boriszulj [04. 11. 2011.] |
|
boriszulj [04. 11. 2011.] |
|
Blackadder [04. 11. 2011.] |
nista od toga |
zamorac [04. 11. 2011.] |
A kaj ce nam to? Em je video, em je malo prenapredno za nas tu. |
sasa74 [04. 11. 2011.] |
jedan vrlo kratak i jasan citat sa dpreviewa za ovakve komentare iznad: sad thing is, that a majority of photographers here have no clue what they are talking about when it comes to this kind of cameras. please guys.. when it comes to cinematography get a clue first before writing comments and make yourself look like a noob. |
sholky [05. 11. 2011.] |
100% se slazem s ovim zadnjim, ali koliko vidim po komentarima filmasa RED je isti dana izasao sa Scarlet kamerom koja nudi bolje specifikacije (4K) za duplo manje love, i jos postoji i u EF i u PL mount verzijama. A za istu lovu imas Sony PWM F3 koji po nicem nije losiji od ovog Canona. A kako se tek rade prave stvari mozete vidjeti tu. ;) |
sokol [05. 11. 2011.] |
Na ovom videu sa snimanja Hobita, vidim da je stereoskopski razmak veći od 14 cm, dakle veći od razmaka sa kojim ja radim sa dvije petice, pa mi stoga nikako nije jasno kako uspijevaju snimiti close up scene, kada zbog fizičkih zakona jednostavno nije lako snimiti ništa bliže od tri i pol metra, ne kažem da je nemoguće, ali čini mi se da posprodukcija plati veliki ceh u satima i danima sjedeći uz production desk da bi uspjeli obraditi minutu materijala. Ali stvarno respect, ne takvim ljudima kao što je Peter Jackson leži budućnost 3D kinematografije, to su pravi ljudi koji prihvaćaju i koriste i stvaraju kreacije i inovacije koje se temelje na novim tehnologijama. A ovaj RED Scarlet je bomba, svaka čast ! |
sokol [05. 11. 2011.] |
Oprostite,......na takvim a ne......ne takvim... |
sholky [05. 11. 2011.] |
To je bas objasnjeno u videu, koriste poseban sistem preko kojeg jedna kamera snima u zrcalo tako da se dobije overlay kao da su obe kamere snimale tocno iz iste tocke. :) |
sholky [05. 11. 2011.] |
To je bas objasnjeno u videu, koriste poseban sistem preko kojeg jedna kamera snima u zrcalo tako da se dobije overlay kao da su obe kamere snimale tocno iz iste tocke. :) |
sokol [05. 11. 2011.] |
Sve štima, samo ta mehanizacija je isključivo za high budget projekte, jer ti rigsovi sa špiglima imaju više hidraulike i elektreomotora od brodske dizalice. Za terenska dokumentarna snimanja to definitivno nije opcija. Nama preostaje paziti na zakonitosti stereoskopskog razmaka i udaljenosti prvog plana, i kasnije rješavati fina podeavanja x i y axis softwerski ! :) A dobro je i tako, samo je malo više postprodukcije i zahtjeva malo više pažnje, fala Bogu i na tomu ! :) |
seewolf [06. 11. 2011.] |
ako ste primjetili, oni mjenjaju i razamk i kut tj oni to rade kak se spada. tako da to cu garant ici gledati u 3d. iako i dalje ne volim 3d, kada se napravi kak se spada onda se isplati pogledat. plus sve je snimano digitalno, pa me zanima kako ce ispasti na kraju na platnu :). |
sokol [06. 11. 2011.] |
Oni to moraju tako raditi jer akcijske scene, krupne planove i općenito tu dinamiku snimanja ne mogu drugačije riješiti. Međutim, ima jedan drugi problem, koji je stvarao probleme i kod snimanja Avatara, dakle, kada se mijenja tijekom snimanja stereoskopski razmak i kut, i prilagođava se objektu koji je, i koji mora biti u fokusu, i kada uzmemo da je zbog akcijske scene blenda otvorena, onda se oni elementi u kadru koji su van fokusa izgube zbog bokeha, što je kod 2D poželjno, ali kod 3D to strahovito smeta, dalje, kada se promjeni razmak i kut da se prilagodi prvom planu, onda imaš recimo lice osobe u prvom bolje rečeno u krupnom planu u 3D a sve ostalo iza u drugom i trećem planu pa do beskonačnog je u 2D. Ovi paradoksi se mogu lako detektirati kada gledate 3D Avatara i zamrznete neke scene, onda jako dobro vidite koliko to u djelićima vremena smeta, i kada uzmete da film traje sat i pol do tri sata, zbog tih smetnji ljude boli glava. Kod Avatara možete vidjeti da je dosta scena, selektivno ili u cjelini ustvari 2D. Neke od tih problema može riješiti chroma key ali ako se savršeno sve ne poklopi, a nekad i onda, vidi se na sceni koja izgleda čudno da se radi o montaži, zato jer je objekt koji je ispred zelene pozadine u 3D u odnosu na zelenu pozadinu, a ne na pozadinu koja mijenja zelenu pozadinu u filmu, i onda se događa da se ustvari objekt, ili osoba koja je u odnosu na zelenu pozadinu bila 3D, prema umetnutoj pozadini ponaša kao 2D, iako samo za sebe je 3D, ako gledamo odnos recimo ruke-tijelo i slično. Iako se radi o vrhunskim majstorima-snimateljima, ipak mislim da će glavnu riječ reći postprodukcija, jer veliku većinu stvari riješiti će jedino software. Jako sam skeptičan prema tim rigsovima, prvo jer su ogromni, teški, skupi i nespretni do bola, a drugo jer se promjenom kuta i razmaka događa kaos u drugim djelovima kadra, a još kad k tomu uzmeš u obzir otvorenu blendu.....ne znam. Samo treba znati da kod stereoskopskog razmaka od 76 mm prihvatljivi 3D efekt imaš od 1,5 do 5 metara, ovo dalje zaboravi, ovo što govorim je stanje pri žarišnoj od 24 mm, dok recimo na stereoskopskom razmaku od 140 mm prihvatljivi 3D efekt imaš od 3,5 m do 150 m. Tako da je ova druga varijanta meni jedna od najprihvatljivijih, ali ju za akciju sa close up scenama treba zaboravit, i mislim da ipak nekad plan snimanja, scenario i općenito set, treba prilagoditi i samoj 3D tehnici snimanja, jer za ono što 3D pruža treba nešto i žrtvovati, treba u datoj sceni odlučiti što je za nju važnije, da li je to recimo 3D efekt ili krupni plan akcije, ali gledajući 3D film u cjelini mislim da 3D efekt mora imati prednost, jer ako se svako malo ubacuju 2D scene onda je to prijevara, onda treba kod najave filma reći da je to kombinirani 2D-3D film !:) |
seewolf [06. 11. 2011.] |
u pocetku, kada se pojavio 3d, opcenito su filmovi bili totalni cluster fuck (neznam kako da se drugacije izrazim). ali u zadnje vrijeme su, barem ovi ozbiljniji reziseri, shvatili neke stvari. naime, kada se gleda 3d, mozgu treba do 3s da shvati sto se dogada. npr transformers 2. super film, ali kada se gleda u 2d jedva se shvati pol toga sta se dogada, a kamoli u 3d jer je sve prebrzo. to su shvatili srecom prije transformersa 3 koji je jedan od najboljih 3d filmova koje sam gledao. iako je to akcijski film s puno brzih scena, scene traju dosta duze, i vecina toga je u slow motionu. znaci nema stalnog skanjanja iz kadra u kadar jer mozak nezna sta se dogada. vidim da na hobitu, dosta se igraju bas s tim prostorom. mislim, to i je bit 3d snimanja. bas zbog toga sto nece biti neki prebzi film i sto ce kadrovi trajati dosta dugo, te sto su ozbiljno shvatili tu produkciju, ce film, barem sto se tehnicke strane tice, biti dosta dobar. to je moje predvidanje :). inace, i dalje obozavam 2d filmove. podotovo 2d filmove u imax-u. jer kada se jednom gleda u imax-u, obicno kino izgleda ko vhs :D. iako ako nema filma u 2d-u, a moram gledati 3d, onda idem gledati samo u imax. jer je to tamo napravljeno kak se spada. ovo ostalo ne priznam jer je to sve puno kompromisa. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))