vexi [16. 10. 2009.] |
Ako se netko malo vise razumije u Color Profile molio bi da mi da odgovor na slijedece: AdobeRGB ima siri gamut od sRGB profila i normalno je da pri pretvaranju iz jednog u drugi dolazi do lagane promjene boja fotografije (jer sRGB nemoze prikazat neke boje kao AdobeRGB) a to se vidi kod zarkih boja kada se npr. u Photoshopu - Edit - AssignProfile - sRGB te ako je prije bila u AdobeRGB izgubi na živosti (fale žarke boje). E sada moje pitanje je slijedece,kada se u Photoshopu - Image - Mode - CMYK -pa odmah ponovo natrag u RGB (photoshop dodijeli sRGB) slika ne izgubi gotovo nista na žarkim bojama a sada sliku imamo u sRGB profilu...zanima me kako je sada moguce sRGB-u reproducirat te žarke boje i zasto se to ne desava kod Assign Profile? Evo jedan primjer (neznam koliko je relavantan jer sam dirao Levelse) ali tu ispada da je sRGB življi od Adobe profila. Prva slika (original je AdobeRGB). Pozdrav i hvala unaprijed na odgovoru. |
vexi [16. 10. 2009.] |
I zanima me slijedece: Ako stavin na ZINE fotografiju u AdobeRGB tada vidi razliciti sliku prije i poslije Login... Razlika je veca dok gledam na Mac-u,kada kuci gledam na PC-u (windows XP) vidi se razlika ali daleko manje.
|
Daco [16. 10. 2009.] |
ne zanm što bih napisao, ali ovo sa odjavljen i logiran forom prvi putvidim. Možda je to marketinški trik kako bi se natjeralo ljude da se registriraju na zine. ;) |
vexi [16. 10. 2009.] |
:) a nije jer kada stavim sliku u sRGB bio logiran ili ne slika je uvije ista...razlika se desava kod AdobeRGB a izrazena je na Mac-u (ovo je sa Mac-a) dok na PC-u moze proci ta sitna razlika... |
vexi [16. 10. 2009.] |
Ovo drugo Logiran / Odlogiran zaboravire....dobio sam odgovor na PP,ovo prvo me zanima u vezi pretvaranja iz jednog u drugi profil.... |
ileskovar [16. 10. 2009.] |
kao prvo, nije assign profile nego convert to profile.. kad fotku prvo pretumbaš u cmyk, desi se takav čušpajz da se sve pobrka.. kad takvoj fotki napraviš assign RGB profil, čušpajz je još veći. dakle ne koristiti assign profile, nego convert to profile |
ileskovar [16. 10. 2009.] |
da, još mali dodatak - to kaj tebi takva pretvorma za neku fotku izgleda bolje nije pravilo. to je slučajnost, iznimka.. :) |
vexi [16. 10. 2009.] |
Thanks na odgovoru...koristio sam assign profile i tada je na vec postojece vrijednosti prikazivao u odredjenom profilu.Ovo mi je trebalo- convert to profile!!! Hvala Ovo RGB-CMYK mi je potpuno jasno jer CMYK ima manji colorni prostor i jednostavno nije moguce da se sve iz RGB-a pretvori u CMYK...ali ponekad je to dobro napraviti pogotovo kada printas fotografije ili kada su fotografije namjenjene za tisak (buduci da se printa/tiska u CMYK-u)... U svakom slucaju gubitak kvalitete(boja) je minimalan sa Convert to profile kojeg sam upravo isprobao. Pozdrav i hvala jos jednom. |
ileskovar [18. 10. 2009.] |
da, conver to cmyk bude to korektno pretvorio u CMYK i to je potrebno za tisak. ali assign cmyk (kao što si i sam skužio :) ) daje psihodelične rezultate uvijek. Taj "assign" se zapravo koristi kad fotka nema profila, a ti pretpostavljaš da bi mogla bit u nekom i to je najčešće sRGB. Onda prvo napraviš assign to sRGB, pa convert to aRGB, a imaš i posebnu opciju za to u meniju. drago mi je da sam pomogal. :) |
vexi [18. 10. 2009.] |
Hvala jos jednom na pojasnjenju...eto sada vidim i cari convert to profile,moze se npr. kod pretvorbe u CMYK tocno odrediti intenzitet crne,sto je ponekad bitno a kada stavim Convert to working CMYK i black generation stavim na nulu odlicno konvertira fotografiju u CMYK (tocnije CMY) bez crne boje,jer ove ostale 3 simuliraju crnu. Negdje sam procitao da kod razvijanja fotografija se upotrebljavaju samo CMY (Crna se ne upotrebljava) ali to sam davno procitao i nisam siguran dali je to tocno... Pozdrav :) |
ileskovar [18. 10. 2009.] |
Način izrade fotografija (kemijski) ovisi o uređaju na kojem se rade. I taj dio nas zapravo nikada ne interesira. Jedno što nam je bitno, je kakav ulazni profil podržavaju ti uređaji, a to su uglavnom sRGB ili aRGB. Unatoč tome što svi ink jet printeri rade u CMYK načinu (ili CMYK lC LM) ili koriste još više boja za ispis pa dodaju i RGB, fotografije za ispis na tim printerima također pripremamo i šaljemo u RGB modu, a nikad u CMYKu. Čak i ukoliko se radi o velikim printerima koji koriste RIP i mogu prihvatiti CMYK format, fotografije je bolje slati u RGB modu. CMYK se koristi samo za offsetni tisak na tiskarskom stroju, a u kod nas se koristi tzv euroskala definicija te četiri boje. Ameri imaju svoju skalu, japanci također, ali je euroskala najrasprostranjenija. U offset tisku teoretski trebaš samo CMY, tu si u pravu, ali to je samo u teoriji jer boja koju dobijemo na taj način ima jako debeli nanos, a osim toga nikad neće biti crna, već jako tamno smeđa. Isto tako kod offset tiska nije dobro maksimalno generirati crnu, jer će takva crna boja koja se sastoji samo od K komponente biti tamno siva, kaj bi rekli "flach crna". Zbog toga se u tisku koristi termin "duboka crna", a ta boja u sebi sadrži podjednake količine CMY komponente i 100% crne. Ukoliko želiš da ta crna boja djeluje hladnije, u recepturu zamiješaš malo više cyana, ako želiš da djeluje toplije, zamiješaš više magente i žute. To sve skupa vrijedi kad pričamo o velikim površinama boje, fotografijama, ilustracijama. slova su pak druga priča... :) |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))