Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Muzejski izložak

© copyright 2024 ipecek

Muzejski izložak

[kratica stranice: http://fzzo.org/f/766471 ←permalink]
Museum Sint-Janshospitaal (Museum St John's Hospital)
agni
[05. 03. 2024.]

Izvrsna informacija, za upoznati, progugla sam , odlična fotka,hvala za donos:-)

FotoMachak
[05. 03. 2024.]

Vrlo intrigantna fotka. Ovako se bezbožni zapadnjaci sprdaju sa kršćanstvom. To je tolerantna woke ideologija koja je sama sebi mjerilo i bori se i traži toleranciju za sebe dok ju istovremeno nije spremna pružiti drugima. Nije li to nefer? Ivane, ništa osobno. I ja volim slušati AC/DC na najjače ;)))

ipecek
[05. 03. 2024.]

Machak, o čemu ti? Kakvo sprdanje, kakva religija, kakva ideologija? Zabrijao si na najjače...

Radi se o umjetničkoj instalaciji u bolnici iz sredine 12. stoljeća koja je pretvorena u bolnički muzej.

Evo i opisa od same autorice:

In 2023, for the Museum Sint-Janshospitaal, Piccinini created 'The Bridge,' a life-size sculpture that serves as a seated tableau. This artwork features a female character providing comfort to a hybrid creature with both animal and human attributes. Through the warmth of a natural-looking embrace, Piccinini skillfully evokes empathy for the creature, challenging viewers to overcome feelings of disgust and connect with the being that is out of sorts. The work is made of silicone, fiberglass, hair and textiles.

'The Bridge' directly engages with the painting of the 'Good Samaritan' housed in the museum, drawing parallels to the theme of the Pieta, where Mary expresses compassion for the deceased Christ. Piccinini's work prompts reflection on essential social and ethical issues surrounding care and respect for others. The sculpture is a positive and hopeful exploration, symbolizing the coming together of disparate figures to affirm their connection despite differences, honoring the values of care and empathy for all. Piccinini's contribution to contemporary sculpture solidifies her standing as one of the foremost hyper-realists globally.

Izvor

Miholino
[06. 03. 2024.]

Fotka je intrigantna ali i degutantna u narativu, čak i vrlo uvredljiva za kršćane. Mačak, palac gore.

ipecek
[06. 03. 2024.]

Molio bih da vas dvojica objasnite što je ovdje degutantno i uvredljivo jer i dalje ne shvaćam kako su vrijednosti koje autorica prikazuje sve samo ne identične onima koje kršćanstvo promovira.

Boddhi
[06. 03. 2024.]

E to je izložba koju bih ja tako rado posjetio.

A i vrijeme je već da i krščanstvo malo sjaši i prilagodi se humanizmom današnjem vremenu i svijetu. Taj humanizam si je ono negdje putem pogubilo...

Elem, ako je ovo kršćanima uvredljivo, onda je Orwellowa Životinjska farma komunistima uvredljiva, jel? ;o)))

agni
[06. 03. 2024.]

prije komentiranja same fotke najprije sam na netu temeljito progugla o čemu se radi ..

Miholino
[06. 03. 2024.]

Ovo nije humanizam, ovo je transhumanizam. Mjesto gdje je čovjek višak, njegovo mjesto preuzima netko viši ili niži (svinja), meni se ne sviđa, smatram degutantnim i nešto čime će se privući pozornost na najjeftiniji mogući način.

Usporedba s Pietom je bezvezna, svinja doslovno predstavlja Krista, to ljudi moji tako ne ide. Sjetite se Charlie Hebdoa, i posljedica kad se na taj način izgrugivalo Muhamedu. Nemojte to raditi. Ja kao kršćanin ne bih želio da se netko tako ruga muslimanu ili budistu. E to je humanizam, da se istinski uvažava drugoga. Toga u woke ideologije NEMA. A ne provokacija, pa onda objašnjavanje da je to umjetničko viđenje i da ja to ne razumijem.

tetivika
[06. 03. 2024.]

Naravno da je provokacija, Piccinini time privlači poglede, a likovnjaci kuju u nebesa. Mačak ima potpuno pravo. Da je mjesto križa polumjesec na zidu, bila bi blasfemija, a onda bi bilo vatrometa!!!

poma
[06. 03. 2024.]

Po predanju, bog stvori nebo i zemlju... i sve ostalo. I čovjeku dade slobodnu volju. Ali, kritiku, koja iz te slobode proizilazi, ne trpi. Tako to tumače dušebrižnici. Tradicionalistički nastrojeni samoproglašeni moralisti po čuvenju. E pa dragi moji, još niste spremni za odgovor na pitanje što prije bješe, kokoš ili jaje. Niste spremni jer ne možete pogledati stvari iz drugog kuta, niste spremni za drugo mišljenje. Kruto vam je stajalište. Nažalost, samo to...

Odoh po kokice jer za dobrim se konjem praši. A onaj lijep je samo lijep, prazan u trenu...

FotoMachak
[06. 03. 2024.]

„Nova škola misli i umjetnosti nosi u sebi dah drskosti i svuda izbija u blasfemije, kao da je potrebna ikakva hrabrost za izreći blasfemiju. Samo je jedna stvar koja zahtjeva stvarnu snagu da ju se izgovori, a to je istina.“

Gilbert Keith Chesterton (1874. – 1936.) engleski je pisac i novinar s početka 20. stoljeća.

Boddhi
[06. 03. 2024.]

Mačak, ali sada je 21 stoljeće ;o))

I nije u njemu krščanstvo jedina istina.

Samo navodim činjenično stanje ...

FotoMachak
[06. 03. 2024.]

Ma naravno Boddhi. Slažem se da kršćanstvo nije jedina opcija. Ali nije niti ateizam ili agnosticizam. Vjerujem da ima mjesta za sve nas pod ovim suncem. Mogli bismo se sada retorički nadmudrivat do prekosutra no na kraju bismo se svi međusobno posvađali, a to nam nije cilj, zar ne!?

ipecek
[06. 03. 2024.]

Svinja predstavlja Krista???

Ako si zamisliš da je zemlja ravna ploča, vjerojatno onda tako i je po toj logici.

Ako bolje pogledaš, križ nije dio instalacija, nego se eto našao na zidu na suprotnoj strani zgrade.

Ja sam si instalaciju protumačio kao empatiju, bez obzira na to radi li se o čovjeku ili životinji, i koliko je god groteskna pojava u pitanju.

Prema onom što znam o kršćanstvu, to je nit vodilja, zar ne?

Boddhi
[06. 03. 2024.]

Da tako je, u pravu si.

Ja kao činjenično stanje gledam vremenski tijek nečega.

Pogledajmo 19. stoljeće i impresionizam - tada su na njega bacali drvlje i kamenje. I prevagnuo je.

20. stoljeće i modernizam. Ista priča. Ista prevaga. Imaš tu i fotke Toulouse-Lautreca koji ako mu se nebi sviđala izložba posrao bi se nasred nje.

I sad ... 21. stoljeće. Baš zahebano doba. Ali kao i u svakom dobu i prošlim stoljećima - biraš oruđe borbe/promocije umjetnosti.

Ali svima im je kroz sva ta stoljeća bilo jedinstveno jedno: šok, šokantno, šokirati ...

A veza ovoga što pišem sa vjerom ... pa, vjera je tu i kod pojedinca i kod društava pa i kod civilizacije jednostavno osinje gnijezdo, atomska bomba, Pandorina kutija i bolje po tome ne čačkati ;o)))

FotoMachak
[06. 03. 2024.]

Evo vam svima, na!

ipecek
[06. 03. 2024.]

Jesi probao poslušati tekst unazad? :))))

FotoMachak
[06. 03. 2024.]

To sam prestao kad sam bio mali ;p

agni
[06. 03. 2024.]

tekst ne razumijem (u Mačkovom linku), za moj ukus preužasan video, takve stvari ne krijepe mi dušu ,ne gledam niti ne slušam. Da ništa o ničemu neznam u vezi gornje fotke, jedini detalj je križ u pozadini koji oku "ukacava priču" ( stav) kojeg neki od kolega iznose, rekla bih s pravom, mada sama na uradak nisam gledala na taj način.Znam da to nije bila tvoja namjera. Neka ne bude među nama svađe tek razmjena mišljenja , uvažavanje i respekt :-)

ipecek
[06. 03. 2024.]

Treba imati otvoren um. Čovjek se iznenadi kad posluša nešto osim prepjeva talijanskih, francuskih i ostalih pjesama koje se prodaju pod domaće :)

Imam i fotku iz drugog kuta, gdje je fokus više na kompoziciji, ali ta nije ovako... kontroverzna. Možda i nju odlučim staviti jednom.

Boddhi
[06. 03. 2024.]

Kontroverzna je samo zato što razjaruje vjernike i onda oni smatraju da to "napada njihove istine", sprda se sa njima, a zapravo je obrnuto.

Ovdje se radi o nećemu što je poznato kao Pieta. Piete su ušle u kršćansku ikonografiju u mislim 12, 13 stoljeću, simbolika smisla im je u izazivanju sućuti prema boli i umiranju. Ali postojale su i ranije, npr u prikazima vitezova poginula na bojnim poljima i slično.

Gle, ovo je djelo umjetnice koja je hiperrealistica.

Ja ovdje vidim bol. A što bi bila bol? A jel i druge vrste osječaju bol? Ona je to ovdje prikazala.

Nije bol samo ljudska svojstvenost kako mi ljudi smatramo... mi imamo genetski usađeno nesuosjećanje prema boli drugih vrsta.

A ona bol svih bikova koje su do sljepoće od boli u koridi napikali pikadori, a dokrajčili matadori?

A ona bol svih riba kada shvate da dišu zrak a ne vodu?

A bol svih svinja nastradalih u svinjokolji? Koje su otišle v čvarke, krmendle, jetarca, kobase ...

Ovo je samo majka koja plače za svojom izgubljenom dječicom ... odojcima okrenutima na ražnju.

I ona kao majka satrta od boli - zaslužuje utjehu.

tetivika
[08. 03. 2024.]

Može i Pigcasso proći kao avantgarda:-((

Pigcasso

tetivika
[08. 03. 2024.]

Pigcasso je bila 700 kilograma teška svinja za slikanje iz Južne Afrike čije su se slike prodavale za milijune randa diljem svijeta. Pigcasso je najpoznatija po tome što je prva neljudska umjetnica koja je organizirala vlastitu umjetničku izložbu i drži rekord za najskuplje umjetnine koje je ikada prodala životinja.

gut
[14. 03. 2024.]

ne bih o religiji, ne bih o woke, ne bih ni o cvarcima (jummy!!!) ja bih o slici.

korektna, ostra, kontrastna, intrigantna. prica je tu - i svako je dozivljava na svoj nacin. svetlo je pred-definisano, nije se moglo uticati na to (mislim da su blicevi i reflektori zabranjeni u muzejima).

ako je fokus trebao biti na skulpturi, onda je fotograf mogao da se pobrine da u real estate ne upadaju neki drugi simboli - to nepotrebno odvlaci fokus (kao sto se vidi iz goreispisane diskusije).

mozda je ta simbolika namerno u kadru - u tom slucaju ova slika provocira ishitrena tumacenja. ima takvih slika. ni to nije lose (sve je za ljude :) )

a sama skulptura? pa vi ste svi vec sve rekli, sta ja ima da filozofiram. neke stvari ipak ne razumem. kaze u opisu skulpture: "Piccinini's work prompts reflection on essential social and ethical issues surrounding care and respect for others". ajde ethical, to nekako razumem. ali krmaca i social issues? to mi malko teze ide. mozda je hteo reci political issues?

(U stvari ja hocu reci da je opis skulpture u oku gledaoca a ne oficijelnog opisivaca)

aktivistkinja koja drzi krmacu je ...? taj deo mi isto teze ide da skontam. a krmaca je mozda trivijalan prikaz gresnog coveka?

jada, jada, jada...you know...

Boddhi
[14. 03. 2024.]

Blicevi i reflektori i jesu zabranjeni u muzejima ... s razlogom

Stavi si dlan ispred ugrađena blica fotoaparata pa okini ... žeže ko sam vrag, pa su jasni razlozi zabrane u muzejima - opada sa njih boja sa slika

Ali nebitno, bit koju želim reči je u tome da je ova fotka postavljena isključivo sa namjerom da isprovocira rasprave ... i to je to ;o))

Boddhi
[14. 03. 2024.]

Monsieur le Provocateur, nous vous attendons ... ;o))

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…