sokol [01. 11. 2012.] |
Da puno ne dužim i ne pričam, evo samo prenosim jedan vrlo dobar, objektivan, nepretenciozan i (za razliku od nekih digi rasprava) vrlo suvisao tekst-izvješće sa Fotokine ! Uglavnom za nas fosile vrlo OBEĆAVAJUĆE ! :) DOBRO SVJETLO |
sholky [01. 11. 2012.] |
Ekipa sa Luminous Landscapea ti je imala vrlo slican report odmah nakon Photokine. Arca radi kul stvari! :) |
sokol [01. 11. 2012.] |
Da, Arca radi dobre stvari, ali me posebno veseli onaj dio koji govori kako su proizvođači filma blago optimistični i kako se barem malo 2-3% povećava prodaja i potražnja filma ! |
hac [01. 11. 2012.] |
mene isto vjesti oko filma vesele....fuji vrača neopan 400 ,kodak optimističan,foma bilježi porast prodaje....d,-) |
sholky [01. 11. 2012.] |
Pa naravno da se povecava prodaja filma, hipsterizam je in. B) Ali kad prode lomo moda kako vec sve mode produ, onda cemo vidit kako stvarno stvarno stoje. |
sokol [01. 11. 2012.] |
Mislim da hipsterizam nema veliki utjecaj na filmsku fotografiju, mislim da je on više baziran na jednostavnije svakodnevne stvari moda i glazba. Lomo moda mislim da neće tako skoro proći jer je u ekspanziji i to konstantno već niz godina, mode ne traju tako dugo. Ono što je obećavajuće je to da digitalija, pogotovo mladima, postaje nešto svakodnevno, nešto što radi svatko, nešto nekima pomalo i dosadno, jednostavno nije više cool. Nije to nešto što prati samo fotografiju, uniformiranost i jednoobraznost svugdje gubi na vrijednosti na svim poljima ljudskih djelatnosti, ručni rad, a u fotografiji je to danas film, dobiva sve više na vrijednosti i cijeni. Digitalija je svakodnevni posao, jednolična svakodnevnica, i mnogi koji si mogu priuštiti nešto slobodnog vremena nakon nekakvog rutinskog-digitalnog posla, opuštanje dožive sa filmom, to sam čuo već od nekoliko ljudi. Sve u svemu mislim da su se stvari počele kretati u dobrom smjeru ! :) |
hac [01. 11. 2012.] |
ma lomo i onak se bazira na starim filmičima....ne vjerujem baš da utječe puno u postotcima na sveukupnu potražnju... |
sholky [01. 11. 2012.] |
Pa da, to i govorim, mladi se danas zanimaju za analogiju zato sto je kul, teza i drukcija. Svi se bave digitalom i ona je svakodnevna pa cemo zato mi na analogiju. A sutra ce im tako kul i drukcije biti nesto drugo. Prava stvar bi bila da prelaze na analogiju zbog rezultata koje analogija daje, ali toga nazalost nema. Srednji digitalni format je vec po rezoluciji prestigao cak i veliki format filma, uskoro na red dolaze i dinamicki raspon i reprodukcija boja, a vec su dovoljno blizu da cak ni na najvisoj razini razlika nikom nije bitna. O standardnim prednostima digitalije necu. |
Terzic [01. 11. 2012.] |
Također ono što je dobrom dijelu mladih bitno je cijena koja je kod digitalije ipal znatno niža. Dobar digitalac košta jednako kao i analogni u tom rangu, a nema kupovine kemije i ostalog potrošnog materijala. Svatko danas ima računalo tako da taj dio ne igra ulogu. Naravno digitalci imaju i onu lijepu mogućnost jednostavnog dijeljenja fotki preko neta, što kod analognih fotki ipak zahtjeva više truda i vremena. No meni je najinteresantniji podatak da Fujifilm danas prodaje više filmova nego ikad. Da me netko to jutros pitao rekao bih da je današnja prodaja samo sjena nekadašnjeg tržišta... |
boriszulj [02. 11. 2012.] |
Film i potraga za njim će nestati biološkim odumiranjem onih koji su njime započeli svoj kontakt s fotografijom. Nove generacije neće ni štucnuti kad se prestane proizvoditi jer neće znati uopće o čemu je riječ. "We are the Borg. You will be assimilated. Resistance is futile."
|
boriszulj [02. 11. 2012.] |
"No meni je najinteresantniji podatak da Fujifilm danas prodaje više filmova nego ikad. Da me netko to jutros pitao rekao bih da je današnja prodaja samo sjena nekadašnjeg tržišta..." Pravo je pitanje GDJE ga prodaje i tko mu je ostao od KONKURENCIJE. Odgovor na prvo pitanje sigurno nije Europa, USA, Kanada i općenito tehnološki razvijen svijet. A odgovor na drugo pitanje je: gotovo NITKO. Brojke su čudna stvar ako ne znaš što stoji iza njih. |
sokol [02. 11. 2012.] |
@Boriszulj, svaka čast, dobru si usporedbu izabrao za današnju terminatorsku i nemilosrdnu industriju, samo ipak pobijediti će život, jer zna se kako Borg skončava i otpor itekako ima smisla ! :))) |
boriszulj [02. 11. 2012.] |
Sokole, to je jednostavno tako. Tehnologija nemilosrdno gazi sve, stil življenja uništava tradicionalne vrijednosti i običaje, cvjetaju društvene mreže, a sve je manje druženja. Imamo instant proizvode za sve i nitko više nema vremena (čitaj: volje i entuzijazma) da se uhvati u koštac s nekim stvarima dubiozno i emotivno. Danas sve funkcionira na klik ovdje, klik ondje. Počinju se ubacivati stvari u fotoaparate kojima tu nije mjesto (wifi, gps, već ih ima na android platformi). Onog trenutka kada ljudi u Indiji, Kini i sl. dosegnu veći standard, kada počnu živjeti tzv. zapadnjačkim stilom života, film će ostati bez kupaca. Proizvodit će se vjerojatno male serije koje će biti skupe, s cijena odbija, posljedično se smanjuje broj kupaca i mamo negativnu povratnu spregu koja vodi kraju. Dostupnost, cijena i jednostavnost upotrebe. To je ključ svega. A svi ćemo se složiti ta je tu na tronu digitalna fotografija. |
sholky [02. 11. 2012.] |
Malo mi je ironično da netko baš na fotozinu piše kako je zbog društvenih mreža sve manje druženja. :D GPS i wi-fi svađu smo već imali, bili su se javili ljudi koji su rekli kako im je GPS vrlo korisna stvar u fotićima, a za wi-fi nadam se da nemamo što rasravljati. Mogućnost da odmah klijentu na iPadu pokažeš što radiš je fenomenalna, a čekaj samo da Sokol skuži kako u takvoj kombinaciji može koristit iPad kao ogromni bežični live-view ekran za kadriranje pejzaža i istovremeno kontrolu fotoaparata. Bolje od svih analognih view kamera. :D A što se tiče prodaje filma, ne znam odakle ti to da se prodaju u nerazvijenim zemljama. Pa nije film danas jeftiniji od digitale. Iskreno, ne znam ni ja gdje se prodaju, nemamo podatke o tome a teško je nagađati. Pretpostavljam da lomo hispterizam ima svoj dio, a na top razini se još uvijek koristi veliki format jer su srednjeformatna digitalna leđa skupa a još uvijek nemaju reprodukciju boja i dr na razini velikoformatnog filma. Koliko onda mjesta ostaje za "prave ljubitelje" analogije... Fakat je teško pogađati. :D |
boriszulj [02. 11. 2012.] |
Sholky, pa nije fotografski forum isto što i tweetanje i šaranje po zidu na facebooku. Iako ima i tkvih devijacija. Što se tiče filma, nedavno sam čitao, ne znam točno gdje da je film još uvijek značajno zastupljen područjima južne i jugoistočne azije, te Kine. Tamo je premješteno dosta i proizvodnje, ali ga i tamo digitalija polako istiskuje. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))