatim uzmeš taj negativ i postaviš ispred iznad neko svjetlo, a dolje postaviš papir. Znači izmedju svjetla i papira postaviš negativ(film) i onda osvjetlavaš papir i gdje su područja tamnija prolazi manje svjetla, a kroz svjetlija manje i opet dobijaš sliku kakva je bila u stvarnosti u rasponu cb tonova;) |
janimir [02. 01. 2009.] |
e, i zato se zove pozitiv. kuiš? ;-) |
Zabac [02. 01. 2009.] |
To je kao razlika izmedju podmornice i Singerice.(inace dio zagorskog vica). Ovo ide tomine. |
janimir [02. 01. 2009.] |
je, nekaj čist drukčega :D |
tomine [02. 01. 2009.] |
kužim kužim otprilike .. fala vam :D a za slike u boji se koriste različite kemikalije i to...ili ? i sad palo mi je na pamet ideja da nas 'neuke' o analogiji neko nauči ponešto,npr. da se otvori barem tema na forumu kao 'škola razvijanja'... naravno ako netko ima volje. ispričavam se što začetavam temu ali ima neke veze. pa što mislite? |
KreSica [02. 01. 2009.] |
Evo, meni je to friško, tek sam prije dva mjeseca razvio vlastoručno par cb filmova, pa da ukratko prepričam. Dakle, prvo se kupi klasični cb negativ film, recimo Gekko u Praxisu košta 8 kuna za Leica format. Nastojiš više ili manje korektno osvijetliti sve negative, odnosno, ispucat film :) Zatim doma u mrklom mraku, pod poplunom, izvadiš film iz rolice, i namotaš ga u dozu za razvijanje, koju naravno zatvoriš. :) U dozu je dobro ulit vodu prije samog razvijanja, tek da se emulzija navlaži, i eventualno opere prašinu. Zatim se iz doze izlije voda, i u nju nalije razvijač. Ja radim sa Rodinalom u omjeru 1+25. Nakon vremena potrebnog za razvijanje, (ovisi o osjetljivosti, tipu filma, itd) tijekom kojeg treba dozu malo zavrtit svakih minutu do dvije , izlije se razvijač, i u dozu opet voda (prekidač) na 30 sekundi. Zatim voda van i u dozu ide fiksir (Fotokemikin FF-2, razrjeđuje se u omjeru 1+4)na 5 - 15 minuta, uz opet vrtnju doze, izlije se fiksir, opet voda u dozu, sa time da se nakon par minuta u fiksiru doza smije otvoriti, da se vidi kak je film razvijen, nema više mraka kaj se filma tiče. :) Film u vodi nakon fiksira treba stajati barem pol sata, ne škodi i mijenjanje vode svakih 10 minuta, a može ostat i vuru-dve. Sa njim na štrik i pustit ga da se osuši. Zatim sa filmom u labos za razvijanje fotki. U mom labu svijetle dvije crvene žarulje koje bouncam od bijelog zida i od plafona. Film se stavi u aparat za povećavanje. Narihta se fokus i kadar na nekom bezveznom bijelom papiru. Preko objektiva na aparatu se navuče crveni filter. Tada se iz kutije izvadi fotopapir, učvrsti se na mjesto za osvjetljavanje, narihta se tajmer za osvjetljavanje (ili se škilji na neku štopericu), i osvjetli se papir onoliko sekundi koliko je potrebno (to se utvrdi sa probama). Pokraj aparata za povećavanje se nalaze barem tri kade sa redom: razvijačem (Fotokemika FR-16), vodom, i fiksirom (Fotokemika FF-2). Nakon osvjetljavanja papir ide u razvijač na dvije minute (to je pravilo), pa u vodu (prekidač) na 10 - 30 sekundi, pa u fiksir na 5 minuta, sa time da se nakon dvije minute u fiksiru smije paliti normalno svjetlo. Prije toga sve ide samo sa crvenim svjetlom :) Eto, jednostavno, kaj ne ;) Postoji još hrpu sitnih trikova, vrsta papira, filtera za dizanje i ubijanje kontrasta, lokalnu upotrebu kontrastnijih razvijača, lokalno grijanje fotopapira, noga mrtvog pijetla ispod jastuka večer prije, i tako dalje ... :D |
KreSica [02. 01. 2009.] |
Zaboravih nadodati da fotopapir nakon 5 minuta u fiksiru mora barem na sat vremena u vodi, kako bi se isprao fiksir iz emulzije. Onda fotku na štrik, i kad se posuši, na zid. |
Double [02. 01. 2009.] |
Daj stavi neke fotke s tog štriha On-line ak nije problem=) |
tomine [02. 01. 2009.] |
jako zanimljivo i poučno. :D ahahaha pijetao haahaha. hvala :D |
KreSica [02. 01. 2009.] |
Fotke sa štrika idu na zid, a ne na zine ;) |
Double [02. 01. 2009.] |
u redu=) |
Double [18. 04. 2009.] |
ohooh da ne otvaram novu temu. Sinoc sam radio dosta toga i fino je ispalo, ali na nekim fotografijama imam po nekoliko zrnaca prašine(tu i tamo:D). Zanima me jel postoje neke boje s kojima bi mogao to maknuti i ak da jel se da to nabaviti kod nas(retuš)? |
ervin [20. 04. 2009.] |
Ah pa nećeš valjda retuširati prašinu? :) Očistiš film, očistiš stakla na aparatu i - deri ponovo! |
chinggis [20. 04. 2009.] |
ja u svom labosu koristim tamnozeleni filter kupljen od fotokemike za koji su mi rekli da paše na njihove papire, a sada ste mi dali bubu u uho pa ću probati doma da li će biti osvjetljen ili ne.. inaće mi se malo bolje pokazao razvijač i fiksir praškasti, FR4 i FF2 a za filmove koristim Rodinal i XTOL u kombinaciji pronašao okvirno na netu a onda još malo "peglao" na probama uspješno neuspješnima :)) za plastične papire dovoljno je ispiranje od 10-15 minuta nakon fiksiranja(iako mu neće biti ništa loše ako se ispire duže) a za karton treba po efkinim uputama najmanje 30 minuta. ja ispirem svoje papire (plastične) 30min, a karton 60-70min. inaće, baš nisam ljubitelj plastičnih papira jer se teško ili nikako ne mogu "izravnati" nakon sušenja |
pogled_u_bb [20. 04. 2009.] |
Evo par caka, nisu originalne kao mrtvi pijeto, ali mogu poslužiti :) Ispiranje filma - prema Ilfordu: Natočiš vodu u dozu (ne do vrha), preokreneš 5 puta, istočiš. Nova voda, prekreneš 10 puta, istočiš. Nova voda, preokreneš 20 puta, istočiš. Gotovo. Film je u potpunosti ispran u minuti, nema dugotrajnog čekanja. Nakon ispiranja znaju ostati fleke od kamenca. Preporuka je da se stavi kap-dvije deterdženta za pranje suđa, ali meni ne pomogne uvijek. Kodak ima "original" tekućinu za to, Photo Flo, ima za kupiti u Praxisu. Stavi se 1-2 ml u dozu s vodom, promućka i istrese. To se naravno radi nakon ispiranja, i poslije voda ne smije doći na film. Photo Flo radi savršeno, boca je valjda za parsto filmova pa je ustvari jeftin. |
limijer [28. 05. 2009.] |
Nije bas sve tako jednostavno :) Prvo, glede filtera za laboratorijsko svetlo. Malo sam stariji pa pamtim zarulje od 15W. Filteri su obicno preporucivani za korscenje sa tom snagom zarulje, ali ko ce to sada naci. Probajte sa 25W ali... Pazite! Pravilo!!!! Kada pogledate svetlo kroz filter ne sme se videti usijano vlakno zarulje. Ako se vidi nije dobro pa onda okrenite filter zidu, da dobijete reflektovano svetlo, a nemojte drzati filter blizu kadice za razvijanje da biste bolje pogledali fotku. Mrena je tada neizbezna. Tacno je, ako je u pitanju ortohromatski materijal, on je neosteljiv na crveni filter, ali cete lepo proci i sa zelenim ako se pridrzavate ovog sto sam napisao. Pravilo!!!! Napravite probe ekspozicija na papiru. Razvijajte 2 minuta obavezno. Ne vadite papir ranije iz razvijaca niti ga drzite duze bez obzira da li fotka izgleda pretamna ili presvetla. Korigujte kasnije eksponiranjem papira - duzima ako fotka izgleda svetla, kracim ako je pretamna. Papir potom u fiksir, takodje dva minuta, pa tek posle ta minimalna dva minuta u fiksiru palite svetlo. Pogledajte probu, uradite potrebno produzenje ekspozicije ili skaracenje na novoj probi. Proceduru postujte u detalje inace kasnije ce biti fleka i nestanka fotografije. Ispiranje filma Pravilo!!! Pola sata u TEKUCOJ vodi. Moze i 10 sekundi + 20 sekundi + 30 sekundi kao sto napisa pogled_u_bb, moze i krace ali... Ako imate nameru da taj negativ traje duze od godinu-dve, a moji traju 30 godina bez ikakve promene i trajace dalje, onda morate isprati fiksir iz emulzije, a to je pola sata u tekucoj vodi minimum. Nemojte ni duze od sata. Voda ne mora da juri, samo neka curi, bitno je da tece. Kamenca ima u svakoj vodi. Bele fleke na svetloj strani filma (neemulzionoj potvrdjuju upravo to). Pomaze i nekoliko kapi tecnosti za sudje, a ako ste u prilici da dodjete do Kodakove tekucine, sjajno, ali... Dodajte u doznu nekoliko kapi tekuceg deterdzenta ili Kodakovog pomenutog Photo Flo, na kraju procesa, kada zavrsite ispiranje filma (pola sata u tekucoj vodi) ali nemojte muckati!!!! Ako promuckate pojavice se baloncici od deterdzenta. Dodata tekucina ima zadatak da poveca viskoznost sto cini da, kada se film okaci da se susi, voda lako sklizne sa sjajnog, neemulzionog dela filma, a ne susi se na njemu. Posle dodavanja tecnog deterdzenta, film polako i pazljivo izvaditi iz dozne posle dva=tri minuta.
|
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))