Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:
 maks

Digitalna obrada i razmišljanja o istoj...
ariesZG
[01. 12. 2009.]

Već dugi niz godina razmišljam o ovoj temi i mogu reći da sam prilično konkretno definirao svoj stav. Ne znam kako da počnem jer imam dosta toga na pameti a ne bih se htio raspisati da ne budem dosadan.

Uglavnom, primjetio sam da su mnogi ljudi uvjereni da bilo kakvom intervencijom na fotografiji umanjuju njezinu vrijednost i da to nije "prava fotografija". Sa mnogim ljudima sa vodio žučne rasprave na tu temu i uvijek bi se završilo točn onako kako sam i pretpostavljao > strogo podijeljena mišljenja.

Nikako da objasnim nekim ljudima da čim su namontirali filter na objektiv aparata da su već zašli u "obradu", u manipulaciju.. Čim ste otvorili blendu do maksimuma i smanjili dubinsku oštrinu > počeli ste manipulirati...Čim ste stavili okvir u photoshopu > obradili ste sliku.

Kad ste konvertirali sliku u c/b > žestoko ste manipulirali.

Idem još i dalje > kad ste razvili film u tvrdoradećem razvijaču i postigli jaki konstrast > obrađivali ste. Kad ste povećavali sliku na papiru tvrde ili meke gradacije > zašli ste u polje obrade (manipulacije)... Zato se čudim ljudima koji sebe smatraju fotografima a istovremeno se užasavaju bilo kakve obrade. Fotografija je iluzija, fotografija je nešto što nam omogućava beskonačne mogućnosti izričaja i svakome od nas je, pretpostavljam, bitno da mu fotografije izgledaju što bolje i oku ugodnije.

Digitalna fotografija zahtjeva jednaki stupanj obrade kao što je to zahtjevala i klasična fotografija na filmu. Taman i da ste imali savršene svjetlosne uvjete, savršenu optiku i savršeni aparat, fotografija koju namjeravate prezentirati javnosti mora biti kvalitetno postprocesuirana....bilo da se radi o običnoj c/b konverziji ili o naglašavanju određene boje ili tona, ili o čistom stavljanju okvira. Sve ostalo se svodi na osobni ukus, senzibilitet i stil. Zato me,ponekad, smeta pomalo ignorantski stav koji kaže: fotka je obrađena pa mi se zato ne sviđa.

Često se suzdržavam da ispod velike večine radova ovdje ne naglasim autoru da je potencijalno dobar motiv, dobro snimljen i tehnički korektno odrađen, "zapostavio" nenaglašavanjem onog bitnog > a to bitno se naglašava postprodukcijom iliti obradom.

Znam da sad nisam otkrio toplu vodu, ali sam morao izložiti svoje razmišljanje na tu temu...


sajonara
[01. 12. 2009.]

ljudi su lijeni ... :P

BlueVeki
[01. 12. 2009.]

ovako otvori si jednu vječnu temu, no, da ne duljim, sve, ali baš sve što si napisao je apsolutno i moje mišljenje. Naime, fotografija, kao i slike i ostali umjetnički radovi imaju primarno jedan cilj, a to je izazvati ugodu kod osobe koja ju gleda. Mislim kako je to jedino bitno, a tehnika kako je to napravljeno totalno je nebitna!

GoSt
[01. 12. 2009.]

sviđa mi se. to kaj si napisal ariese.

seewolf
[01. 12. 2009.]

aries, ja mislim suprotno. digitalna obrada je nesto sto se sve vise i vise koristi i na kraju fotografija nema veze s fotografijom nego s grafikom. naime, ja smatram da su osnovne obrade, kontrast, konverzija raw-a, levelsi itd.. pa tako i filteri te igranje s blendom i dubinskom ostrinom posve zanemarivi u tom smislu, i to zato jer se to svodi pretezito na fiziku tj optiku tj vuce korjene iz analognog doba kada se to radilo kako spada. svi procesi koji su se tada radili su takoder spadali u obradu, ali mislim da su ok ako se koriste digitalni ekvivalenti. no kada se zade u pretjerano kloniranje, izrezivanje, premjestanje, itd itd mislim da je to pretjerivanje jer nema veze vise s izvornom fotografijom nego s fotomanipulacijom te donekle, da se tako izrazim, grafikom. fotografija gubi svoj smisao prikazivanja dogadaja ili motiva, te zalazi u obicno prikazivanje necega zamisljenoga sto nema veze s stvarnoscu.

a jesam zakomplicirao da je to nevjerojatno, valjda si skuzio sto sam zelio rec :D. osnovne obrade, konverzija raw-a i djelomicna kloniranja sve ok.. sklapanje dvadesetipet fotki u jednu, radenje neceg sto nema vec spada u neku novu granu blizu slikarstvu. tako ja to vidim :D.

zveki
[01. 12. 2009.]

Kad si iznio svoje razmišljanje, evo da i ja tebi iznesem svoje.

U samom početku rada sa fotografijom, znao sam samo uslikati i ništa više, kao i većina ovdje prisutnih. Smatrao sam da je fotka nije prava ako se obrađuje. To sam smatrao zbog toga jer nisam znao ( neznam ni sada ) obrađivati i bio sam zapravo ljubomoranna svaku lijepu fotku. Da bih opravdao moje fotke, slabije privlačne, pljuvao sam po onima obrađenima i govorio kako to nisu prave fotke. Sada tek vidim koliko sam bio u zabludi. Svaka fotka je prava ako je oku privlačna. Mnogi članovi objavljuju fotke kojima se divim i sanjam o tome da ću i ja jednog dana objaviti tako nešto. Ima članova koji eksperimentiraju sa obradom, ali to i naglase, tako da svaka obrada nije nezuvjetno dobra.

ariesZG
[01. 12. 2009.]

nisam ni rekao da je svaka obrada dobra...

mexico
[01. 12. 2009.]

100 ljudi, 100 cudi... 100 zena, 200 .... :)))

zveki
[01. 12. 2009.]

@mexico, vječiti moj prijatelju. Malo te ima ovdje. Kad god otvorim zine pogled mi odluta na lijevu stranu neću li ugledati tvoj nick. Alo. zato sam ovdje i za tebe i mene, he,hehe :)))))))

mexico
[01. 12. 2009.]

:)

ariesZG
[01. 12. 2009.]

wolfie, ne govorim o fotomontaži, to je druga kategorija...stvari koje si naveo ja smatram fotomontažom..ja govorim o fotografskoj postprodukciji

Boddhi
[01. 12. 2009.]

mali dodatak za gornje ariese:

obrada je počela i već time što si poćeo postavljati svakovrsne vrste filmova u aparat i poćeo ih koristiti na neuvriježene, neuobićajene načine ;o))

da ne duljim moj stav je da je fotografija i VIZIJA

a ista ta vizija je ono nama svojstveno, unutrašnje, neponovljivo i nažalost ljudima teško opisljivo

okrenemo li sam medij fotografije na pisanje i crtanje utvrdit ćemo da i tu ne postoje ljudi koji imaju apsolutno isti rukopis a kamoli da postoje ljudi koji su u stanju nacrtati nešto apsolutno na isti naćin na koji bi svi drugi to nacrtali... dakle nitko ne proizvodi iste slike, crteže i rukopise ;o)))

osim, naravno u ovom slućaju današnjice kada je sve jednako: font Times New Roman, Arial, napisano u Wordu... snimljeno Canonom ili Nikonom ;o))

mislim i da su ti koji se "žale" na obradu skupina ovih prilično "utilitarnih" tipova previše usmjerenih na realno sagledavanje svijeta (a budimo u svijetu ne postoji jedna jedina stvarnost, jedan jedini rukopis ili jedna jedina istina), imaju svoja utilitarna mišljenja o fotografiji koja je opet utilitarna jer prevladava u javnim mnijenima i ne sagledavaju da za ostvarenja vizije treba pribjegnuti i stanovitim alatima (npr. digitalna obrada fotografije ili crtanje tušem zašiljenim bambusovim štapićem umjesto uvriježenim perom...) koji mogu pomagati u podastiranju ili doćaravanju te umjetnikove vizije

jašta, ako se u toj manipulaciji pretjera - to onda nije više vizija, to je onda krkenzi drkenzi i tako to... fala ;o)))

Toco1980
[01. 12. 2009.]

Ja se slažem s ariesom. Onima koji omalovažavaju photoshop mogu samo reći da je photoshop za digitalnu fotografiju upravo ono što je za klasičnu filmsku fotografiju tamna komora. Sa svim alatima i mogućnostim obrade - od izrezivanja, podešavanja kontrasta, toniranja c/b konverzije, retuša i da dalje ne nabrajam... Jedina razlika je da se nešto u tamnoj komori radilo satima (ili čak i danima!), a u photoshopu je za to isto potrebno svega nekoliko minuta.

mexico
[01. 12. 2009.]

Fotka se uvijek obradjuje... na autoru je samo da odabere hoce li to prepustiti cipovima na foticu ili ce obradu napraviti po svom nahodjenju upotrebom kompa ili komore...

Boddhi
[01. 12. 2009.]

... s tim da ti se neznanje kemije u tamnoj komori znalo nekada i skupo plaćati Tico Toco.... a fotošoping je eto bezopasan, ne bu te iz njega ni mrknula struja ;o))

Davor-Zerjav
[01. 12. 2009.]

Nema romantike u vremenu analogije. To su gluposti. Radi se o dva različita vremena. I onda su postojali loši fotografi i oni koji nisu znali "kemijati", čije su fotke bile grozota. I u doba analogije se radila montaža, retuširanje i sl., samo su tehnike bile drukčije od današnjih. Sad bi samo zato jer je tehnologija napredovala svi trebali odustati od novih rješenja? Pa zašto se onda radi na napretku? Fotke u digitaliji treba postproducirati ako hoćemo vrhunske rezultate. Može se i iz fotića direkt na razvijanje, ali tak su neki radili i u doba analogije - bez da su prošli proces razvijanja. Tko više nauči - onaj koji zna izvaditi film ili onaj koji u labosu prođe proces razvijanja i koji se trudi da fotografije na kraju ispadnu najbolje moguće? Retoričko pitanje.

Druga je stvar to što treba vremena da se nauči obrada fotografije, a treba i imati za to osjećaj. I, da, naravno - obrađivanje samo po sebi ne garantira poboljšavanje fotografije. Obradom možeš fotografiju i pogoršati ako o obradi znaš premalo.

Brnistra
[01. 12. 2009.]

Odavno je došao kraj zabludi kako fotografija objektivno prikazuje svijet i život oko nas - ona je ono kako fotograf tu stvarnost vidi i kako je vrjednuje, samo isječak beskrajnog prostora i vremena. Nema dileme - za nju vrijede jednaka pravila kao i za druge vizualne umjetnosti. Photoshop ili ne, svaka diskusija prestaje raščlambom likovnog govora kojim se fotografija služi, svjetlom, sjenom, kadrom, kompozicijom, bojom ili ne-bojom... onime čime se prenosi neka poruka, izražava misao, pobuđuje osjećaj, otkriva istina... Pretjeranom manipulacijom najčešće ulazimo u kič, a to se da prepoznati :). U svemu treba imati mjeru, za mene je to jedino pravilo.

Berty
[01. 12. 2009.]

ariesZG -- :-)))) .. ja se od 2005. online svađam s ljudima na tu temu :-)

ariesZG
[01. 12. 2009.]

vjerujem ti, Dean :-)

Jethrotull
[01. 12. 2009.]

skoro sam presliko jedno 500 fotografija iz balkanskog rata za jednu monografiju i pao na dupe kako je to tad slikano i vjerovatno obradjeno i u uslovima u kojima se sve to radilo, tako da sva ova prica mi nije jasna:)

ariesZG
[01. 12. 2009.]

nisam bio,možda, dovoljno konkretan...ne mislim samo na digitalnu obradu...(krivi naslov posta)...mislio sam i na kvalitetnu laboratorijsku obradu.

Jethrotull
[01. 12. 2009.]

razumio sam sve, nego htjedoh rec da me ovo stvarno oduveilo sto sam vidio i posliko. Takvi detalji, kompozicije i sve ostalo

Boddhi
[01. 12. 2009.]

čuj aries, prišt na ženskom licu je prišt na ženskom licu ma šta mi god govorili o tome u digitalno ili analogno doba ;o)))

ariesZG
[01. 12. 2009.]

naravno, dobar snimak je temelj..bez toga nema ništa, nikakva obrada ne spašava LOŠU fotografiju...

canon_barbarin
[01. 12. 2009.]

moje poimanje ps-a je otprilike kao i šminkanje kod žena/muškaraca.

tako ga i koristim; naglašavam ono lijepo i posebno, a nastojim skriti nedostatke.

trudim se da to bude odmjereno i u službi fotografije i ideje, a ne same obrade kao što sam radio u svojim počecima fasciniran PS-om.

ariesZG
[01. 12. 2009.]

Ante, sažeo si sve bitno u par riječi...

tonycro
[01. 12. 2009.]

prije 2 godine bi skakao na ovu temu....sad sam ravnodusan i mirno spavam glede ovih rasprava :))))

sva vrijednost je jos uvijek u klasici ,a digitalija je je definitivno buducnost.....ovo trenutno je medjuprostor :yes: :))))

***

ariesZG
[01. 12. 2009.]

složio bih se s tonyjem da je digitalna fotografija tek u povojima i da je čeka svjetla budućnost....

Baya
[01. 12. 2009.]

Slažem se sa seewolfom a i barbarinom te pokušavam zaključiti: svaka obrada/postprodukcija je dobra i prihvatljiva ako se NE VIDI. Odnosno da ne nadvlada fotografiju samu i postaje sama sebi svrha.

Jethrotull
[01. 12. 2009.]

tacno Baya al postoje i vrste fotografije gdje je sve kontra, npr umjetnost kojom se bavi Bertys

canon_barbarin
[01. 12. 2009.]

Bertys se ne broji, on je vanzemaljac. : )))

elvis
[01. 12. 2009.]

Koliko više je previše?

Tj, gdje je granica i da li uopće postoji granica izemđu "prihvatljive" razine obrade (npr samo podešavanje kontrasta, levelsa i sl) i "pretjerivanja"?

Osobno se slažem sa seewolfom u tome da kada se pretjera sa obradom to postaje nešto drugo, ne tvrdim da to nešto nije umjetnost (umjetnost nema alternative, ili je umjetnost ili nije) ali usudio bi reći da to više nije fotografija. S druge strane ne znam u što bi svrstao takavo djelo. Ako netko npr uzme fotografiju, pa je provuče kroz desetak filtera, nalijepi veliki okvir ... što se dobije na kraju ako npr "originalna" fotografija zauzima 30% površine? Ja bi to prije nazvao kolažom nego fotografijom.

I još nešto, ako nema granica obrade onda je i npr naslovnica OK-eja (kad se već spominje Bertys) fotografija - da ne bude zabune ne mislim samo na Bertysjevu fotografiju, već na konačan izgled , sa tekstom, fotografijom i ostalim.

Jethrotull
[01. 12. 2009.]

svaki rad ima svoju publiku i to je sve!

ariesZG
[01. 12. 2009.]

ma, ispravio sam se već naknadno...ne bih brkao montažu sa onime što sam mislio... :-)

Joki
[02. 12. 2009.]

po svojoj prilici se slažem sa Jethrom...prvenstveno je stvar autora, a onda je stvar publike. no publika je ta koja iznosi svoje mišljenje i koliko god autor nešto htio reći sa obradom (digitalnom ili ne) publika će uvijek biti ta koja će presuditi.

Berty
[02. 12. 2009.]

kako moze postojati ikakva granica ? svako radi sta hoce ne moze se tu nista . A kako ce nesto netko zvati ( fotografija , ilustracija, design, kolaz ) i gdje je granica do koje je nesto fotografija je besmislena rasprava . svako osobno ima svoju granicu i 10 ljudi se nikad nece sloziti oko toga svako ce imati svoje videnje stvari ...

vec sam to pisao ali imao sam srecu da sam radio jos u vremenu c/b filma kad su u novine isle fotografije i to sa crnim rubom od perforacije kako je ufotkano , dakle i bez cropa i bez obrade na kompu . kako sam snimio tako je islo ... zato si i uzimam za pravo da govorim o nekim stvarima jer sam ih prosao . kad mi netko danas prica da ja nabrijavam svoje fotke i bla bla mogu mu slobodno povuci taj argument . di si ti bio dok sam ja u kupaoni mjesao kemikalije ...

a uvijek se bune neki "puristi" koji su se pojavili s digitalijom pa bi se sad igrali umjetnosti i cistoce fotografije i sl. . oni koji su dosli iz kemikalija i tamnih komora , nisam jos cuo da imaju ista protiv obrade i photoshopa ...

p.s. a da li ce netko osobno neki moj rad nazvati fotografijom , kolazom ili ilustracijom stvarno mi je sve ok . oko naziva se nikad necu raspravljati niti buniti ...

zlocesto_dijete
[02. 12. 2009.]

jel ovo fotomontaza, ili fotomanipulacija?

qq

zedoo
[02. 12. 2009.]

bravo Aries

Lagonda
[02. 12. 2009.]

AriesZG, slazem se s tobom. To je jedna tema na kojoj sam se i ja pomalo porjeckao s jednim likom koji je mozda malo vise serendao pomojim fotkama jer sam na uz svaku koja je prosla bilo sto osim risajzanja u PS-u, napisao da je obrada: PS. Na sto je on stalno serendao djabe meni ne znam kakvi aparati, optike, bla bla ako moram koristiti PS. Pa sam ga pitao jel se on umije i opere svako jutro ili ode van tako kako se probudio. Pa mi naravno nije nista odgovorio. Naravno, pola ljudi na sajtu ne pise pod obradom da je PS. Neki vrlo sturo daju podatke. A njegove crno bijele i cropane, hm, pa zar to nije obrada?

On je opako pobrako loncice. Mora da mu je to od dalmatinskog "stiha" (NHF dalmaticni) il nekaj. Po njemu je fotka trenutak kakav je.

E sad, u vrijeme analogije je isto bilo "kemijanja" i svega samo sto su to radili pojedinci u komorama i tak... Kasnije s filma si mogao preko onog famoznog stroja u foto studiju dobiti isto tako razlicite rezultate. Koji je ispravan?

Ta tema je vjecito pitanje, odn gdje je granica uljepsavanja fotke a gdje ulazim i neke foto montaze i tak... Ja takodjer nisam za fotomontaze, rezanja dijelova i stavljanje na druge fotke i kaj ti ja znam. Ali obrada, tipa levelsi, boje, sharp, igranje s layerima, cak i da se nesto ostavi u boji, nesto crno bijelo.... Sve je to mojim ocima trenutak koji sam u tom datom mjestu vidio kao "pojam". To sve prihvacam kao obradu koja ne narusava vrijednost fotke. Jer ako je ikakvo igranje s bojama i slicno narusavanje, onda su vhunske fotografije najobicniji snapshotovi iz mobitela. S cime se ne bih slozio bas.

Svatko ima svoj ukus. Tako da granica nije mozda cvrsto definirana.

Bertys30 je dobro napisao. Pojavili su se neki "cistunci" koji vide fotografiju kao obicni snapshot - sve drugo je unistavanje. Pa opet ponavljam: jel se oni umiju ujutro ili onako "izvorno" izadju van, bez usminkavanja?

:)

krizz
[02. 12. 2009.]

ja bi sve to fino kategorizirao na dokumentarne - koje kao takve nebi trebale biti fotošopirane ili bilo šta drugo rađeno na njima, studijske - za koje se zna da se prije fotke izvodi sve i svašta da se dobije željeni efekt + postprocessing, itd. i jos jednu freestyle kategoriju u kojoj se nalazi sve što je manipulirano, smontirano ili obrađeno do neprepoznatljivosti. mislim da te kategorije ne treba miješati.

speedy
[02. 12. 2009.]

Čini mi se da je ariesZG otvorio vruću temu, ali i odmah sve bitno rekao, a canon_barbarin to još pojednostavio i time je ohladio. Pozdrav ekipi.

Berty
[02. 12. 2009.]

zlocesto dijete : fotomanipulacija i fotomontaža ( kao i kolaž recimo ) su samo rijeći koje ne mjenjaju apsolutno ništa na onome što si napravio . neki ce to nazvat ovako ,neki onako ali to sustinski nema veze s nicim .

evo krizz bi kategorizirao po recimo NJEMU prihvatljivim granicama koje gomila drugih ljudi nece prihvatiti . nekima je to preusko nekima presiroko .

neki ljudi recimo isto kod komentara spuste da je to "fotomanipulacija" ili "ilustracija" i po tonu vidis da su automatski to svrstali u nesto manje vrijedno od "fotografije" .

mene neces na taj nacin moci uvrijediti , napisi mi da mi je fotka kič i fotomontaža , ja sam ok s tim :-) .. ja volim i kič i fotomontaže , manipulacije , kolaže , kolače itd.

mmario
[02. 12. 2009.]

Zanimljivo da su češće pobornici postobrade u digitaljiji ljudi koji su počeli s filmom i u tamnoj komori. Očito ova rasprava ima puno veze s predznanjem. ;o)

krizz
[02. 12. 2009.]

@bertys:

Da li ta gomila ljudi prihvatila to ili ne opet sve to na kraju završi u nekim kategorijama, kao što je i ovdje na zinu galerija podijeljena na kategorije. Na taj način smatram da bi se mogle izbjeći ovakve rasprave i još gomila drugih. ali onda bi forum izgubio svrhu,ne? hehe.. :))

Jethrotull
[02. 12. 2009.]

sa svakim novim clanom dolaze ove teme:)

Jethrotull
[02. 12. 2009.]

i to nije lose jer se vremenom svasta nesto nauci pa mozemo ponesto novoga i napisat:)

Berty
[02. 12. 2009.]

krizz ... ok, ali kategorizirat se moze sto tisuca nacina . uzmi 5-6 fotositeova svaki ima drukcije kategorije . svaki kontest ima neku svoju podjelu , kao i kod ljudi osobno ... raspravu i ne treba izbjegavat , ne rijesi nista ali ubije vrijeme :) a i vidis kako ljudi razmisljaju

Colle
[02. 12. 2009.]

kakva diskusijaaa, što je najgore možda ćete se i složit

krizz
[02. 12. 2009.]

Pa u principu, ja se i slažem. Slažem se 99% i s Ariesom koji je i započeo ovaj topik. U biti mišljenja sam da digitalna fotografija i digitalni način obrade iste pruža jako širok izbor mogućnosti da bi jednostavno bilo šteta to ne iskoristiti. Nisam neki ljubitelj montaža al mislim nema ništa loše u naknadnom isticanju onog bitnog na fotki koje je možda zbog lošeg svjetla ili krive ekspozicije ostalo neistaknuto. Bez obrade takva bi fotka bila za recycle bin jer nije jasno o čemu je tu riječ. To bi recimo bila meni jedna kategorija, a neki "fantasy" i ubacivanje jednoroga i vilenjaka u neki pejsaž mi je sasvim neka druga kategorija. Vidio sam ovdje neke radove koji po ideju i tehničkoj odrađenosti već graniče s umjetnošću... svako radi ono sto voli i kako voli...

Jethrotull
[02. 12. 2009.]

JEDAN LIJEP PRIMJER KAKO SE TO RADI

null

Toco1980
[02. 12. 2009.]

de gustibus et coloribus non est disputandum

elvis
[02. 12. 2009.]

Mislim da je i dalje smisleno pitanje: Koliko više (obrade) je previše?

Npr da li pod obradu spada dodavanje elemenata koji na objektu/sceni nisu postojali? kao što je npr olujno nebo.

Jethrotull
[02. 12. 2009.]

sta ti mislis elvise jel to spada u obradu?

Boris
[02. 12. 2009.]

Ja bih svrstao fotografe-umjetnike koji se 'opterećuju' digitalnom obradom u dvije skupine:

- totalne početnike (one koji se obradom trude imitirati neke od svojih foto-uzora u nadi da će im PS akcije nadomjestiti šlampavost na terenu i donijeti look&feel fotke kojoj teže)

- mastore (kojima je obrada treći i najčešće posljednji korak u postizanju željenog i isplaniranog rezultata)

elvis
[02. 12. 2009.]

Ne znam. Da li u obradu spada praksa is SSSR-a, kada su "pale" drugove iz vrha partije, brisali i sa fotografija na kojima se pojavljuju?

I kako bi nazvali rezultat slijedećeg postupka. Fotograf napravi fotografiju u nekoj vecoj rezoluciji, npr 20+MB, proda je zajedno s autorskim pravima. Neki stručnjak za digitalnu obradu, uzme tu fotografiju, izreže npr 10MP informacija iz nje, poigra se s bojama, izbriše neku osobu, doda neku drugu.

Što je to? Fotografija, kolaž, crtež?

ariesZG
[02. 12. 2009.]

ma sad ste već otišli u kolažiranje :-)

elvis
[02. 12. 2009.]

A evo predivna fotka na fotozinu, meni se svidja kako god to nazvali, ali nekako mi naziv fotografija ne paše ili bolje rečeno ne obuhvaća u potpunosti sadržaj.

susko
[03. 12. 2009.]

@Jethro, ta slika i nije baš nešto super obavljena.

1. Pogledaj prste na ruci

2. Iznad desnog ramena

3. Preeeeeviše sharpana

Takav se rezultat moga postići bez puno manupulacije sa 1-2 flasha koji bi model dosvijetlili taman da se pozadina može kontrolirano spalit.

zlocesto_dijete
[04. 12. 2009.]

berty, znam, upravo zato sam i stavio sto sam stavio :)

sve u svemu presmijesno mi je gledati kako se po x-ti put zucno i energicno ljudi od 30 + krizni porez godina raspravljaju oko neceg toliko banalnog da to naprosto nije vrijedno spomena.

basso-pula
[04. 12. 2009.]

Po meni svaka fotografija može imati Crop,Levels i skidanje Šuma, ako je potrebno. Ostale manipulacije to su vještine svakog fotografa. Svaka čast onome tko se približi s 50 mm sokolu ili vuku a da ga ovaj ne primjeti??? U nekim fotkama treba rezati i dodavati u nekim ne treba. :))

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…