Zoopolis [11. 09. 2012.] |
Ajde priznajte da već dugo nije bilo ništ za kokice. Oćmo probat? "Kritična kritika izložbe" " Navedeni autor zalutao je u fotografiju, motivi su mu dosadni, do sada 100 puta viđeni, lebde na patetici lokalpatriotizma. Photoshop mu je neumjeren, vrištava plastičnost ispada i iz oka i iz bokeha portreta. Tematika portreta sudara se ko pijana kugla prema čunjevima, nabacano je svašta , od ćoravih izbrazdanih staraca do lokalnih starleta koja čekaju moment da se maknu iz provincije i pokušaju uloviti nogometaša, a ovaj jadni izlet u fotografiju trebao bi im biti izlet u svijet glamura. Ništa bolja nije niti publika, koja je ovdje očito došla radi komentiranja koja je i čija sisa, i jel pršut u kateringu s rasprodaje iz Bille il Kauflanda......" Ah, ne, ovo gore nije stvarna kritika, već možebitna skora budućnost ( tekst je star, nikada objavljen, autocenzura, kritika je izmišljena a htjedoh postaviti pitanje jel takva kritika uopće moguća, pravedna i svsihodna. No onda mi je prestalo bit dosadno). Stvarna kritika se dogodila u zadnjem broju Refotoa ( kojeg zbog novog distributera nabavih kasno i otežano). Naime u tamošnjem članku "Diplomci sa primenjene", autor se kritički osvrće na izložbu diplomaca četvrte godine Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu (!!!!). Koriste se izrazi pout ""Egzotični motivi koji lako zalaze u polje klišea", "Socijalno angažovana fotografija koja se bavi toliko širokim problemima da gubi fokus", "sa mnogo šarene postprodukcije"... Potom slijedi POIMENCE osvrt na neke radove studenata koji baš nisu i panegirični !!! Članak se završava rečenicom "najpotrebniji su oni koji mogu dati tehnički vrhunske fotografije, pa tek onda oni koji su pored toga i kreativni". Možete li zamisliti da netko u, recimo, Fotomagu, prospe takvu kritiku , i još štoviše po generaciji hrvatskih studenata- fotografa? Da stvar bude gora u uvodniku ovog broja ima niz impresija na istome putu- uglavnom se kritizira sam "umjetnički" postav izložbi kao i trend motiva u njima. Dakako, slijede i Fotozin citati ( citati koji su se javljali tijekom prijašnjih rasprava na Zinu) "Što se fotografske kritike tiče, moramo znati da negativna kritika van foruma ne postoji, dakle tko god da izlaže dobiti će (plaćeni) predgovor i potom panegirike kritike, što će reći da tržište fotografijom nije niti u povojima ( gledajuć na film, glazbu itd )" "Kada bi postojalo tržište, kada bi fotografija vrijedila, kada bi postojali lovci na talentirane fotografe, lovci na glave, onda bi i kriteriji bili čvršći." "Nisam rekao da digitalija ne valja već da većina njenih konzumenata, a digitalna fotografija je najrašireniji hobi na svijetu momentalno, dakle konzumenata, ima vrlo skučene poglede na svijet pa i na fotografiju, te da će rezultat dosta velike većine mase tih fotografa imati iste takve fotografije, skučene i jednolične" Fotografija, zdravstvo, sudstvo, moral, religija itd. - stvarne vrednote navedenog vuku svoje vrednote iz civilizacijskih normi koje dotična civilizacija posjeduje. Svjedoci smo prijelomnih trenutaka naše nacije i civilizacije, oni koji su do jučer upirali prstom u nevaljalost svega, do jučer su bili proskibirani kao neprijatelji naroda, napretka i misli, s različitim pridjevima koje nije nužno nabrajati. Danas, stanje o kojem su govorili pokazalo se istinitim, sada ih nitko ne proziva po dobru već se svi busaju u vlastitu ogorčenu pravednost. Mene je strah takvih kritika, jer mi izgledaju kao predznak ozbiljnijih socijalnih poremećaja, imam dojam da se narod može pogledati u lice zbog kojekakvih zabluda prošlosti, al da nam fotografije ne valjaju, to bi mogla biti kap koja prelijeva čašu. Stoga bih zabranio Kritične kritike izložbe. Dakako, priznajem prigovor da se "Kritična kritika izložbe" dogodila u komšiluku, no svašta mi otamo uvozimo, pogotovo iz svijeta kulture i zabave, pa je samo pitanje dana kada ćemo i Kritične kritike izložbi. Kutak za protuobavještajce volontere, ljubitelje zavjera; nije li sumnjivo da smo mi njima dali Severinu a oni nama vraćaju Kritičnu kritiku izložbe? |
23-D [11. 09. 2012.] |
"najpotrebniji su oni koji mogu dati tehnički vrhunske fotografije, pa tek onda oni koji su pored toga i kreativni" ...dovoljan razlog da ne potrošim niti milisekundu na razmišljanje o temi.... |
cigo [11. 09. 2012.] |
kolko vidim ovo je kritika stoga ocito je da ce se nesto iskritizirati. steta sta nisu stavljali smajlice nakon svake recenice mozda bi bilo bolje. |
Antarctica [11. 09. 2012.] |
"Nikada me nije zanimalo mišljenje kritičara jer nikada ne plate ulaznicu za kino" (Charles Bronson). Koliko kritičara jesu uspješni fotografi,slikari,kipari i sl.? |
ddjerfi [11. 09. 2012.] |
Meni se cini da su Srbi puno kriticniji prema bilo kojem obliku njihove umjetnosti nego mi i usudio bih se reci djelomicno iz tih razloga i imaju puno bolji film, glazbu... od nas. Osobno smatram da nema nista lose od toga da se prema buducim profesionalnim fotografima pristupi kriticki i da im se na ovaj ili onaj nacin ukaze na njihove nedostatke. Kritika moze biti jako bolna, ali isto tako i visestruko korisna. Osim toga, tokom studija studenti su se vec trebali naviknuti na kritiku. Mi ne znamo kako se radi na njihovoj Akademiji, ali ako je autor teksta zamijetio da nova generacija autora ni po cemu nije ili nece doprinijeti srpskoj fotografiji (a cini mi se da upravo o tome i govori), zasto im onda na to i ne ukazati. Mislim da zapravo autor teksta zeli reci sljedece: "Cure, decki, vi upravo odlazite s fakulteta i ako mislite da cete moci zivjeti od foografije kakvu trenutno radite, varate se jer ovakvih fotografija ima na tone". Ja osobno ne vidim nista lose u tome. A sto se tice zadnje recenice teksta, ona je, cini mi se, vrlo realna i temelji se na vrlo jednostavnoj cinjenici: kupac trazi samo najbolju kvalitetu i ako ti to ne mozes pruziti, naci ce nekoga tko moze. Autor teksta je ovime htio ponovno ukazati na situaciju na prezasicenom trzistu. Osim toga, svatko od nas tezi ka boljoj opremi i, koliko vidim iz ranijeg topica o opremi, u tome nema nista lose. |
cigo [11. 09. 2012.] |
sve receno. ali apsolutno sve. od rijeci do rijeci. ima nade za ovaj sajt |
ddjerfi [11. 09. 2012.] |
@Kyoto: osoba ne mora biti uspjesan fotograf da bi se razumjela u fotografiju. Price poput "Sta mi tu dajes neke prodike i kritike kada su tvoje fotke jos gore" su za malu djecu i mislim da zapravo odrzavaju nasu nespremnost da prihvatimo neciju kritiku (a samim tome i sebi eventuano priznamo da nismo dobri koliko mislimo da jesmo). Istina, nisu kriticari ti koji trebaju diktirati nase foto-preferencije, ali to ne znaci da njihove kritike nisu od pomoci. Osim toga, svatko od nas na Zineu kriticki komentira tude fotke, a da se pri tome ne upita kako ta ista osoba dozivljava nase vlastite fotografije. |
cigo [11. 09. 2012.] |
Da jer kriticari su vjerovatno bezveze ucili teoriju neega 4 godine i procitali tonu knjiga o umjetnosti bilo kakve vrste. Kritari (mahom povjesnicari umjetnosti) su ocito samo dobri kada pisu sjedunjave, izdrk, ups pardon onanirajuce predgovore na papirice koje dobijete na otvaranju izlozbe ili imaju sladunjave govore na otvaranjima istih. Ali ako hoce ukazati na neke greske onda su seljacine, neuki ljudi koji se izdrk., pardon izonaniraju nad "umjetnicima" samo zato sto nisu uspili u necemu, sto je retardirano razmisljanje samo po sebi. I kada napokon shvatimo da su djela koj apokazujemo javnosti podlozna kritici, pa cak i jednostavnoj kao sto je: "ovo ti je smece jer mi fotka/djelo/instalacija nista ne govori". Nazalost ovdje je puno ljudi koji to ne kuze pa se zadovoljavaju s kritikama, sjajno, bravo mestre, izvrsno itd itd. zato su vec godinama tu di jesu. Usudio bi se reci i da nazaduju. |
blue [11. 09. 2012.] |
ddjerfi, slazem se s tobom i vjerujem da je upravo to razlog zasto imaju bolji film. Jadan ti je onaj koji ne moze prihvatiti kritiku, ukolio je kritika na mjestu. To je jedini nacin za napredovati. |
KreSica [11. 09. 2012.] |
ddjerfi, i ja se slažem sa tobom. I sa Shejbalom, al on to zna. Površnost medija koji nas šopaju takvom fotografijom proizvodi i površne kriterije za prepoznavanje iste. Refoto je valda jedini foto časopis sa ovih "naših" prostora koji ima rubliku "foto kritika" , a da to ne proizvodi žučne rasprave i "odlaske sa sajta" i slične drame. Meni je tragično što jankec ne stimulira neki kutak fotozina baš za takve egzibicije, i time ne napravi još jedan odmak od prosječnosti u koju mu je sajt zapao. Ja bi preporučil samo da odvoji članove od onih koji prihvaćaju kritiku, od onih koji primaju samo hvalospjeve. Nick u drugoj boji i riješena stvar. A kaj se same kritike tiče, čovjek i magarac uvijek vide više od samog čovjeka. Fotograf koji nije u stanju primit kritiku, lijepo se svrsta u one sa hvalospjevima, i problem riješen. A znanje svakog od nas očituje se i u tome da shvatimo koliko je kritika na mjestu. Ili nije. Neovisno o kritičaru. I da, uz obavezno "ja sam tako htio" klauzulu ;) |
Edo [11. 09. 2012.] |
Razmišljam vrlo slicno kao i ddjerfi i KreSica ... i da, i ja bih volio da Fotozine počne cijeniti kvalitetu i izdvajati kvalitetne fotografije i fotografe na naslovnici na bilo koji način ... ovako kako je krenuo, Fotozine se sve više i više pretvara u još jednu nedorađenu družtvenu mrežu na kojoj je sve više i više truda potrebno uložiti kako bi se izdvojilo nešto kvalitetno ...Janimire, bez ikakve ljutnje, ove moje riječi su zaista dobronamjerne i mislim da si ti itekako sposoban krenuti u tom smjeru. Apsolutno mi je jasno da za bavljenje time treba imati i vremena kojeg je nažalost svima nama sve manje i manje ... :) |
sokol [11. 09. 2012.] |
Onoga trena kada kritika postane podložna kritici, sama prvotna kritika postaje besmislena. Kritika je općenito besmislena dok se strogo ne definira tko može davati kritike. Za sada, kritike fotografije, kao nešto referentno može davati isključivo struka, dakle za sada to su jedino povjesničari umjetnosti-smjer fotografija, sve drugo nije kritika. Problem je u tome što se danas brka kritika sa recenzijom, recenziju može napisati bilo tko, može biti stručna, plaćena, namještena, nestručna i podložna je kritici, dok s druge strane kritika je jednostavno stvar struke i nikako nije i ne može i ne smije biti podložna kritici, kritika je konačna i o njoj se ne raspravlja, naravno ako je došla od strane struke, jer ako se raspravlja o stručnoj kritici tada postaje besmislena i kritika i struka, to je činjenica i točka sviđalo se to nama ili ne ! E, sada, ostaje na volju i izbor svakome od nas što nam je bitnije, dobiti dobru stručnu kritiku, biti samo zadovoljni tipa "ja sam to tako htio", ili dobiti xxx milijuna nekih novaca za fotografiju. Jer svaka stručna kritika opet je besmislena ako nitko do nje ne drži apsolutno ništa, jer kada kritika postane sama sebi svrha, kada prestane biti referentna točka u određivanju vrijednosti fotografskog djela, apsolutno gubi svoj smisao. Dolazimo do zaključka da se puno stvari u društvu, puno elemenata sociološke prirode mora posložiti da bi svaka kritika, pa tako i kritika fotografije dobila svoj smisao. Veliki je problem što se kritika fotografija generalizira, sve se stavi u đuture i onda se pod povećalom istog kritičara nalazi i konceptualna i suvremena i portretna i pejsažna i modna i press i sportska i wildlife fotografija, evo prva ta činjenica ruši vjerodostojnost kritike jer za pojedine vidove fotografije morali bi postojati razni stručni kritičari jer nikako jedan stručni kritičar ne može dati relevantnu kritiku konceptualne i pejsažne fotografije, naravno stvari u sustavu nisu posložene kako treba pa samim tim niti u ovom segmentu ništa ne štima. Svaka stručna kritika mora imati neku uopćenu polaznu točku koja je temelj za svaki vid fotografije, ali tada se stvari granaju i svaki vid fotografije mora imati svoju skalu manje bitnih i bitnih parametara prema kojima se formira stručna kritika jedne fotografije. Mislim da je jako dobra polazišna točka svake kritike, vrlo lijepo definirana u Filozofiji Fotografije Vilema Flussera koji kaže, citiram : "Pitanje kritike fotografije koju ista treba postaviti fotografiji glasi: u kojoj mjeri je fotografu pošlo za rukom program kamere podvrći svojoj namjeri i pomoću koje metode? I obratno: u kojoj mjeri je kameri uspjelo fotografovu namjeru prometnuti u korist programa kamere i pomoću koje metode? Na temelju tog kriterija "najbolja" je ona fotografija u kojoj je fotograf pobijedio program kamere u smislu svoje ljudske namjere, što će reći podvrgao kameru ljudskoj namjeri. Dakako da postoje takve "dobre" fotografije u kojima ljudski duh pobjeđuje program. Međutim, iz fotografskog univerzuma kao cjeline razvidno je kako programi već sada sve bolje uspijevaju prometnuti ljudske namjere u funkcije aparata. Stoga bi se zadatak svake fotografske kritike trebao sastojati u tome da ukaže na ljudska nastojanja ovladavanja aparatom, kao i na cilj aparata tj. "usisavanje" čovjekove namjere. Takva kritika fotografije, međutim, dosad nije ostvarena iz razloga koje još valja razmotriti." citat završen. Dakle, pitanje kritike neke fotografije otvorena je i nerješiva tema već desetljećima i svaka rasprava je dobrodošla i utire put ka što boljoj definiciji i razumijevanju kritike fotografije ! Bitno je u svim tim raspravama isključiti svaku isključivost i ograničavanje sloboda razmišljanja i kreativne slobode. Jer tvrdim da u svakoj fotografiji u savršenom skladu mogu živjeti i kreativne slobode i tehnička savršenost, dapače, tvrdim da je takva fotografija najbliža pojmu savršene fotografije. |
cigo [11. 09. 2012.] |
Kresica bit ce nas jako malo tamo :)) |
blue [11. 09. 2012.] |
Da, samo na koji nacin to realizirati? Mislim da sam naisao na jedan sajt koji ne dozvoljava upload fotografija ako korisnik nije prethodno napisao 5 komentara na tuđe slike, s tim da komentari ne smiju biti manji od npr 50 slova. Na taj nacin se izbjegavaju: "Sviđam", "Ludilo", "Odlicno", "Ti si kralj" i sl. komentari. |
KreSica [11. 09. 2012.] |
cigo, dokle god učim iz kritika, uopće se ne zamaram jel sam u manjini i da li mi kritičar ima diplomu iz povijesti umjetnosti ;) A gotovo sam siguran da će se s vremenom i ta manjina povećavati ... |
Febivjetar [11. 09. 2012.] |
ne bih poimenice prozivao ali neki od ljudi koji ovdje pišu tako dobro o kritikama ne znaju primiti ni pohvalu a kamoli kritiku. enivej, osobno se sam svrstavam u klub onih koji ne znaju primiti kritiku. u biti znam primiti ako se neko iskreno potrudi i precizira što je točno problem al kad se govori paušalno i bez razmišljanja to me smeta. |
ariesZG [11. 09. 2012.] |
E, to, to, Febo > paušalno, ofrlje, bez temelja, bez ikakvog predznanja o biločemu, onako, jer je to negdje slično pročitano, pa ajmo aplicirati i ovdje....e, to iritira. Ja zaista cijenim kad me netko stručno i smisleno preusmjeri i ukaže na propuste, ali dobijem fraze kad netko ima potrebu "nešto pametno" napisati a da ni sam ne zna što je, u biti, htio, nego, eto tako, idemo malo biti pametni. Nešto kao: "a zašto je toliko šuma/zna na fotki" ili slično...tu mi se zamrači... |
ariesZG [11. 09. 2012.] |
>šuma/ZRNA |
blue [11. 09. 2012.] |
Nitko ne voli primati kritike tipa: "Ovo ti je sr*nje.", ali ako je kritika obrazlozena i sve to skupa ima smisla zasto ne. |
cigo [11. 09. 2012.] |
Nadam se |
sokol [11. 09. 2012.] |
Dakle, ovdje se govori o kritici fotografije ka stručnoj kategoriji, i naravno da niti meni nije nimalo bitno da li netko kome se moja fotografija sviđa pa ju u vidu smislenog teksta komentira i izražava svoje mišljenje ili mu se ne sviđa pa kaže zašto mu se ne sviđa i isto iznese svoje mišljenje, uopće nije bitno ima li diplomu povijesti umjetnosti, ali ako želim stručnu kritiku, onda kritičar mora biti u toj struci, time ne mislim da je stručna kritika na intimnom-osobnom planu vrednija od mišljenja, pozitivnog ili negativnog neke druge osobe, ali za neke stručne namjene-publikacije, časopise i ine tiskovine, kritiku mora dati struka, jer ponavljam, kritika je sasvim druga kategorija od recenzije ili nekog drugog vida izražavanja mišljenja, sviđanja ili nesviđanja ! |
KreSica [11. 09. 2012.] |
Ja mislim da nitko nikad nije napisal kritiku tog tipa, i teško je tu generalizirat, ali bi bilo interesantno probat nekaj takvo, ne? |
KreSica [11. 09. 2012.] |
Ovo moje je išlo blue-u :D |
cigo [11. 09. 2012.] |
Sve stoji kaj kazete i slazem se sa svima samo je ovdje glavni problem sto nitko nece priznati da je neki fotograf bolji od njega i samim time svi ostali nemaju pravo komentirati njegove fotografije |
ariesZG [11. 09. 2012.] |
Uopće nije istina, Cigo...ja mislim da je većina koja se ozbiljno bavi fotografijom ovdje, kvalitetnija od, mene, radi smislenije, sa jasnim ciljem i očekivanim rezultatom. I nije mi to problem priznati. Ja sebe ne smatram fotografom, nego, idemo tako reći, hobistom koji je imao tu sreću da ima formalno obrazovanje, ništa više od toga. No, svjestan sam koliko znam/ne znam i upravo zato sam žalostan što se na Zinu gubi ta svijest o estetici fotografske slike, i što je sve polako postaje bitnije od same fotografije... |
blue [11. 09. 2012.] |
KreSica - ja sam za :) cigo - takvi bi brzo otisli sa sajta |
cigo [11. 09. 2012.] |
krivo izrazavanje - vecina, ne svi. moja isprika. tipkao sam na ajfonu |
Febivjetar [11. 09. 2012.] |
Kritiku nije lako primiti a bogme ni dati. Mene su konstantno žifcirala pitanja a di su ljudi? i to jako često od ljudi koji imaju i oko i smisao za kadriranje ali su bili toliko lijeni da pročitaju bar neke osnove šta je to ulična fotografija a šta pejzaž-urbani/ruralni/divlji i zašto se u pravilu na takvom tipu fotki izbjegavaju ljudi. ili šta je to naručena promotivna turistička fotografija sa modelima a šta ponavljam, urbani/ruralni/divlji pejzaž.... ljudi tu na sajtu ne kuže niti tu očitu razliku niti ih zanima.... u zadnje vrijeme nekritički se trpa na zine svakavog smeća od fotki da je to žalosno da u cijelom danu isplivaju jedva tri-četiri kvalitetne fotke. a onda još kad vidim da poptuni početnici počnu razmišljati o izradi svoji web sajtova dođe mi da plačem ili se smijem a nemaju niti 200 kvalitetnih radova koje su vrijedne pažnje... |
gogoya [11. 09. 2012.] |
mislim da ću ono s početka teksta kopipejstati barem pod nekoliko fotografija! :)))))))))) |
rudla [11. 09. 2012.] |
huh puno za čitat...puno, puno...i opet će to pročitat oni ljudi koji daju i primaju kritike. A oni drugi, njih ionako nije briga. |
cigo [11. 09. 2012.] |
nisu pocetnici - kod svakog pise ime i prezime photography |
cigo [11. 09. 2012.] |
gogoya probaj, brzo ces ispat mucko djubre, provokator, ljubomorko, seljacina koja ima sve losije fotke od "mene", pljuvac... fali mi jos malo epiteta |
nik [11. 09. 2012.] |
@cigo - to 'photography' u nazivu sajta je dosta bitno, da slučajan posjetitelj ne ostane u dvojbi ;) |
cigo [11. 09. 2012.] |
ma lako za naziv sajta (imam i ja to jer nazalost photography je engleska rijec pa nemas alternativu) ali me smeta kaj je to na svakoj fotki, kao vodeni zig koji spriječava kradu. strasno |
ksoric [11. 09. 2012.] |
Febivjetre, izbacio si brojku od 200 kvalitetnih radova kao da je to pizdarija. Ako do kraja života budem imao 20 kvalitetnih radova vrijednih pažnje, biti ću presretan jer se trud isplatio. A to da svaka šuša ima svoj sajt, neka ima, neće im puno pomoći. ;-) |
BURKI [11. 09. 2012.] |
sokol fino zbori.... |
KreSica [11. 09. 2012.] |
Eto, za sada se iskristaliziralo par kategorija: - primam samo pohvale - primam pohvale i nježne kritike od odabranih i/ili školovanih - primam pohvale i kritike bez iznimaka nadopišite još :D |
Korana [11. 09. 2012.] |
Izrečeno je da kritiku može dati samo struka, da za davanje kritike treba predznanje..... Izrečeno je da ljudi na zinu pišu samo: super divno krasno a ne pravu kritiku...... Ja pišem i hvalospjeve, pišem i svoje dojmove, sugestije, pokude i pohvale. E, sad ja vas pitam: Imam li ja pravo, kao osoba koja nema struku i predznanje, napisati nešto suvislo pod fotkom? Prizna li se moje mišljenje pod fotkom iz područja u kojem nemam iskustva ( ma nemam ga nigdje, samo se zabavljam)? Ili da samo pišem, super, divno, krasno? |
cigo [11. 09. 2012.] |
kao sto rekoh sve sto je na javnom sajtu podlozno je kritici, bilo koga, sa bilo kojim znanjem ili neznanjem. sve suprotno tom razmisljanju vodi zakljucku da osoba koja nesto pokazuje javnosti nije normalna |
Stijepo [11. 09. 2012.] |
..ja znam, da Ništa ne znam, tako da nisam osbosobljen za kritike ili pohvale, uostalom kad je fotografija u pitanju caruje "Subjektivizam" ..živi, zdravi i veseli bili :)) |
sokol [11. 09. 2012.] |
@Korana, ma apsolutno, pročitaj sve što sam napisao, ali kada se govori o kritici koja je u uvodnom tekstu spomenuta, a radi se o kritici fotografske izložbe u javnom glasilu, tada po svoj logici iza te kritike mora nešto stajati, takve kritike ne možemo pisati i objavljivati niti ti niti ja niti bilo tko drugi ko nema neku referencu za tako nešto. Mi ostali možemo pisati, mišljenja u kojima izražavamo svoje sviđanje ili ne sviđanje i svoj neki doživljaj fotografije, ali kada sže kritika tada je to jedna službena i stručna kategorija iza koje mora stajati struka. Zamislite da vozač tramvaja sjedne u 747 da li bi se vi vozili tim avionom, sigurno ne bi. Ja ne tvrdim da je struka garancija dobre i kvalitetne kritike i možda se sa tom strukom u dosta slučajeva uopće ne slažem ali kako bi to izgledalo da sada jedan inžinjer šumarstva za neki časopis piše kritiku jedne stručne publikacije koja se bavi znanstvenom tematikom s područja nuklearne fizike, nema smisla, nikako nema smisla, pa zašto bi onda bila drugačija situacija na području fotografskog stvaralaštva ? |
BURKI [11. 09. 2012.] |
Korana svako ima pravo pisati svašta a dali to što neko nešto napiše ima smisla i dali će biti prihvaćeno...nisam siguran.Osobno nikada nisam prihvatio nečiju kritiku na način da fotografiju promjenim u rečenom smislu...jer stavio ju i jesam što zadovoljava neke moje kriterije...Ima dobronamjernih kritika ali i onih koje to nisu,ni dobronamjerne ni "stručne"...ako procjenim ovo prvo ,radije fotografiju obrišem...Neko će reći .."pa ne očekuje se na ovakvim mjestima nekakva stručnost"...naravno ,zato takve kritike i ne uvažavam . Da bi od nekoga kritika bila dobronamjerna i smislena, te prihvatljiva... sam taj ne smije raditi iste greške a koje pod tuđim fotkama nalazi...neka se javi!Osobno zato nikome iste ni ne dajem.Što mi se svidi ,svidi...ostalo preskočim...je dobro ili nije nije ni bitno.I ako neko kaže da je na osnovu nekakvih kritika nešto na ovakvim mjestima naučio..ili laže ili mu je znanje jako oskudno..Ovo govorim kao amater kome fotografija nije na prvome mjestu.... |
KreSica [11. 09. 2012.] |
Interesantno je kak se nitko ne brani od pohvala i hvalospjeva izrečenih od "neobrazovanih" kritičara ;) @ Korana - normalno da se broji i tvoje mišljenje, bez obzira na bilokaj. Samo je pitanje kak bu si to netko protumačil :) |
BURKI [11. 09. 2012.] |
KreSica..tema je "kritika"..;) |
BURKI [11. 09. 2012.] |
..Naravno "negativna"..:) |
nik [11. 09. 2012.] |
Na Fotozinu se fotografije komentiraju (što uostalom i piše iznad prostora za unos teksta), a ne kritiziraju. Malo se brkaju pojomovi :) Tak da neme nekog smisla raspravljati o nužno potrebnoj "stručnosti" osobe koja ovdje daje komentar. Što ne znači da ista nije bitna. Kako će tko shvatiti komentar - na njemu je, uvažajavući naravno i to od koga dolazi i kako je intoniran itd. Ako 5 ljudi kaže istu stvar, može biti da je svih 5 u krivu... A može biti i obrnuto :) Ako mene pitate - I'm a giver, not a taker ;)) (i da, ne smatram kako trebam biti vrhunski kuhar kako bih mogao reći sviđa li se meni neko jelo ili ne) |
BURKI [11. 09. 2012.] |
...je nik ,ali ne znači i da je jelo dobro (ili loše)... |
sokol [11. 09. 2012.] |
Ova tema je započeta o ovome : " Stvarna kritika se dogodila u zadnjem broju Refotoa ( kojeg zbog novog distributera nabavih kasno i otežano). Naime u tamošnjem članku "Diplomci sa primenjene", autor se kritički osvrće na izložbu diplomaca četvrte godine Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu (!!!!). ", a ne o komentarima na Fotozinu ili općenito o našim mišljenjima ili komentarima bilo gdje, tema je kritika, kao službena i stručna kategorija. Naša mišljenja, sviđanja ili nesviđanja i komentari bilo gdje, nemaju veze s ovom temom ! |
BURKI [11. 09. 2012.] |
ispisujem se onda.... |
SMVO [11. 09. 2012.] |
Uz dužno poštovanje prema svim pravim fotografima koji su odje pisali, a to sam sasvim ozbiljno mislio, Nik, dao si najbolji odgovor. Ili neka Janko napiše, umjesto "komentar", "kritik" ili "mipljenje" ili nešto slično. Netko je napisao da je na nekim stranicama potrebno napisati komentar da bi uopće mogao staviti sljedeću fotku. Tako www.photosig.com dozvoljava stavljanje jedne fotografije svakih 72 sata, a može se i brže - ako se napiše 15 kritika (doslovce "critique") i one moraju biti prihvaćene od onih kojima je upućena. Nakon toga može se staviti jedna fotka. Naravno, ako ih napišete 150, moći ćete staviti deset fotki. I to bi mogao biti jedan od uvjeta nza stavljanje na Fotozinu. Ili bar da to vrijedi za one koji nisu članovi kluba. Mali dodatak - volio bih dobiti mišljenje, kritiku, svejedno, na način da se nakon kritike i objasni što i kako. Tako mi je Daniel Autischer iliti naš Aries, na jednu fotku napisao i pojasnio što i kako raditi. To je ono što se traži, a ne kad mi nekakav umišljenko napiše da mu nešto nije jasno, a ne kaže kako bi se to moglo napraviti ili trebalo napraviti. Takvima bih uši vezao na mašnu jer u svojoj bahatosti zaboravljaju da nisu svi ovdje bogom dani fotografi čije će svjetlotvorine jednog dana biti prikazivane na HRT-u pod "fotografija u Hrvatskoj". :-) |
Zoopolis [11. 09. 2012.] |
"Opasno je zamjerati se pravim amaterima, frcaju žuti kartoni, eliminacije i kastracije, proziva se ideološka nepoćudnost, jer pravi amater najbolje zna što je dobra fotografija, kao i njegovo mnoštvo prijatelja, i najbolje zna kako superfotografijama napucati u pet minuta jednu o svojih 2 gigabajtnih kartica. Amater je superamater; bahat, sveprisutan, glasan, uvijek u pravu i na pravu putu, često se i dogrebe fotografskog poslića i zanata, pa tek onda postaje Kralj." ( još jedan citat) Uvodni post pseudoovlaš trolovski napisan zapravo je priča o uvodnom citatu. Pravog Amatera smatram psihopatom, uplesti će bilo što obojeno emocijama ( djecu, patriotizam, pošetenje, umijeće, povijest, budućnost.... itd) da bi nas uvjerio kako je on u pravu, najbolji i nama nabiti osjećaj krivnje. zanimljivo je da se taj način ophođenja i vrednovanja rašrio posvuda gdje je fotografija ( zapravo i ne samo fotografija) prisutna. Psihopati stvaraju obrazac ponašanja u kojem se osjećaju kao ribe u vodi a nepsihopate postaju apatični. Činjenica jest da se na ovaj post do sada nije javio niti jedan Pravi Amater ( u zlatna vremena natulo bi ih se par komada), činjenica jest da se glasno raspravlja o do jučer tabu temama( foto klubovi, FIAP, natječaji, izložbe, akademska fotografija), pa bi sve to značilo da slijede bolje i poštena vremena. pa i na Fotozinu je zadnje vrijeme u trendu "poštena kritika" koja je rezultirala i grubim okršajima , no i nije bit kritike da nabija komplekse (amaterima, počenicima pa i antitalentima) već da nam svima drag hobi učini još dražim. Samo sam potegao Refoto jer do sada nisam vidio "službenu" kritičnu kritiku fotografskih zbivanja ( među kojima mora biti "dobrih" i "loših"), tako da nema potrebe za ispisivanjem :) |
SMVO [11. 09. 2012.] |
Eh, što sam ja napisao... :-)))) Znači, ispravak netočnog navoda - umjesto "kritik" i "mipljenje", trebalo je pisati "kritika" i "mišljenje". :-)) Inače, jeste li gledali epizodu iz spomenute emisije posvećene zadarskom fotografu Josi Špralji? |
BURKI [11. 09. 2012.] |
SMVO...neko te je razljutio..:))) |
nik [11. 09. 2012.] |
BURKI, slažem se kako moje mišljenje ne znači i da je jelo zaista dobro (ili loše), to nije upitno :) Kako je Sokol primjetio (s pravom!) da tema nisu komentari, sviđanja i nesviđanja na zinu, nećem više o tome))) Ajmo back on topic!
|
BURKI [11. 09. 2012.] |
nik ..ne svaćaj to osobno,nisam mislio na tebe nego općenito na konstataciju....dosta mi je više ovoih divana...idem se spremiti i ujutro odoh fotkati tigraste komarce...trenutno su aktualni u Osijeku..:)) |
BURKI [11. 09. 2012.] |
...samo da pitam...hoće li ko samnom...? |
nik [11. 09. 2012.] |
No frks Burki! Čuvaj se letećih beštija :)) |
SMVO [11. 09. 2012.] |
Ne prijatelju. Samo mi se ne sviđaju nemušti komentari onih koji ne znaju dati savjet, a to je vjerojatno zato jer im rječnik nije toliko bogat, pa se ne znaju izraziti i ne idu dalje od prostota... :-) Jel napadaju lokalce ili su i oni sa strane na tapeti? :-)) |
BURKI [11. 09. 2012.] |
slažem se ... |
tomi [11. 09. 2012.] |
@SMVO, jel to ono od danas popodne? Ak da ja jesam :)ili bolje :( ili neznam ostale kratice :D |
SMVO [11. 09. 2012.] |
Tomi, ne i ne! |
weberica [11. 09. 2012.] |
nedovambog da mi neko shraćka fotku! :) |
melodije [11. 09. 2012.] |
Meni je jednom jedan fotograf rekao, na čiji sam privatni tečaj išao, da mi zavidi što je moja struka (klasični muzičar), u osnovama nesrazmjeno teža od njegove - tj. svladavanje same tehnike bi već bio snažan eliminacijski fatkor. I eto, tu smo svi mi, i oni i ovi. Ja kao amater, entuziast na ovome sam sajtu često puta zbunjen, no cijenim tu njegovu demokratičnost i realnost. Kako je prije napisano, fotografija je danas najrašireniji hobi i bilo kakvo filtriranje stvorilo bi stranice poput 1X.com gdje je jasno kakve "sublime photos" tamo prolaze, plus plaćena članstva, plus, pro, awesome itd... U takvom dobu živimo i zine je jedna dobra slika/fotka realnosti - mi smo svi ti 'bespotrebni' pikseli koje nam stalno uvaljuju. Jako je teško birati dostojne i one koji to nisu... ne znam... iako vjerujem da vi koji ste ovdje već neko vrijeme i bavite se fotografijom znate tko je pri vrhu, a tko pri malo niže. Za ostale, i mene, ovo je mjesto gdje se potiče lučenje endorfina kad vam neki ozbiljniji član nešto iskomentira pa makar to bilo i "fino", "valja", "ideš" i sl. Ako već netko želi nešto naučiti, onda se na ovom planetu to plaća. Postoje studiji, skupi tečajevi, stažiranja, odricanja, nije lako. Onaj koji želi dijeliti svoje znanje, onda baš i nije pedagoški ni didaktički korisno to raditi preko interneta - samo zbuni "učenika". Svi imamo jako puno pitanja. Netko se još muči s kombinacijom blende, brzine okidača i ISO-a, netko misli da je 10-500mm super objetkiv itd. Na takva pitanja iole iskusan amater entuzijast zna odgovoriti. Što kad dođu pitanja oko kompozicije, p. kanona, perspektive, sjena u portretima, rasvjete, fotokemije, photoshopa, i ona pitanja koja samo student može postaviti mentoru i obrnuto. Internet nije mjesto za to! Da se razumijemo, mišljenja sam, u vezi onoga što samo napisao na početku, da se na kraju svi umjetnici sublimiraju kroz jedan tanak društveno-vremenski ljevak i svima treba ogromna količina truda i fokusirane intelektualne i tehnički besprijekorne energije da bi se stvorila umjetnost. Live long and prosper. |
Korana [12. 09. 2012.] |
Da, ovo je otišlo u krivom smjeru .... opet se istresaju doživljene frustracije jer netko napiše drugom fotografu sa iste teme da ju je najbolje obradio, opet bi se ljudi fizički obračunavali jer im se ne sviđa tuđe mišljenje ..... ali isključujem se iz ove teme jer su mi stručne kritike nepoznate pa ostavljam poznavateljima da debatiraju. O komentiranju na zinu smo nadrobili sve i svašta ali očito još ima prostora. Btw, moje fotke su otvorene za sve, kritike, komentare, mišljenja, sugestije, prekrajanje, jeste li stručni ili ne, imate li iskustva s tog područja ili ne. Jednostavno želim znati svaki vaš dojam. Bila bih vam zahvalna :) |
vipe [12. 09. 2012.] |
fotografi samo različito fotkaju svijet, radi se o tome da ga treba mijenjati :)))) |
Febivjetar [12. 09. 2012.] |
vipe, lol:) sviđa mi se entuzijazam koji širiš:) ksoric-Krešo, veliš ti:"A to da svaka šuša ima svoj sajt, neka ima, neće im puno pomoći". velim ja:) neće OSIM ako imaju dobru štelu u htz-u;-) onda ni kvaliteta nije bitna. zapravo, tada ništa nije bitno osim činjenice da imaš vezu:) |
strkov [12. 09. 2012.] |
Prvo pozdrav svima is Skopja... Citajuci ovaj blog od reci do reci , ja kao amater slucajno upao u ove vode , osecam potrebu dodati nekoliko redaka ... S obzirom da je glavni povod bio strucna kritika radova profesionalaca (i onih koji zele to biti ),a to je bilo iscrpno i veoma jasno obrazlozeno , ja cu se samo zadrzati na komentare koje dajemo ispod fotografija jedni drugima na fotozinu , pa i na drugim sajtovima , fejsbiuku i sl. jer je i ta tema bila pokrenuta ... Dali volim negativne komentare ispod mojih fotografija ? Ne , ne volim ... Ali ako je to misljenje dato iskreno ( ne mora biti tacno ...) i sa BIRANIM recima onda cu svakako razmisliti o njemu ... |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))