23-D [12. 01. 2010.] |
Ima li netko colorchart u TIFFu za izradu profila? Odnio bi ga razviti u fotostudio gdje razvijam pa da si mogu napraviti profil za razvijanje fotki. Ne znam da li kod kalibracije za razvijanje fotki postoji kakav referentni .icc profil, pa ako da trebao bi i njega. Zahvaljujem. |
23-D [12. 01. 2010.] |
UPS! U naslovu topica sam napisao kalibracija ispisa... ...mislio sam na klasično osvjetljivanje, a ne print. |
janimir [12. 01. 2010.] |
a s kojim softwareom misliš radit kalibraciju? odnosno - referentnu sliku za ispis bi trebao dobiti uz svaki iole bolji program za kalibraciju, a kod nekih firmi možeš sa svojim registracijskim brojem skinuti tiff (ili eps) s njihovih stranica. a drugo pitanje (referentni icc profil)… trebas prvo doznati u studiju gdje ti razvijaju (printaju) fotke da li oni koriste neki, te svoju kalibraciju započeti njime, ili ničime (a zapravo najvjerojatnije sRGB profilom)… |
ipunis [12. 01. 2010.] |
I mene jako interesira ova tema, tj. volio bi odraditi taj dio postupka sa studiom gdje meni razvijaju. Samo kad bi neko ko je to radio opisao u kratkim crtama postupak. |
janimir [12. 01. 2010.] |
u kratkim crtama: 1 - strojno se kalibrira monitor 2 - ispiše se kalibracijska karta bez profila (ili s temeljnim profilom) 3 - kalibracijska karta se izmjeri i podaci unesu u program koji će iz toga izvesti icc profil e tu je sad petljancija: za to treba imati denzitometar refleksnih uzoraka, ili jako jako pouzdan skener, također kalibriran! ili (naravno s icc kartom) kalibriran digitalni aparat. ove dvije rezervne varijante (skener i fotić) su samo rezervne i ne sasvim pouzdane varijante jer unose svoju grešku u konačnu matematiku. btw, stavka 3 se izvodi barem 3 puta… mislim na mjerenje denzitometrom (zapravo kolorimetrom), a ako koji program za izradu ICC profila prihvaća samo jedno mjerenje, odbacite ga i kupite neki pouzdaniji. za kućnu uporabu (jedan printer, jedan papir, jedna vrsta/serija boje) bih ja preporučio http://www.pureprofiles.com/ i sad dodatak svima koji misle da će učiniti jedan profil i bit presretni njime: svaki put kad se promjeni jedan od elemenata* u procesu ispisa moramo raditi novi profil *promjenjivi elementi pri ispisu: sam papir, zaštitni premaz papira (a kako dobiti obavijest da je tvrtka promjenila premaz?), xyz element u koji tvori tintu… ili lampica kojom osvjetljavamo papir u labosu, kemija kojom labos radi… DFA radi nove kalibracije pri svakoj promjeni trake ili kemikalije… nije to baš lak posao, a pogotovo ne kad nemamo kontrolu nad promjenama u procesu ispisa. |
23-D [12. 01. 2010.] |
Profil bi radio na Gretagovom sistemu....Profile Maker i i1 spektrometar. I ne trebam profil koji koriste u studiju, ako postoji neki referentni profil (ISO???)...dovoljna mi je slika razvijena u studiju i referentni profil... Ovaj boldani dodatak znam jer i sam radim kalibracije i tonske krivulje, ali za Offset tisak...u fotografsku kalibraciju još nisam imao vremena zaviriti. I da...mene ne zanima kalibracija za print nego isključivo za rezultat na stroju za osvjetljavanje. Print mi je previše nekvalitetan prvenstveno što se tiče postojanosti i izdržljivosti na mehanička oštećenja....dobar print pak košta malo previše... |
Jethrotull [12. 01. 2010.] |
Naso sam ovo na netu , ti mozda ovo znas al valjace nekom novom LINK |
Jethrotull [12. 01. 2010.] |
|
Jethrotull [12. 01. 2010.] |
23-D resenje tvog problema je da zagrijes stolicu i to sam rijesis jedino ces tako vjerujem bit zadovoljan, malo vise posla al ce ti se isplatit i bices zadovoljan. Ako bilo sto nadjem okacicu ovdje:) |
23-D [12. 01. 2010.] |
Ma problem mi je što nemam vremena grijati stolicu....već 4 mjeseca planiram formatirat komp i kalibrirat monitor pa niti to još nisam stigao.... :((( |
Jethrotull [12. 01. 2010.] |
|
Jethrotull [12. 01. 2010.] |
|
Jethrotull [12. 01. 2010.] |
|
Jethrotull [12. 01. 2010.] |
|
janimir [12. 01. 2010.] |
23-D, pa razlika između kalibriranja offset sustava i fotografskog sustava je minorna, štoviše - fotografski sustav ima puno manje koraka. Oke, sad kad se u offsetu radi CTP, tu se se približili, ali još uvijek je grafički posao malo duži. princip je isti - referentnu sliku (icc chart) ispišeš/osvjetliš/štogod, mjeriš joj kvadratiće X puta i pustiš SW da odradi prosjek i složi krivulje (u ovom slučaju ICC profil). tu ej zgodno da se ne moraš mučit prirastom boje, vrtnjom stroja, upijanjem papira…, ALI - nemaš pojma o karakteristikama pojedine "lage" (u fotosvijetu uvriježenog naziva "batch") fotopapira i razvijača :( Ja moram priznat da još nisam naišao na fotolab koji bi korisnicima davao te podatke, a kamoli da im dadne gotov ICC profil (osim već spomenutog Digital Foto Arta gdje će ti na zahtjev dati recentni profil za izabranu kombinaciju papira i njemu odgovarajuće kemije). Da se razmemo, mislim da je (načelno!) pametno to što planiraš učiniti, no bojim se da je to sizifov posao. Vjerojatno i sam znaš što se s osvjetljivačem događa kad mijenjaš glavu… A grafički osvjetljivači su kudikamo stabilnijeg sustava od tih osvjetljivača u klasičnim fotolabosima… (opet, DFA ima drugu tehniku, stvar sličnija našim tračnim osvjetljivačima). Na koncu, ako ne nađeš u iduća 2-3 dana kolor tablu, javi pa da organiziram ekspediciju na svoj tavan i arheološko kopanje po starim CDima. negdje bi trebao imati zbirku dok sam još obilazio tiskare s kalibratorom. :) |
Jethrotull [12. 01. 2010.] |
"Tavan" je odlicna tema za Klickalicu:) |
janimir [12. 01. 2010.] |
poanta mog straha: ti ćeš složiti profil za određenu mašinu na dan, recimo, 22. 1. 2010., printat ćeš na toj mašini 4 puta, rezulati će bit dobri. (Kodakov papir, kodakova kemija), načinit ćeš pauzu i nakon xy dana zatražit opet print na tebi omiljenom, recimo, semi-mat papiru. ops: sad ide fuji papir jer su ostali bez kodakovog… the end. (možeš zamisliti i mnoštvo drugih "gadnih" kombinacija. pandan mom šoku kad sam jednoj rotaciji složil kalibraciju za glanc papir i HKS boje, a kad mi je posel išel u tisak vidim da se s kamiona iskrcavaju friške chromosove boje… the end.) |
ipunis [12. 01. 2010.] |
Dakle, ovo ima smisla samo kad imas sve dijelove sustava pod svojom kontrolom, tj. kad bi ti studio bio toliko korektan da prilikom svake promjene vrste kemije ili vrste papira izradi profil koji bi ti dao ili bi ga bilo moguce skinuti sa njihovih stranica. Naravno, svi oni kazu da nemaju vremena za to iako od ispisa fotografija zive :). Druga varijanta je da kad imas neku znacajniju kolicinu fotki za isprint, dati si truda i sam izraditi profil koji bi tada koristio i nikad kasnije ne bi bio siguran da ce sljakati :) BTW, da li mozda netko ima iskustva sa ovim strojcekom (spyder3print) Imam spyder2pro (za monitor) i zadovoljan sam njime i vec duze vrijeme gledam kako bi si ovaj nabavio za kalibraciju printera pa ako neko ima iskustva ... |
janimir [12. 01. 2010.] |
pa, ukoliko netko ide radit veću količinu fotki većeg formata isplati mu se malo raspitati, prošetati… vjerujem da će se s boljim majstorima (vlasnicima) moć dogovorit da učini 2-3-4 probe da dotjera kalibraciju čim bliže željenoj. Ja sam to u Zagrebu činio više puta i uvijek je bilo uspješno. Uzmino za ilustraciju da idemo napraviti 50 fotki 30x45cm. to je dobar posao i dobra lova. nama ne bi smio (u takvom slučaju) bit problem platit i 5 ispisa više za temeljite probe, a na tu količinu će tako i tako sjest popust. (uglavnom to ispada tako da su probe besplatne, a na željenu količinu se dobije popust). Ja si složim jedan kolaž od ključnih reprezantativnih fotki koje mislim isprintati u tom naletu s najtežim bojama (krajnje jarke boje, vršni svjetli tonovi, detalji u tami, boja kože…) i tad odokativnom metodom s adjustement layerima* poštelavam taj kolaž i printam dok nisam zadovoljan rezultatom. To nije kalibracija sustava, ali pomaže u tim situacijama dok si bez kontrole cijelog procesa. Naravno, prethodno se najavim i dogovorim da s probama krenemo na svježoj kombinaciji njihovog materjala kako bi ispis završili na toj istoj rundi, a ne na nekoj drugoj di bi i opet trebali poštelavat. *adjustement layere u PS-u vozim na kolažu jer krajnji rezultat mogu lako preseliti na pravu fotografiju. osim toga, prvi ispis ide "napamet", drugi ispis spremam s korekcijama boje možda i malo jačim no što treba, a budući da sam rabio adjutement layere lako im oslabim ili ojačam vrijednosti na originalnom pikselu ko da prije nije bilo nikakvog podešavanja… napominjem da ovo nije "konačno" rješenje, već više nešto kao izvlačenje iz "frke", no funkcionira. (Spyder3print nisam probao i ne znam kako točno funkcionira…) |
23-D [13. 01. 2010.] |
@ipunis ... po tvome skoro nitko od nas se ne bi trebao niti najmanje mučiti sa kalibracijom ako nemamo sve djelove sustava pod kontorlom....mmmmmm, pogrešno....zašto ne bi barem približno došao do željenog rezultata? Bolje i 85-90%tna točnost nego nikakva.... @janimir...studio gdje ja radim fotke (koliko znam) koristi isti Fujijev papir već godinama. Znam i za razlike u šaržama, ali šta ćeš....ne postoji 100%tna kalibracija i održavanje konstantne kvalitete iste upravo zbog xy faktora koje si spomenuo...postoji ako u studiu postoji osoba koja se bavi isključivo time, ali to su već veće firme...u malim studijima teško...a uglavnom i nitko nezna o čemu se ovdje govori...npr. uvjeren sam da tu na fotozinu ima ljudi van struke koji bolje znaju o čemu je ovdje riječ nego 95% samih "majstora" u foto radnjama... ...sve u svemu...ajd ti Janko malo do tavana :) PLIZ? |
szeljko [14. 01. 2010.] |
Tesko da ces na taj nacin dobro resiti stvar. Uglavnom svi rade sa FUJI Frpntiera masinama i do njihovog profila nema sanse da dodje. Postoji jedan nacin pomocu stapa i kanapa, ako vec nemas kalibrator, a to je da odes u radnju gfe radih fotke i uzmes test fotku kao file, i onda neka ti naprave of toga fotku. Dodjes kuci i ucitas fajl recimo U PS, a onda podesavas monitor dok ne donijes najbolji rezultat. Nije neka kalibtracija, ali je bolje nego nista. Ja sam dugo tako radio i nije bilo lose. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))