grljok [04. 02. 2011.] |
Po mom mišljenju crno bijela fotografija nema premca u izražaju. Dobro kadriran i kontrasno balansiran portret, pejsaž koji i dalje diše ili trenutak s ulice jednostavno u mom oku daje više. Tako ja doživljavam c/b fotografiju. Stoga, molim istomišljenike, znalce i sve one koji imaju volje sudjelovati u ovoj raspravi da se uključe i daju svoja iskustva ili priče starih majstora u dobivanju uspješne c/b fotografije. |
susko [04. 02. 2011.] |
Film? Ostalo je obrada |
Tomislaw [04. 02. 2011.] |
Boja ili ne boja. Nemoj biti tako radikalan. Svaka od tih tehnika ima svoje mjesto. CB (ili sepia) fotku koristiš kada želiš naglasiti igru svjetla, oblike itd. Dok boja nekada sama za sebe može sačinjavati fotku. Pogledaj ovu fotku. I sad je zamisli kao CB, ili skini i pretvori u CB. Izgleda puno lošije, plošno. Stvar bi malo izvukli geometrijski oblici. No svejedno je bolja u boji. Kao suprotni primjer zamisli ovu fotku. Pa sad zamisli da ima neku kričavo crvenu maicu i blijedu kožu. Boja je tu naprosto suvišna i odvlači pažnju. A po pitanju filtera, većinu možeš naknadno riješiti u nekom programu za obradu slika i momentalno se na tvome mjestu nebi zamarao filterima za CB fotku. |
Febivjetar [04. 02. 2011.] |
baš sam nedavno pročitao knjigu Michael Frye, Digital Landscape photography. inače svjetski poznat fotograf koji slijedi put analognog majstora c&b fotografije Ansel Adamsa, a čiji radovi su izloženi u njegovom muzeju. velika faca, radio je mnoge naslovnice foto magazina a i ne samo njih. u toj knjizi on zamišlja, na osnovu odličnog poznavanja rada i principa rada majstora Adamsa, kako bi isti radio da je i dan danas živ u vremenu digitalije. da ne duljim, pisac ima c&b fotografiju u malom prstu i tvrdi da bi Adams bio oduševljen mogućnostima digitalije. što i nije niš čudno jer Adams je uvijek težio perfekciji raspona tonaliteta više nego perfekciji u komponiranju. al to je moje skromno mišljenje jer vidio sam dosta fotki kod Adamsa koje mi nisu, da tak kažem, kompozicijski sjele. enivej, on(pisac Frye) je čak i prilagodio poznatu Adamsovu teoriju mjerenja svjetla modernoj digitaliji a njegovo je mišljenje da bi Adams definitivno fotkao u koloru(čak i da ih želi prebaciti kasnije u c&b) jer je RAW koji sadrži maksimalnu količinu informacija dobivenih iz svih spektara kolora(dakle nefiltriranih filterima) sposoban proizvesti naknadno u obradi, bilo Lightroomu ili kojem god drugom konverteru, maksimalnu gradaciju i najfiniji tonalitet u c&b obradi. za njega bi kaže fotkanje sa unapred suženim i filtriranim postavkama u meniju fotića bio grijeh jer bi to bilo bespotrebno bacanje informacija iz bilo koje boje. druga je priča to kaj se klasičarima koji su prešli na digitaliju neda "prtljat" po programima i cjedit ir RAWa maksimalno nego im se obrada svede na maksimalnu minutu i to je to. to još i mogu shvatiti za neku street fotku ali za pejzaž ili portret to je bespotrebno rasipanje potencijala sadržanog u RAWu. "Po mom mišljenju crno bijela fotografija nema premca u izražaju." Ne bih se nikako mogao složiti sa ovom tvrdnjom. Za mene, naravno, ima iznimaka kada neki pejzaž može bolje izgledati u c&b ali to su meni velim, ipak iznimke. ne mislim pritom na portrete ili uličnu, koncertnu fotku... nego na masu profinjenih pejzaža koji su gotovo na rubu apstrakcije a gdje jedna boja može dati potpuno drugo značenje fotki. i sad da "pregaziš" tu finu notu i refleksiju boje i dobiješ neki sivi, crni ili bijeli ton meni je u najmanju ruku brutalno. al ja definitvno nisam ni klasičar ni teoretičar pa će me vjerojatno sad drugi spregazit argumentima. toliko od mene. pozz:) |
Boddhi [04. 02. 2011.] |
kako i šta koristiti - uopćeno .... takva pitanja, čini mi se da netko na to mora sam nači odgovor na osnovu svojih kreativnih aspiracija, sposobnosti, težnji i želje da nešto izrazi, nemože se na to tek tako odgovoriti s druge strane na pitanje: kako koristiti crveni filter na DSLR za fotku, kako narančasti, koji kut na kojem mm objektivu ili koji otvor objektiva na to i to - su već konkretna pitanja o kojima bi se dalo raspravljati ... e ne febo, ne bum te pregazil, smatram da je svaki razloženi argument i trud u raspravi ipak hvale vrijedan ;o)) |
gogoya [04. 02. 2011.] |
Michael Fryeu duboki naklon do poda. Do posljednjeg sam zareza uz njegove tvrdnje. Dakle, slažem se s tobom, Febo. Photoshop je odličan alat ... samo se treba znati s njim služiti. I ne samo znati, već imati "ono nešto". |
Twisted [04. 02. 2011.] |
ja za c/b koristim olympus kompakt jer dobijem super šum, ne moram ništa dodavati u ps-u :))) |
Febivjetar [04. 02. 2011.] |
još nešto, boje se inače povezuju sa različitim emocijama i fotkama mogu, ko što sam već rekao, dati potpuno različite konotacije a takvo nešto iznimno teško je dobiti u c&b fotki, gotovo nemoguće. dakle, to da c&b daje više, meni ne drži vodu. zapravo, c&b fotke daju mi puno manje. ali opet, nekome je manje više:) hehe.... |
zcuvalo [04. 02. 2011.] |
Mislim da je temeljno pitanje što se fotografijom želi prikazati/poručiti onom tko gleda, nije pitanje c/b ili color, pitanje bi ispravno trebalo biti što je na toj fotografiji, zašto sam je snimio i što želim sa njom pokazati. Kad to znam, zašto nešto fotkam, onda znam je li c/b ili color,i da li će biti obrade i kakva će ona biti. Moje mišljenje.. Što se tiče filtera mislim da je dobar savjet fotkati u raw-u u coloru i zatim raditi obradu u c/b - to ako želiš maksimum iz te fotografije. Druga opcija je primjeniti pravilo filtera kao da koristiš film, ali moraš snimati u c/b postavkama. Žuti, zeleni za ljude i životinje radi kontrasta i boje kože, sjena i sl.. Narandžasti i crveni filter ako snimaš pejzaže, kamene motive, nebo, oblake i slično - oni će dramatiku, kontrast pojačati - ali sve to možeš dobiti i obradom u nekom od programa za obradu fotografije. Neki nikonovi modeli imaju i opciju za digitalno simuliranje navedenih filtere, ali tek kad prebaciš postavke za snimanje u c/b... |
Febivjetar [04. 02. 2011.] |
Zvonimir je to odlično napisao, potpisujem.... Twisti, loool:) |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))